Hyundai staví 1MW vodíkovou elektrárnu Nexo

Jan Horčík - 18 Duben 2019

Hyundai podepsal se společnostmi Korea East-West Power a Deokyang dohodu o výstavbě 1MW elektrárny s palivovými články na vodík.Elektrický modul NEXO bude vyrábět 8000 MWh elektrické energie ročně s nulovými emisemi<br />

Elektrický modul NEXO bude vyrábět 8000 MWh elektrické energie ročně s nulovými emisemi
foto: Hyundai

Společnost Hyundai Motor Company podepsala memorandum o shodě s korejskými energetickými společnostmi Korea East-West Power (EWP) a Deokyang. Cílem dohody je výroba elektrické energie z vodíku.

V rámci pilotního projektu, realizovaného na základě uzavřeného memoranda o shodě, vznikne 1MW elektrárna s palivovými články na vodík. Hyundai Motor vyrobí systém palivových článků, EWP bude mít na starosti provoz elektrárny a prodej elektrické energie a Deokyang bude dodávat vodík.

Pilotní projekt s patentovanou technologií palivových článků Hyundai znamená historicky první využití lokální technologie palivových článků v korejské elektrárně místo zahraničních technologií, na nichž byl korejský trh dosud závislý.

Elektrárna s výkonem 1 MW, jejíž výstavba bude zahájena v letošním roce v Ulsanu, bude tvořena dvěma kontejnerovými generátorovými moduly o výkonu 500 kW. Obě jednotky budou sestaveny z velkého počtu dílčích modulů, vyrábějících elektrickou energii z vodíku. Tyto moduly se již osvědčily v modelu Nexo, vlajkové lodi značky Hyundai v segmentu vozidel s palivovými články.

Elektrárna bude mít kapacitu výroby 8000 MWh elektrické energie ročně. Tímto množstvím energie bude zásobovat cca 2200 domácností se spotřebou 300 kWh měsíčně. Vzhledem k využívání vodíku bude mít elektrárna nulové emise skleníkových plynů i dalších škodlivin.

Elektrárna bude používat vodík, vznikající jako vedlejší produkt v nedalekém petrochemickém komplexu. Vodík bude dodáván potrubní sítí. Tím se sníží náklady a využijí se místní zdroje energie.

Pilotní projekt představuje pro společnost Hyundai Motor příležitost k využití technologie palivových článků i mimo automobilový průmysl. Výsledné úspory z rozsahu zvýší nákladovou konkurenceschopnost, vytvoří nová pracovní místa a podpoří růst v ostatních souvisejících odvětvích.

EWP zvýší podíl obnovitelných zdrojů ve svém energetickém mixu, zatímco Deokyang bude moci učinit další krok ke snížení ceny vodíku, protože se zvýší jak objem prodeje, tak i stabilita nabídky a poptávky.

Hyundai Motor počítá v rámci úzké spolupráce se společnostmi EWP a Deokyang také s tím, že se projekt bude postupně rozšiřovat. V budoucnosti hodlá podporovat odvětví palivových článků a další související obory a současně bude i nadále pokračovat v rozvíjení a využívání své technologie palivových článků v rámci budování „vodíkové společnosti“ v souladu se strategií „FCEV Vision 2030“, zveřejněnou na začátku letošního roku.

tisková zpráva
Zpět na HybridPřidat komentář
Obrázek uživatele Kuk

Takže až se přejde na elektroauta, tak se produkce vodíku v tom nedalekém "petrochemickém komplexu" prudce sníží a ta vodíková elektrárna nebude mít z čeho vyrábět elektřinu. Protože takhle je to závisle na spalovákách. Hm.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ale to nás nemusí zajímat, páč to my už tu dávno nebudem :-)

Obrázek uživatele Kuk

Možná ty z toho chlastu.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ideální příklad pro Ostravu, kde nedaleko od sebe jsou potenciální producenti odpadního vodíku a elektrárna v Třebovicích. Dokázal by někde ze čtenářů nebo diskutujících okomentovat reálnost takového záměru?

Ideální? Z jakého pohledu? Ekonomického? Nebo ekologického? Nebo jako ideální podnikatelský záměr omezené skupiny firem a osob, které na tom mají své vlastní zájmy, které ale nemají nic společného s ekonomickou výhodností pro město Ostrava a jejich obyvatele?

Obrázek uživatele Radovan

Historie vodíku je taková, že v Ostravě se dělá v Borsodchemu čistý a vozí do Neratovic, aby jediná plnička mohla napájet jediný vodíkobus. Důvodem je zašpinění odpadního vodíku v Neratovicích, který bylo neekonomické čistit a dnes je to tak půl na půl. Příměsi ničily palivový článek jedna radost. V Ostravě máme toho odpadního plynu více, z něhož se dá dělat vodík, máme třeba i metan z odvětrávání dolů, ale prozatím do toho nikdo nešel. Tady je totiž potřeba silný lokální spotřebitel, aby se to vyplatilo. Podle propočtů by jen z Mittalu mohla jezdit hromadná doprava celého MS kraje, ale spíše na plyn než na vodík. Jenže je to přesně ten problém - co se stane když zavře Mittal a nebude odpadního plynu dost nebo nebude vůbec? Podobně jako v Hyundai.

---

Elektromobily Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 79 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý pro ženu, najeto 34 tis. km (48 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000, permakulturní zahrada od 2017.

To jsem nevěděl, že se do Neratovic vozí z Ovy. A ten se nemusí čistit? Z jakých zdrojů se získává? Ale se obávám, že i kdyby byla produkce toho vodíku úplně zadarmo, pořád se to oproti elektro autům nevyplatí. Stačí do toho započítat dopravu vodíku náklady na skladování, čerpací stanice, energetickou náročnost tlakování a super drahá vodíková auta s nízkou životností článků a jsme ještě v mínusu snad i proti naftě. A to radši ani nemluvím o bezpečnosti. Ekologická úspora podle studií taky nula. Ve skutečnosti je vodík ještě horší, než benzín.
https://cleantechnica.com/2019/04/26/hydrogen-cars-have-4x-annual-fuel-cost-2-70-times-the-carbon-debt-as-electric-vehicles/

Jako vodík byl dobrý nápad před 30 lety, když nebyla elektro auta a klasický benzíňák žral min. 8 litrů. Ale teď už to stejný nesmysl, jako kdyby se teď někdo snažil vzkřísit parní lokomotivu. Prostě všechno špatně.

Obrázek uživatele Radovan

Ten z Ostravy je vyrobený ze zemního plynu chemicky. Nejde o odpadní plyn. Je to prozatím stále tak, jak píšete, ostatně viz tady úplně dole https://www.asep.cz/proc.
I velký zastánce vodíku Juříček z Brano Group to neřekně naplno, ale ta "fabrika", co postavil s kolegy v USA, jen čistí odpadní vodík dováděný potrubím z jiné fabriky a většinově ho potrubím dodává další fabrice o kus dál. Takže žádná výroba, jen čištění odpadu a jeho využití. Což je v pořádku, ale jen do doby, kdy takový odpad díky použitým technologiím vzniká. Stačí technologická změna, krize nebo krach a odpad nebude.

---

Elektromobily Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 79 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý pro ženu, najeto 34 tis. km (48 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000, permakulturní zahrada od 2017.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

I Hyundai konečně zjistil, že pro osobní auta je vodík nepoužitelný určitě, a pro autobusy možná, takže ty připravené vodíkomotory raději vrazí do stacionární energetiky.

A nedají si říct a nedají si říct. On si prostě každý musí nabít hubu sám, aby pochopil, co je dávno známé. Stejně jako Toyota a spol. Ano, vodík je odpad... Který se jisto, jistě nedá prodat. A jisto jistě se nevyrábí z ropy. A jisto jistě bude cena takové elektřiny minimálně stejně nízká, jako z konvenčních zdrojů. Oni totiž palivové články stojí tak málo a mají tak dlouhou životnost...
Spíš mi to přijde jako že Hyundai pochopil, že ve vývoji vodíkových aut utopil miliardy a nikdy se mu nevrátí zpět. Tak to alespoň narve státu a vytříská z něho něco na dotacích. Až pak, za 10-20 let až v tom i ten stát utopí miliardy, tak pochopí, že vodík je úplná blbost. Ale do té doby? Obloha je modrá, slunce svítí a vodík čeká růžová budoucnost. :-D

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

2. světová válka o to jak zabít elektromobil ;)

vimeo.com/172469917

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Neviete čo s tým vodíkom robili doposiaľ keď to bol odpad ?

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Spalovali ho? Vypustit to nejde.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

to sou fšecko desinformace. Kecaj aby mohli ropu zpracovávat na vodík a udrželi si koryta protože vědí že vodíkomobil doma v garáži si levně nenatankuješ, narozdíl od elektromobilu ;)

kcc-hho.webnode.cz/vodikomobil/

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

a potřebují dál zpracovávat ropu na asfalt, produkt vodík pro civilisty pomůže zaplatit těžbu ropy a marže výpalníkům. Celý je to tudíž o pokračování ropný mašinérie

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Zajímalo by mě kolik bude stát výroba toho vodíku.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ruším komentář vodík bude jako odpad

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ale už teď se komerčně prodává v lahvích nebo může zahřívat provoz, takže moc levně ho pořád nikdo nedostane.


Autonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobilNabíječky elektromobilů Circontrolveletrh e-Salon