Hyundai překvapil s plug-in autem na vodík Genesis GV80

Autosalon v New Yorku má za sebou po Honda Clarity Electric a Plug-in Hybrid další premiéru. Je jí auto na vodík a do zásuvky Genesis GV80 Fuel Cell Concept.

Hyundai představil na autosalonu v New Yorku koncept luxusního SUV na vodík Genesis GV80
foto: Hyundai/Genesis

Genesis Motors je luxusní značka jihokorejské automobilky Hyundai, podobně jako třeba Lexus u Toyoty. Samostatně funguje od listopadu 2015.

Genesis GV80 Fuel Cell Concept je koncept velkého luxusního SUV s kombinovaným pohonem na elektřinu a na vodík. Středně velkou baterii lze navíc dobíjet, což u aut na vodík nebývá zvykem.

Víc bohužel Hyundai/Genesis o svém autě neprozrazuje. Soustředí se místo toho na design a jeho „atletickou eleganci“ a interiér nabitý technologiemi. Jinými slovy: GV80 je pozlátko, které má ke značce přilákat pozornost, ale do výroby nejspíš nikdy nepůjde.

tisková zpráva

28 Comments on “Hyundai překvapil s plug-in autem na vodík Genesis GV80”

  1. Vám že je to velké sci-fi, ale líbilo by sem mi, kdyby
    Vám že je to velké sci-fi, ale líbilo by sem mi, kdyby vodíkové články fungovaly jako interní superchargery.

    Ráno EV vyjíždí se 100% baterií, po 400Km tankuje vodík, po hodině jízdy vodík dochází a baterie je opět 100%. Po dalších 400km dojezd do cíle a nabíjení z el. sítě. 🙂

    Tím by se zkrátilo riziko, že havaruje vůz s plnými nádržemi.
    A pokud by se celý vodíkový systém vešel do předních kufru EV a šel by nainstalovat pouze na dlouhé cesty, ale to už je extrémní sci-fi… 🙂

  2. Tak toto řešení jako plug-in hybrid by mi dávalo smysl.
    Tak toto řešení jako plug-in hybrid by mi dávalo smysl. Stejně jako BEV žádné svíčky, oleje, olejové filtry, výfuk, převodovka a x dalších věcí. Primárně provoz na elektřinu ze zásuvky a v případě potřeby delšího dojezdu dát trochu vydělat vodíkové lobby.

      1. Posadit svoje děti do letadla a nechat je vystoupat do 12km
        Posadit svoje děti do letadla a nechat je vystoupat do 12km taky moc velký smysl nedává… a přitom to lidi běžně dělají. Chci tím říct, že běžně komerčně využitelná je technologie až v okamžiku, kdy je vyzkoušená a relativně bezpečná. Platí to o letadlech a může to platit i o vodíku – pokud se podaří tu bezpečnost zajistit. Pokud tomu tak nebude, tak to může být slepá ulička. Uvidíme.

        1. Máš u letadel jinou šanci dopravit se na velký vzdálenost
          Máš u letadel jinou šanci dopravit se na velký vzdálenost za podobnejch podmínek? Nemáš. Tím pádem to riziko lidi podstoupěj i když z toho maj panickou hrůzu.
          Máš u aut jinou šanci dopravit se než sedět na vodíkový bombě? Máš, tím pádem si dej ty rizika na váhu a řekni sám sobě co ti dává smysl.

          Jednou sem seděl kus od 200 kg frajera co měl takovou paniku z letadla že znervóznil i mě…
          Je spousta lidí co maj paniku z létání, sám znam minimálně 4.

          1. Jo to je pravda.
            Mnohdy k té panice stačí i zjištění jak

            Jo to je pravda.
            Mnohdy k té panice stačí i zjištění jak starými stroji se od nás lítá do dovolenkových destinací. Ale protože koupáci většinou nevědí s čím a s kým letí (a mnohdy ani neví kam letí, protože přece letí k moři), tak to zatím není tak strašné. Navíc naštěstí nehody z letecké přepravy většinou nedělají mrzáky ale jen totální konce životů.

      2. Jenze daleko vetsi mas sanci ze te nekdo zabije autonehodou
        Jenze daleko vetsi mas sanci ze te nekdo zabije autonehodou nez ze ti bouchne vodik pod zadkem.Kazdy rok umre v EU 25 000 lidi na silnicich, kolik jich zabije palivo ? 1 procento ? a vodiku pokud by byl v autech ? Kdyz ta nadrz je to nejodolnejsi ve aute ?

          1. Aliene k čemu je ti statistika, když se to stane zrovna
            Aliene k čemu je ti statistika, když se to stane zrovna tobě a tvý rodině?
            Řekneš si, „Hele ženuško buď v pohodě, vodíková bomba nám roztrhala děcko na cáry, ale statisticky máme daleko větší šanci že by jsme se zabili při autonehodě, takže je to vlastně úplně v pohodě a proto budem dál jezdit ve vodíkovým autě“? … Asi těžko co?
            To by si ženuška nejspíš došla koupit bouchačku a vodpráskla tě rovnou na místě.

              1. Připomínáš mi jednu bejvalku, ta taky po tom co nás
                Připomínáš mi jednu bejvalku, ta taky po tom co nás málem rozsekala v autě na kaši to okomentovala slovy „Vždyť se nic nestalo!“ :)))
                Zjisti si někdy jak vůbec vzniknul tzv. Murphyho zákon a pak si zlehčuj co chceš 😉
                Myslím, že o tom byl poutavý článek v jednom starém Letectví kosmonautika.
                Hodně štestí v životě.

                1. Kuk:
                  Ty tu něco držkuj o L&K, když nechápeš základní

                  Kuk:
                  Ty tu něco držkuj o L&K, když nechápeš základní věci ani kolem vozidel…

      3. Děláte, jak kdyby baterky do EV byly vzorem bezpečnosti.
        Děláte, jak kdyby baterky do EV byly vzorem bezpečnosti. Já se zase začínám děsit toho, až se betarky do EV, začnou vrámci úspor zlevňovat. Až na ně naběhnou normovači s obchoďáky a zavelí, musíme je o 30% zlevnit, nebo nám to nebude nikdo kupovat. Támhle odeberou nějakou tu bezpečnostní výztuhu, k čemu ji? Támhle sebereme pár ochranných obvodů v elektronice. A toho líthia je tam taky zbytečně moc. No a ve výsledku můžete třeba dopadnout jako Samsung a jeho hořlavé akumulátory. Nebo ještě hůř. Skuste něky udeřit kladivem do nabitého Li-Ion akumulátorku třeba jen z mobilu. Uvidíte, co jste ještě neviděl. A to se může při nehodě taky stát-náraz do AKU.

  3. myslím že napísať: „kombinovaným pohonem na elektřinu a
    myslím že napísať: „kombinovaným pohonem na elektřinu a na vodík“ je dosť zavádzajúce.

    Správne je to elektromobil, ktorý čerpá elektriku kombinovane buď z baterky dobíjatelnej zo zásuvky, alebo z chemickej reakcie pri uvolnovaní vodíka z palivového článku.

    Ale vždy je pohánaný len a iba elektrikou 😉

    Inak takýto plugin je ideálny, lebo krátky trasy ide auto na baterku nabitú z garáže a na dlhých trasách si načerpáte vodík za 5 minúť a frčíte dalej k moru……..samozrejme je otázka čo by také auto stálo, akú by malo spolahlivosť bezpečnosť atď a myslím že okrem superluxusného segmentu takéto autá dalších 30 rokov jazdiť nebudú.

    1. No, po shlédnutí pár videí, kde ‚bachla‘ ta tlaková
      No, po shlédnutí pár videí, kde ‚bachla‘ ta tlaková nádrž, tak bych kolem takového auta chodil hooodně velkým obloukem. A to ten plyn nezahořel…

      Leda by za těch dvacet let ukládali vodík nějak jinak, ale tuším, že to není možné.

        1. Těžko dělat statistiku něčeho, čeho je reálně v
          Těžko dělat statistiku něčeho, čeho je reálně v provozu pár kusů, ale na youtube máte hromadu dost děsivých videí, co umí mnohem méně stlačené CNG při náhlém úniku tlaku z nádrže. A to u zánovních vozidel kvalitního výrobce.

Napsat komentář