Hyundai Ioniq Electric a Hybrid jdou do USA

Jan Horčík - 07 Únor 2017

Nový Hyundai Ioniq ve verzích Electric a Hybrid se tento týden začne prodávat také v USA. Informaci potvrdil Mike O’Brien, vice prezident produktového plánování Hyundai v Americe.auto Hyundai Ioniq USA Spojené státy

Hyundai Ioniq se tento týden začne prodávat také ve Spojených státech, zatím ve verzích Electric a Hybrid. Plug-in hybrid přijde o pár měsíců později.
foto: Hyundai

Mike O’Brien si myslí, že v roce 2016 mělo o nákup elektromobilu v USA zájem 1,1 milionu zákazníků. "Jenže kvůli nákladům na údržbu nebo trvanlivosti... nebo možná proto, že cítili, že auto je výkonově poddimenzované... si žádné nekoupili," řekl magazínu Wards Auto s jasnou narážkou na konkurenci.

V USA zatím Hyundai v oblasti elektrických alternativ prodává pouze modely Sonata Hybrid a Sonata Plug-in Hybrid (za rok 2016 asi 3000 kusů). Od Ioniqu bychom se tedy mohli co do počtu prodaných kusů dočkat příjemného překvapení.

"Naším cílem bylo vyvinout skvělé kompaktní auto, které je shodou náhod elektrické," doplnil O’Brien. A my mu po testu elektromobilu Ioniq Electric musíme dát za pravdu. Auto nás opravdu nadchlo.

Zajímavý souboj čeká Ioniq Electric s Chevrolet Bolt EV a Tesla Model 3. Bolt se ukazuje jako konečně skutečně zajímavé auto, Model 3 zase slibuje hodně co se týká robotického řízení. Ioniq bude muset kontrovat cenou.

Nejlepší prodeje se ale v USA očekávají pochopitelně od nejlevnější verze Hybrid. Do roku 2020 chce mít Hyundai na americkém trhu pět hybridů, čtyři plug-in hybridy, čtyři elektromobily a jedno auto na vodík.

 
Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Volal jsem už asi 3x prodejci, že mám o auto zájem a že bych si ho rád vyzkoušel a čekám už měsíc a nic, asi je to vůbec nezajímá...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Prodejce to zajímá, ale problém je u importétra nedokáže zajistit dodávky. Nám už je slibují 2 měsíce.

Obrázek uživatele Radovan

Byl jsem na uvedení vozu u Hyundai Domanský Praha, metro B Lužiny. Zkuste tam, měli by tam alespoň jedno auto mít. Tehdy měli 4, ale 2 ze 3 elektrik byly přímo dovozce a čtvrtý byl hybrid.
Já se k němu dostanu na týdenní test asi až v dubnu, předtím to mají po dnech zákazníci a novináři a to je krátká doba. Prolezl jsem si ho a řídil ho (čímž se omlouvám spolucestujícím, které jsem dost lekal, ale auto se prostě zkouší na hraně, jet rovně 50 umí všechny) a zde jsou prvotní dojmy:
- karoserie je krásná, bohužel splývavá záď znamená, že ani já se 178 cm výšky se dozadu nevejdu, ale chápu, že Korejec či Asiat obecně nemá problém
- také přední sedadlo posunuto plně vzad znamená, že se tam s nohama nevejde ani dítě
- vrazit 3 pohony do 1 karoserie má rizika kompromisů a tady na ně bohužel došlo
- auto v elektrice má špatně rozložené váhové poměry, baterie jsou nacpány pod zadní sedadlo a zadní kufr, motorek je vepředu, pohon na přední kola
- nesedí to tak dobře, jak jsme obecně z elektroaut zvyklí, šel lehce do smyku při ostřejším zatočení ve větší rychlosti, přidání v zatáčce, manévrování, a to jsme jeli 4 dospělí
- malý tlak na přední hnanou nápravu znamenal běžné prokluzování kol při rozjezdu, při přidání při předjíždění, razantnějším zrychlení atp., na adhezi je prostě u síly elektromotoru nutno myslet neustále, to konstruktéři krutě podcenili
- šokoval mne šíleně pomalý Eco mód, auto je pak i s pedálem na podlaze slimák na entou, v rozjezdech i zrychlování, předjel mne na křižovatce i benzínový 1.4 Fiat Qubo a měl jsem co dělat, abych ho vůbec za ní dojel
- dalším mínusem je plytký, byť dlouhý zadní kufr, protože plný baterek.
Plusem je pracoviště řidiče, vše je lehce po ruce, přehledné a elektronika je ještě lepší, než má Kia Soul EV, s níž sdílí tuto část auta, ale SW vylepšenou. Sedadla a vůbec pohodlíčko fajn.

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 2/2014 najeto 44 tisíc km, elektrokolo Agogs Silver Go, domácí FVE, ohřev vody solárními panely, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu najeto 11 tis. km

Co na to majitel Ioniqa zo Slovenska?

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ty váhové poměry mě zajímají , myslel jsem si že bude to bude těžký na zadek, nezkoušel jste to na sněhu?
K nám do Jizerek to asi nebude ideální auto s lednové kalamitě jsem byl s MiEV docela v pohodě určitě lepší jak běžná předokolka.

Obrázek uživatele Radovan

Těžký zadek, jak píšete, je přesné označení. A lehký předek s hnanou přední nápravou. Trochu namrzlo bylo, ale sníh na silnici nebyl. Je fakt, že s Ionem jsem v lednu uvíznul jen jednou, a to kvůli neodklizenému sněhu z příjezdové cesty k nám. Prostě skoro 30 cm, kdy auto zůstalo stát na břiše, nedal. Tak jsem musel lopatou sníh odházet a pak už to šlo. Jinak v kombinaci zadní pohon s ESP a ABS v pohodě i na ledu.

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 2/2014 najeto 44 tisíc km, elektrokolo Agogs Silver Go, domácí FVE, ohřev vody solárními panely, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu najeto 11 tis. km

Zas tak hrozne to byt nemuze, tady s Ioniqem vyjizdi sjezdovku: https://www.youtube.com/watch?v=OdlyuV6k3ec

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá.

Obrázek uživatele ozana

To je hybrid, ten má nad přední nápravou spalovací motor, ne?

---

Jezdím na proud, najeto prvních 48 tisíc km.

To je fakt. Jako bych nic nerekl... Nechce "elektrickyautomobil" udelat stejny test? :)

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá.

Obrázek uživatele Radovan

Přeně, tam by to mělo být v pohodě, hezky zatíženy rovnoměrně obě nápravy a hlavně pak ta hnaná přední.

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 2/2014 najeto 44 tisíc km, elektrokolo Agogs Silver Go, domácí FVE, ohřev vody solárními panely, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu najeto 11 tis. km

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

niekoľko krát som si ionik bol pozrieť (kým si ho majiteľ neodviezol), pri 176cm a 100+cm páse sedadlo nemusím mať na doraz, a aj nie"na podlahe", ale zdvihnuté. potom si "za seba" sadnem a mám aj vôľu na kolená. to preklzovanie som videl na videu (asi podzemná garáž), eko mód je zbytočnosť, zatiaľ som naň pri žiadnom BEV nenašiel pozitívne reakcie.
elektrik mali v trenčíne (budú mať tri v apríli, máji) a v žiline, oba predali raketovou rýchlosťou.
pérvý majiteľ na slovensku - elektrickyautomobil.sk
youtube.com/channel/UCh0c6Si46UTohu7JXIkdh4A/videos?view=0&sort=dd&shelf_id=0

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Mohu potvrdit, že zájem prodejců auto prodat je absolutně mizivý. Narozdíl od vás se mi podařilo sjednat zapůjčení na 1 den. Při vracení auta jsem vůz prodejci chválil a neskrýval nadšení. Motivace prodejce auto prodat přesto byla na bodě nula :-))) Zajímalo by mě, jakým způsobem jsou prodejci u Hyundaie finančně motivováni dovést obchod do zdárného konce. Nechápu to... Kdyby byl zdatnější obchodník, asi jsem to auto vážně do firmy pořídil. Takto se mi to později rozleželo v hlavě a rozhodl se počkat na EV 3. generace (e-Ampera, Model 3...). Kdo nechce čekat, je každopádně dle mého Ioniq v současné době nejlepší volba mezi finančně dostupnými EV na evropském trhu.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Pokud by jste vydržel do dubna, mohu Vám sehnat IONIQ za 770 tis včetně DPH

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Dobrý deň, jednalo by sa o základnú výbavu?

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Tak to je zajímavá cena. Napište více informací.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Za tu cenu se dá sehnat s minimem km. Kdyžtak napište.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Tak mi klidně zavolejte +420 607 264 161

Obrázek uživatele Pepa

Hyundai je slušně rozjetý a nejspíš správným směrem!

---

Pepa

Už někdo zkoušel získat nějakou slevu u Hyundaie na Ioniq Electric? Dávají nějakou? Pokud jo, jakou?

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

na Slovensku davaju zlavu na Ioniq electric 11% (vsetci predajcovia)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Na akú cenu ste sa prosím dostali? Mám totižto záujem o kúpu.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Vůj v nejvyšší výbavě Ultimate mi byl nabídnut o cca 100 tis. levněji, než je ceníková cena.

Není tajemství u jakého prodejce to bylo?

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Hyundai Centrum, Dolní Počernice

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Standardní nastavení volby "Zasílání upozornění na email" můžete nastavit na stránce svého profilu.
Kontrola proti nevyžádaným příspěvkům
Absolováním testu nám pomáháte bojovat proti SPAMu. Děkujeme.
Přepište prosím tento kód do pole níže
Přepište, prosím, znaky z obrázku výše. Všechna písmena jsou malá.

EVMapa.cz - mapa nabíjecích stanicProdej pneu 100% onlineKariéra EVC GroupPůjčte si elektromobil TeslaPůjčte si elektromobil Tesla Model X!