Hyundai představil studii HDC-6 NEPTUNE, vodíkové nákladní auto

Hyundai zveřejnil první skici studie HDC-6 NEPTUNE, konceptu elektricky poháněného nákladního vozidla s palivovými články na vodík.

HDC-6 NEPTUNE společnosti Hyundai ztělesňuje její vizi techniky a designu elektricky poháněného nákladního vozidla s palivovými články a nulovými emisemi
foto: Hyundai

Hyundai své nejnovější koncepční užitkové vozidlo představí na letošním severoamerickém veletrhu užitkových vozidel NACVS (North American Commercial Vehicle Show) v Atlantě.

Společnost Hyundai Translead (HT) navíc odhalí koncept ekologického, vysokovýkonného mrazírenského návěsu HT Nitro ThermoTech®. Společná tisková konference se uskuteční 29. října v kongresovém centru Georgia World Congress Center v Atlantě (stát Georgie).

Společnost Hyundai počítá ve své vizi budoucí dopravy s nákladními vozidly, poháněnými palivovými články s nulovými emisemi oxidu uhličitého. To se zrcadlí také v názvu nového koncepčního vozidla Hyundai HDC-6 NEPTUNE.

HDC-6 NEPTUNE

HDC-6 NEPTUNE
foto: Hyundai

Neptun je římským bohem sladkých vod a moří a voda, jejíž součástí je vodík, je na Zemi největším potenciálním zdrojem vodíku k pohonu automobilů.

„Prvním komerčně vyráběným elektromobilem na světě s palivovými články a jeho druhou generací NEXO jsme si upevnili vedoucí postavení ve vývoji technologie palivových článků pro osobní vozidla,“ poznamenal Edward Lee, vedoucí obchodní divize užitkových vozidel ve společnosti Hyundai Motor Company.

„Role technologického lídra se ujímáme také v sektoru užitkových vozidel. Kromě nákladního vozidla Xcient s palivovými články, které se již osvědčilo na silnicích, představujeme nyní studii HDC-6 NEPTUNE. Ta je ztělesněním naší vize elektricky poháněných nákladních vozidel s palivovými články, která mohou vyřešit ekologické problémy, spojované s široce používanými užitkovými vozidly. Je to další krok v naší snaze o vytvoření společnosti s nulovými emisemi oxidu uhličitého.“

HDC-6 NEPTUNE se vyznačuje jedinečnou konstrukcí, inovativním palivovým systémem a vyspělými technologiemi v kabině. Moderní design studie čerpá inspiraci z funkcionalistického stylu Art Deco, jímž vynikaly aerodynamické vlakové soupravy z 30. let 20. století.

Designérský tým ve studii HDC-6 NEPTUNE zkombinoval novými způsoby také tvarové řešení s funkčností, a vytvořil tak v segmentu užitkových vozidel zcela jedinečné řešení.

Hyundai nabízí v segmentu užitkových vozidel v USA nákladní vozidla amerických kategorií Class 2 až Class 8 a také autobusy, které jsou od 70. let 20. století vyráběny ve třech mezinárodních montážních závodech a aktuálně prodávány ve 130 zemích celého světa.

tisková zpráva

18 Comments on “Hyundai představil studii HDC-6 NEPTUNE, vodíkové nákladní auto”

  1. Konečně něco praktického, nákladní auta na baterky jsou
    Konečně něco praktického, nákladní auta na baterky jsou nesmysl. Jen si představit kolik baterií by bylo potřeba. Baterie k slunečníkům a větrníkům, baterie ke každé nabíječce elektroaut, baterie v elektroautech…. to je vlhký sen číňanů a katastrofa pro ekologii a západní svět.

Napsat komentář