Hyundai plánuje vyrábět 500 000 vodíkových aut ročně

redakce - 13 Prosinec 2018

Hyundai zveřejnil dlouhodobý plán rozvoje, nazvaný „FCEV Vision 2030“. Plánuje vyrábět statisíce vodíkových palivových článků ročně.Hyundai chce zkoumat nové možnosti podnikání, zaměřeného na dodávky systémů palivových článků výrobcům automobilů, dronů, plavidel, kolejových vozidel, vysokozdvižných vozíků a generátorů elektrické energie. Do roku 2030 plánuje vyrábět 700 000 systémů palivových článků ročně včetně 500 000 jednotek pro elektromobily s palivovými články (FCEV).

Hyundai chce zkoumat nové možnosti podnikání, zaměřeného na dodávky systémů palivových článků výrobcům automobilů, dronů, plavidel, kolejových vozidel, vysokozdvižných vozíků a generátorů elektrické energie. Do roku 2030 plánuje vyrábět 700 000 systémů palivových článků ročně včetně 500 000 jednotek pro elektromobily s palivovými články (FCEV).
foto: Hyundai

TISKOVÁ ZPRÁVA

Hyundai Motor Group (HMG) v souladu se svým plánem dramaticky zvýší roční kapacitu výroby systémů palivových článků na 700 000 jednotek do roku 2030 a prozkoumá nové podnikatelské příležitosti pro dodávání svých systémů palivových článků světové úrovně ostatním výrobcům dopravních prostředků, od automobilů přes drony a plavidla až po kolejová vozidla a vysokozdvižné vozíky. Očekává se také rychlý nárůst poptávky po systémech palivových článků v odvětvích mimo dopravu, mezi něž patří výroba elektrické energie nebo systémy pro její uchovávání.

V rámci plánu „FCEV Vision 2030“ investuje koncern Hyundai Motor Group společně se svými dodavateli cca 7,6 bilionu KRW (153 miliard CZK) do výzkumu a vývoje i do rozšiřování výrobních kapacit. Podle prognóz by v rámci tohoto procesu mělo do roku 2030 vzniknout cca 51 000 pracovních míst.

Koncern HMG plánuje dosažení výrobní kapacity 500 000 elektromobilů s palivovými články (FCEV) ročně do roku 2030, a to včetně osobních i užitkových vozidel. HMG očekává, že se v tomto časovém období zvýší globální poptávka po vozidlech FCEV na 2 miliony ročně.

Prvním krokem v realizaci plánu „FCEV Vision 2030“ je rozšíření výroby systémů palivových článků HMG. Tu má na starosti dceřiná společnost Hyundai Mobis Co., která 11. prosince slavnostně položila základní kámen pro výstavbu druhého závodu pro výrobu systémů palivových článků v jihokorejském městě Čchungdžu. Druhý výrobní závod umožní zvýšit společnosti Mobis roční výrobu na 40 000 systémů palivových článků do roku 2022 ze současných 3000.

Společnost Hyundai Motor, největší výrobce automobilů v rámci koncernu HMG, uvedla na začátku letošního roku na trh model Hyundai Nexo, druhou generaci komerčně nabízeného vozidla kategorie FCEV, který nahradil oceňovaný model Tucson FCEV, představený v roce 2013.

NEXO používá první speciální platformu značky Hyundai pro vozidla s palivovými články, která poskytuje mnoho konstrukčních předností, včetně nižší hmotnosti, většího vnitřního prostoru a optimalizovaného uspořádání systému palivových článků.

HMG plánuje další vývoj systému palivových článků, používaného v modelu Nexo. Kromě jeho optimalizace dojde také k diverzifikaci produktové řady systémů palivových článků v reakci na různé požadavky jednotlivých průmyslových odvětví.

Koncern Hyundai Motor Group založil v prosinci speciální divizi pro vývoj systémů palivových článků a podporu jejich výroby a prodeje. Patentovaný systém palivových článků HMC vyrábí elektrickou energii slučováním atomů vodíku a kyslíku. Systém nepoužívá spalovací proces a jeho jediným vedlejším produktem je voda. Kromě toho také zbavuje vzduch nečistot, takže je dokonalým zdrojem čisté energie.

Podle studie společnosti McKinsey & Company by mohl vodík s vysokou hustotou energie a snadným doplňováním paliva snížit celkové náklady na vlastnictví vozidla o cca 10 %, a to u všech myslitelných dopravních prostředků, včetně kolejových vozidel, plavidel a vysokozdvižných vozíků. Studie také odhaduje, že do roku 2030 se globální poptávka zvýší na cca 5,5 až 6,5 milionu systémů palivových článků.

HMG je jedinou společností, která vybudovala speciální závod pro komerční výrobu systémů palivových článků. Hyundai může díky výstavbě druhého závodu na výrobu palivových článků brzy usilovat o úspěch na globálním trhu.

Hydrogen Council, globální iniciativa předních společností z energetiky, dopravy a průmyslu, včetně společnosti Hyundai Motor, předpovídá do roku 2050 desetinásobné zvýšení každoroční poptávky po vodíku, což vytvoří rozmanité příležitosti pro trvale udržitelný ekonomický růst.

tisková zpráva
Zpět na HybridPřidat komentář

Good steel can make a better and stronger car

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Půl milionu kusů ročně? To vypadá, že Hyundai to s vodíkem myslí opravdu vážně a nebudou to auta jen pro "vyvolené" Pro mě za mě, proč ne? Rozhodně je to 100x lepší alternativa, než smradlavá nafta :-)

Obrázek uživatele ozana

Mají "velké oči"

---

Jezdím na proud, najeto 95 tisíc km. G-E STROMOS 8+ let a 98 tisíc km.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

To je zase počteníčko ohledně vodíku...A těch odborníků :))
Diskuze absolutně o ničem, od toho jsou tady jiné kapacity které o tom něco ví víc než vy..
Vodík není žádná nová věc, celosvětová roční produkce je cca.. 70 milionů tun!!!!a dávno se ví jak H2 uchovávat a jak jej efektivně vyrobit...Tak se už nestresujte a nechte vodík žít...

Obrázek uživatele Jiří_Švarc

A věříte fyzice nebo "odborníkům"?
EU schválila, že průměrné emise prodaných aut po roce 2030 musí být pod 62 g CO2/km.
Vyrobit vodík můžete nejčastěji parním reformingem zemního plynu při vyprodukování 7,05 kg CO2/kg (dané chemickou reakcí), což dává při spotřebě 1 kg H2/100 km přes 70 g CO2/km.
Druhá nejčastější varianta je elektrolýza s účinností 65 kWh/1 kg H2, tedy přibližně 0,65 kWh/1 km jízdy autem a tedy vejít se do limitu mohou jen státy s energetickým mixem dávajícím méně než 100 g CO2 na vyrobenou kWh, tedy pouze Norsko, Švýcarsko, Švédsko a Francie (než si zavře jaderky), ostatní jsou výrazně nad (třeba ČR dokonce okolo 600 g/kWh).
Další efektivní možností jsou až jaderné elektrárny 4. generace. Ty nebudeme mít ještě alespoň 20 let, takže tím jsme právě vyřadili všechny možnosti, jak vyrábět vodíková auta splňující emisní normy po roce 2030. Má to tedy cenu vůbec dotovat?

---

EV - tabulky, statistiky: https://bit.ly/2uU06PO

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Jasne, že je to zmáknuté. Ponevač 97% se vyrábí z ropy.

Obrázek uživatele Kuk

A kolik % z těch 70 mil. tun je tak čistejch, že se dá rovnou použít do FC aut? ;)

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Skvele na demonstrace do francie. Zapali ctyri auta a zbouraji s tim pul parize...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Si to asi pletete s vodíkovou pumou, ale to je úplně jiný princip.

Při koncenčním výbuchu,hoření vodíku se neuvolní tolik energie aby to zbouralo půl města.

Dá se říci, že plná nádrž benzínu má cca 3x tolik energie co má standartní vodíková 5 Kg nádrž.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

akorad pro crashtestech jim to nebouchlo ikdyz to rozsekali na sracku co, takze nazor hodneho z agentury kde zazraky do tri dnu co?

Obrázek uživatele Kuk

A voni to testovali s plnou nádrží vodíku napumpovanou na 800 barů???
Testujou se vůbec spalováky s plnou nádrží benzínu, plným motorem voleje, plným chladičem...?
Podle toho, že jsem nikdy neviděl pod auty nějaký louže mám pocit že vypouštěj co se dá.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Americké standardy NHTSA prý požadují naplněnost nádrže na 93%. Ty od EURO-NCAP budou podobné. Bylo by celkem zbytečné dělat nárazový test, bez hořlavých provozních kapalin.
Třeba tady jde videt, jak po zkoušce vytéká fridex:
carscoops.com/2016/06/euro-ncap-5-stars-for-alfa-romeo-giulia/#lg=1&slide=18

Tady je zase vidět, jak do natlakované nádrže vodíku i vystřelili průbojnou střelu. Základní požadavek na konstrukci nádrže, je zabránit jejímu roztržení:
youtube.com/watch?v=jVeagFmmwA0

Tyhle obavy mi připomínají ty samé, jaké byly třeba u aut na LPG. Pořád měl někdo strach, až se jednou odhodlali a jedno auto zapálili. Snad asi až po 20-30 min. došlo k jedinému efektu, že bezpečnostní ventil pomalu upustil tlak z rozpálené nádrže skrz zadní okno. A to bylo vše, pár vteřin asi 1m plamenu ze zadního okna ohořelého vraku. Žádný kráter v zemi-ground zero.

Obrázek uživatele Kuk

To je naprosto standardní situace v dnešním provozu taková střelba do nádrže. :D A co to udělá když se v okolí vyskytne jiskřička?

Tady je reálná ukázka jak to vypadá když exploduje VW Touran při plnění
http://www.novinky.cz/krimi/419482-kamera-zachytila-vybuch-nadrze-na-plyn-pri-tankovani-na-svitavsku.html
nebo popelářskej vůz na CNG
https://www.youtube.com/watch?v=CpmWPEhIaiU

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Neudělá nic. Teda skrz tu vzniklou dirku se povalí za ohromného hluku ven několik vteřin vodík a ten případně zahoří plamenem mimo prostor vozu. Konstrukce má zabránit roztržení nádrže a při úniku tím "pozvolným" vyprcháním se získá čas na rozptýlení, nebo na vyhoření vodíku. Vodík-lehčí než vzduch. Ale nádrž nemá jak explodovat. Chybí ji uvnitř to nejzákladnější-oxidant/kyslík. Uvnitř je totiž 100% koncentrace vodíku a ta bez kyslíku nemá s čím reagovat. Na stejném principu jsou chlazeny třeba palivová čerpadla na benzín. Kde palivo obtéká vinutí motoru. Komutátor sice jiskří, ale bez kyslíku nemá jak palivo chytnou. Konstrukcí je pak zajištěno jeho stálé zaplavení, tak že i po vyjetí nádrže, zůstává motor stále ponořen. Pro případ požáru, bude jako u LPG/CNG přetlakový ventil a pro případ přetržení potrubí také. Při vyším průtoku, než je stanovená mez-uzavře průtok. Po vypnutí zapalování také. Tvrdí se prý, že nádrž na LPG/CNG/H2 je bezpečnějsí než nádrž benzínu.

Na ten odkaz exploze CNG klikám už snad popáté, nebylo by z Česka taky něco novějšího, třeba aspoň z letoška?

Obrázek uživatele Kuk

Moc hezky si to maluješ, ale technika a lidi můžou selhat a taky selhávají i po letech bez nehod.
Vodík explodoval nadělal pěknou pasku v Ohaiský elektrárně.
https://www.powermag.com/lessons-learned-from-a-hydrogen-explosion/

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Obrázek uživatele Kuk

Tak nádrže CNG jsou bezpečnější jo? No ty máš dost. Podívej na tohodle rozšklebenýho VW Golfa.
https://www.liveleak.com/view?i=dee_1491772179&comments=1

Těch vybuchlejch VW Touranů bylo celkem 7

ČR
https://www.novinky.cz/krimi/402507-pri-tankovani-plynu-vybuchla-u-litomysle-nadrz-auta.html
2x Německo
http://www.motor-talk.de/news/aral-empfiehlt-verkaufsstopp-von-erdgas-t5808345.html
http://www.goettinger-tageblatt.de/Duderstadt/Uebersicht/Auto-explodiert-auf-Tankstellengelaende
https://www.youtube.com/watch?v=mqC3yFXdM3k
https://www.youtube.com/watch?v=4pAWJlC88xc
2x Švédsko
http://www.dn.se/nyheter/sverige/gamla-gasbilar-kan-vara-dodsfallor/
http://www.gp.se/nyheter/g%C3%B6teborg/explosion-i-g%C3%B6teborg-stort-r%C3%A4ddningsp%C3%A5drag-1.3454906
Bělorusko
https://auto.onliner.by/2016/08/16/gaz-38
https://www.youtube.com/watch?v=NjIAprLm6m0&feature=youtu.be

http://www.erdgasfahrer-forum.de/viewtopic.php?p=146198&sid=f6bc8c4aa3978a28ae98f41cfc0595b2

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Obrázek uživatele Kuk

Ty si pěkná internetová hyena! Já už nechci žádný další exploze a zraněný lidi jen proto abys ty měl na co klikat!!! V tomto případě byla zraněna obsluha pumpy kovovým šrapnelem do holení. Zabit naštěstí nebyl nikdo. Ty si přeješ další neštěstí?!?

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Vodík je přece známý nehořlavý plyn. Není třeba plašit lidí možnou destrukcí jejich rodinného domu.

Připomnělo mi to známý vtip. Je pravda, že jablka z Jaslovských Bohunic jsou zdravá? Jablka z Jaslovských Bohunic jsou jedlá a nezávadná. Pouze ohryzek musíte zakopat 3 metry pod zem.

Obrázek uživatele Radovan

Pokud ovšem nechcete používat ohryzek jako žárovku :-)

---

Elektromobily Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 81 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý pro ženu, najeto 36 tis. km (50 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000, p ...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

ten svůj co mám na krku? Po snědení jablka? Místo svítilny na mo(de)bilu?

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

29.10.2013 - Elon Musk: palivové články jsou kravina!

hybrid.cz/elon-musk-palivove-clanky-jsou-kravina

V tomhle ohledu s Elonem nesouhlasím. Palivové články jsou cestou k udržitelnému rozvoji. Potřebujeme stacionární palivové články pro OZE, potřebujeme články do lodí, ale i trucků, i do míst, kde není elektřina. Místo spalovacích a smradlavých agregátů. :-) Jestli se to, jako bonus uplatní dobře i H2EV, tak proč ne.

---

hariprasad

Palivové články - ano ale na spalování metanolu/etanolu (jsou na trhu, můžete je koupit) a ne na spalování vodíku

To co potřebujete je výroba kapalného paliva, které se dá používat v palivovém článku - potom už to smysl má.

Obrázek uživatele Jiří_Švarc

Asi nechápu jak mohou být palivové články cestou k udržitelnému rozvoji. Předpokládám, že nemyslíte udržitelným rozvojem výrobu vodíku z fosilních paliv, takže se tu bavíme o elektrolýze.
Na začátku máme 65 kWh na získání 1 kg vodíku, který obsahuje 33 kWh energie a s účinností palivového článku máme na konci 20 kWh.
Co je udržitelného na nutnosti vygenerovat 65 kWh, abychom na konci získali 20 kWh, tedy 70 % vyrobíme zbytečně?
Vodík do lodí - dejte do této rovnice odpařování vodíku, kdy budete mít za 2 týdny v nádržích půlku. To už jsme s účinností někde na úrovni parních strojů 19. století.
Převážet vodík do míst, kde není elektřina - dodejte do rovnice ještě náklady na transport nádrží s vodíkem a to už snad vyjde lépe i když tam někdo doveze rotoped jako účinnější generátor elektřiny :-D
Věřím, že Musk to má propočítané ještě daleko lépe a moc dobře ví, co tweetuje. Mnoho lidem se již nevyplatilo s ním nesouhlasit :)

---

EV - tabulky, statistiky: https://bit.ly/2uU06PO

Musíme přece nahradit mizerně účinné spalovací motory něčím co má stejnou účinnost, ale už tak moc nesmrdí.

Technologie se mezitím posunuly. Pokud mám správné reference, tak celková účinnost P2G2P se u nových zařízení pohybuje kolem 70%. Ještě bude potřeba vyřešit některé problémy, hlavně skladovatelnost, ale žádný lepší způsob, jak dlouhodobě skladovat energii, zatím nemáme.
Ještě bych dodal, že pokud by se H2 využíval v paroplynových generátorech, tak účinnost trochu ještě klesne (mají vlastní účinnost kolem 60-70%), ale pak se dá H2 (až 7%) míchat do zemního plynu nebo do metanu prakticky bez jakýchkoli dalších úprav na technologickém zařízení.

---

hariprasad

Obrázek uživatele Jiří_Švarc

Tak sem prosím hoďte ty reference, rád si to přečtu a rád si doplním do toho, co mám nastudované. Co píšu, tak jsou hodnoty aktuálně používaných zařízení uvedených do provozu v posledních dvou letech. Ke každému údaji mohu dodat zdroj.
Nebudu předjímat, ale 70 % se mi zdá jako hodně velkej nesmysl už jen vzhledem k tomu, že fyzikální limit dokonale bezeztrátové přeměny bez nějakého skladování nebo stlačování je necelých 80 % (41,4 kWh na výrobu 1 kg H2, který v sobě obsahuje 33 kWh energie).
Také bych rád viděl jediný projekt (i experimentální) s vyšší efektivitou dlouhodobého skladování vodíku. V běžných nádržích totiž zůstane po 5 měsících (150 dnech) zhruba 1 % vodíku. Extrémní podchlazení a skladování kapalného vodíku na tom bude ještě hůř, takže zbývá jedině naddimenzované nádrže, ale tam se zase bavíme o cenách přibližujících se bateriím a ani tam nevím, jak moc velká ztráta je tam možná (i pouhé 1 % denně dá 85% ztrátu za půl roku).

---

EV - tabulky, statistiky: https://bit.ly/2uU06PO

Sice pozdě, ale našel jsem ten článek, který jsem měl na mysli. Paměť je ošidná, a je to všechno trochu jinak, nejde o H2 ale o CH4, tímto se omlouvám a snažím se uvést relevantní údaje a zdroje. Účinnost přeměny je velmi zajímavá i právě proto, že nejde o H2, ale o čistou výrobu CH4 (bez příměsí), s výhledem na účinnost > 80%. Zatím bylo dosaženo > 70%. V tom jsem se nemýlil. Ale jde o proces P2G. Čili jen jednosměrný https://phys.org/news/2018-03-power-to-gas-facility-high-efficiency.html. Druhá polovina procesu má účinnost například v paroplynových elektrárnách něco kolem 60% http://www.hybrid.cz/nemecka-paroplynova-elektrarna-ma-ucinnost-85. Celková účinnost by se tedy mohla v celém cyklu P2G2P blížit 50%. Pokud by se použil stacionární FC, kde není kladena podmínka na co nejmenší rozměry a hmotnost, můžemě se dostat ještě o dost výš. Teoretická účičinnost FC článků je vyšší něž 80% (konkrétně u CH4 je to 99,2%), v praxi se zvládá běžně 60%, kombinací karnotova cyklu (využití odpadnho tepla pro výrobu ele.) a FC se dá dosáhnout 80%, tj. celková účinnost by mohla být někde kolem 65%. https://www.tzb-info.cz/1837-vysokoteplotni-palivove-clanky-vhodna-paliva-a-moznosti-jejich-vyuziti-i Bohužel jde o ověřenou technologii pro H2. Tj. to se mi nepáruje s mým předchozím odkazem.
Přitom, pokud se budeme bavit o metanu, tak jeho skladovatelnost je velmi dobrá, levná a bez velkého nárůstu spotřeby energie na stlačování; na technologiích FC CH4 se pracuje. https://www.machinedesign.com/materials/breakthrough-fuel-cell-runs-methane-practical-temperatures V posledním odkazu je jen abstrakt, není uvedena účinnost a ani jiné důležité parametry.
Je zajímavé, že u CH4 článků a dalších, se technologie zaměřují na přeměnu na něco (CO2) a H2, který je nakonec použitý k vlastní výrobě ele. Zatím je tam tedy mezistupeň. Např. tady se experimentuje s metanolem: https://www.azom.com/article.aspx?ArticleID=16705

---

hariprasad

Obrázek uživatele Jiří_Švarc

Ale vůbec ne pozdě. Díky moc, jdu to prostudovat :)

---

EV - tabulky, statistiky: https://bit.ly/2uU06PO

Odkazy jsou užitečné, četl jsem to nedávno, ale momentálně jsem na tom jako Zeman. Bylo to vpravo dole. Já to najdu...

---

hariprasad

Sranda, kolik usili a dohledavani nekteri lide venuji dokazovani, ze technologie xyz, ktera se jim nelibi, je naprd... Jak to jenom pripomina nektere jedince, to se tu obdobnym zpusobem snazi dokazovat, ze naprd jsou EV.

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Tak jsou lidi co si v zimě odkryjí vyhřívaný bazén a koukají a užívají si jak se z něho páří. Jo, jen tak dál, konec týhle civilizace je třeba urychlit. S tím naprosto souhlasím a jdu k sousedovi odkrýt bazén abych k tomu přispěl.

Obrázek uživatele Jiří_Švarc

Cože? Tohle fakt v tom příspěvku vidíte? Asi se nad sebou budu muset zamyslet :) Záměrem bylo ukázat špatnou proveditelnost uvedených možností použití z hlediska fyzikálního, technologického a ekonomického.
Pokud uvidím cestu k bezpečnému dlouhodobějšímu skladování s menšími ztrátami nebo efektivnějšího cyklu (i těch zmíněných 70 % by bylo super, proto jsem se ptal na zdroj) nebo ekonomičtější výroby bez přímého použití fosilních paliv, pak budu jednoznačně pro.
To vůbec není líbí/nelíbí, jen chci dát trochu osvětu, že "vodík z ropy" opravdu není tak eko a s vyřešenými všemi problémy (nebo alespoň v řešení), jak si mnozí myslí. Jasně, občas si rýpnu, taky nejsem robot, nebo alespoň naštěstí ne realista anebo robot Marvin :).

---

EV - tabulky, statistiky: https://bit.ly/2uU06PO

A on je tady na foru nekdo, kdo o nasazeni vodikove technologie bude rozhodovat, aby bylo treba po milion prvni dopodrobna vysvetlovat ze ucinnonst, nebezpecnost...? Zvlast kdyz tu vlastne zadny zaniceny priznivce (ktereho by bylo presvedcovat) neni? Troly nepocitam.

Podle me vodik bude a bude to politicke rozhodnuti, ne technicke. Jestli i v osobacich nevim, taky me ta predstava moc neuchvacuje, ale snad konstrukteri vi, co delaji.

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Obrázek uživatele Kuk

Erychu radši se věnuj zavistivýmu přepočitávání cizího majetku, to ti jde nelíp.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Tak tomuto říkal Cimrman Krok stranou.

Ještě by mohli zkusit starý dobrý osvědčený britský způsob obnovitelného zdroje z dob kolonialismu v Egyptě. Topit mumiema.

Obrázek uživatele Radovan

OT: Hyundai Ioniq elektric dnes parkoval na VŠB-TUO nenápadně mezi spalováky. Marně jsem hledal, čí to je, až vzadu malinkým dole nenápadně www.msvstudenka.cz. Tak to tedy kolejáci překvapili. Mrknul jsem na jejich web a opravdu, je to tam dole, mají i nabíječku http://www.msvstudenka.cz/projekty.html.
Ovšem neporadili se, jinak by neparkovali hloupě za rohem 70 metrů od nabíjecího stojanu. Byť chápu, že s dojezdem Ioniqu jim 40 km zpáteční cesty z Bílovce nedělá žádnou hlavu. Ale přeci jen, parkující elektromobil se má nabíjet.

---

Elektromobily Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 81 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý pro ženu, najeto 36 tis. km (50 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000, p ...

Ked mam nabite, tak preparkujem - to aby som neblokoval nabijacku ;-)

A ked presli este len tych 40km, tak kludne mohli mat baterie stale na 70%-80%.
To by som osobne tiez radsej zaparkoval co najblizsie k miestu kam idem, a nie pri nabijacke "za rohom".

---

Ioniq EV, Solar, FVE

Proč budou zabírat misto u nabíječky někomu kdo to potřebuje, když má dojezd 200km i v zimě? Podle mě udělali to nejlepší co mohli. Přes noc to určitě mají ve firmě na zásuvce. Gratuluji jim za další soběstačný elektromobil.

---

ecotaxiolomouc.cz

Já viděl v Praze Ioniq s polepy HE3DA.

Obrázek uživatele Radovan

Ten potvrzuji, polepovali ho kluci když jsme byli na poklepání základního kamene fabriky v Horní Suché ještě ráno před akcí na parkovišti. Reklama muší bejt :-)

---

Elektromobily Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 81 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý pro ženu, najeto 36 tis. km (50 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000, p ...

Obrázek uživatele M.Krupka

Někdy se to tak stává. Stojíte pár metrů od stanice a nevíte o ní. Není v navigaci, není ani v aplikaci. Osobní zkušenost z PRE U Výstaviště v Praze. A tahle stanice zrovna malá, nepřehlédnutelná není a postavená určitě za dva dny nebyla. O to zajímavější to bude s vodíkem.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

BMW Hydrogen 7 (2006) NEJLEPŠÍ VODÍKOVÉ AUTO VŠECH DOB... :))
... a stejně mu vodík v nádrži do tejdne vyprchal
normálně koupíš za 2 táci plnou a do tejdne je vykouřená. I takovýhle nesmysl vyrobili dokonce v čechách papalášům to tlačili :)))))

kcc-hho.webnode.cz/vodikomobil/a2006-bmw-hydrogen-7/

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

29 Říjen 2013 Elon Musk: palivové články jsou kravina!

hybrid.cz/elon-musk-palivove-clanky-jsou-kravina

Obrázek uživatele Joe

FAKT:

- Kupování vodíku na pumpě = závislost na monopolech

KONSPIRACE:

- Možná jim Exon nebo Shell nenápadně přispěli na vývoj

Jinak mi to hlava nebere.

PS1: Ale po pěti pivech by se snad dalo diskutovat o využití vodíkového pohonu v dálkové letecké a těžké námořní přepravě ...

PS2: Ta drzost, že obyčejný člověk má šanci nabíjet EV doma v garáži a ještě případně ze vlastní FVE (neplatí spotřební daň) musí určité lidi ale šílene srát...

---

Fotovoltická elektrárna 9 kw -36 panelů, Solární ohřev vody 75 trubic- 12 kw, Tepelné čerpadlo in 6kw out 23 kw. Elektromobilista čekatel....:-))) Na obrázku s mým synem Matějem se těšíme u TMS, od který sme měli na nějakej čas ve Vegas klíč...:-)))

Obrázek uživatele Jiří_Švarc

Když vezmu Boeing 747 a nádrže 200 tisíc litrů, tak to odpovídá asi 30 tunám vodíku pro stejný dolet. To by měli teroristi hodně velkou radost :)
V námořní přepravě, kde se neštítěj používat mazut s několika procenty síry jen aby ušetřili pár korun, by několikanásobně dražší vodík asi fakt neuspěl. A hlavně kvůli pomalému odpařování by taky mohli skončit uprostřed oceánu s prázdnými nádržemi :).
To jen k tomu vodíku, pivo si klidně dejte i tak :-D

---

EV - tabulky, statistiky: https://bit.ly/2uU06PO

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

hele jako sice si se hezky rozepsal, ale komentar uplne mimo realitu chlapce, bohuzel vodikova auta bouchat nebudou, nesmysl....

Já s vámi zcela souhlasím. Všichni přece víme, že vodík nikdy nebouchá. Tak proč by bouchal v autech.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

jj šílene srát... to si piš, je to jedna spolupracující pakáš na budoucích korytech ;) nic víc pragmatickýho ve vodíku nehledejte ;)

blesk.cz/clanek/zpravy-svet/583068/kamaradka-dubajske-princezny-exkluzivne-pro-blesk-verim-ze-je-latifa-nazivu.html

freelatifa.com/

Pobavil nadpis. Každopádně vyrábět je jedna věc... druhá pak prodávat. :)

Obrázek uživatele Kuk

Uřitě to má budoucnost :))))

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

“O 10% nižší náklady na vlastnictví vozidla”, no dává velice smysl. A nejjednodušší bude ten vodík dělat z ropy...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

no jistě, jak jinak si představujete financování nákladnýho arabskýho života v poušti (kterým nás zaprodali naši bílí pradědové) kde jinak nic neporoste ;) Zlatit vodovodní kohoutky není jen tak když makat se nechce (při +50 ani nejde ;) a všechno se uměle musí dovážet .... až na tu ropu ;))

kcc-hho.webnode.cz/elektrina/ropa/

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Pro osobní auta to bude nevýhodné v každém případě, i kdyby se nakonec začal vodík vyrábět násobně levněji než dnes.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

kdo chce žít dnes a denně vedle pojízdných vodíkových 700bar bomb? a že by jich jezdili tisíce... to zbourá panelák jako prd... kdo? povězte mi kdo je takový blázen že to bude dělat dobrovolně? když elektromobily jsou tak snadné. Nikdo, jediněěěěěě že by mu zrádcoj vlastního lidu za to zaplatili ejhle ;))

Obrázek uživatele M.Krupka

Představím-li si ty malé pojízdné bomby, musím si k tomu představit i ty velké stacionární bomby uprostřed měst, kterým se říká čerpací stanice na vodík. A až to udělá jedno velké bum, budu rád hodně daleko od takové vodíkové stanice. Zatím se raději spokojím se zásuvku a kabelem v garáži.

Obrázek uživatele Radovan

Každý správný islamista to chce. Aneb vodíkové auto do každé Brusele :-)

---

Elektromobily Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 81 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý pro ženu, najeto 36 tis. km (50 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000, p ...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

:)) dobrý 1*

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

jestli je potřeba na výrobu 1kg vodíku 50kWh elektrické energie tak je to ekonomický nesmysl

Obrázek uživatele Jiří_Švarc

65 kWh :)

---

EV - tabulky, statistiky: https://bit.ly/2uU06PO

Obrázek uživatele Kuk

Uhlíková stopa jako kráva.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Obrázek uživatele Josef

+ cca 20 kWh na stlačení a případně dalších 10 na ochlazení.

Obrázek uživatele Jiří_Švarc

To už je včetně stlačení na 700 bar.

---

EV - tabulky, statistiky: https://bit.ly/2uU06PO

Někdo to určitě koupí.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

mit tu stanice tak uz po tom koukam a kupuju nahned, vodik je budoucnost

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Jedine kovový vodík vo forme supravodiveho prstenca v ktorom koluje čistá elektrina. Vtedy si to kúpim :))

Obrázek uživatele ozana

je to budoucnost a tak to i zůstane (na věky)

---

Jezdím na proud, najeto 95 tisíc km. G-E STROMOS 8+ let a 98 tisíc km.


Nabíječky elektromobilů CircontrolAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobil
O ČEM SE PRÁVĚ DISKUTUJE?