Vyšší konektivita automobilů, autonomní řízení a dálková údržba. To jsou některé z položky z plánů společnosti Hyundai Motor na vývoj v následujících letech.
foto: Hyundai
V souvislosti s plánem rozvoje chystá automobilka rozvoj v oblasti většího zapojení automobilů do běžného života a životního stylu zákazníků.
Cílem je poskytnout uživatelům prostřednictvím jejich aut široké informační zdroje známé z on-line prostředí. Koncepce Hyper-připojení a Inteligentního automobilu tak nabídne více než jen známé komunikační technologie.
Má za cíl přinést zákazníkům „výkonný počítač na kolech“. Koncept propojující auto nejenom s jinými vozy, ale například i s pracovním prostředím, úřady a podobně.
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY
Umělá inteligence Google aut může být považována za řidiče
Představený plán navrhuje čtyři hlavní oblasti služeb, které pomohou s vývojem „chytrých“ aut schopných přijímat a využívat data rychleji než kdykoliv předtím.
Zaměřuje se na řadu klíčových funkcí včetně služby ‘chytré dálkové údržby‘, ‚autonomního řízení‘, ‚systému Smart Traffic’ a technologii Hub Mobility, která poskytuje správu zabezpečení a dat pro všechny připojené prvky vozu.
ZAJÍMAVOST: Jediná automobilka, která už dnes podobné služby které Hyundai teprve plánuje ve svých vozech reálně nabízí je Tesla. Jsou k dispozici v jejích elektromobilech Tesla Model S, Tesla Model X a brzy také Tesla Model 3.
Konkrétně jde o to, že například
Autonomní řízení poskytne nejvyšší míru bezpečnosti připojením vozidla do městské a silniční infrastruktury. Systém Smart Traffic je již dnes účinným pomocníkem při redukci dopravních kolapsů a zvyšuje rychlost přepravy.
Konečně technologie Mobility Hub nabídne vysoký mobilní výpočetní výkon, který umožní interakci vozu s jeho okolím.
V krátkodobém až střednědobém horizontu se Hyundai Motor Group zaměří na technologie související s připojením chytrých telefonů a domácích zařízení.
Hlavní oblasti výzkumu a vývoje budou zahrnovat sítě pro vysokorychlostní přenos velkého množství dat a cloud technologie pro shromažďování údajů o vozidlech a k poskytování požadovaného výpočetního výkonu.
Při vývoji řešení v rámci tzv. „chytré“ mobility hodlá Hyundai navázat spolupráci s největšími světovými firmami v oblasti IT.
Celé to na mne dělá dojem
Celé to na mne dělá dojem že to časem povede jen k represi řidiče. Přenos dat o jízdě auta s celou jeho charkteristikou, spolu se záznamem pozice auta a ukládání do nějakéhou cloudu do kterého budou moci nahlížet orgány stejně jako za poplatek společnosti. Jedni vás budou hlídat jestli dodržujete pravidla a druzí vám budou zasílat reklamy.
Systém Smart Traffic v tomhle bude hrát nemalou roli a přitom je to systém, který využije jen ten kdo má zaplou navigaci. Tudíž 70% až 80% vozidel tohle stejně nebude řešit.