Hyundai podcenil zájem o elektromobil Hyundai Ioniq, nemá dost baterií

Poptávku po elektromobilu Hyundai Ioniq Electric dalece předčila očekávání jihokorejské automobilky. Teď nemá dost baterií, aby mohla uspokojit všechny zákazníky.

O elektromobil Hyundai Ioniq Electric je doma v Jižní Koreji i ve zbytku světa obrovský zájem. Hyundai ale nestíhá vyrábět a i přes připravované navýšení výroby bude ještě „sucho“ nejspíš nějakou dobu trvat.
foto: Hyundai

Jak jsme si vyzkoušeli, elektromobil Hyundai Ioniq Electric je skvělé auto. A proto žádný div, že je o něj takový zájem.

Co jsme nečekali je spíš fakt, že automobilka Hyundai zájem podcení, nevědoma si skvostu, který vyrobila. Nyní se údajně pokouší výrobu navýšit, ale problémem je dodávka baterií.

Tu zajišťuje jihokorejská společnost LG Chem. Jenže Hyundai si původně objednal pouze asi 6000 až 7000 kusů baterií (není jasné pro jaké období).

LG Chem nedokáže rychle reagovat na zhruba dvojnásobně zvýšenou poptávku. Na druhou stranu, pomoci by snad mohla pauza ve výrobě amerického elektromobilu Chevrolet Bolt EV, pro který LG Chem taktéž dodává.

elektromobil hyundai ioniq electric test

Doma v Jižní Koreji je Ioniq Electric nejprodávanější elektromobil. Do konce dubna se ho jen tam prodalo 5581 kusů. Čekací doba je nyní 4-5 měsíců.

Do zbytku světa se vyváží jen velmi omezeně a v USA i Evropě je velmi obtížné auto koupit. Hyundai si je problému vědom, a tak připravuje navýšení výroby o 50 % z 1200 na 1800 kusů měsíčně.

I na tomto příkladu se ukazuje, jak klíčovým prvkem je pro společnost Tesla její gigatovárna. Elon Musk už v minulosti několikrát zdůraznil, že bez ní by výroba Tesla Model 3 nemohla začít.

17 Comments on “Hyundai podcenil zájem o elektromobil Hyundai Ioniq, nemá dost baterií”

  1. Tak uz snad zacina i nejvetsimu hlupackovi dochazet , proc je
    Tak uz snad zacina i nejvetsimu hlupackovi dochazet , proc je Tesla zatim jedna jedina automobilka na svete schopna delat EV seriozne. Dokud nezacnou ostatni automobilky stavet baterkarny velikosti GF, budou jejich kecy o super duper EV jen plane kecy…do dnesniho dne zadna takova atuomobilka neexistuje a tesla jen rok co rok zvetsuje svuj naskok….

    1. +1
      Tesla může být v podobné situaci za rok-dva, až vyjde

      +1

      Tesla může být v podobné situaci za rok-dva, až vyjde najevo, že počet objednaných aut s najetím na plnou produkci neklesá, ale naopak roste, protože pořád více lidem nebude dávat pořízení spalováku smysl a ani celá jedna GF1 to nedokáže změnit….. :-).
      Za sebe přeju Elonovi právě takové starosti.

    2. Možná Tesla je schopna dělat EV seriozně, ale rozhodně ne
      Možná Tesla je schopna dělat EV seriozně, ale rozhodně ne kvalitně. 🙁 Tady se má ještě dost učit, chtělo by to přetáhnout nějaké specialisty z Japonska na kvalitu a z Německa na preciznost. Pak bude Tesla králem…

      1. To je pravda, absence rovnocenné konkurence je na úrovni
        To je pravda, absence rovnocenné konkurence je na úrovni zpracování znát. Bohužel, za pět let výbory S/X nikoho z dinosaurů ani nenapadlo udělat cokoliv byť jen vzdáleně podobného. Nehledě na desítky let jejich „údajného vývoje“ a otevřené patenty Tesla. Když se nechce, tak se holt nechce. Takhle je Tesla v oboru i tak králem, aniž o to sama nějak extra stojí. Holt mezi slepými….. ))

        1. Ale no tak… Naznacuje snad nekdo, ze „spider“ by mel byt
          Ale no tak… Naznacuje snad nekdo, ze „spider“ by mel byt rodinne EV pro ctyri osoby? Nebo projede Ion teren alespon vzdalene podobny tomu, ktery projede ten spider?

          Takhle muzeme rict, ze vysokozdvizny vozik je hracka pro bohate, protoze za stejnou cenu muzeme mit oktavku…

          Podle me ten podvozek muze byt sakra zajimavy pro akce typu kontrola elektrickeho vedeni/ropovodu/… nekde v pruseku plnem parezu. A samozrejme taky jako hracka pro bohate, stejne jak vsechny drahe veci 🙂

          1. To ani ne, jen že to nebude ani v provedení pro 2 osoby, o
            To ani ne, jen že to nebude ani v provedení pro 2 osoby, o němž pán hovoří, a na SPZ žádná láce. S výjimkou (snad) Kia Soul EV a Tesla Model X toho v elektrice do terénu moc nedostanete (individuální předělávky Škody Yetti neberu), takže nějaké vozítko využitelné v oblastech se špatnou kvalitou silnic (a nenarážím tím na D1-DXY) nebo polními a lesními cestami by se hodilo. Tohle by při malém zvětšení a s náloží baterek mohlo 4-5 lidí uvézt. Jen ta hmota kol s elektromotory by pak asi byla na obtíž. Ale zase na druhou stranu je to ideální pro přítlak na povrch. Akorát Frantíci za 2 roky postoupili jen z FR do ČR, takže je otázkou, zda nediskutujeme jen nad prototypem a individuálkou á la zmínění rakouští bratři a jejich Yetti.

            1. Ja bych to spis bral jako zajimavou nahrazku za lehkou terenni
              Ja bych to spis bral jako zajimavou nahrazku za lehkou terenni ctyrkolku pro 1, max 2 lidi, pri velkem zatizeni (naloz baterek, 4-5 lidi) uz bych se bal, ze to ztrati ty pekne dynamicke vlastnosti, kvuli kterym to bylo navrzeno.
              Kazdopadne by bylo zajimave se s tim svezt, porad jeste si pamatuju, jak jsme pred 20(?) lety obdivovali video, kde to lide z nejake univerziity (MIT?) poprve predvedli v modelove velikosti.

  2. Přitom Ioniq Electric stojí stejně jako Ioniq Plug-in
    Přitom Ioniq Electric stojí stejně jako Ioniq Plug-in Hybrid s daleko menší baterií, takže ty baterky nejsou zas až tak drahé.
    Spíš jde o to, že když si baterie nevyrábí sama automobilka, tak na nich nemá větší marži, a šetří na nich přirozeně jako prvních, co nejvíc může. Takže je pak objednává, co to jde nejlevněji, i když dostanou zaručeno jen malé množství, protože dodavatel díky tomu nemůže zaručeně naplánovat a zaplatit rychlý rozvoj výroby.

Napsat komentář