Hyundai ukáže v Hannoveru vodíkový náklaďák, na trh půjde už příští rok
Po Toyotě to s vodíkem stále ještě nevzdává ani Hyundai. Na veletrhu užitkových vozidel v Hannoveru 20. až 27.9. představí vodíkové nákladní auto.
Na autosalon zaměřený čistě na užitkové vozy v Hannoveru svezou letos světové automobilky řadu překvapení. Hyundai FCV Truck bude jedním z nich.
foto: Hyundai
foto: Hyundai
Hyundai FCV Truck čili vodíkové nákladní auto jihokorejské automobilky má jít na trh dokonce už příští rok! Ovšem s uváděním vodíkových aut à la Hyundai to známe - Hyundai ix35 Fuel Cell si zatím stále nelze běžně koupit, narozdíl od Toyoty Mirai, a nové Nexo je zatím také daleko.
NEPŘEHLÉDNĚTE V Evropě jezdí už 400 vodíkových aut Hyundai
Hyundai u nového vodíkového náklaďáků cílí na efektivní aerodynamiku a design odlišný od zbytku nákladní produkce. Přesné specifikace ale Hyundai odhalí až v Hannoveru, stejně jako detailnější plány na uvedení vozu v Evropě.
Hyundai
Náklaďák na vodík? To je už něco. Nemluvě o tom designu, ten se dost povedl! Korejci zkrátka ví jak na to. Pěkná práce!
auta na vodík bych čekal, ale zrovna nákladak, tak to už je jiný level :D takový tah jsem od hyundae nečekal, povedený
Takže nejen, že je Hyundai špička co se týče elektromobility? Teď už se šplhá nahoru i díky vodíku? Co to bude příště? Opravdu se nestačím divit, pěkná práce!
jako vodíkový kamion, to už by bylo uplně mega revoluce, kdyby se to povedlo hyundai!
Je až k neuvěření co Hyundai vymýšlí, náklaďák na vodík? Takže už nebudou špičkou jen v oblasti elektromobility, ale teď i v oblasti vodíku? Páni, jen tak dál!
Nevím k čemu je dobré vymýšlet vozidlo, které není možné masově rozšířit (a tím myslím i jen desítky kusů v jedné oblasti) kvůli nemožnosti doplňovat palivo v dostatečném množství pro všechny.
Jen časáky zváni a manipulují veřejném mi nevím nejspíš zaprodane. Tahle rovna ofcofilie jen Kazi dobre jmeno firmy...............................hahaha
Vodíkový náklaďák? Tak to čumim, co ještě ti korejci nevymyslí, opravdu skvělá práce!
Ropák Petr plesá blahem.
Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // #BasuraChallenge #trashtag
Pre mna zaujimave zistenie, viac ako 90% vodiku sa vyraba z metanu (nie elektrolyzou), pricom na 1kg vodika tato chemicka reakcia vytvara 5,5kg CO2 (a to je dane stochiometricky a teda sa nezlepsia) a potrebuje udrzat teplotu vyse 1000C na co sa mina kopec dalsich fosilnych zdrojov. Bezny pre bezny fosil t je pri 120-150g CO2/km ekvivalent 40km na 1kg vyrobeneho vodika. Takze fosilne auta su mensia zataz na prostredie ako vodikove, a pokial sa neinvestuju miliardy do infraštruktúry a cistejsich zdrojov energie to nepojde... vodik je proste ekonomicky nezmysel. src: https://youtu.be/xa6MGVmkvO8
Myslím, že pro ilustraci bohatě stačí obrázek viz zde úplně dole "Náhrada baterií vodíkem?" https://www.asep.cz/proc
BEV Peugeot Ion nový 4/2014, dnes 91 tis. km, 5/2016 2.ojetý ženě, dnes 42 tis. km (56 celkem), ekolo Agogs SilverGo 10/2013, dům FVE 3,6kWp 9/2009, ohřev vody solár Vaillant 6/2010, vlastní studna 1999, dřevodům sendvič panel 2000, permakulturní zahrada 2017, zachytávání dešťovky 880L Keter 4/2020.
K vodíkovým vozům a ekonomice existuje nespočet studií a materiálů, takže každý kdo chce si názor udělat může sám. Osobně na dotaz co si o vodíku myslím odpovídám tak, že dokud se automobilky propagující vodík veřejně nezaváží k tomu, že na vlastní náklady do určité doby vybudují a budou provozovat celosvětovou síť vodíkových čerpacích stanic, tak jde z jejich strany o čisté pozérství a sami vodíku nevěří. Respektive se snaží o u nás velmi oblíbený podnikatelský záměr (rozuměj tunel na veřejné finance): privatizovat zisky a zestátnit náklady.
Tesla do dobíjecí infrastruktury enormně investovala, koncern VW "po donucení" v US i EU jakbysmet, dokonce i Nissan na kterém po zásluze nenechám nit suchou do dobíjecí infrastruktury celosvětově vložil značné prostředky a i jeho přínos je vidět. Tudíž je evidentní že bateriovým vozům automobilky věří a tak je z mého pohledu na rozdíl od vodíku správné podpořit další výstavbu dobíjecí infrastruktury z veřejných rozpočtů.
Přesně tak. Ovšem už tu máme dotační miliardy - viz usnesení vlády - aby se vodík rozjel a za daně nás všech vyrobilo pár plnicích stanic. Zatím máme jednu v Neratovicích, kam se vozí vodík chemicky draze vyrobený vlakem z Ostravy. Protože ten odpadní z Neratovic ničí svou nečistotou palivové články a jeho vyčištění by bylo dražší než si ho koupit v Ostravě. Nehledě na to, že na rozdíl od elektromobility neexistuje nic sériově vyráběného a prodávaného, co si může kdokoliv koupit obratem, dokonce ve většině segmentů. Ale postavíme tomu plničky......
BEV Peugeot Ion nový 4/2014, dnes 91 tis. km, 5/2016 2.ojetý ženě, dnes 42 tis. km (56 celkem), ekolo Agogs SilverGo 10/2013, dům FVE 3,6kWp 9/2009, ohřev vody solár Vaillant 6/2010, vlastní studna 1999, dřevodům sendvič panel 2000, permakulturní zahrada 2017, zachytávání dešťovky 880L Keter 4/2020.
Já bych si přál, aby si to koupilo co nejvíc firem. :))))))))
Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // #BasuraChallenge #trashtag
Pokud firma získá pořízením takového náklaďáku významnou konkurenční výhodu, koupí jej, jinak dost těžko.
No a já tam vidím plusové jen PR typu "jezdíme ekologicky", které je navíc z praktického hlediska spíš sporné.
www.xpari.cz
Škoda CitigoE iV (12000 km)
Dotace. To bude ještě dlouho jediný smysl.
OT: SpaceX - Returns From The Edge - 1049 09-12-2018
youtube.com/watch?v=VE6p01ZCpxE