Hyundai zveřejnil první skici studie HDC-6 NEPTUNE, konceptu elektricky poháněného nákladního vozidla s palivovými články na vodík.
foto: Hyundai
Hyundai své nejnovější koncepční užitkové vozidlo představí na letošním severoamerickém veletrhu užitkových vozidel NACVS (North American Commercial Vehicle Show) v Atlantě.
Společnost Hyundai Translead (HT) navíc odhalí koncept ekologického, vysokovýkonného mrazírenského návěsu HT Nitro ThermoTech®. Společná tisková konference se uskuteční 29. října v kongresovém centru Georgia World Congress Center v Atlantě (stát Georgie).
Společnost Hyundai počítá ve své vizi budoucí dopravy s nákladními vozidly, poháněnými palivovými články s nulovými emisemi oxidu uhličitého. To se zrcadlí také v názvu nového koncepčního vozidla Hyundai HDC-6 NEPTUNE.
Neptun je římským bohem sladkých vod a moří a voda, jejíž součástí je vodík, je na Zemi největším potenciálním zdrojem vodíku k pohonu automobilů.
„Prvním komerčně vyráběným elektromobilem na světě s palivovými články a jeho druhou generací NEXO jsme si upevnili vedoucí postavení ve vývoji technologie palivových článků pro osobní vozidla,“ poznamenal Edward Lee, vedoucí obchodní divize užitkových vozidel ve společnosti Hyundai Motor Company.
„Role technologického lídra se ujímáme také v sektoru užitkových vozidel. Kromě nákladního vozidla Xcient s palivovými články, které se již osvědčilo na silnicích, představujeme nyní studii HDC-6 NEPTUNE. Ta je ztělesněním naší vize elektricky poháněných nákladních vozidel s palivovými články, která mohou vyřešit ekologické problémy, spojované s široce používanými užitkovými vozidly. Je to další krok v naší snaze o vytvoření společnosti s nulovými emisemi oxidu uhličitého.“
HDC-6 NEPTUNE se vyznačuje jedinečnou konstrukcí, inovativním palivovým systémem a vyspělými technologiemi v kabině. Moderní design studie čerpá inspiraci z funkcionalistického stylu Art Deco, jímž vynikaly aerodynamické vlakové soupravy z 30. let 20. století.
Designérský tým ve studii HDC-6 NEPTUNE zkombinoval novými způsoby také tvarové řešení s funkčností, a vytvořil tak v segmentu užitkových vozidel zcela jedinečné řešení.
Hyundai nabízí v segmentu užitkových vozidel v USA nákladní vozidla amerických kategorií Class 2 až Class 8 a také autobusy, které jsou od 70. let 20. století vyráběny ve třech mezinárodních montážních závodech a aktuálně prodávány ve 130 zemích celého světa.
a má to i neprůstřelný skla??
a má to i neprůstřelný skla?? :)))))))
https://www.youtube.com/watch?v=y3RIHnK0_NE
Podľa toho názvu a priezoru, súdim, že to mala byť
Podľa toho názvu a priezoru, súdim, že to mala byť najskôr ponorka 🙂
off
Nejdřív se Elon zastal Diesse před novinářema, teď
off
Nejdřív se Elon zastal Diesse před novinářema, teď Diess vysvětlil hloupejm novinářům, že už musej brát Teslu vážně.
https://www.teslarati.com/elon-musk-volkswagen-ceo-corrects-tsla-critics-tesla-model-3-niche/
Já myslím, že to vážně všichni berou, nicméně je to
Já myslím, že to vážně všichni berou, nicméně je to netrápí, mainstream je 500-700 tis Kč za auto a na tom se vydělávají ty miliardy.
Tady je dobré využití nákladního auta s
Tady je dobré využití nákladního auta s rekuperací.
https://www.mojevideo.sk/video/30adf/najvacsie_nakladne_vozidlo_s_el_pohonom_na_svete_2019.html
Dnes v podvecer na radiu beat ve zpravach uvedli, ze v cezku
Dnes v podvecer na radiu beat ve zpravach uvedli, ze v cezku budou brzo 3 h2 cerpacky – pha, brno, litvinov.
To bude vic, nez je u nas pocet h2 aut :-))
Vecer jsem zaplatil dph a doufam, ze ty penizky pujdou jinam, nez do h2.
To postavěj ropáci z Unipetrolu.
To postavěj ropáci z Unipetrolu.
To možná jo,ale dostanou na to dotaci.
To možná jo,ale dostanou na to dotaci.
To taky. Zkusim si taky vymyslet nějakou extradrahou
To taky. Zkusim si taky vymyslet nějakou extradrahou hovadinu, abych na to dostal dotaci…
Konečně něco praktického, nákladní auta na baterky jsou
Konečně něco praktického, nákladní auta na baterky jsou nesmysl. Jen si představit kolik baterií by bylo potřeba. Baterie k slunečníkům a větrníkům, baterie ke každé nabíječce elektroaut, baterie v elektroautech…. to je vlhký sen číňanů a katastrofa pro ekologii a západní svět.
Proc Cinanu? Evropane, Africane, Japonci, Korejci, Severo i
Proc Cinanu? Evropane, Africane, Japonci, Korejci, Severo i Johoamericane, Australane, Gronane 🙂 maji zakaz vyrbet baterie? Jake narizeni OSN to je? 🙂
A kdo ma radost z parniho reformingu zemniho plynu? Cesi?
Nákladní auta budou mít k dispozici troleje na dálnicích.
Nákladní auta budou mít k dispozici troleje na dálnicích.
To je moc nepraktické a poruchové řešení. Vodík je
To je moc nepraktické a poruchové řešení. Vodík je všelék a kdo je proti je číňan.
:-)))
:-)))
Proc Cinan? 🙂 Zatim jste nedokazal vysvetlit, proc si za
Proc Cinan? 🙂 Zatim jste nedokazal vysvetlit, proc si za svym vodikem stojite. 🙂 Vite, ze je nejen neekonomicky ale i neekologicky? Jak se rika lidem, kteri zbytecne utraci vic a vic nici planetu? Znalci?
Ne. Debilové.
Ne. Debilové.
Blá blá blá lídr blá blá vodík vyřeší ekologické
Blá blá blá lídr blá blá vodík vyřeší ekologické problémy blá blá blá.
K čemu je to dobré, když se nikdy žádná studie
K čemu je to dobré, když se nikdy žádná studie nevyrobila?
Je to jen vlhký sen designérů bez špetky reálné možnosti na výrobu a praktičnosti.
Současný vzhled kabiny náklaďáku není pro nic za nic.