Hyundai o 50 % zvýší výrobu elektromobilu Ioniq Electric

Elektromobil Hyundai Ioniq Electric má úspěch, zájem je velký, a Hyundai proto bude navýší výrobu o 50 %. Momentálně je obtížné auto vůbec koupit.

Elektromobil Hyundai Ioniq Electric zvládne na jedno nabití bezpečně ujet kolem 200 km a prodává se za konkurenceschopnou cenu. Zájem je proto velký – Hyundai ale nestíhá vyrábět.
foto: Hyundai

Hyundai Ioniq Electric je vynikající elektromobil a zájem o něj je proto pochopitelně vysoký. Bohužel, problém na straně dodavatele baterií, společnosti LG Chem, způsobuje, že auto nyní v podstatě koupit nelze, a to nejen v Česku.

Hyundai podle všeho jednoduše podcenil zájem o svůj první elektromobil. Proto slibuje, že během následujících měsíců navýší výrobu o 50 %.

Podle nedávných informací deníku Business Korea si Hyundai od LG Chem objednal pouze 6000 až 7000 baterií! Poptávka je ale dvakrát vyšší, než automobilka očekávala.

LG Chem má dnes údajně problém s dodávkami baterií nejen pro Hyundai, ale i ostatní výrobce elektromobilů (např. GM a jeho elektromobil Chevrolet Bolt/Opel Ampera-e). Zájem o ně totiž neustále roste.

Hyundai Ioniq Electric se vyrábí v jihokorejské továrně v Ulsanu, a to v počtu 1200 kusů měsíčně. Hyundai nyní bude zvyšovat množství na 1800 měsíčně. Více než polovina ale připadne na jihokorejský trh.

60 Comments on “Hyundai o 50 % zvýší výrobu elektromobilu Ioniq Electric”

    1. To je právě otázka. Malý elektromobil v pohodě vyžije s
      To je právě otázka. Malý elektromobil v pohodě vyžije s baterií kolem 30 kWh využitelných. Ano, 45 kWh by bylo super, to pak máte dojezd na přejezd celé republiky. Ale potřeba to u malého elektromobilu vysloveně není. To u auta velikosti Octávie už by bylo 45 kWh málo. Tam by to chtělo těch alespoň 60 kWh a spíše 85–100 kWh, protože s takovým autem už se občas jezdí dálky. Ale takové auto nikdo nevyrábí, včetně Tesly (Model S a X jsou cenově o dvě třídy výše a Model 3 se zatím nevyrábí).

      1. Ono i malé auto má průměrnou spotřebu 13-14 kWh na 100
        Ono i malé auto má průměrnou spotřebu 13-14 kWh na 100 kilometrů při 90km/h, takže se s 30 kWh baterií moc daleko stejně nedostane, větší auto má průměr klidně 16 kWh na 100 kilometrů, to zase takový rozdil neni. Dnes výrobci jdou do výroby se standardní baterií 40 až 60 kW hodin baterii, tak proč si kupovat něco takového jako je 28 kWh baterie.

              1. No pro mě je důležité všechno co platím.
                Tedy spotřeba

                No pro mě je důležité všechno co platím.
                Tedy spotřeba elektromobilu je to co mi odečte elektroměr při nabíjení. Mám v tom započítáno účinost nabíjení a i samovybíjení baterky když auto není používáno. Toto podělením počtem ujetých stovek km dá opravdu skutečnou spotřebu elektroauta. v kWh/100km.

                1. To je sice pravda. Ale ta spotřeba se nijak nepromítne do
                  To je sice pravda. Ale ta spotřeba se nijak nepromítne do dojezdu.

        1. S malým autem se dá kolem komína jezdit klidně za 10–11
          S malým autem se dá kolem komína jezdit klidně za 10–11 kWh na sto. Samozřejmě v létě. Ale jasně, pokud s tím chcete jezdit jako s prvním autem, dálnice nedálnice apod., tak pak vám samozřejmě ta baterka stačit nebude. Ale to vám nebude stačit skoro u ničeho. S elektrem se prostě nedá jezdit stejně jako s naftou. Kamarád má služební Octavii Scout v naftě a 4×4. A pro něj je běžná rychlost na dálnici cca 150–160 km/h. To by se dalo praktikovat tak leda s Teslou.

      1. Měl jsem ioniq jeden den a s plně nabitou baterií jsem
        Měl jsem ioniq jeden den a s plně nabitou baterií jsem udělal 130 kilometrů (dálnice/město 40%/60%). Všude jsem jezdil dle předpisů tedy 50 70 90 až 130 kilometrů hodině. Podle mě v tom ale byla špatná baterie, myslím že bych měl najet běžně kolem 180 kilometrů, tedy podobnou vzdálenost jako Volkswagen eGolf s baterií 36kWh. Ioniq je má velmi nízkou spotřebou ve městě na dálnici už to ale takový rozdíl není. Pokud tedy budu chtít nahradit klasické auto budu požadovat dojezd alespoň 300 kilometrů standardní rychlostí, což ale Ioniq nemůže nikdy splnit s baterií menší než 40kWh.

        1. Po dálnici jezdím kolem 115 km/h. A rozdíl ve spotřebě je
          Po dálnici jezdím kolem 115 km/h. A rozdíl ve spotřebě je znát oproti 130 km/h. Nyní měsíc jezdím pouze okresky a město(nijak extra úsporně). A při plném nabití jsem měl nyní dojezd 256 km. Doplna nabíjím jednou za měsíc. Jinak odpoledne 3 h. na noční proud, nebo jednou za 3 dny na rychlo do 94 procent. Oproti konkurenci mi připadne i rychlonabíjení rychlejší než např. u golfa.

          1. 110km/h jsem jel s eGolfem 26kWh do Humpolce a byl to děsný
            110km/h jsem jel s eGolfem 26kWh do Humpolce a byl to děsný opruz – neustále mě někdo při předjíždění kamionů problikával a lepil se mi na zadek, takhle bych hezdit opravdu běžně nechtěl. Ano, pro ježdění po městě a do 90km/h to s Ioniq celkem jde. Já najezdím denně 70km (město/mimo tak 60/40 %) a nabíjet obden se dá, ale proč, když bych mohl nabíjet 2x týdně, že…

  1. Doufam ze uz konecne vsichni pochopili proc zadna automobilka
    Doufam ze uz konecne vsichni pochopili proc zadna automobilka zatim tesle nekonkuruje a konkurovat nemuze? Ponekud jim chybi jejich vlastni Gigafactory. Zadna automobilka nic podobneho nestavi. Hlavne ze maji plnou prdel „tesla killer“ konceptů. At se treba stavi na hlavu, ale bez boradne baterkarny nemaji sanci.

    1. Větší problém pro ně bude, že pokud si nebudou sami
      Větší problém pro ně bude, že pokud si nebudou sami vyrábět baterie, tak na elektromobilech nebudou mít nikdy slušné zisky. Na low-end segmentu to bez vlastní baterkárny vůbec nepůjde. Dinosauři zatím vůbec nepochopili, která bije.

  2. Dyt to říkám že fosilove nemaj kapacitu baterek pronejakou
    Dyt to říkám že fosilove nemaj kapacitu baterek pronejakou masovku i proto to slezina směšných +/- 30-40kWh a život přitom začíná na 45+kWh.A ty kecy jak si postaven vlastní jsou jen kecy na 4+ let.I proto dá masovku jen Tesla.

  3. Vsechny marketingove studie jsou na nic. Za velke penize
    Vsechny marketingove studie jsou na nic. Za velke penize vyprodukuji akorat powerpointove prezentace, ktere jsou uplne mimo. Jejich marketingove zvasty me vzdy rozcili do bela. A reklamni kampane spise odpuzuji zakazniky a clovek by se mel stydet nektera auta vubec koupit aby nevypadal jako trouba.
    Nedivim se, ze ty trubky v Hyundai a GM odhadly zajem o EV tak mizerne. Mozna ani nepochopili, co to EV vubec je.

  4. Mě se zdá že největší problém leží v tom že LG
    Mě se zdá že největší problém leží v tom že LG podtrhlo cenu, aby získalo větší tržní podíl. Nic proti tomu, akorát že si jejich odběratelé měli uvědomit že když tu jejich pokročilou technologii pouch článků zatím skoro nikdo jiný velkosériově nezvládá (550Wh/l a více) a už vůbec ne za nabízenou cenu, tak že logicky rozšíření výroby bude jednak hodně drahé a rozhodně ne rychlé.

    GM neměl moc na výběr, ale Hyundai si za to může sám, protože Ioniq nepoužívá tak pokročilou technologii článků a tak měl na výběr vzít o něco dražší články od SK innovation jako Kia (ty články nejsou dnes žádná hitparáda moderních technologií) tak by teď s navýšením produkce (dvojnásobná objednávka baterií) nejspíš neměl problém.

  5. Ty automobilky se asi museli zbláznit !!!
    Nezvládají

    Ty automobilky se asi museli zbláznit !!!
    Nezvládají jednoho modelu vyrábět ani 20 000 za rok, ale už si Kia-Hyundai vymýšlí a draze projektuje minimálně další 3 elektroauta.
    Kdyby raději vrazili veškeré volné peníze do vlastní baterkárny jako Tesla.
    Když jsem to četl, tak jsem si myslel, že Hyundai si objednala nic moc 7000 baterií měsíčně, a pak z toho vyšlo, že to mysleli jako zásobu na půl roku až rok ???

    1. Tesla má jednoznačne navrch a dlho ešte mať bude… Ešte
      Tesla má jednoznačne navrch a dlho ešte mať bude… Ešte by to možno zvládol aj Nissan ( má svoju vlastnú „gigafactory“), ale ten zasa nechce. Radšej bude vyrábať tie svoje spalovacie popelnice. Rýchlejšie by klesala cena EV, škoda :-((

  6. Po 2 měsíčním provozu, a to nijak extra úsporném mám s
    Po 2 měsíčním provozu, a to nijak extra úsporném mám s Ioniqem dojezd přes 250 km. A to na plné nabití. Naplno nabíjím asi jednou měsíčně. Vzhledem k dojezdu nepotřebuji vždy plnou nádrž. Roční nájezd se předpokládá 21.000 km.

      1. Málo to určitě není. Tyto km jsou u hyundaie oproti jiným
        Málo to určitě není. Tyto km jsou u hyundaie oproti jiným elektromobilům velmi realistické. Ze začátku mělo přes 230 km. Když v testu ujeli na novém e golfu s 36 kw baterií asi 309 km etra úsporně. Tak na youtube je němec který po městě s Ioniqem(28 kw baterií) najel asi 295 km.

                1. Blogísek (byť majitele Tesly) asi u soudu nebude mít moc
                  Blogísek (byť majitele Tesly) asi u soudu nebude mít moc šancí proti záručním podmínkám, které jste dostal s kupní smlouvou…
                  Když jsem před pár měsíci pročítal záruční podmínky, našel jsem tam toto:
                  „The Battery, like all lithium-ion batteries, will experience gradual energy or power loss with time and use. Loss of Battery energy or power over time or due to or resulting from Battery usage, is NOT covered under this Battery and Drive Unit Limited Warranty.“

                2. ano, mate pravdu, ale jen v tom, ze se nevztahuje na kapacitu
                  ano, mate pravdu, ale jen v tom, ze se nevztahuje na kapacitu a vykon!

                  Stale plati zminena zaruka na funkcnost po dobu 8 let a bez omezeni na ujete kilometry!

                3. Hmm, takže když mi u Tesly klesne kapacita po 3 letech na
                  Hmm, takže když mi u Tesly klesne kapacita po 3 letech na 60%, tak utřu, protože baterka stále funkční je, jen má sníženou kapacitu, na kterou se záruka nevztahuje… To je fajn…
                  To jiné automobilky teda drží záruku i nad kapacitou, nejen funkčností…

                4. nektere ano, ale taky ne vsechny…
                  nektere ano, ale taky ne vsechny…

              1. Tesla ma zaruku na baterii 8 let bez omezeni na ujete
                Tesla ma zaruku na baterii 8 let bez omezeni na ujete kilometry.
                Zaruka v tomto pripade znamena, ze i po 8 letech to bude fungovat – ale jiz neni specifikovana kapacita/dojezd po tech 8 letech. Nekteri vyrobci take garantuji kapacitu po konci zaruky, Tesla pouze funkcnost.

                Z vlastni zkusenosti muzu rict, ze Tesla po skoro 4 letech a skoro 150.000km mela dojezd mensi o cca 6-7%.

              2. Nevím, mě to přijde, že baterie všech e-aut s výjimkou
                Nevím, mě to přijde, že baterie všech e-aut s výjimkou prvních Leafů, zatím drží velmi dobře. Na blogu BMW i3 se nedávno objevil případ i3, se kterou lítá jeden obchoďák prodávající farmaka. Má na ní za 4 roky nalítáno 240000 mil. A baterie uvádí Bat. Kapa. stále stejnou, lehce přes 20 kWh (to závisí na teplotě apod. není to úplně směrodatné). Jednoduše ta baterka VŮBEC nedegradovala.

                Stejně tak nevěřím, že i baterie Ioniqu nevydrží stejně jako auto. Nějaký ten teplotní management tam je a podle všeho s tím autem lidé nelítají jako přblblí a systém nepřetěžují prudkými odběry… Doba výměn baterií prostě nenastane. Možná vyjma upgradů kapacity, které ale plánuje pouze BMW a u dalších automobilek jsem to nezaznamenal (u Tesly to samozřejmě nedává smysl).

                1. Musk na vyrocni schuzce akcionaru rikal, ze upgrady baterii
                  Musk na vyrocni schuzce akcionaru rikal, ze upgrady baterii pro Model S zvazuji, ale ma to jista (hlavne hmotnostni) omezeni. Nelze napriklad misto puvodni 60ky dat novou 100ku, protoze by auto pak uz neuvezlo nic jineho aniz by se taky musely vymenit napravy 🙂

                2. To mi přijde zvláštní. Bude to spíš papírová
                  To mi přijde zvláštní. Bude to spíš papírová záležitost, než skutečný problém. Podle mě nebude až takový problém vyměnit starou 60 kWh baterii u Tesly za 100 kWh baterii s novými články a upravenou strukturou, protože ta nová nebude o moc těžší.

                3. starou 85 za novou 90/100 neni problem, ale u 60ky tomu
                  starou 85 za novou 90/100 neni problem, ale u 60ky tomu verim.
                  Preci jen vaha 60 < 85 < 100. Presne cisla bych jiste mohl dohledat, ale rozdil tam bude minimalne tak 150kg, mozna i vic, nevim presne a ani se mi to ted nechce moc hledat 🙂

                4. Podle výpočtu vychází rozdíl necelých 120 kg mezi 60 kWh
                  Podle výpočtu vychází rozdíl necelých 120 kg mezi 60 kWh a 85 kWh baterií. Osobně si myslím, že rozdíl mezi 60 kWh a 100 kWh baterií bude tak 160 kg max. Otázkou je, jestli nemají modely s menší baterií větší užitečné zatížení. Modely s větší baterií by měly mít něco kolem 450 kg.

                5. Mám pocit že jen mezi 85/90kWh a 100kWh je rozdíl cca 60kg.
                  Mám pocit že jen mezi 85/90kWh a 100kWh je rozdíl cca 60kg.

      1. 21 tisíc není stání v garáži, to je každodenní
        21 tisíc není stání v garáži, to je každodenní dojíždění do práce.

        2 měsíční odhad je nepřesný, pak přijdou častější výlety a není problém to zvednout i na 35tkm/rok.

        Stání to je tak 8 tisíc za rok u nějakých důchodců – na nákup, k lékaři a na narozeniny k nejbližším příbuzným.

    1. Dá se vytknout, že nebyl projektován jen jako elektromobil.
      Dá se vytknout, že nebyl projektován jen jako elektromobil. Nemá dobré rozložení hmotnosti (lehký předek), pokud vepředu není spalovací motor. Ale dá se s tím žít.

      Stále nikdo nevzal za vzor Teslu (aku pod celou podlahou, motor(y) u náprav a 2 kufry.

Napsat komentář