Hyundai Ioniq je první auto na světě nabízený ve třech variantách elektrifikovaných poháněcích ústrojí. Modelovou řadu tvoří Ioniq Hybrid, Ioniq Electric a Ioniq Plug-in.
foto: Hyundai
Hyundai Ioniq Hybrid a Ioniq Plug-in jsou vybaveny novým zážehovým čtyřválcem Kappa 1.6 GDI s přímým vstřikováním benzinu, nejvyšší tepelnou účinností ve své třídě (40 procent), největším výkonem 105 k a maximálním točivým momentem 147 N.m.
Tento motor byl přizpůsoben pro hybridní aplikace a je kombinován s šestistupňovou dvouspojkovou převodovkou. Integrovaný elektromotor umožňuje jízdu s čistě elektrickým pohonem a poskytuje okamžitý točivý moment, zatímco podvozek s víceprvkovou zadní nápravou výrazně zvyšuje úroveň jízdní dynamiky.
Elektromotor modelu Ioniq Hybrid poskytuje největší výkon 32 kW (43,5 k) a maximální točivý moment 170 N.m a je napájen akumulátory Li-Poly s kapacitou 1,56 kWh, uloženými pod zadními sedadly.
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY
Nový Hyundai i30 by mohlo být auto do zásuvky
Ioniq Hybrid v kombinaci s motorem 1.6 GDI nabízí největší celkový výkon hybridní soustavy 103,6 kW (141 k) a točivý moment až 265 N.m. Tento model je schopen dosáhnout nejvyšší rychlosti 185 km/h a může se pochlubit kombinovanými emisemi CO2 pouhých 79 g/km.
Řidiči, kteří se rozhodnou pro Ioniq Plug-in, se mohou spolehnout na výkonné akumulátory Li-Poly s kapacitou 8,9 kWh, které umožňují dojezd více než 50 km s čistě elektrickým pohonem. Kombinace elektromotoru o výkonu 45 kW (61 k) a čtyřválce Kappa 1.6 GDI umožňuje dosahovat kombinovaných emisí CO2 pouhých 32 g/km.
Ioniq Electric nabízí čistě elektrickou mobilitu díky akumulátorům Li-Poly s kapacitou 28 kWh, které umožňují dojezd více než 250 km. Okamžitě dostupný maximální točivý moment 295 N.m elektromotoru s největším výkonem 88 kW (120 k) je přenášen prostřednictvím jednostupňového redukčního převodu. Vůz dosahuje nejvyšší rychlosti 165 km/h.
Jochen Sengpiehl, viceprezident pro marketing ve společnosti Hyundai Motor Europe dodal: „Máme ambici stát se jednou z vedoucích značek v Evropě v oblasti elektrifikovaných vozidel a být v Top 3 v segmentech vozidel s hybridními a elektrickými pohony, včetně hybridního pohonu s vnějším nabíjením. S modelem Ioniq činíme elektrickou mobilitu dostupnější pro každého.“
Modely Ioniq Hybrid a Ioniq Plug-in jsou vybaveny šestistupňovou dvouspojkovou převodovkou (6DCT), která se může pochlubit nejvyšší mechanickou účinností ve své třídě, díky ložiskům s nízkým třením a olejovou náplní s nízkou viskozitou.
Uvedené verze modelu Hyundai Ioniq proto využívají přínosů nejnovější generace technologií v oblasti převodovek a díky tomu nabízejí jedinečnou kombinaci jízdních výkonů a vynikající hospodárnosti. Inteligentní zpřevodování je kombinováno se sofistikovanou strategií řazení, která umožňuje plynulý přenos hnací síly i během řazení.
Hospodárnost a jízdní dynamiku může řidič vylepšit také aktivací režimů SPORT nebo ECO. Funkce SPORT ponechává po delší dobu zařazené nižší převodové stupně a kombinuje výkon spalovacího motoru i elektromotoru, aby řidič obdržel maximální výkon.
Grafika na digitálním panelu přístrojů se navíc změní v rychloměr, obklopený otáčkoměrem v analogové podobě, který ukazuje otáčky spalovacího motoru na červeném podkladě.
V režimu ECO optimalizuje převodovka 6DCT řazení z hlediska hospodárnosti. Nejnižší spotřebu paliva ve své třídě zajišťuje dřívější řazení vyšších převodových stupňů. Informační displej TFT simuluje důvěrně známou ručičku rychloměru.
Všechny verze zcela nové modelové řady Ioniq sdílejí elegantní aerodynamickou siluetu inspirovanou přirozeným prouděním vzduchu s hodnotou součinitele aerodynamického odporu vzduchu cx = 0,24, která je nejnižší ve své třídě. Ladné vnější tvary a kanály pro přirozené vedení proudícího vzduchu zdůrazňují aerodynamické linie a plochy karoserie.
Zážitky zákazníků během jízdy v modelech Ioniq umocňují nejmodernější prvky z oblasti konektivity, mezi něž patří Android Auto, Apple CarPlay, TomTom Live Services a bezdrátové nabíjení chytrého telefonu. Všechny důležité informace pro řidiče jsou zobrazovány na panelu přístrojů, tvořeném 7“ displejem TFT.
Komplexní soubor inovativních bezpečnostních systémů zahrnuje systém autonomního nouzového brzdění AEB (Autonomous Emergency Braking), asistenta pro jízdu v jízdním pruhu LKAS (Lane Keep Assist System), sledování slepého úhlu BSD (Blind Spot Detection), upozorňování na vozidla přijíždějící ze stran při couvání RCTA (Rear Cross Traffic Alert) a adaptivní tempomat SCC (Smart Cruise Control), aby byla zajištěna nejvyšší úroveň bezpečnosti pro řidiče a cestující.
Všechny verze modelu Ioniq budou nabízeny s nejlepším souborem záruk v automobilovém průmyslu, včetně jedinečné pětileté záruky Hyundai, bez omezení ujetých kilometrů na vozidlo a osmileté záruky s omezením 200 000 km na akumulátory.
Model Ioniq Hybrid a Ioniq Electric budou uvedeny na evropské trhy od podzimu 2016. Ioniq Plug-in bude v Evropě uveden v roce 2017 (termíny uvedení na trh se mohou na jednotlivých trzích lišit).
Kompaktní elektromotor napájený akumulátory Li-Poly
Verze Hybrid, Plug-in i Electric mají synchronní elektromotor s permanentním magnetem, jehož díly byly optimalizovány snížením tloušťky komponentů jádra (elektrovodivý plech) až o 10 % a použitím měděného vodiče s pravoúhlým průřezem, aby se snížily ztráty jádra a mědi.
Hyundai Motor zvolil pro všechny modely Ioniq sadu akumulátorů Li-Poly místo konvenčních akumulátorů NiMH. Jejich výhodou je nižší paměťový efekt, vynikající účinnost nabíjení/vybíjení a výjimečný maximální výkon.
Důležitým hlediskem byly rovněž kompaktní rozměry, protože systém akumulátorů, uložených pod zadními sedadly, umožňuje využívat vnitřní prostor pro cestující a zavazadla, bez jakýchkoli kompromisů.
Hyundai Ioniq Hybrid tak nabízí zavazadlový prostor o objemu 443 (VDA 211) až 1505 litrů (VDA 214) při sklopení zadních sedadel. To platí i pro modely Ioniq Plug-in a Ioniq Electric, které nabízejí navzdory větší sadě akumulátorů, rovněž velkorysý zavazadlový prostor.
Elektrická hvězda: Ioniq Electric
Systém „shift-by-wire“ modelu Hyundai Ioniq Electric usnadňuje ovládání vozidla jednoduchým stisknutím tlačítek pro změnu jízdního režimu. Navíc není zapotřebí prostor pro vedení mechanického spojení mezi normálním voličem a převodovkou, takže v přední části vozu je k dispozici i dodatečný odkládací prostor.
Verze Electric se vyznačuje plynulou akcelerací bez řazení, díky jednostupňové redukční převodovce s nabízenými režimy SPORT, NORMAL a ECO, které zvyšují hospodárnost a jízdní výkony.
Ioniq Electric je navíc vybaven páčkami na volantu pro nastavování intenzity brzdění rekuperací kinetické energie ve čtyřech stupních, v závislosti na potřebách řidiče během zpomalování a brzdění.
Ioniq Electric je vybaven také elektrickou parkovací brzdou EPB ovládanou tlačítkem, zatímco přihrádka pro indukční nabíjení mobilních telefonů je prakticky umístěna vedle tlačítek voliče jízdních režimů.
Nabití sady akumulátorů Li-Poly modelu Ioniq Electric na 80 % kapacity trvá pouhých 24 minut pomocí stejnosměrného rychlonabíjecího zařízení (DC) o výkonu 100 kW.
Systém ICCB (In-Cable Control Box) umožňuje nabíjení vozu Ioniq střídavým proudem (AC) z běžné kompatibilní domácí zásuvky. Nabíjecí zásuvka vozu je na místě, kde se obvykle nachází hrdlo palivové nádrže.
Nižší hmotnost
Jednou z hlavních otázek v každé jednotlivé fázi vývoje modelu Ioniq bylo snižování hmotnosti, bez kompromisů, z hlediska radosti z jízdy a komfortu. Ioniq používá hliníkovou kapotu motoru a víko zavazadlového prostoru.
Oba komponenty snižují hmotnost o 12,4 kg v porovnání s konvenčními variantami z oceli, bez nevýhod z hlediska hlučnosti nebo vibrací. Strategie snižování hmotnosti byla důsledně realizována i v méně viditelných oblastech, jako je kryt zavazadlového prostoru.
Vzhledem k vyššímu využití lehkých komponentů a kompaktnější konstrukci je kryt zavazadlového prostoru modelu Ioniq o 25 % lehčí, než verze používaná v ostatních modelech Hyundai.
Ioniq Hybrid a Plug-in používají víceprvkovou zadní nápravu s dvěma spodními rameny, která zvyšuje jízdní komfort. Relativně široké využití hliníku pro komponenty přední i zadní nápravy, snížilo hmotnost o cca 10 kg v porovnání s konvenčním řešením.
Snížení hmotnosti každého spodního ramena vpředu o 2,3 kg ušetřilo 4,6 kg v přední části vozu, zatímco zadní náprava modelu Ioniq je o 7,14 kg lehčí (snížení hmotnost každého spodního ramena o 3,57 kg).
Ioniq Electric je vybaven zadní nápravou s vlečenými rameny spojenými torzně poddajnou příčkou, která ponechává více prostoru pro sadu akumulátorů Li-Poly s kapacitou 28 kWh, umístěnou pod zadními sedadly a v prohlubni pro náhradní kolo.
Hospodárnost modelu Ioniq zvyšují také plody spolupráce s výrobcem pneumatik Michelin. Vůz, dodávaný s 15“, 16“ nebo 17“ koly, je vybaven pneumatikami s nízkým valivým odporem, které snižují spotřebu paliva.
Větší 17“ kola modelu Ioniq Hybrid jsou vybavena pneumatikami s větším obsahem siliky, které poskytují ještě vyšší úroveň provozních vlastností.
Víceprvkové zavěšení kol modelů Ioniq Hybrid a Plug-in umožňuje maximálně využívat výhody pneumatik s nízkým valivým odporem. Skelet karoserie modelu Ioniq je vyroben z 53 % z vyspělých vysokopevnostních ocelí.
Bezpečnost a asistenční systémy
Mezi rozmanité prvky aktivní bezpečnosti patří sledování slepého úhlu BSD (Blind Spot Detection), které přímo spolupracuje s asistentem pro změnu jízdního pruhu LCA (Lane Change Assist) a funkcí RCTA (Rear Cross Traffic Alert), která upozorňuje řidiče na vozidla přijíždějící vzadu ze stran, chodce nebo jiné objekty, s nimiž by mohlo dojít ke kolizi, pokud by vůz pokračoval v jízdě.
Asistenti pro jízdu v jízdním pruhu LKAS/LDWS (Lane Keeping Assist System/Lane Departure Warning System) nalézají uplatnění při jízdě rychlostí nad 60 km/h. Systémy upozorňují řidiče na nebezpečné situace na základě sledování polohy vozidla.
LDWS aktivuje zvukové upozornění dřív, než vůz přejede podélné bílé značení na vozovce, zatímco LKAS upozorní řidiče akusticky a vizuálně a posléze zasáhne do řízení, aby se vůz bezpečně vrátil do svého jízdního pruhu.
Ioniq je rovněž vybaven systémem autonomního nouzového brzdění AEB (Autonomous Emergency Braking). Tento vyspělý prvek aktivní bezpečnosti upozorní řidiče na nebezpečné nouzové situace a v případě potřeby zahájí autonomní brzdění.
AEB používá přední radarové a kamerové senzory a pracuje ve třech fázích. Nejprve je řidič vizuálně a akusticky upozorněn, poté jsou aktivovány brzdy v závislosti na míře rizika kolize a v bezprostředním okamžiku před kolizí zvýší systém brzdnou sílu na maximum.
Pokud je před vozem detekováno vozidlo nebo chodec, dojde k aktivaci systému při rychlosti 10 km/h, nebo vyšší, čímž dojde k minimalizaci škody, pokud je nehoda neodvratitelná.
Chytrý adaptivní tempomat SCC (Smart Cruise Control) používá přední radarové senzory k udržování konstantní rychlosti jízdy a bezpečné vzdálenosti od vpředu jedoucího vozidla, bez nutnosti ovládání pedálu plynu nebo brzdy.
Tempomat je automaticky deaktivován, klesne-li rychlost jízdy na 10 km/h, nebo nižší. Ioniq Electric tuto funkci rozšiřuje o vyspělý adaptivní tempomat ASCC (Advanced Smart Cruise Control), který rovněž podporuje funkci automatického zastavení a rozjezdu.
Systém sledování tlaku vzduchu v pneumatikách TPMS (Tire Pressure Monitoring System) zajišťuje nepřetržité sledování tlaku v pneumatikách a upozorní řidiče na případné změny tlaku.
V interiéru modelu Ioniq chrání cestující v případě nehody celkem sedm airbagů, včetně kolenního airbagu pro řidiče. Vyztužený skelet karoserie zaručuje odolnost v případě nehody, k čemuž přispívá rovněž vysokopevnostní prvek v zadním nárazníku, vyztužený vlákny.
Kto chce vidieť a vedieť
Kto chce vidieť a vedieť čo najviac tu sú poznatky s reálneho používania. Postupne tam bude pridávať viac vecí.
YouTube kanál elektrickyautomobil sk
Pekný deň prajem.
Máme
Pekný deň prajem.
Máme informácie z reálnych podmienok o reálnej spotrebe a dojazde ?
Zaujíma ma pomalá kludná jazda do 90km/h ale aj diaľničná 120 km/h
Vďaka super airodinamike a iným detailom by podla určitých informácii mal mať Ioniq pri diaľničnej 120 lepší dojazd ako EGolf 35kWh, Nissan Leaf 30kWh, i3 33kWh a takmer dosiahne aj na Renault Zoe 41kWh čo už je vrchol.
A ja sa reálne rozhodujem medzi 5 možnosťami: využitelná kapacita
Ioniq 28kWh, Leaf 27kWh, i3 28kWh ?, EGolf 35kWh ? a najškaredšiu a najmenšia a najslabšia varianta Zoe 41kWh ktorý ale mal pár fintičiek ako 22kWh nabíjanie a asi najlepší dojazd pri rýchlostiach do 100 km/h
Klidná jízda do 90 km/h
Klidná jízda do 90 km/h ověřeno >200 km (234 km max. S tim že polovinu cesty už bylo vypnuté topení). Více brzy v samostatném testu.
Hyundai Ioniq Hybrid a
Hyundai Ioniq Hybrid a Electric – prvá jazda v Amsterdame
230 km dojezd? No tak to
230 km dojezd? No tak to jsem zvědav zda to v pohodě dá aspoň těch 200? 🙂
Podle magazínu DNES dokonce
Podle magazínu DNES dokonce i 280. Ujeli tuším 137 km a zbylý dojezd byl 140.
Proč ne, ale radši
Proč ne, ale radši počkám na zkušenosti majitelů z reálného provozu.
Už je známá cena?
Prý kolem 800, ale uvidíme.
Prý kolem 800, ale uvidíme.
Nový Hyundai Ioniq Electric
Nový Hyundai Ioniq Electric bude stát 33,995 eur.
Hyundai Ioniq Electric Premium stojí € 37.495, –
http://imotion.hyundai.nl/mobiel/zoveel-kost-de-hyundai-ioniq-electric#sthash.FFKtB9x9.eeL2bCqz.dpbs
Díky
Díky
Radovane kdy to vyslo
Radovane kdy to vyslo prosim? Diky
Zkusili jsme Hyundai Ioniq.
Zkusili jsme Hyundai Ioniq. Bez elektřiny jezdit neumí
Začínám mít silný
Začínám mít silný dojem, že elektrické ledy se pohnuly. Po tomto krátkém testu Rasťa Chvály a přečtení podobného v tištěné verzi včerejšího magazínu AutoDNES to vypadá, že po městě opravdu dojezd 280 km, dálnice přes 200, bez ohledu na způsob jízdy, klimatizaci či topení. Udělat Ostrava-Brno-Praha s 1 zastávkou 24 minut na rychlonabíječce je v podstatě to, co děláme dneska se spalovákem. Minimálně jedna zastávka po trase +-400 km (podle toho odkud v Ostravě vyjedete a kam v Praze míříte) na WC+kafe+svačinku. čili klasicky místo 3,5 hodiny 4 hodiny.
Tady je nutno ovšem poznamenat, že to je ideál neslučitelný se stavem D1 a navazujících rychlostek a vlak Pendolino to dává za 3 hodiny s plným pohodlím, když jsou nějaké výluky tak obvykle za 3,5. Regiojet a Leo expres stejně nebo podobně, navíc s jídlem a od necelých 2 stovek za jízdenku.
P.S. Teď by mne silně zajímalo, co na to odpovědí soudruzi z NDR s i3, eUP a eGolf. Aneb proč musí impuls k rozvoji přijít vždy z Asie, předtím z Japonska, dneska z Jižní Koreje?
Podle Carnotova cyklu při
Podle Carnotova cyklu při normované vnější teplotě tlaku vlhkosti atd. Není možné překročit účinnost spalovacího motoru nad 42%. Uvedený údaj 40% je přemrštěný. Buď byla okolní teplota prostředí při měření nižší než normovaných 20°C, nebo jde o mezní údaj za optimálních podmínek.V běžném provozu, i s přihlédnutím k tomu, že motor hybridu běží v jiném režimu než jiné spalovací motory (prakticky konstantní otáčky, rovnoměrné zatížení), je potřeba počítat s účinností odhadem kolem 30-35%. A i to by byl úspěch. Běžné spalovací motory, hlavně v přechodových stavech (akcelerace, decelerace) mají účinnost hodně nízkou.
Tepelnú účinnosť
Tepelnú účinnosť spaľovacieho motora 40% sa uvádza aj v novom Priuse od Toyoty. Ale hybrid by som si asi radšej kúpil od Toyoty.
+1
Není hybrid jako hybrid
+1
Není hybrid jako hybrid
Samozřejmě stejně jako
Samozřejmě stejně jako všechny technické údaje u spalovacího motoru se této účinnosti dosahuje pouze za ideálních podmínek. Mě by zajímalo obecně spíš jaká je průměrná účinnost při normální jízdě. Odhadem tak jako tak 2/3 až 3/4 energie obsažené v palivu jde bez užitku do chladiče v podobě tepla.
Zajímalo by mne, jestli se někdo zabýval přeměnou toho promrhaného tepla na něco využitelného. Co třeba na tu vodu napojit druhý okruh z nějakým chladivem s nižší teplotou bodu varu oproti vodě a vzniklou parou pak pohánět nějakou turbínku s generátorem? 😉
Nebo výrobou elektřiny
Nebo výrobou elektřiny rovnou z toho tepla pomocí bimatelických článků nebo co se na to používá.
chladicí systém v autech
chladicí systém v autech nemá dostatečný tlak, k tomu aby byl použitelný ani ORC, něco limitního snad, ale potřebujete apeslpoň 130°C pro normální ORC.
Nabzí se tedy stirlingovy motory a peltierovy články, stirling by byl velký a problém by byl s ohříváním, peltierovy články by měly nízkou účinnost. Navíc oba systémy musíte dost chladit, to je problém. Ideálně by tym bylo jen asi 16% účinnosti, ale ve skutečnosti by chladiš toho všeho byl tak horký že účinnost by poklesla. Nevyplatí se to tedy.
Je to tedy na dvě věci, jediné co by mohlo k něčemu být jsou dost exotické technologie (Optical rectenna), něco jako solární články, ale ve skutečnosti dipóly, které jsou zatím tak v laboratoři spíše než ve výrobě. Ale ty spoléhají jen na to že oravdu pro ně neplatí carnotův cyklus, který platí i pro solární články.
Dobíjení telefonů teplem
Dobíjení telefonů teplem z pece v Africe 🙂
http://www.bbc.com/news/science-environment-34905136
Ve vic cool verzi „pro
Ve vic cool verzi „pro zapadaky“ se to jmenuje Biolite
Jo, ten máme doma.
Jo, ten máme doma.
A jak to funguje/je to
A jak to funguje/je to pouzitelne? Nebo je to jen rezerva pro pripad post-apo? Dik. (ja pouzivam zcela neelektrickou verzi drivkace z peti kusu plechu)
Použitelné je to
Použitelné je to překvapivě dobře. Tedy pro potřebu dobití mobilu nebo osvětlení bez elektřiny. Grilovali jsme, gril funguje skutečně bezvadně (turbo gril na dva klacky 🙂 a světýlko do USB super. Přenositelnost výborná, jenom ta cena je asi proti domácí bastlírně neobhajitelná. Já to pořídil na Kickstarteru za pár šupů.
Pracuje se treba na
Pracuje se treba na keramickych motorech (vyssi hranicni teplota = vyssi ucinnost), ale to ma zase svoje nevyhody – je to drahy a nespolehlivy – keramika praska 🙂
Taky slibujou potažení
Taky slibujou potažení kasickej součástek nanopovrchy, takže by to vydrželo vysší teploty, tření a tlaky, ale o praktických výsledcích jsem neslyšel.
Pracovalo napríklad BMW,
Pracovalo napríklad BMW, odpadne teplo málo poháňať generátor. Dá sa to aj vygoogliť.
No ono je to nejaký ten piatok staré, ale odvtedy je o tomto ticho.
Odpadni teplo spalovaku se
Odpadni teplo spalovaku se hodi akorat na vytapeni skleniku a pestovani exotickeho ovoce. Akorat to vozeni toho skleniku v aute je dost neprakticke.
Leaf 60 kWh 200 mil
Leaf 60 kWh 200 mil potvrzen
http://www.greencarreports.com/news/1104610_next-nissan-leaf-confirmed-for-60-kwh-battery-200-miles-of-range
60kWh Leaf už tu byl na
60kWh Leaf už tu byl na hybridu potvrzen 22. června. A pár dnů zpět že prý zase jen 40kWh.
Jo díky, úplně jsem
Jo díky, úplně jsem zapoměl 🙂
Snad první Hnůjdaj co se
Snad první Hnůjdaj co se mi líbí. A hlavně konečně normálně vypadající elektrokára.
https://www.youtube.com/watch?v=q2wQmEhl3uM
Testovací Projížďka s EV modelem s ukecanými Korejci
https://www.youtube.com/watch?v=c18E56RnaqY
https://www.youtube.com/watch?v=Merx1_pxd98
autonomní parkování
https://www.youtube.com/watch?v=LrJsS6GseY8
akorát masku bych přestříkal do barvy vozu
https://www.youtube.com/watch?v=5ppq5yrizw4
srovnání s Priusem
https://www.youtube.com/watch?v=MVr33xPHmfU
Tak kde je ten kverulant co
Tak kde je ten kverulant co tu fňukal, že na Hybrid.cz (co má v Googlu 2 870 odkazů na Ioniq) se furt píše jen o Tesle a o Elonovi a o Ioniqu nic? 😀
Proč už tu nejásá? :D:D
Obrazek s nabijecim
Obrazek s nabijecim konektorem je zajimavy. Typ2 Mennekes a zrejme rychlonabijeni CCS DC. Uz zadne Chademo. Podle meho je Chademo odsouzene k zaniku (mimo Janonsko).
Foto je tu s Combem, ale už
Foto je tu s Combem, ale už jsem viděl fota i s Chademem, takže možný je oboje..
Už vidím ty reklamy,
Už vidím ty reklamy, první český elektromobil a hybrid. My nemusíme podvádět a nesmrdíme tak jako váš soused z Mladé Boleslavi, který je tááákhle malý 🙂
Ten dojezd je samozřejmě
Ten dojezd je samozřejmě nesmysl. Pokud to není komerční zdělení tak nechápu proč redakce takové bludy vypouští.
No uplne stejny nemsysl jako
No uplne stejny nemsysl jako standardni dojezd kterehokoli EV prodavaneho v EU (je dany normou)…
Nebo papírová spotřeba
Nebo papírová spotřeba libovolného spalováku, že 😉
Všechno veřejně
Všechno veřejně proklamovaný bludy a matení zákazníků stejně jako s emisema.
Stejně tak jako
Stejně tak jako proklamovaná účinnost spalovacího motoru 40%. Je to nesmysl.
Todle je čistej přetisk
Todle je čistej přetisk tiskový zprávy takže by to mělo být spíš označeno jako komerční sdělení nebo jako inzerce.
NEDC 250km
EPA 200km 😉
NEDC 250km
EPA 200km 😉 klasika
Bílý dům představil
Bílý dům představil plán k podpoře elektrické infrastruktury vozidla Bílý dům oznámil řada opatření, jejichž cílem je urychlit elektrickou přijetí vozidla ve Spojených státech Jako součást úsilí, odbor Energy vydala oznámení potvrzující, že nabíjení elektromobil facility projekty mají nárok na záruky za úvěry až do výše $ 4.5b. Kromě toho ministerstvo a přeprava Oddělení Energy bude partnerem na vývoj „vize 2020 pro národní sítě rychlého dobíjecích stanic pro EV s cílem usnadnit pobřeží k pobřeží, celostátní nulovými emisemi cestovat.“ Agentury zahájí úsilí v FY17, aby vypracovala kritéria, které pomohou identifikovat konkrétní lokality pro umísťování rychlé dobíjecí infrastruktury, uvedl Bílý dům. Ministerstvo energetiky bude také partnerem s průmyslem, Národní laboratoře a další zainteresované strany, aby vypracovala studii, která bude zkoumat rychlé nabíjení až do 350 kW, která by měla být dokončena do konce roku 2016…
https://www.whitehouse.gov/the-press-office/2016/07/21/fact-sheet-obama-administration-announces-federal-and-private-sector
„Ioniq Electric nabízí
„Ioniq Electric nabízí čistě elektrickou mobilitu díky akumulátorům Li-Poly s kapacitou 28 kWh, které umožňují dojezd více než 250 km“
To ma byt vtip? Taky dojazd da iba vo sne. Realne to bude okolo 150-170km. Cize zasa len mestske prditko. To nema nikto odvahu konkurovat Boltu a TM3?
U Ioniqu očekávám stejně
U Ioniqu očekávám stejně jako u sesterské Kie a narozdíl od většiny ostatních EV využitelných 28kWh, tedy celkově 30-35kWh. A na 28kWh ujede normální člověk s autem, co by mělo být technologicky „up-to-date“ spolehlivě 200km.. ale to ukáže až praxe..
Nicméně tvrdit, že nemá nikdo odvahu konkurovat Boltu nebo TM3, když první jmenovaný dorazí za rok a druhej možná za tři, mi přijde docela neadekvátní.. Za ty 3 roky tu může mít třeba zrovna Hyundai 2.generaci Ioniqu s 60kWh za cenu této verze a všechno bude jinak… Kapacity na to jistě má, stejně jako ostatní velké značky…
„A na 28kWh ujede normální
„A na 28kWh ujede normální člověk s autem, co by mělo být technologicky „up-to-date“ spolehlivě 200km..“
Neexistuje, pokial to auto nebude podstatne lahsiem a nebude sa pohybovat iba po meste.
Baterka bude cca shodna s
Baterka bude cca shodna s lepsim leafem, kde se tech 200 da udelat, a Ioniw je lehci a s mnohem lepsi aerodynamikou, takze pri mimodalnicnich cestach si myslim ze tech 200 nebude nejaky zasadni problem udelat….
Leaf 0,29
Ioniq 0,24
Leaf 0,29
Ioniq 0,24
Tesla X 0,24
rekord medzi SUV
Tesla X 0,24
rekord medzi SUV
Ve čtvrtek Kia Soul EV, 27
Ve čtvrtek Kia Soul EV, 27 kWh využitelných, cesta z Dobré Vody na Šumavě na Prahu 8 po dálnici tak, abych předjel kamiony, 180 km, v bateriích stále ještě 21%, dojezd na ukazateli 38 km, v pátek cesta z Pha 8 za Milín a zpět, ujeto 170 km, dojezd zbýval 28 km, trochu jsem si cestou zazávodil.
Jednoznačně, 2/3 po dálnici, 1/3 po městě 27 kWh dojede 200 km, potvrdí vám i další majitelé Kia soul. Když přidáte k vyčteným vědomostem ještě zkušenost, jste pravdě blíže. Povšimněte, prosím, kdo jezdí s EV stále nediskutuje dojezd, koupil si tak, aby mu auto vyhovovalo a hotovo a ví své. Janda
Mal som požičanú Kiu Soul
Mal som požičanú Kiu Soul EV ale k takýmto dojazdom som sa nedostal ani náhodou. Keď som nastupoval, tak mi nabitá baterka ukazovala dojazd 155km! Predo mnou jazdili po meste a ja som tiež najazdil asi 100km po meste a keď som skončil, tak zostávalo 58km dojazdu. Interiér je pekne spracovaný, ale aerodynamika nemôže dovoliť dojazd, aký píšete.
A nepáčilo sa mi, že v režime B, kedy už slušne spomaluje, nesvietia brzdové svetlá. Podľa mňa dosť nebezpečný nedostatok a nechápem ako to mohlo prejsť homologizáciou?!
Ak by som si mal vybrať, tak radšej Nissan leaf 30kWh.
Ano, o tom to právě je,
Ano, o tom to právě je, měl jste pouze zapůjčený. Proto není vhodné vynášet kategorické soudy, když zkušenost pouze povrchní. Co byste rád, je vaše soukromá věc a k té se nemůžu vyjadřovat, předpokládaný dojezd vypočítává z předchozích jízd a brzdová světla nechám na orgánech.Jen znovu připomínám, vlastně o Kia Soul nic nevíte a komentujete s neznalostí věci.Možná chcete jít do sporu, to zase nechci já. Kiu mám 15 měsíců, nabíjím ze slunce, v zimě na paušál, ujela to plně obsazená, dojezd má lepší než v TP, nic mne nestála, dostal jsem ji darem, na články o ničem a mimo reaguji jen sporadicky, Vás už to nepotká. S přání brzkého nákupu EV a hezkého dne Janda.
Kde se dávají Kie Soul EV
Kde se dávají Kie Soul EV darem? Jednu hned beru 🙂
To bych si taky dál líbit,
To bych si taky dál líbit, dostat auto darem. Kde to rozdávají, že bych se postavil do fronty? 🙂
Já tady byl dřív! 😀
Já tady byl dřív! 😀
Nebyl, můj příspěvek je
Nebyl, můj příspěvek je výše 🙂
Kia byla bez fronty, darem
Kia byla bez fronty, darem od zaměstnavatelky k 64.narozeninám za věrné služby. Hezký večer. Janda
Za každou cenu je potřeba
Za každou cenu je potřeba něco najít? Spalovacím autům zase svítí „brzdová“ světla i když nezpomalují, nebo dokonce z kopce můžou i zrychlovat a přes to svítí. A to je v pořádku?
Nehľadám za každú cenu
Nehľadám za každú cenu nedostatky, ale toto nedostatok je a nezistil som to sám, bol som na to upozornený. Určite je nebezpečnejšie, keď auto zásadne spomaľuje a brzdové svetlá nesvietia, ako opačne. Alebo sa mýlim?
A ten nie veľmi podarený aerodynamický tvar určite znižuje dojazd. Pri fosílnom aute to nie je taký dôležitý faktor, ako pri elektromobile. S takou baterkou by sa dalo najazdiť viac.
Som rád za každý nový elektromobil, ale vždy je na nich čo-to vylepšovať. Ak budeme spokojní s tým, čo je momentálne k dispozícii, tak netreba nič vyvíjať a zdokonalovať.
Spalovacie autá nekomentujem, lebo ma nezaujímajú a dúfam, že čoskoro zmiznú z ciest a už im nebudem pozerať na „brzdové“ svetlá a výfuk 😉
Panu Jandovi by jste
Panu Jandovi by jste ohledně Kia Soul EV věřit oba měli. Ostatně viz jeho článek zde na hybridu a k tomu moje testování téhož typu vozu. Pro představu 110 km/ hod. na tempomat trasu Vyškov-Ostrava 131 km (stoupání 1.365 m, klesání 1.339 m) po rychlostkách D46 a D35 a dálnici D1 při +2 stupních C s nabitím na 94% procenta dala Kia s přehledem.
Co se brzdových světel týče, tak viz test Rasťa Chvály cesta na Šachtičky a zpět dolu kopcom.
Tak, tak..
Děkujeme panu
Tak, tak..
Děkujeme panu Jandovi, že tu nemusíme všechny teoretiky přesvědčovat o tom, že Soul zvládne 200km i při normálním stylu jízdy.. 😛
Vám sa to, myslím,
Vám sa to, myslím, nepodarilo tiež a mne určite. Nemôžem, samozrejme súperiť so skúsenosťami pána Jandu takže mi zostáva veriť tomu, že to dokáže. Na Soule som jazdil priamo s predajcom Kie a ten ma hneď na začiatku upozornil, že papierový dojazd určite nedosiahneme,ale ja som sa snažil, čo som vedel 🙂 A tiež mi povedal o tých brzdových svetlách, tak sme sa o tom trochu bavili. Možno to je už vyriešené, bolo to asi pred rokom.
Ten test som doteraz nevidel, ale som prekvapený.
Predajca nevedel, že to má tepelné čerpadlo na kúrenie a tiež mi nevedel odpovedať, čo sa stane s rekuperovanou energiou ak vyrazím s plne nabitou baterkou a som na kopci. To, mimochodom neviem doteraz. Tie brzdy samozrejme beriem späť a ospravedlňujem sa, ak som tým niekoho urazil…
plna baterie – to co kazde
plna baterie – to co kazde jine BEV – proste se nerekuperuje a musi se brzdit brzdami.
To je škoda. Mohlo by sa s
To je škoda. Mohlo by sa s tým napr. kúriť (topit), alebo chladiť. Každý kW je dobrý 🙂
Rekl bych, ze by to dost
Rekl bych, ze by to dost zeslozitilo elektroinstalaci i regulator a prinos bude pomerne maly – alespon u Leafa se prvni „uroven“ rekuperace odblokovala uz po par kilometrech od plneho nabiti a plna byla k dispozici po nejakych 15 (orcite to tu nekdo dokaze napsat presneji). A pokud se nabiji jen na 80%, je k dispozici plna ihned.
Asi ano. To ma len tak v
Asi ano. To ma len tak v rýchlosti napadlo 🙂
Tak tomu neverim, drtiva
Tak tomu neverim, drtiva vacsina ludi udava ine spotreby. Toto je mozne ubehnut len s velmi lahkou nohou, bez kopcoviteho terenu, bez klimy ci vykurovania atd. Cize jazdou na spotrebu.
Soul EV měl v době
Soul EV měl v době uvedení na trh využitelnou kapacitu 27kWh a celkovou kapacitu 30,5kWh. Použity byly články od korejské společnosti SK Innovation, technologie NMC-C v standardním pouch provedení. Baterie je chlazena nuceně vzduchem skrze ventilační kanálky. Netuším jestli se od té doby něco změnilo.
Me hlavne fascinuje, ze maji
Me hlavne fascinuje, ze maji „specialni disky s nizkym odporem“ (pokud to teda neni vyplod recenzenta) a k tomu krabicoidni kastli. Skoda, ze neelektrifikovali Ceed misto Soula…
Bolt ma dorazit jiz letos,
Bolt ma dorazit jiz letos, start prodeju ma bejt v listopadu/prosinci, od kdy je to tedy za rok? nebo odedneska se „za 4-5 mesicu“ uvadi jako za rok?
pokud to bylo minene na Cesky trh, tak Ioniq ma na Cesky trh dorazit kdy? neb Bolt na nej oficialne nedorazi nikdy a jeho evropska odnoz v podobe Ampery-e zadne oficialni datum pro CR nema, tedy se neda rici kdy a jak dorazi
Bolt se možná začne
Bolt se možná začne prodávat v listopadu/prosinci, ale…
NE v Evropě a je otázka jak to budou zvládat kapacitně, aby se ve výsledku nedostalo na 2/3 zájemců třeba až v roce 2018…
Nás evropany zajímá spíš Ampera-e (btw, Ioniq už v Korei nějakou dobu jezdí), která dorazí prvním zájemcům cca až začátkem příštího léta.. opět s nejistou kapacitou…
Takže Ioniq, který by se tu měl prodávat od října, by mohl mít značný náskok.
(čerpám z mně poskytnutých informací přímo od Opelu/Chevroletu a Hyundai)
Bolt se začně velmi zvolna
Bolt se začně velmi zvolna prodávat v USA letos koncem roku, ale opravdu běžně dostupnej má být až v létě 2017 či později. Možná začnou s prodejem nejdřív v CARB státech a pak to rozšířej všude. Evidentně s tím nijak nespěchaj a nic je k tomu netlačí.
Ampéra-e dorazí do Evropy až ta rok a to v množství asi jen 7000 kousků.
Tak konkurovat modelu 3 to
Tak konkurovat modelu 3 to muze, az bude model 3 dostupny, zatim je konkurenci leaf nebo e-golf a s obema se muze ioniq merit naprosto v pohode.
Nez bude na trhu Bolt nebo Model 3, tak maji dost casu zapracovat na vetsich baterkach, nebo snizeni ceny (model 3 s cenou 1,2 mega si treba ja urcite nekoupim)…
Má ještě nějaké jiné
Má ještě nějaké jiné auto Lithium-polymerový baterky jako Ioniq?
Třeba Soul EV..
Třeba Soul EV..
Takže jenom jejich
Takže jenom jejich koncern.
Takže jiný značky je nepoužívaj?
Vždyť vám to píšu
Vždyť vám to píšu nahoře. Li-pol = placatá Li-ion baterie. Tečka. Je to označení zastaralé, zavádějící a nic neříkající o skutečných parametrech článku nic neříkající. Může to být jak ten nejobyčejnější modelářský článek s LiCo katodou co vydrží sezónu a vybuchne už se na něj člověk křivě podívá nebo špičkový a bezpečný NMC nebo NCA článek pro automotive použití, který vydrží tisíce cyklů a minimálně 10 let.
A pokud to chcete úplně polopatě, tak li-pol články používají téměř všichni kromě Tesly a těch, které mají hardware od Tesly, tedy RAV4 a asi i Mercedes B.
Ctirade nenechte cloumat
Ctirade nenechte cloumat svým majestátem a pohleďte na ten renonc: já položil otázku již ve 22:04 zatímco vy jste odpovídal na mou první až ve 22:32 a pak se posléze zbytečně rozčiloval ve své druhé odpovědi až na druhý den 😉
To jenom napřeskáčku a bez časové posloupnosti řazené odpovědi v této diskuzi nám způsobují tento galimatiáš.
Nicméně vám děkuji za vysvětlení a upřesnění mých znalostí.
Zachovejte cti i dobrých rad 😉
Ještě 2 otázky:
Do těch Tesla baterek by měl spadat i Smart?
Je opravdu Li-polymer to samé jako Li-ion?
Má Li-ion baterka taky elektrolyt z vodivýho polymeru (polyethyleneoxid)?
Podle wiki to vypadá, že ne, že je to jen podobné, ale ne stejné.
https://cs.m.wikipedia.org/wiki/Lithium-iontov%C3%BD_akumul%C3%A1tor
To heslo v české Wikipedii
To heslo v české Wikipedii je hodně zavádějící. Když už, tak se podívejte, do anglické verze , kde to mají dobře (první tři odstavce).
Jaké baterie má Smart netuším, ale pokud to dělala Tesla, tak to budou válcové články 18650.
Ok díky.
Jo motor a baterky
Ok díky.
Jo motor a baterky to mělo z Tesly.
Li-pol = placatá Li-ion
Li-pol = placatá Li-ion baterie? No to snad ani ne… A co se týče použití, tak je používají především modeláři, protože jsou díky polymeru lehčí. Bohužel mají ale daleko menší životnost.
Takze ionic s touto Li-pol
Takze ionic s touto Li-pol bude mit mensi zivotnost baterie ? leaf ma Lionku ze ? tak to arcite Leafa s tou 60KWH baterii 🙂 zkusenosti uz maji dost z 1 gen 🙂
Ach jo 🙁
Ach jo 🙁
Všechny kromě těch, co
Všechny kromě těch, co používají válcové 18650 články 😉 Li-pol neznamená nic jiného, než že jde o placaté články.
Už se to tu řešilo, že
Už se to tu řešilo, že toto tvrzení ani zdaleka není pravda. Historicky to u čistých elektromobilů i hybridů bylo a dodnes je cca 50:50 mezi prizmatickými články a pouch články (Lipol). V tomto kontextu lze rovněž říci že 18650 nepoužívá „nikdo“ krom Tesly(těch pár jejich drobných dodávek Toyotě a Mercedesu nepadá na zřetel).
Prizmatické články dodnes používá celý koncern VW, BMW, Peugeot/Citroen a čínský BYD.
Pouch články používají koncerny Nissan/Renault, Hyundai/Kia a GM
No tak teda díky. Já se tu
No tak teda díky. Já se tu snažím marně vysvětlit laikům, že li-pol je zavádějící označení, které ukazuje výhradně pouze na mechanickou konstrukci článku a nic neříká o jeho dalších parametrech a vy do toho ještě vtrhnete s dalším členěním a správným názvoslovím 😉
Teď by tomu ještě mohl nasadit korunu někdo, kdo by se zeptal, proč se používají zastaralé lionky a lipolky a ne ty super moderní lifepóčka, když na Novinkách psali, že jsou nejlepší.
Máte můj obdiv, že jste
Máte můj obdiv, že jste ještě neztratil elán to vysvětlovat pořád dokola. Z mého pohledu je zrovna otázka „akumulace elektrické energie“ jeden z největších prohřešků nejen českého školství. Přijde mi zarážející jak málo prostoru je i v elektro oborech věnováno technologii akumulace elektrické energie, obzvlášť ve srovnání s technologií polovodičů či elektrických pohonů.
No a co se týče aury okolo „dokonalých“ Lifepóček a Lipolek tak to je opravdu až neuvěřitelné jak se lid nechá opít rohlíkem a nikdo nevěnuje ani těch pár minut na to, aby si trojčlenkou ověřil že reálné vlastnosti se těm prezentovaným ani zdaleka nepřibližují.
Další zajímavostí je důvěra v to, že automobilky mají v šuplíku(používají) něco signifikantně lepšího než je aktuálně k dispozici na trhu.
Hlavne ma zaujíma cena
Hlavne ma zaujíma cena plug-in verzie a trosku viac o prevodovke.. To je dvojspojkovy automat?.. Ci ako to chápať? Nič podobné ako ma Toyota?
Měla by to být klasická
Měla by to být klasická dvouspojka, jako třeba DSG u koncernu VW..
Defacto opak CVTček u Toyoty.
Takže řidičsky to bude zajímavější, ale na druhou stranu servisně složitější…
Tak eCVT mi príde do
Tak eCVT mi príde do hybridu a plug-in hybridu vhodnejšia.. Odskúšané.. Spoľahlivé
A jak je to s hmotností?
A jak je to s hmotností?
S hmotností samotné
S hmotností samotné převodovky nebo celého auta?
O obojím se dá zatím jen spekulovat, ale ta dvouspojka bude určitě těžší než to CVTčko.
Co se hmotnosti celého vozu týče, hybrid a čisté elektro bude podle mě vážit cca stejně a tipuju to cca o metrák míň než Leaf 30kWh, tzn. okolo 1450kg..
Nejtěžší bude jistě ta plug-in verze (+80kg?)
Myslel jsem čistě tu
Myslel jsem čistě tu převodovku, čili o kolik víc kg to přidá oproti řešení od Toyoty?
VW e-Pasat má snad až tříspojku?
Předpokládám, že
Předpokládám, že „e-Pasat“ (Passat GTE?) bude řešený úplně stejně jako Ioniq hybrid/plug-in, tedy dvouspojkou mezi motorem a převodovkou a nějakou další spojkou, který připojuje elektromotor.
Nevim kolik váží CVT u Toyoty, ale DSG (asi i to DCT) váží okolo 80-90kg. CVT možná 50kg?
Pardon myslel jsem GTE a ne
Pardon myslel jsem GTE a ne „e“
V Yaris Hsd cele ta eCVT s
V Yaris Hsd cele ta eCVT s generátorom a el.motorom ma 40kg..samotna eCVT podľa fotiek odhadujem 15?
Ne, Toyota má právě CVT,
Ne, Toyota má právě CVT, kde jsou spalovací motor a dva elektrické motorgenerátory spojeny přes planetovou převodovku a otáčky těch motorgenerátorů určují plynule výsledný převodový poměr na kola. Jednoduché, efektivní a prakticky nezničitelné řešení. Zajímavý je i systém, který má Volt, protože umí přecházet mezi režimy paralelního a sériového hybridu.
Ionic hybrid je ale víceméně standardní šestistupňový automat (namísto řidiče řadí servomotor), takže poměrně choulostivá věc s olejovou náplní, co se čas od času musí měnit a když to celé odejde, tak oprava stojí majlant.
Viem co ma Toyota :-).
Viem co ma Toyota :-). Stojí mi pod oknom 🙂
A jeje, zase jeden z tech PR
A jeje, zase jeden z tech PR clanku kde komacky popisujou jak neco co se jiz par let vyrabi, jen to dojede 3x mene jedo to 2x pomaleji…
Skoda zatim zadna konkurence….
Jako ve srovnani s teslou?
Jako ve srovnani s teslou? No ujede to polovicni vzdalenost, maximalka je s velkou rezervou nad povolene limity, ale zas to bude stat tretinu ceny Tesly ze…
Ono na te cene bude hodne zalezet – jestli bude podobna jako u leafu, tak ja bych se urcite radsi do Ioniqa nez do leafu…
Jen 28 kWh? Kolik
Jen 28 kWh? Kolik dostupných? A postavených na 96Ah VDA modulech? Pokud ano, od roku 2018 budou baterkárny dodávat 120Ah, čímž BMW s Nissanem rozjedou novou kampaň… Mimochodem mě pobavilo, že se kapacita jednoho VDA modulu stala u BMW přízviskem dané dojezdové verze – tedy nyní na nás všude z billboardů bez jakékoliv vysvětlivky pro nezasvěcené svítí BMW i3 jako verze „96“…tedy 96Ah celé systémové baterie při pouze sériovém řazení modulů… :-p
Ty hybridy nemají CVTčko?
Ty hybridy nemají CVTčko? No fuj.
Korejci to asi neuměj.
Korejci to asi neuměj.
Ked som prisiel
Ked som prisiel sem:
„součinitele aerodynamického odporu vzduchu cx = 0,24, která je nejnižší ve své třídě“
dalej som necital…. jeden z prikladov je nova Audi B9 A4 (Cd 0.23), ci Prius s 0,24.
Tzn prius stejne, a tezko
Tzn prius stejne, a tezko rict jestli je A4 stejna trida jako ioniq?
Tesla M3 má mít cca 0,21
Tesla M3 má mít cca 0,21
Lepší koeficient má ten
Lepší koeficient má ten koncept od VW. Myslim, že to bolo XL1. Do toho dať baterku z ionicu a 600km by dal. Len škoda, že to nenapadne nikoho z VW 🙁
To má, ale je to jen velmi
To má, ale je to jen velmi nízká, stísněná, dvousedačková, neodhlučněná uhlíková motokára v které nic neodvezete a místo zrcátek to má kamery což nevím zda na to nemaj spešl vyjímku. Kapotáž zadních kol taky dost pomáhá.
VW XL1 má 0,19 stejně jako GM EV1
Je to jen zrealizovanej sen starýho motoráře Piecha o autíčku s 1 litrovou spotřebou. No a navíc je to dízl. To by mě zajímalo zda i tento kousek podbádí na emisích a spadá do Dízlgejtu? ;D
Další otázkou je kolik hvězd má vlastně XL1 na kreštestu?
Vyrvat z toho spalovák a nacpat do toho baterku je to první a poslední co mě napadá když to vidím.
To, že s emisiami na tom
To, že s emisiami na tom nebude dobre, je myslím jasné 🙂
Aj spotreba asi nebude uplne za liter. (mal som passat cc a ten mi ukazoval spotrebu na 2000km 5,6 l/100km ale keď som začal písať, čo som do toho skutočne natankoval, tak mi vyšla 6,1…)
Tiež ma vždy napadne dať do toho baterku a ostatné vyhodiť, ale muselo by to podstúpiť poriadnu plastickú operáciu :-))
Ale M3 je budouci model,
Ale M3 je budouci model, navic ne uplne stejna trida
Určitě se potkaj na trhu a
Určitě se potkaj na trhu a pokud budou za stejnou cenu (což nejspíš budou), tak třída netřída volba velkýho dojezdu bude jasná. Auta jsou to skoro stejně velká.
Krom toho odpor vzduchu je veličina dosti nezávislá na nějaký třídě 😉
Boze, jak ti ti jen vysvetli
Boze, jak ti ti jen vysvetli – kdyz nakdo napise ze tesla model x ma ve sce tride nejlepsi dojezd, tak taky budes hledat plany na budouci modely abys mohl rict ze to neni pravda?
Nikde nic nehledám, o M3 se
Nikde nic nehledám, o M3 se věděl dávno před IONIQem, tak nechápu co ti připadá divnýho na tom, že to srovnávám? Elektroaut je pořád tak zoufale málo a přicházej na trh tak zoufale zřídka, že mi nepřipadá vůbec divný to vidět z této perspektivy, speciálně když se ještě nějakej ten pátek nic jiného s velkým dojezdem na horizontu neobjeví.
HEV version will start at
HEV version will start at £19,995
BEV will start at £28,995 ($37,900 USD) in the UK.
zdroj: electrek.co/2016/07/05/hyundai-reveals-pricing-for-the-ioniq-electric-in-the-uk-starts-at-28995/
No ceny aut v UK se moc
No ceny aut v UK se moc nedaji brat za bernou minci (stejne jako nemuzete jen proste kurzem prpocitat ceny z USD na koruny)…
Ceny v USA jsou ocekavane mezi 30 – 35 tisic dolaru, dle vybavy (zdroj ted bohuzel nevim…)
no takze jsem se dozvedeli
no takze jsem se dozvedeli pekne obsane PR a vpdostate zadnou podstatnou informaci co by jiz nebyla znama z drivejsich clanku o tomto voze 🙂
korejsky bohuzel neumim a anglictina jin nastavit na korejskych strankach nejak nejde, blbne to, tak si tam clovek aspon muze sestavit verzi hybrid a electric, pokud se nekdo v tom rozsipanem caji vyznate, zkuste tam dohledat jejich ceny
Cena?
Cena?
Evropské ceny zatím
Evropské ceny zatím zveřejněny nebyly. V Británii je to £19 995 pro Hybrid, Ioniq Electric tam stojí od £28 995 a obsahuje prémiovou výbavu z Hybrid verze (ta sama o sobě stojí £21 795) a přidává další vychytávky.
tak to se teda moc
tak to se teda moc nepochlapili ale spis zazdili, Leaf s 30kWh zacina na £25230 a konci na £27230
relativne zajimava je snad jen ta startovni cena za hybrid
Jenže Leaf je se vším
Jenže Leaf je se vším všudy, o 300% horší auto než Ioniq.
Když pominu archaický interier Leafu oproti Ioniqu, tak si dovolím vypsat výčet některých prvků výbavy, které Leaf za srovnatelnou cenu ani nezná:
• Autonomous Emergency Braking (AEB)
• Smart Adaptive Cruise Control with Stop & Go
• Driver’s Seat Lumbar Support (Electric)
• Lane Departure Warning System with Lane Keep Assist (LKAS)
• Tyre Pressure Monitoring System (TPMS), Individual Tyre Press.Display
• Driver’s Supervision Instrument Cluster with TFT Display (7″)
• Headlight – Bi-Xenon / LED
• Phone Connection – Android Auto / Apple CarPlay
• Positioning Lights – C Shape LED
• Rear Air Vents – Centre Console
• Rear Light – LED
• Smart Key – Keyless Entry with Engine Start/Stop Button
• Speakers – Upgraded Infinity Sound System – 1 Centre, 2 Tweeters, 2 Front, 2 Rear, 1 Subwoofer and 1 Ext Amp
• Wireless Phone Charging Pad
• Blind Spot Detection System (BSD)
• Alloy pedals
• Driver’s Seat Electric Adjustments
• Driver’s Seat Memory Function
• Front Passenger’s Seat – Ventilated
• Parking Sensors – Front and Rear
• Rear Cross Traffic Alert (RCTA)
• Rear Seats (Outer) – Heated
• Regenerative Brake Shift Paddles
• Hill-start Assist Control (HAC)
Pokud vím, tak i silnější 6,6 kW pal. nabíječka je u Leafa i v nejvyšší výbavě za příplatek 25tis Kč, kdežto u Ioniqu standardem.
U Hyundaie je vidět, že šli cestou sesterský Kie (Soul EV) a narozdíl třeba od Leafa (fakt nechápu, čím vás všechny to auto tak uhranulo) udělali pěkný auto, kde člověk cítí i trochu „prémiovosti“…
A osobně mi připadá docela trapný porovnávat jenom cenu vs kapacita baterie…
Určující bude cena Boltu
Určující bude cena Boltu až dorazí na evropskej trh, ale vzhledem k tomu že dovezou asi jen 7000 kusů na rok 2017 tak asi nelze očekávat nějaký nízký ceny. Dokavad Bolt nedorazí tak tak si Ioniq bude cenu držet.
Záleží v jakém smyslu
Záleží v jakém smyslu určující.
Třeba u nás se má Ioniq prodávat o půl roku dřív než Ampera-e (Bolt), což může být taky zásadní..
Kopec drahych hraciciek,
Kopec drahych hraciciek, ktore ta mozu autonomne zabit.
To asi nebude ten správný
To asi nebude ten správný přístup… Mnohem pravděpodobnější je, že Vás právě nějaká taková hračička zachrání, třeba zrovna od smrtelné nehody…
Pokud bychom všichni uvažovali jako Vy, nedávali by dražší/vybavená auta smysl.. ale jak je vidět třeba v podání Tesly a jejího „Autopilota“, smysl to dává…
Dojezd dle EPA pouze 176 km.
Dojezd dle EPA pouze 176 km.
„Pouze 176 km“, ale:
i3: 130
„Pouze 176 km“, ale:
i3: 130 km, 183 km (33kWh)
E-Golf – 133 km
Leaf – 135 km (24kWh), 172 km (30kWh)
Mercedes B – 140 km
Soul EV – 150 km
..Vše podle EPA
Fain diky za prehled..
Fain diky za prehled..
Pouze – bráno oproti Boltu.
Pouze – bráno oproti Boltu.