Hyundai Ioniq sbírá ocenění po celém kontinentu

Již třináct prestižních ocenění v evropských zemích získal nový model Hyundai Ioniq. Momentálně nejoceňovanější vůz na kontinentu nabízí výběr ze tří alternativních pohonných jednotek v jedné karosářské variantě.

Také z našeho testu vyšel elektromobil Hyundai Ioniq Electric velmi dobře a nedivíme se, že sbírá jednu cenu za druhou.
foto: Hyundai

TISKOVÁ ZPRÁVA

Na kontě má několik titulů „Vůz roku“ a také pět hvězdiček v bezpečnostním testu Euro NCAP. Vůz získal titul automobil roku 2017 mimo jiné v Norsku, kde porazil 31 konkurentů. Podle poroty Ioniq překonal konkurenty ve všech zkušebních kritériích.

Elektromobil Ioniq Electric získal stejný titul ve Švédsku, kde byl oceněný za své jízdní vlastnosti, přitažlivý design, atraktivní cenu a obecnou praktičnost v každodenních situacích. Ve Francii získal model Ioniq Hybrid titul Auto roku udělovaný časopisem automobilu L’Argus.

Porota, složená z 23 novinářů časopisu vybrala Ioniq díky jeho designu, prostornosti a bezpečnostnímu vybavení. Jako Rodinný vůz roku 2017 ocenila Ioniq porota organizace mobility VAB v Belgii. S celkovým počtem 180 bodů získal vůz Ioniq první příčku.

V České republice získala novinka titul „Zelené auto roku 2017“, ve Švýcarsku pak obsadila třetí místo v žebříčku místní ankety Auto roku 2017 a druhé místo v anketě o nejekologičtější vůz.

„Zisk všech těchto ocenění je pro nás opravdová pocta. Je to ukázka schopností Hyundai Motor,“ řekl Thomas Schmid, provozní ředitel společnosti Hyundai Motor Europe. „Ioniq je ekologický vůz, který nabízí nejlepší záruky a komplexní vybavení za velmi příznivou cenu. To vše bez kompromisů v oblasti bezpečnosti, designu, požitku z jízdy nebo například konektivita.“

Bezpečnost především

Ioniq získal také nejlepší hodnocení Euro NCAP ve své třídě za rok 2016 a zvítězil v kategorii „Malé rodinné auto“. Jako první automobil na světě se třemi variantami elektrifikovaných pohonných jednotek v jednom typu karoserie ho porota ocenila za bezpečnostní prvky celkovým maximálním počtem pěti hvězdiček.

Během testování Ioniq dosáhl na nejvyšší známky v kategoriích: ochrana dospělých cestujících, ochrana dětských cestujících, bezpečnost chodců a bezpečnostní asistenční systémy, což vůz právem řadí mezi nejbezpečnější auta v daném segmentu.

Vůz má dlouhý seznam standardních aktivních bezpečnostních prvků ve všech verzích, včetně autonomního nouzového brzdění s detekcí chodců, asistent pro jízdu v jízdním pruhu či inteligentní adaptivní tempomat.

Vůz také získal ocenění Red Dot Design Award v roce 2016 a Good Design Awards za rok 2015 a 2016. Ioniq je tak již šestým vozem Hyundai, který získal ocenění Red Dot v posledních třech letech.

tisková zpráva

40 Comments on “Hyundai Ioniq sbírá ocenění po celém kontinentu”

    1. Určitě super. Měl jsem to štěstí již dvakrát se projet
      Určitě super. Měl jsem to štěstí již dvakrát se projet a vyřizuji op. leasing. Nejvychytanější elauto v této ceně, možnost volby klimy pouze pro řidiče,a kdo jezdí s el. autem tak velice ocení možnost volby rekuperace nebo neutrálu což nemají ani podstatně dražší auta. Oproti Leafu mi připadl o generaci jinde.Když jsem zjistil že nový egolf bude stát přes milion, tak v tuto chvíly nemá konkurenci. Přeji krásný zážitek.

      1. určitě dobré auto a přeju hodně šťastných km a ať
        určitě dobré auto a přeju hodně šťastných km a ať jste spokojen.
        Jen s možností volby rekuperace po vlastních zkušenostech doporučuji vybrat si jeden a na ten jezdit. Pokud si s tím budete hrát, potom po pár km a změnách rekuperační intenzity nebudete vědět jaký tam máte a jak moc máte např. reagovat brzdou nebo uvolněním plynového pedálu např. před zatáčkou, omezením, křižovatkou atd a budete muset zkoušet nebo hledat v přístrojích a ztrácet drahocenné zlomky vteřin . Nejpohodlnější a nejbezpečnější se mi jevila maximální intenzita rekuperace. Určitě nemusíte mít obavu, že by vám trnula noha nebo to bylo nepohodlné. Jen doporučení.

        1. V tomto případě nejde pouze o operativní leasing ale o
          V tomto případě nejde pouze o operativní leasing ale o celkovovou strategii a o to, že již chci používat(blázen?) pouze elauta. Za prodaný spalovák udělám fotovoltaiku. Poté na mou malou firmičku přes Čsob, když mi to schválí vemu operák. Ten spočítali něco kolem 14500/měs./2 roky/20.000 km/rok. Když si odečtu hav+povko+poj.gap, roční servis u spalováku, úspora proti benzínu, pneu, dálniční známka a jiné poplatky. Samozřejmně nákladové položky firmy. Tak to není levné, ale když jsem spočítal měsíční náklady i s pořízením a prodejem u mého spalováku, dostal jsem se na částku kolem 6000měs.a to bez havaríjka, gapu apod. Takže tam už takový rozdíl není.

      2. Dobrý den, též jsem již IONIQem jezdil a rozhodně
        Dobrý den, též jsem již IONIQem jezdil a rozhodně špatné auto to není. Volba klimy pro řidiče je v praxi zbytečnost. Jezdím Soulem, který to má též a mohu Vám říci, že nějaká extra úspora energie zde není. Co je velmi důležité, je tepelné čerpadlo, které má Kia v základu, ALE Hyundai Ioniq ho bohužel v základu nenabízí, je až za příplatek 140 tis. Ale zpět k tomu nejpodstatnějšímu. Včera jsem obdržel ceník na nový e-Golf s kapacitou baterie 35,8 kWh. Základní cena je 929.990,- Kč. Jenže již v základu je nyní tepelné čerpadlo a to auto je oproti Ioniqu zase opět o něco lepší v dosti věcech. Ioniq v základu stojí 859.990,- Kč. Takže cenový rozdíl je 70 tis Kč a máte auto s delším dojezdem, lepší kvalitou atd. Být Vámi, radši bych si počkal.

        1. Na e-golfa jsem čekal do chvíle než jsem na netu zjistil,
          Na e-golfa jsem čekal do chvíle než jsem na netu zjistil, že by měl stát přes milion. Poté když jsem se projel ve velkých mrazech s ioniqem, kdy během chvíle bylo ve voze teplo a musel jsem topení omezit a po jízdě jsem byl naprosto uchvácen. Přitom jsem tento vůz předem odsoudil za pozdní příchod. Ale dojezd, spotřeba a celkový dojem. Každý jsme asi jiný ale jízda elautem, kdy si můžete volit pod volantem stupeň rekuperace je pro mne důležitá a zábavná zároveň. Rozhodující bylo i to že tabulková cena 940 byla u autosalonu pro operativní leasing ponížena na 816. To je zajímavé i oproti e golfu. Kdoví jak to bude v porovnání s dojezdem, když Leaf s větší baterií ujede podstatně méně než Ioniq.

          1. Leaf má globálně větší spotřebu nežli VW nebo Hyundai.
            Leaf má globálně větší spotřebu nežli VW nebo Hyundai. V roce 2014 byl test BMW i3, VW e-Golf a Nissan Leaf a právě Leaf dojel nejméně. V roce 2016 byl další test Nobého Leafu 30 kWh, nové i3 a Ioniqu a Leaf opět dojel nejméně.

              1. Jen pro Vaše info, nové BMW i3 uvádí, že má baterii 33
                Jen pro Vaše info, nové BMW i3 uvádí, že má baterii 33 kWh, ale také uvádí, že využitelných je pouze 27,2 kWh, kdežto u Hyundaie rovnou uvádí tu využitelnou kapacitu, která je 28 kWh a možná bych se nedivil, kdyby byla o něco větší. u Kia Soul EV je to podobné, uvádí 27 kWh, ale vejde se tam o něco více. Jezdil jste někdy alespoň tím starým e-Golfem ? U toho nového už napravili několik chyb a vím, že to auto je super. Jízda Ioniqem mě také bavila a je to rozhodně dobrý elektromobil. Volba je na každém z nás. Proč se tedy v Norsku v prodejích elektrických aut umístil e-Golf na prvním místě před i3 a Ioniq nic moc, asi na tom něco bude. Dotace v Norsku jsou na všechny elektro auta podobné. Mě osobně se Ioniq také docela líbí, ale když bych si měl vybrat jestli korejce nebo němce, tak si radši těch 70 tis připlatím, ale je to jen můj názor. I když si koupíte Ioniqa, tak uděláte dobrou věc a nemusíte toho litovat. Kdyby takto začalo uvažovat více lidí, bylo by to perfektní

                1. Takže je pravděpodobné, že o dojezdu to tak až moc
                  Takže je pravděpodobné, že o dojezdu to tak až moc nebude. S využitelnou kapacitou baterie to mají asi všichni stejné, protože první informaci co jsem dostal bylo, že pokud to bude nutné tak jí na dálku zvětší. Jen tak pro zajímavost, jsem četl text jednoho testu že se v Hyundaii opravdu cití jako v autě za milion. Udělali opravdu velký pokrok. Golf určitě praktičtější karoserie. Ale vzhledem k ceně 816 000 pro operák u ioniq, se obávám, že u golfu to nebude o 70.000 rozdíl.

      1. Upřímně jsem zklamaný, čekal jsem o hodně víc. Člověk
        Upřímně jsem zklamaný, čekal jsem o hodně víc. Člověk co to používá jako služební vůz mi tvrdil že max. dojezd je kolem 150km v Eco režimu pokud si chceš užít sportovní jízdu baterie jde rychle pryč. Na to že to stojí skoro 1 200 000 včetně tepelného čerpadla je to opravdu bída. Už jsem jezdil i v Tesle S a to je úplně jiná liga. Ale i cena 🙂 Měl bych ho dostat ještě jednou tentokrát na půl dne což už asi prověřím lépe než za půl hodinky tak dám vědět po testování popř. bychom se mohli nějak domluvit se zájemci a mohl bych vám to přijet ukázat pouze okolí Ostravy.

Napsat komentář