Hyundai Kona Hybrid: další dílek do elektrické skládačky

Po klasické Koně a elektromobilu Hyundai Kona Electric jde na trh také hybridní verze úspěšného malého SUV/crossoveru.

Nový model Hyundai Kona Hybrid rozšiřuje oblíbenou a oceňovanou modelovou řadu Kona, aby zákazníci značky Hyundai měli ještě rozmanitější výběr.
foto: Hyundai

Globální poptávka zejména po oblíbené verzi Kona Electric s výkonným pohonem a dlouhým dojezdem dokonce překonala původní plány společnosti Hyundai. Hyundai proto rozšiřuje nabídku v modelové řadě Kona novým modelem Kona Hybrid. Na český trh bude uveden v průběhu druhé poloviny letošního roku.

Hyundai Kona Hybrid se vyznačuje odvážným designem, hospodárným hybridním pohonem a rozsáhlou výbavou včetně řady technicky vyspělých prvků, mezi něž patří funkce systému Blue Link v oblasti konektivity, soubor prvků aktivní bezpečnosti a asistenčních systémů SmartSense a nejmodernější informační a zábavní funkce.

Modelová řada Kona byla pojmenována podle okresu Kona na ostrově Havaj a na trh byla uvedena v roce 2017 jako první malé SUV značky Hyundai v Evropě. Loni představil korejský výrobce automobilů své první zcela elektricky poháněné malé SUV, Kona Electric.

Hyundai Kona Hybrid

Hyundai Kona Hybrid
foto: Hyundai

Hyundai navíc odhalil speciální edici Kona Iron Man Edition s limitovaným počtem vyrobených vozů pro globální trhy. Od uvedení modelové řady Kona na trh v říjnu 2017 bylo v Evropě prodáno již téměř 120 000 těchto vozů.

„Hyundai již nabízí nejširší portfolio pohonů a s představením zcela nového modelu Kona Hybrid poskytneme našim evropským zákazníkům ještě větší výběr ekologických modelů SUV,“ říká Andreas-Christoph Hofmann, viceprezident společnosti Hyundai Motor Europe HQ, odpovědný za marketing a produkt.

Poptávka evropských zákazníků po modelové řadě Kona překonává očekávání. Může se pochlubit nejen prodejními úspěchy, ale i ziskem mnoha ocenění během uplynulých 18 měsíců. Loni se model Kona dočkal mezinárodního uznání v podobě ocenění iF Design Award za přitažlivý vnější design.

Španělský deník ABC jmenoval model Kona svým „Vozem roku 2019“. Elektromobil Kona Electric je oceňován za své ekologické vlastnosti. Ve švýcarské anketě „Vůz roku 2019“ byl vyhlášen „Nejzelenějším vozem ve Švýcarsku“.

Zcela elektricky poháněné SUV Hyundai si v roce 2018 odneslo ocenění „Vůz roku“ také z ankety „Next Green Car Awards“ ve Velké Británii, vítězství si připsalo též v České republice v anketě „Zelené auto roku 2018“. A to je jen několik příkladů z mnoha dalších ocenění.

Hyundai nyní nabízí hybridní verzi svého oceňovaného SUV. Hyundai Kona Hybrid přichází krátce po představení nového modelu Hyundai Ioniq jako přirozené rozšíření modelové řady Kona i produktové řady značky Hyundai pro ekologickou mobilitu.

Hyundai Kona Hybrid je vybaven zážehovým čtyřválcem Kappa GDI 1,6 litru s přímým vstřikováním, který poskytuje nejvyšší výkon 77 kW a maximální točivý moment 147 Nm. Elektromotor s permanentním magnetem dosahuje nejvyššího výkonu 32 kW a maximálního točivého momentu 170 Nm.

Další součástí hybridního pohonu je sada lithium-polymerových akumulátorů s kapacitou 1,56 kWh, která se vyznačuje vynikajícími vlastnostmi při nabíjení i vybíjení. VysoKonapěťové akumulátory poskytují optimalizovaný výkon a umožňují rychlou rekuperaci kinetické energie.

Kona Hybrid tak nabízí celkový nejvyšší výkon hybridní soustavy 103,6 kW a točivý moment až 265 Nm pro dynamické zážitky z jízdy. Je také vybaven systémem Blue Link® pro síťové propojení vozidla (v Česku v roce 2020). Telematický systém umožňuje řidičům na dálku zamykat a odemykat vozidlo prostřednictvím aplikace pro chytré telefony.

Na přání dodávaný multimediální a navigační systém zobrazuje širokou škálu užitečných informací na 10,25“ dotykovém displeji s funkcí děleného zobrazování a umožňuje hlasové ovládání v šesti jazycích* s využíváním znalostí z cloudu (*pouze ve spojení se systémem Blue Link). Displej lze individualizovat dvěma verzemi hlavní plochy a editováním zobrazovaných ikon a funkcí.

Standardním systémem v oblasti konektivity je Display Audio. Uživatelská plocha chytrého telefonu je přenášena na 7“ displej prostřednictvím systému Android Auto nebo Apple CarPlay. Kona Hybrid vybavený navigací se dodává ve spojení se službami Hyundai LIVE Services.

Zákazník obdrží pětileté předplatné zdarma, a může tak využívat funkci vyhledávání zajímavých cílů a nejaktuálnější informace o počasí, dopravě, místech s měřením rychlosti jízdy (v zemích, kde je to legislativou umožněno), nejbližších čerpacích stanicích včetně polohy a cen, o parkovacích místech v ulicích i parkovacích budovách a rovněž o prodejcích a servisech Hyundai v okolí.

Velký displej nabízí také specifické informace o hybridním systému v názorných grafických zobrazeních. Nabídku v oblasti konektivity završuje na přání dodávaný průhledový displej, který promítá důležité provozní informace přímo do zorného pole řidiče.

To umožňuje ještě rychlejší zpracování informací, aniž by řidič musel odvracet pozornost od řízení. Hyundai Kona Hybrid také zajistí nabití mobilních telefonů. Na přání je k dispozici podložka pro bezkabelové indukční nabíjení v souladu se standardem Qi.

Modernizovaný vnitřní design a komfortní výbava

Kromě uvedených komfortních prvků výbavy je pro nový model Kona Hybrid k dispozici specifická paleta barev interiéru. Barevný paket zahrnuje bílé ozdobné rámečky kolem výdechů ventilační soustavy a páky voliče převodovky, leskle černé ozdobné prvky na klikách dveří, ramenech volantu a rámečcích výdechů ventilační soustavy a šedé čalounění stropu.

Hyundai Kona Hybrid

Hyundai Kona Hybrid
foto: Hyundai

Sedadla jsou standardně čalouněna černou tkaninou s bílým prošíváním. Zákazníci mají na výběr rovněž černé čalounění sedadel kombinací tkaniny a kůže s bílým lemováním, nebo sedadla čalouněná černou kůží, rovněž s bílým prošíváním.

Kromě exkluzivního „černobílého paketu“, který se dodává pro model Kona Hybrid standardně, mají zákazníci na výběr další tři expresivní barevné pakety, známé již z modelu Kona, a to v odstínech oranžová, limetková a červená.

Barevné doplňky zdobí výdechy ventilační soustavy, okolí páky voliče převodovky, tlačítko pro spuštění motoru, volant a sedadla (prošívání). Všechny barevné pakety pro interiér se pojí s černým čalouněním stropu.

Limetkový a červený paket navíc zahrnuje barevné bezpečnostní pásy a leskle černé vnitřní kliky dveří a ramena volantu, zatímco kůže na věnci volantu je perforovaná.

Kona Hybrid nabízí mnoho prvků pro maximální komfort cestujících. Na přání se dodává vyhřívání volantu, které poskytuje příjemné teplo dokonce i v nejchladnějším počasí. Elektricky nastavitelná sedadla vpředu mohou být na přání vybavena systémem třístupňového odvětrávání a vyhřívání pro komfortní cestování za jakéhokoli počasí (funkce vyhřívání je k dispozici i pro manuálně nastavitelná sedadla). Také sedadla vzadu mohou mít na přání funkci vyhřívání pro maximální komfort cestujících.

Kona Hybrid převzal expresivní design modelů Kona. Po stranách přední masky jsou umístěny dvojité světlomety, nabízené s technologií LED. Při uvedení na trh bude k dispozici exkluzivní kombinace modrého odstínu Lagoon a černé střechy.

Zákazníci budou mít kromě toho na výběr dalších 26 barevných kombinací, jimiž si mohou přizpůsobit vzhled vozu vlastnímu vkusu. Možnosti individualizace zahrnují také dva nové, specifické designy kol. Standardně se dodávají 16“ kola, na přání 18“ kola.

Rozšířená bezpečnostní výbava

Hyundai Kona Hybrid je automobilem pro komfortní a bezpečné cestování, k němuž významně přispívá komplexní soubor technologií Hyundai SmartSense. Nejmodernější asistenční systémy za jízdy sledují situaci kolem vozidla a chrání řidiče před potenciálně nebezpečnými situacemi.

Vynikající bezpečnostní výbava zcela nového modelu Kona Hybrid zahrnuje asistenta pro odvrácení kolize s překážkou vpředu FCA (Forward Collision Warning and Avoidance Assist) s funkcí detekce chodců a cyklistů. Zákazníci si mohou na přání objednat chytrý adaptivní tempomat SCC (Smart Cruise Control) s funkcí Stop & Go.

Hyundai Kona Hybrid

Hyundai Kona Hybrid
foto: Hyundai

Tento systém nabízí nad rámec konvenčního tempomatu vyspělé bezpečnostní funkce, jako je automatické brzdění. Adaptivní tempomat používá radarové senzory vpředu. Konstantní rychlost jízdy a bezpečnou vzdálenost od vozidla vpředu udržuje automatickým zrychlováním a brzděním.

Pokud se dopravní kolona zastaví, systém Stop & Go brzdí vůz až do úplného zastavení. Jakmile se silnice před vozem uvolní, zrychlí systém znovu na požadovanou rychlost jízdy. Stojí-li vozidlo déle než tři sekundy, musí řidič systém opět aktivovat ovládacími prvky na volantu nebo krátkým sešlápnutím pedálu plynu.

Na přání dodávaný asistent řízení v jízdním pruhu LFA (Lane Following Assist) spolupracuje s chytrým adaptivním tempomatem SCC (Smart Cruise Control) s funkcí Stop & Go, aby byla zajištěna nejvyšší míra komfortu.

Vůz je udržován uprostřed jízdního pruhu, což zaručuje bezpečnou jízdu dokonce i v kolonách během dopravní špičky. Na přání dodávané inteligentní upozorňování na omezení rychlosti ISLW (Intelligent Speed Limit Warning) rozpoznává dopravní značky pomocí přední kamery a informací z navigačního systému, přičemž v reálném čase zobrazuje na displeji dopravní značky omezující rychlost jízdy a zakazující předjíždění.

Mezi další systémy, dodávané na přání, patří asistent pro sledování slepého úhlu BCW (Blind-Spot Collision Warning) a asistent pro upozorňování na vozidla přijíždějící ze stran při couvání RCCW (Rear Cross-Traffic Collision Warning), zatímco asistent pro rozpoznávání únavy řidiče DAW (Driver Attention Warning), asistent pro jízdu v jízdním pruhu LKA (Lane Keeping Assist) a asistent dálkových světel HBA (High Beam Assist) patří ke standardní výbavě.

Kona Hybrid je standardně vybaven také elektronickou parkovací brzdou EPB (Electronic Parking Brake), ovládanou stisknutím tlačítka.

Asistent pro hospodárnou jízdu ECO-DAS

Hyundai Kona Hybrid je vybaven multimediálním systémem s 10,25“ displejem a asistentem pro hospodárnou jízdu ECO-DAS (ECO-Driving Assist System), který snižuje spotřebu paliva.

Integrovaný asistent pro setrvačnou jízdu analyzuje informace navigačního systému o průběhu trasy a upozorňuje řidiče na úseky, v nichž je vhodné snížit rychlost jízdy (např. před změnou směru, křižovatkou nebo dálničním sjezdem).

Účelem této funkce je snižovat spotřebu paliva a minimalizovat používání brzdové soustavy. Asistent pro setrvačnou jízdu lze aktivovat v režimu Eco při jízdě rychlostí 40 až 160 km/h.

Systém Eco-DAS zahrnuje také systém předvídavého řízení energetických toků, který řídí nabíjení a vybíjení akumulátorů ve stoupáních a klesáních, aby se maximálně využívala jejich kapacita.

Je-li na trase stoupání a stav nabití akumulátorů je nízký, vozidlo mírně zvýší výkon spalovacího motoru, aby se akumulátory pro jízdu ve stoupání s předstihem nabily. Elektromotor může během jízdy do kopce podporovat zážehový motor, a tím snížit neefektivitu jeho provozu v této jízdní situaci.

Výsledkem je optimalizovaná hospodárnost. Při dostatečném nabití akumulátorů zvýší Kona Hybrid intenzitu využívání elektromotoru před jízdou v klesání, aby se minimalizovala spotřeba paliva. Elektrická energie je pak vyráběna rekuperací kinetické energie při jízdě ze svahu.

K potěšení z jízdy přispívají vynikající provozní vlastnosti a pohotové řazení 6stupňové dvouspojkové převodovky. Posunutím páky voliče převodovky vlevo aktivuje řidič režim Sport. Páčky na volantu lze používat k manuálnímu řazení.

Technické údaje

Motor

Druh: KAPPA 1.6 ATKINSON GDI
Zdvihový objem: 1580 cm3
Vrtání x zdvih: 72 x 97 mm
Kompresní poměr: 13,0:1
Nejvyšší výkon: 77 kW (105 k) @ 5700 min-1
Nejvyšší točivý moment: 147 Nm @ 4000 min-1

Elektromotor

Druh: synchronní elektromotor s permanentním magnetem
Nejvyšší výkon:32 kW/43,5 k
Nejvyšší točivý moment: 170 Nm

Akumulátory

Druh: lithium-polymerové akumulátory
Kapacita: 1,56 kWh
Výkon: 42 kW
Napětí: 240 V

Provozní vlastnosti

Nejvyšší rychlost: 160
Zrychlení z 0 na 100 km/h (s): 11,2 (16“ kola)/11,6 (18“ kola)
Kombinovaná spotřeba paliva (l/100 km): 3,9 (16“ kola)/4,3 (18“ kola)
Kombinované emise CO2 (g/km): 90 (16“ kola)/99 (18“ kola)

Exteriér (mm)
Vnější délka: 4165
Vnější šířka: 1800
Vnější výška (s podélnými střešními nosiči): 1550 (1565)
Rozvor: 2600
Světlá výška: 170
Převis vpředu: 845
Převis vzadu: 720
Rozchod kol (vpředu) (16“/18“ kola): 1575/1559
Rozchod kol (vzadu) (16“/18“ kola): 1584/1568

tisková zpráva

60 Comments on “Hyundai Kona Hybrid: další dílek do elektrické skládačky”

  1. Právě jsem podepsal konzultantovi další auto.
    Je to

    Právě jsem podepsal konzultantovi další auto.

    Je to Oktávka v dieslu, operativní leasing na 4 roky a 150 tisíc km zahrnující vyzvedávání auta na firmě, náhradní auto, 5. rok záruky, kompletní servisní náklady, pojištění all risk, dálniční poplatky. K tomu silniční daň a 6.500 litrů nafty.

    Celkové náklady 720 tisíc Kč (tedy 15.000 měsíčně komplet, tedy TCO 4.80 Kč/km).

    Protože je to tady samý elektromobilní expert, rád si poslechnu elektromobilní alternativu, po které bych měl sáhnout příště a která bude ekonomicky vycházet alespoň stejně.

        1. Našel jsem to v diskusi o dálničním testu
          Našel jsem to v diskusi o dálničním testu spotřeby:

          „Takže reálné porovnání aut stejné třídy, použití, nájezdu v jedné firmě.
          Akontace stejná.

          Octavia 1,4 tsi v ceně 440 tis.
          Splátka 4 letého úvěru měsíčně 10.500,-
          Palivo na 5 tis km měsíčně 11.500,-
          Servis měsíční průměr 5.833,-
          Měsíčně 27.830,-

          Ioniq v ceně 980 tis.
          Splátka 4 letého úvěru měsíčně 21.200,-
          Elektřina na 5 tis km měsíčně 550,-
          Servis měsíční průměr 1.540,-
          Měsíčně 23.300,-

          Ať si každý spočítá sám co se mu vyplatí. Přiznávám, že je to výhodné za určitých podmínek. Celkový nájezd, kratší trasy, možnost nabíjení.“

      1. To byl extrémní příklad taxikářského auta, které
        To byl extrémní příklad taxikářského auta, které jezdí v omezeném okruhu, prakticky vždy kolem nabíječky. najede cca. 5000 měsíčně a nabíjí se výhradně z nabíječek ČEZ, to znamená, že náklady na km, jsou zhruba na úrovni 0,10 KČ/min. To by asi v tomto případě nevyhovovalo.

      2. To byl extrémní příklad taxikářského auta, které
        To byl extrémní příklad taxikářského auta, které jezdí v omezeném okruhu, prakticky vždy kolem nabíječky. najede cca. 5000 měsíčně a nabíjí se výhradně z nabíječek ČEZ, to znamená, že náklady na km, jsou zhruba na úrovni 0,10 KČ/min. To by asi v tomto případě nevyhovovalo.

        1. To je běžný příklad auta s vyšším nájezdem nebo
          To je běžný příklad auta s vyšším nájezdem nebo řekněme návratností za 4 roky nebo 240 tis km, jak kdo rychle najede.
          Omezený okruh okolo nabíječky a stanic ČEZu má v ČR každý elektromobil s dojezdem 200km, takže Ioniq ideální.
          Holt budu muset zase nakupovat EV, řidiči už v těch octáviích už nechtějí jezdit po zkušenosti s EV.

            1. Nabíjí se rychleji, než někteří vystojí frontu na
              Nabíjí se rychleji, než někteří vystojí frontu na McDrive, rozhodně ne hodinu.
              Nejsou pauzy na nabíjení, je pauza na oběd, případně nějaký další odpočinek, člověk není stroj a má své potřeby. A mezitím se to mimochodem nabije. Samo, bez toho aniž by bylo to třeba hlídat, usměrňovat, držet, ladit, prostě samo.
              Stavte se, někdy vám to ukážu, jak je to jednoduché.

    1. Kupte mu taky nějakou kvalitní mast na záda, ať se z toho
      Kupte mu taky nějakou kvalitní mast na záda, ať se z toho kostitřasu nezkroutí. Ono to není jen o penězích. I kdybych si měl koupit spalovák (což už se nejspíš nikdy nestane), určitě bych si koupil něco, v čem je radost cestovat a ne něco, co mi připomene každý kamínek na silnici. V práci nám rozdali nové škodovky, taky na operák, a já můžu konstatovat jediné: Koncern má co dohánět. Slícování plastů je možná dobré, ale už jsem si třeba odvykl čekat skoro dvě vteřiny než se rozběhne čerpadlo ostřikovače a vydá první kapku na sklo. Stejně tak bych mohl mluvit o funkci topení, stejně tak o přihrádce na brýle, kam se brýle nevejdou, nebo o mé permanentní modrině pod kolenem, protože dřu nohou o tunel. „Auta pro lidi“ to už dávno nejsou, protože ani volant není tvarován na lidské ruce. A to už to aspoň není ten drolící se plastový, jako byl ve škodovkách předchozích. Tím chci říci, že hodnota auta není jen o penězích. Rád jsem si připlatil za komfort aspoň u soukromého auta.

      1. Propad ceny není podstatný, auto bude spotřebováno,
        Propad ceny není podstatný, auto bude spotřebováno, zajímá mě pouze TCO/km.
        250km rozhodně nestačí, ale klidně bych ho nechal někde po cestě nabíjet. Ale myslím si, že to prostě není ekonomické, ani kdyby byla elektrika zadarmo.

        1. Pokud jste psal že bude na operák, počítám že ho budete
          Pokud jste psal že bude na operák, počítám že ho budete muset vracet a auto 4 roky staré 150 tis. Km je sotva zajeté.

          Takže spotřebované hozhodně nebude.

          ANi jste nenapsal jestli v ceně jsou veškeré pneu, jestli je cena s nebo bez DPH atd.

          Co jsem koukal tak operák na naftovou oktávku stojí kolem 10 tis. měsíčně ,ale jen s nájezdem jen 15 tis. Km ročně

          1. Po čtyřech letech se auto vrací a záloha převádí na
            Po čtyřech letech se auto vrací a záloha převádí na auto nové.
            V ceně je vše včetně všech spotřebních dílů.
            Cena je bez DPH, protože jsme samozřejmě plátci.

            To jste pravděpodobně koukal na listovou nabídku operativního leasing pro fyzickou osobu.

            1. Beru to selkým rozumem sem takový jednoduvchý typ. Když
              Beru to selkým rozumem sem takový jednoduvchý typ. Když připustím že máte celkové naklady 720 tis. Kč na najezd 150 tis Km. Tak podle testu na auto cz kde porovnávali motory podle nové normy. Tak mají naftové spotřebu kolem 6 litrů a benzín 6,4. Takže jen za palivo dáte kolem 2 Kč /Km to je 300 tis. Kč.

              Zbude Vám 420 tis na jeden měsíc to je 8750 Kč a za to vám někdo dá operák se vším všudy i pneu na nájezd 37500 Km ročně?
              Vždyt jen ta oktávka v naftě trochu vybavená stojí kolem 0,5 mil bez DPH

                1. 6 nafta 6,4
                  6 nafta 6,4 benzín.

                  https://www.spritmonitor.de/de/uebersicht/45-Skoda/399-Octavia.html?fueltype=2&constyear_s=2019&constyear_e=2019&powerunit=2

                  zde benzín rok výroby 2019 pruměr 55 lidí 7,49 l/100 Km

                  Koukám že vaše auta jedí o 1/3 až polovinu levněji než ostatním za operák dáte také polovinu až o třetinu méně než ostatní

                  holt slušnej oddíl…

                  fakt zkuste nějakou elektriku jen pro ten pokus na tom nemůžete prodělat určitě Vám bude jezdit skoro zadarmo a leasingovku taky nějak překecáte na slušněj operák.

                2. Hlavně si nic nenalhávat.
                  Zaprvé nechápu, proč mi

                  Hlavně si nic nenalhávat.

                  Zaprvé nechápu, proč mi posíláte statistiku benzínu, když píšu diesel.

                  Zadruhé průměr na vámi odkazovaném sprint monitoru typově stejných oktávek je 5.44 litru, plná třetina jich jezdí do 4,9 litru, jak se můžete sám přesvědčit.

                  https://www.spritmonitor.de/de/uebersicht/45-Skoda/399-Octavia.html?fueltype=1&fuelsort=1&power_e=70&gearing=1

                  Zatřetí s našimi nájezdy je logické, že je neuděláme po Praze, nejsme taxíky a jezdíme dálky, tudíž se opět logicky pohybujeme se spotřebou v dolní části tabulky.

                  Operativní leasing mám od menší společosti a ceny považuji za velmi rozumné, vzhledem k poskytovanému komfortu správy.

                3. Poslal jsem benzín protože jste se chytil čísla 6,4 což
                  Poslal jsem benzín protože jste se chytil čísla 6,4 což je spotřeba benzínu.

                  Že má staré TDI spotřebu kolem 4-5 litrů je známá pravda.

                  Myslel jsem že když jste psal že jste podepsal operák, tak že se jedná o nové auto. Jsou tam v průměru 15 let staré vozy + pár green linů z roku 17 a 18 nejsem odborník ,ale ty už se nevyrábí.

                  Ale pokud dokážete ve firmě jezdit za 4,2 litru tj ještě pod průměrnou spotřebou priusů 4 generace, tak to je pro Vás výhoda o tom není sporu.

                  nechtěl by jste se zůčastnit škoda economy RUN? Možná by jste zabodovali, podívejte se na výsledky posledního ročníku a hlavně přehled muzejních kousků co tam jeli v naftě. Prostě je třeba se smířit s tím, že díky ekologii nám ty auta berou trochu více.

                  https://economyrun.cz/attachments/article/39/res_D.pdf

                4. Ok. Ale já celou dobu píšu o dieslu.
                  Nejstarší auta máme

                  Ok. Ale já celou dobu píšu o dieslu.
                  Nejstarší auta máme z roku 2015 a budou v listipadu nahrazena. Nové oktávky 88kW jsou právě ty co jezdí za 4.5.

                  Economy run asi nepojedeme, ale přemýšlím, jaké faktory u nás pozitivně ovlivňují spotřebu.
                  Podle mě je to na prvním místě podíl silnic I. třídy a dálnic na celkovém nájezdu, který bude někde kolem 80%. Zadruhé to je volná pracovní doba, takže se většina dokáže vyhnout dopravním špičkám. Zatřetí to bude fakt, že auta jezdí většinu času nenaložená pouze s řidičem.

                5. Ok nebudeme tu řešit litr sem tam když na novém autě
                  Ok nebudeme tu řešit litr sem tam když na novém autě proseknete 300 tisíc jen to hvízne.

                  Důležitý je auto dobře koupit a draho prodat a aby bylo úsporné s minimem servisu, pak se dá na ty Kč/Km co jste psal dostat

      1. Lidi, ze to tomu cipisovi porad zerete. Kazdych par mesicu
        Lidi, ze to tomu cipisovi porad zerete. Kazdych par mesicu zalozi novy ucet a nekde za bukem se kralovsky bavi a masti kukotka z toho, jak se ho nekdo pokousi privest na „spravnou cestu“…

        Ale co, kdyz ho tu „krmi“, prijde zas. Alespon je v zoo na co koukat (protoze smysluplneho obsahu je tu cim dal tim min).

              1. Na to aby Vám někdo nabídl jiné auto jste zadal příliš
                Na to aby Vám někdo nabídl jiné auto jste zadal příliš málo vstupních údajů. Tedy kromě firemní klasiky oktafka f dyzlu f tedeičku f kombiku f metle na hlinach.
                Upřímně lituji konzultanta, co musí jezdit v tomhle krámu a dávat konzultace lidem, co se poměřují autem, kterým k nim přijel.

        1. Wiki: Spotřební daň je nepřímá selektivní daň, kterou
          Wiki: Spotřební daň je nepřímá selektivní daň, kterou zavádí stát za účelem regulovat cenu určitých komodit na trhu. Účelem může být buď zvýšit příjmy státního rozpočtu nebo snížit prodávané množství zboží, jehož spotřeba je považovaná za škodlivou pro jednotlivce a/nebo pro společnost.

          S platbou za externality to nemá nic moc společného – nic co by je přesně odráželo (=na základě nějakého výpočtu).

          1. Zde se i jako elektromobilista musím zastat, spotřební daň
            Zde se i jako elektromobilista musím zastat, spotřební daň na PHM je právě s toho důvodu svinění. Kolik lídí by třeba koupilo hybrida, nebo jezdilo na elektřinu kdyby spotřební dan na paliva nebyla?

            Můžeme se bavit o její výši, ale asi jen nastavena nějak kompromisně, protože společnost jak ji známe je postavená na ropných palivech.

            nafta a benzín jsou zatím legální palivo a odvádějí se z něho ohromné daně zatím ..

    2. Pokud jste chtěl jezdit za méně na jeden kilometr mohl jste
      Pokud jste chtěl jezdit za méně na jeden kilometr mohl jste volit Citigo v CNG.
      Zajímavá by byla kalkulace na Citigo EV. Taky jste mohl koupit Renault Twizy, nebo elektrokolo. 🙂

      Ona i Toyota Yaris jezdila za méně na 1km.

      Když Vám na pultu tvrdne chleba, taky na něj dají slevu. Jenže ten nejlevnější chleba je v pytlích s plísní. A koupil si ho někdo?

        1. Já to chápu a když by přijel elektrikou , tak bylo naopak
          Já to chápu a když by přijel elektrikou , tak bylo naopak klinent si řekne, no pokud nají na elektriku , tak to pěkně oškubávají zákazníky. Sám to znám raději parkuji za rohem protože občas jak lidí vidí elektrické auto hned závidí

    1. Měl jsem rok a něco Niro se stejným střevem. Myslím že
      Měl jsem rok a něco Niro se stejným střevem. Myslím že to je mnohem lepší řešení než oturbený tříhrnek jak na komfort, tak na spotřebu a má automat v základu.

      Otázka je jaký bude cenový rozdíl. Zákazníky si to jistě najde, jen se obávám že nebude dost EV a proto s tím nastoupili.

      Na druhou stranu když nebudou baterky udělají 40 hybridů místo jedné elektriky a uspora na životním prostředí bude nesrovnatelně vyšší.

      Bohužel tímto dávají hřebíček do rakve své čistě elektrické variantě asi schválně protože rozdíl v ceně mezi hybridem a EV 64 budě někde 500 tis. a při spotřebě toho hybridu se to nikomu už nevrátí.

      1. Půl milionu to nebude. Rozdíl Ioniq EV a Kona EV v základu
        Půl milionu to nebude. Rozdíl Ioniq EV a Kona EV v základu je 100 tisíc a Ioniq hybrid je 720 tisíc, tedy můžeme čekat Konu hybrid okolo 820 tisíc, což je zhruba 100 tisíc pod základní Konou Electric 39 kWh, resp. 230 tisíc pod Konou 64 kWh.

        1. Niro Hev stoji v Hybridu od 600 tis. Myslim ze Kona nebude
          Niro Hev stoji v Hybridu od 600 tis. Myslim ze Kona nebude drazsi. Tech 500 tis. tam bude. Nehlede ze na hybrida dostanete slevu hned od dveři, ale na elektriku ani nudli. Nerad to říkám ,ale je to fakt prostě baterky jsou drahy a narozdil od Skody to nemaji důvod dotovat jako citigo.

            1. Kona je auto úplně jiné kategorie o třídu dvě níže
              Kona je auto úplně jiné kategorie o třídu dvě níže než IONIQ.

              Plně vybavená spalovací Kona 4×4 1,6 turbo automat stojí do 500 tis.

              Ioniq to je špičkový úsporný Hybrid takový korejský prius v nějakých testech nad ním i vyhrává. Kona je malé levné SUV .

              Necháme se překvapit myšlení automobilek je občas divné. Ale pokud bude za víc jak za 550tis , tak by to byl zbytečný a neprodejný model. Dal by jste za Konu o 150-200 tis. víc než za Niro když budou mít stejná střeva?

                1. Já to trochu chápu ať se nám to libí nebo ne baterky jsou
                  Já to trochu chápu ať se nám to libí nebo ne baterky jsou pořád drahý a Kona 64 má 2x takovou nez Ioniq. Mě se Kona libí zakladni 40 tku bych klidne vymenil za Mieva kolem komina, ale za 900 tis.? Čekám na citigo jestli bude za 400 tak do něj pujdu. Za 40 Konu bych dal i 600 ,ale víc myslim ze nema cenu.

                2. Já porovnával základ, tedy Kona 39 kWh, která je o 100k
                  Já porovnával základ, tedy Kona 39 kWh, která je o 100k dražší než Ioniq, ale úplně mi vypadlo, že má jen 28 kWh, to pak máte pravdu s tím vysvětlením ceny baterií. No taky jsem zvědavej na ceny Kona HEV, Ioniq 38 kWh v září i to Citigo.

                3. Mají na ně akci za 832 000,- za future s paketem
                  Mají na ně akci za 832 000,- za future s paketem obsahující teplené čerpadlo , cd dobíjení. Je fakt dobrá nabídka, ale to auto je do města nevhodné kvůli parkování a na dálky zase má malou baterku.
                  Ale pro někoho kdo dojíždí pravidelně do práce třeba 100 Km stejnou trasu a má v práci jak nabíjet , tak to muže být výborné auto.

                  Na Konu právě není akční ceník, ale od dveří Vám i u té základní schodí dolu kolem 50 tisíc.

Napsat komentář