Hyundai Kona Electric je vynikající malý crossover s dojezdem přes 400 km. Od uvedení auta na trh v březnu 2018 se ho prodalo už 100 000 kusů po celém světě.
Ke 30. červnu 2020 eviduje Hyundai celkem přes 103 719 prodaných elektromobilů Hyundai Kona Electric. Z toho tři čtvrtiny se prodaly mimo domácí jihokorejský trh.
NEPŘEHLÉDNĚTE Prodej elektroaut v Německu i Francii láme rekordy
O auto je velký zájem a výroba dlouho nestačila pokrývat poptávku. Hyundai proto nedávno rozjel další výrobu v továrně českých Nošovicích. I díky tomu se daří poptávku pokrývat čím dál tím lépe.
Vedle elektromobilů Tesla Model 3 a Renault Zoe se tak Hyundai Kona Electric patří mezi nejúspěšnější modely. Za letošní rok by prodeje mohly dosáhnout 60 000 kusů.
Do roku 2025 chce automobilka Hyundai prodávat až 560 000 elektromobilů ročně. Společně se sesterskou značkou Kia to má být rovný milion.
Fakt celkem čtivej článek o Diessových praktikách ve VW,
Fakt celkem čtivej článek o Diessových praktikách ve VW, odvolání Maiera ze Škody, chaosu i zákulisním štvanicím …
https://www.idnes.cz/auto/zpravodajstvi/diess-maier-volkswagen-vw-id-3-software.A200718_140000_automoto_fdv
Doba čtení 7 minut
P.S. Závist, že Škoda má vyšší marže než Audi, Maierovi zlomila vaz.
Kdyby radši soustředili víc energie na vývoj, tak jsou s ID3 dál.
čím větší společnost, tím větší politikaření – VW
čím větší společnost, tím větší politikaření – VW s tím má problémy desítky let (a v reálu to může být větší problém než všechny „technické drobnosti“)…ostatně ono bude velmi zajímavé, jak se s tím budou Muskovi společnosti vyrovnávat při jeho odcházení, jestli společnosti na to připraví, nebo pojede systémem po mně potopa – všimněte si, kolik rodinných firem, takto v čr zbytečně končí…zakladatelé a první majitelé odchází postupně na odpočinek a firmy v lepším případě prodávají, v horším končí a mají argument, že potomci dělají něco jiného…min u třetiny z nich by klidně taková firma mohla být dále rozvíjena jako rodinný majetek, stačilo by jen dosadit výkonný management a udělat správní radu…potomci by mohli klidně dělat jiný obor a tohle by mohli mít jako zajištění…a kdo ví, co další generace…
Stát na rodinné firmy v ČR zvysoka, jak nejste oligarcha,
Stát na rodinné firmy v ČR zvysoka, jak nejste oligarcha, tak nic. Takže opravdu zbytečně hynou.
Snažíme se to v AMSP ČR-Asociace malých a středních podniků a živnostníků České republiky už 5 let měnit https://amsp.cz/projekt-rodinna-firma/ Zejména poradenstvím, setkáváním takových lidí s představením příkladů dobré praxe, prostě nenechat je firmu zavřít kvůli problému s nástupnictvím. Je to obrovská škoda hospodářská, psychická i sociální s dopadem na široké okolí firmy.
Je to kokotů banda. :))) Škoda je jejich dojná kráva z
Je to kokotů banda. :))) Škoda je jejich dojná kráva z který po leta platěj všechny svoje průsery a dotujou ztrátový Bugatti nebo Bentley ale oni ne, oni jim radši zase hoděj klacky pod nohy. Fakt dementi. Je to jejich vlastní firma, ale oni prostě nevydejchali úspěch už tak vokriplenýho Superba 1 protože konkuroval Pasátům i Audi a přikázali ať je Superb 2 na směšné úzké platformě jako Ochcáfka. To byla opravdová zoufalost. No a teď ta jejich dementní žárlivost na vlastní firmu pokračuje. Ty si fakt neviděj do mozku. Klidně ať na to chcípnou.
„Boj VW o moc, nebo přežití? Posel elektromobility veze změny a potíže“
No vida už se v titulcích masmédií začíná spekulovat o přežití obřího dinosaura. Léta se tomu všichni smějí když se to zmínilo a teď už je to i téma dne. Tak se nám ta víra v nezničitelnost obrů začíná rozpadat. :)))
NJN.. faktem ale je, že VW je „Too big to fail“ , aby
NJN.. faktem ale je, že VW je „Too big to fail“ , aby chcípnul. Ááángela jim v případě většího průšvihu přihraje pár miliard Eur dotací. Nedovolí si růst nezaměstnanosti. A hlavně jak by to vypadalo, že raketoví inženýři ze subsaharské Afriky, co umírají touhou makat na výrobních linkách ve Wolfsburgu by byli bez práce .. 🙂
Ja si porad myslim ze to dokazou. Muzeme bejt radi ze VW
Ja si porad myslim ze to dokazou. Muzeme bejt radi ze VW masivne vsadil na elektrifikaci. Takova Toyota muze jen zavidet. Vsechno je relativni.
Souhlas a čekám, že nakonec budou stát za elektrifikací
Souhlas a čekám, že nakonec budou stát za elektrifikací EU – stejně jako s Broukem postavili půl světa na kola. Analogicky to samozřejmě nebude hi-end vozidlo, bude, stejně, jako brouk, něco na půl zastaralého, postaveného na cenu, co jim přinese patřičný zisk a přesto bude pro lidi dostupné – takže se bude křičet, že tamto je rychlejší, onehco má lepší jízdní vlastnosti, víc funkcí, lepší nabíječku, lepší baterku…. jenže ten nový ebrouk bude za lepší peníze – a možná ani ne o moc, on ten brouk, pokud nebyl za vládou stanovených asi 990 RM (byl limit myslím 1000 a na každém firma tratila, ale bylo to kompenzováno snad přes KDF) a dost možná to nebude ani použitelné jako hlavní auto do rodiny, nicméně to pokryje 80 – 90 procent požadavků na dojíždění do práce, nákupy atd…a bude to stát tolik, že to bude jako druhé auto do rodiny akceptovatelné (což je v tuhle chvíli pro e-mobilitu Holy Grail).
Me jen prekvapuje ta nenavist nekterych lidi tady vuci VW
Me jen prekvapuje ta nenavist nekterych lidi tady vuci VW (masivne iunvestujou do EV), Toyoty (miliony hybridu na silnicich) a v Cine uz EV prodavaji atd.
S Toyotou problém nemám. Ohledně VW to není nenávist,
S Toyotou problém nemám. Ohledně VW to není nenávist, nýbrž osobní zkušenost a údiv nad tím, jak tahle automobilka ještě může tolik lidí bavit. Já už jsem trpělivost ztratil.
Jako dyzlgejt byl pruser, o tom zadna. Vy mate jinak nejaky
Jako dyzlgejt byl pruser, o tom zadna. Vy mate jinak nejaky spatny zkusenosti s VW? Poruchy, nespolehlivost atd? Ptam se protoze jsem nikdy sam VW nevlastnil tak to nemuzu posoudit.
Dyzlgejt a VW byla a je fáma…jsou v tom úplně stejně
Dyzlgejt a VW byla a je fáma…jsou v tom úplně stejně všichni, komu to žere o víc než je deset procent na deklarovou spotřebou…a je jedno, jestli benzín nebo nafta…jen někdo potřeboval sundat VW….
Vrcholem pro mě bylo, jak chlapci v USA auta vrátili, vyinkasovali odškodnění a pak si ta auta řada lidí koupila zpět s patřičnou slevou…o nějakou přírodu a emise naprosto vůbec nešlo…někomu VW vadilo, tak to rozjel a dalším desítkám tisíc se to hodilo do krámu, jak si do raněného kopnout a oškubat ho…
To je fakt. On se dokonce potom i provalil podobnej skandal i
To je fakt. On se dokonce potom i provalil podobnej skandal i na ostatni, v Japonsku myslim Mistubishi.
Vy o vlku a
Vy o vlku a …
https://www.e15.cz/byznys/prumysl-a-energetika/navrat-dieselgate-nemecka-policie-zasahuje-v-kancelarich-automobilky-fiat-chrysler-1371754
O fiatu se psalo už před lety. Jenom všichni v tu dobu byly
O fiatu se psalo už před lety. Jenom všichni v tu dobu byly v transu z VW… Jenže tohle jsou pořád důsledky, příčina celého toho podvádění je v tom, že byly špatně a nelogicky postaveny normy. Kdyby se nastavily rozumné limity a metodiky dojezdové zkoušky, tak by byl přínos větší, takhle máme nesmyslné cykly, kdy si lžeme do kapsy, protože realita je na hony vzdálená…všechna auta ty emise plní jen díky start stopu (bez něj ne) a většina lidí jakmile vleze do auta, tak tu ptákovinu vypne, další věc s tím související se inteligentní nabíjení.. musí kvůli tomu být drahá baterka, kterou tyhle dva systémy spolehlivě odepisují běžně za 3-4 roky provozu…takže pokud se něco malinko náhodou ušetří na emisích auta, tak se probendí na té ekologické zátěži dané tou baterkou…ale to nevadí výfuk auto má a na to se pro neználky skvěle ukazuje..
Je to bohuzel jak pisete.
Je to bohuzel jak pisete.
Omlouvam se, ale nesouhlasim s Vami. Za tu aferu mohou ciste
Omlouvam se, ale nesouhlasim s Vami. Za tu aferu mohou ciste jen automobilky, ze neprisli s nepodvodnym resenim. Jak dlouho ze ma Toyota hybridy? A maji ty hybridy problem plnit normy? Jak je drazsi reseni atmosfery bezd DPF, EGR, logicky turba, mocoiviny s 2 kWh baterkou a elektromotrem, nez spalovaci motorz pred 4mi lety?
Ja to vidim v praci, ze kdyz prijdu s nejakou „revoluci“, ze mam oponenty a to ji v majiteli firmy, tak pak cekam, az odjede na dovolenou (tak to bylo driv, ted uz mam volnou ruku), abych si to udelal po svem a ukazal vsem, ze je to spravna cesta 🙂
Ty normy nebyly dane z roku na rok. takze tam vidim vic problemu
1) pocatecni lavirovani
2) neinspirovani se progresivni konkurenci
3) neschopnost revoluce ci razantnejsi evoluce
4) zcestne moralni zasady, kde misto priznani neschopnosti / neznalosti se „clovek“ radeji uchyli k podvodu. A to nejen na urovni automobilky ale i jejich inzenyru ci jejich nadrizenych. Analogicky bych to videl tak, ze kdyz nedokazi vydelat dost penez, zacnu si je tisknout?
Ještě, než jsem dopsal svůj post o tom, že ses se
Ještě, než jsem dopsal svůj post o tom, že ses se selským rozumem nepotkal, tak jsi už svým dalším postem potvrdil to, co jsem napsal. Hybridy Toyoty jsou v praxi totiž úplně stejným podvodem. Čus, bus. Dlaždič.
Tak povidejte, s jakym jste jezdil hybridem od Toyoty (a kolik
Tak povidejte, s jakym jste jezdil hybridem od Toyoty (a kolik s nim najel km), jakou jste mel spotrebu? Pak pridejte obdobneho (vyskove a vahove) spalovaka a jeho spotrebu. Obe spotreby samozrejme idealne zjistene pri tankovani. Radi si vsichni pocteme tvrda data z praxe. Predem diky.
Já jsem jezdil pár dní s Priusem v příměstském provozu
Já jsem jezdil pár dní s Priusem v příměstském provozu a spotřeba byla v létě 3.9 l/100 km. Na stejné trase mám s BEV spotřebu 12 kWh /100 km. Pokud bych jezdil například trasu jihlava-praha nebo plzeň-praha jako jezdí řada lidi do práce, tak by spotřeba byla samozřejmě vyšší než u nějakého běžného benzinového auta.
To s tou dálniční spotřebou hybridů jsou kecy. Proč by
To s tou dálniční spotřebou hybridů jsou kecy. Proč by to mělo mít větší spotřebu ? Ano, nevyužije se tolik rekuperace ale pořád to je stejný motor jako jiný spalovací motor.
Pro představu před pár dny jsem s Corollou 1,8 hybrid dojel z Innsbrucku do Plzně za 5,5 l/100km (dle tankování). Asi 90% byla dálnice, většinu cesty jsem se snažil jet 125-135, část cesty 150+, přes Mnichov 80. Je to vyšší spotřeba ? Loni jsem to jel o trochu pomaleji Fábii HTP za 6,8 l/100km.
Buďte rád za takovou spotřebu, ne každý to má. Kolega v
Buďte rád za takovou spotřebu, ne každý to má. Kolega v práci ji má, jezdí za 7 a to až po výměně kol, za nějaké speciální a ještě musel koupit jiné poklice, jinak se to tlačilo k 8 litrům. Kolegyně má taky Corollu a jezdí pod 6 litrů, tak ho to štvalo, stejně to nevyřešil. Přítelkyně jezdí s benzínem 90 kW kolem 5 litrů dálnice a hybrid nemá. Zkoušel jsem před 3 lety nový Prius HEV a žralo to 6,5 litrů na D1 směr Brno a ten zvuk motoru byl jako tišší motorová pila v těch 130 km/h dle GPS. Není se co divit při obsahu motoru 1.8 a výkonu 73 kW. No Corolla už to má lepší, výkon 90 kW. Nic proti HEV nemám, ale domů to nechci, je to spalovák jako každý jiný, jen trochu poladěný elektromotorem a baterčičkou.
Ta Corolla má 90kW, ale dohromady se zásobou elektřiny z
Ta Corolla má 90kW, ale dohromady se zásobou elektřiny z baterky. Jinak ten spalovací motor má stejných 72kW jako Prius (stejné generace). Ale je to jedno. Na limit výkonu daný jen spalovacím motorem jsem narazil až když jsem po cestě tam za Mnichovem zkoušel opakovaně maximálku (tachometrově 188). Po pár zrychleních na maximum dané provozem jsem najednou měl maximálku např. „jen“ 175km/h a výkon při plném plynu byl jen v zeleném poli. Ale pokud pojede do cca 160km/h, tak na toto omezení výkonu jen tak nenarazíte.
Jinak dle testů ve světě motorů Corolla 1,8 při ustálených 120/130/140km/h po rovině bere 5,5/6,5/7,4 a silnější varianta 2 litry 6,9/7,8/8,7 l/100km.
Je 6,5 nebo 7,8 l při 130 hodně na benzín při 90 a 132kW ? Podotýkám, že to jsou čísla pro ustálenou rychlost. V reálném provozu bude spotřeba menší, protože ani v tom Německu nepojede trvale 130, ale okolní auta vás budou různě brzdit.
Pavlíku, já Ti seru na tvrdá data, když máš v hlavě
Pavlíku, já Ti seru na tvrdá data, když máš v hlavě jenom měkko.
Jak ze to rikaji pubosi nebo egoisticti sobci? „Ser na city,
Jak ze to rikaji pubosi nebo egoisticti sobci? „Ser na city, hlavne ze jsou piocity“.
Bez tvrdych dat se ale pravde nedobereme, to nevite? Jsem rad, ze mam v hlave mekko, Vy tam jiste mate tvrdo jak kamen, ze? 🙂
Na rozdíl od Tebe tam mám ten selský rozum, kterým
Na rozdíl od Tebe tam mám ten selský rozum, kterým vnímám realitu.
A ten selsky rozum se vyznacuje tvrdosti v hlave? Realne? 🙂
A ten selsky rozum se vyznacuje tvrdosti v hlave? Realne? 🙂
Každá firma a každý jedinec se v soutěži či boji
Každá firma a každý jedinec se v soutěži či boji snaží jít na limit pravidel a zákonitostí (jak společenských, tak fyzikálních). Všechny velké firmy jsou auditovány a mají na každou ptákovinu x právních rozborů a nezávislých posudků. Jsem přesvědčen o tom, že i VW i ostatní průseráři s emisemi mají stohy právních rozborů a posudků, že to, co udělali dle nějakého výkladu toho zákona bylo minimálně nezakázané. To, že to dopadlo jak dopadlo – prostě se časem začal používat jiný výklad té problematiky a hlavně, někomu, kdo s tím neměl problém a v dané oblasti se cítil silný v kramflecích VW překážel… to není o tom, kdo je hodnej nebo špatnej…to je boj o přežití ve světě ekonomických dravců a každá úspěšná firma prostě dravec je.
Ohánět se argumentací, že tohle někdo zvládá…neexistuje na světě automobilka (ani božská Tesla ne) a vlastně žádná větší firma bez másla na hlavě a jde jen o to, komu máslo z hlavy zrovna spadne… že dneska Toyota nemá problém s emisemi vůbec nic neznamená…úplně klidně se zítra, pozítří, za měsíc…se může stát, že ten problém mít bude… mimochodem, pokud mluvíme o dieselgate, tak proč přestala Toyota dodávat do EU naftové motory a kupuje motory BMW? (myslím, že sám už jsem tu několik důvodů psal) Srovnávat VW diesel a postavit proti tomu Toyotu hybrid…není úplně jedno téma. Ale budiž pokud chcete srovnávat Toyotu. Má Toyota v reálu o více než deset procent vyšší spotřebu než deklaruje? Pokud ano, potom neplní emise… – a jsme u toho pokud norma svojí existencí umožní systémově takovýto rozpor je špatná.
Úplně stejný problém je v PHEV Gate neboli podvodná
Úplně stejný problém je v PHEV Gate neboli podvodná spotřeba u plugin hybridů.
Samozřejmě, že je…a dneska je to ok, za pár let může
Samozřejmě, že je…a dneska je to ok, za pár let může být výklad zákonů a pravidel jiný a bude to aféra… jsou špatně normy, které to umožňují a svým způsobem i podporují…než jsme si začali hrát na euroemisní normy, tak byla spotřeba tím i emise určena dojezdovou zkouškou na xy kilometrů v běžném provozu s tím, že tolik a tolik město, tolik a tolik mimo město a tolik a tolik dálnice, pak byly definované rychlosti a spotřeba v ustáleném stavu…dneska? hezky udělat emise a z toho přepočtem spotřeba…už jen to je hloupé,protože stačí správné palivo a je to jinak (a že se běžně na homologace „certifikované“ palivo vozí)…
Ja manager nikdy nebudu, protoze ja bych radeji mel stohy
Ja manager nikdy nebudu, protoze ja bych radeji mel stohy inzenyrskych reseni nez stejne velke stohy pravnich posudku. Mozna i proto tvrdim,z e za tak sozitou legislativu si muzeme sami. Misto abychom se ridili nejakou rozumnou etikou a normalni clovek spousty hranic neprekroci, tak musime mit ligislativu na kazde uprdnuti. Je tohle udrzitelne? Jsem silnej ateista, ale v tomto melo krestanstvi (nejsme odbornik, tak nejspis kazde nabozenstvi) obrovskou vyhodu – vetsina lidi se chovala „normalne“ = predvidatelne dle zazitych norem a nebylo treba je svazovat legislativou.
Plne souhlasim, ze deklarovat spotrebu, ktere nezle v realnem provozu dosahnout, je podvod. Co se tyce emsinich limitu, ma je Toyota tak na hrane, ze kdyz by auta mela o 20 % vetsi spotrebu, uz je nesplnuje (bavme se spis o dobe dieselgatu)? Navic skvele zvladnuta hybridni technologie dava naskok jeste k lokalne emisne uspornejsim autum zalozenych na elektrine.
Priznam se, ze celou dobu jsem mel na mysli (ale explicitne jsme to nenapsal) bezna auta (ne uzitkova) a netusil jsem, ze do nich Toyota montuje naftaky.
Tazkze znovu se ptam, cozpak nemel VW dost casu na pripravu aut na tvrdsi emisni limity, nebo moznosti spolecne s ostatnimi automobilkami dokazat, ze na to neexistuje technologie, nebo jen lavirovali a doufali, ze z toho nakonec sejde? Muze za neschopnost, v mych ocich predevsim neochotu, jednotlivcu system nebo ti jednotlivci? Stale jsem presvedcen, ze pokud vsechny strany jednaji fer, da se vzdy dohodnout.
„Stale jsem presvedcen, ze pokud vsechny strany jednaji fer,
„Stale jsem presvedcen, ze pokud vsechny strany jednaji fer, da se vzdy dohodnout.“
Ale to je ono, nejednali a nejednají fér automobilky, ekologické iniciativy ani politici…celý ten systém stojí staletí a tisíciletí (včetně všech náboženství) na tom, kdo koho lépe zmanipuluje a ovládne za účelem dosažení svých cílů a většina těch cílů je moc a bohatství, to je stejné pro automobilky, ekologické iniciativy i politiky
Ted uz se prit nedokazu, vyjimek asi bude tak malo, ze by Vase
Ted uz se prit nedokazu, vyjimek asi bude tak malo, ze by Vase tvrzeni ani zdaleka nenahlodaly.
Jsem zvykly na komunalni politiku male vesnicky, tam to „fer“ jeste funguje. Ale uz bohuzel ne ze strany vsech dodavatelu.
Mám koncern služebák a vidím rozdíly. Na koncernu je
Mám koncern služebák a vidím rozdíly. Na koncernu je spousta věcí udělaná tak, aby šla naproti problémům. Front assist čidlo už mi za rok upadlo počtvrté, je to normální?
Ne to teda neni. Ja mam druhou Toyotu, obe jety. Na prvni
Ne to teda neni. Ja mam druhou Toyotu, obe jety. Na prvni vymenili jednou airbag, na druhy zatim nic.
No právě. VW není Toyota. Zdaleka ne. Nikdy se mi u mých
No právě. VW není Toyota. Zdaleka ne. Nikdy se mi u mých aut nestalo, že by odešel vstřik. Nikdy jsem nezažil stav, kdy nejde vypnout klimatizace, ač kontrolka nesvítí. Nikdy mi nezhasl tachometr. Jen u koncernu jsem tohle všechno měl, protože jsem ho dostal v práci. Navíc jako bonus si v autě připadám víc jako termostat než jako řidič, s topením musím pořád kroutit, protože auto topí pořád jinak. Kdyby to aspoň tolik nedrncalo.
Proto pořád nechápu, jak může někdo, kdo má Toyotu, takhle fandit VW. To nemá logiku. VW jsou auta pro ty, co nikdy nic lepšího nezažili a slepě věří ve značku.
Já spíš fandím EV VW než spalovacímu. Zajímavý je že
Já spíš fandím EV VW než spalovacímu. Zajímavý je že z cizích aut má v Japonsku nejlepší pověst Mercedes, BMW a právě VW. Třeba je zvlášť kontrolují.:-)
Mě by jen zajímalo, kolik těch křiklounů s nějakým
Mě by jen zajímalo, kolik těch křiklounů s nějakým produktem VW jezdí/jezdilo… ono na druhou stranu ve všem se společnost stále více polarizuje a radikalizuje (navíc média to rády rozdmýchávájí – konflikt se dobře prodává) a spousta věcí a činností se stává statutem.
Když je to léto…tak se stačí jen podívat na dovolené..
Kolik lidí se ptá Kam jedeš na dovolenou? a kolik Co budeš dělat o dovolené?
v podstatě je všem jedno, co budou lidi dělat, ale hlavní je, kde budou…takhle mám známého, co má z minulosti z nějaké super nevýhodné akce ten dlouhodobý pronájem bytu někde v tramtárii (není podstatné kde), už není tak bohatý jako býval, tak jezdí na dovolenou do tramtárie (když ho to stálo asi mega) a dlabe tam suchary a konzervy, co si přivezl s sebou…ale spousta lidí je paf z toho, že má byt v tramtárii (předplacenej na 14 dnů v roce na dalších asi ještě dvacet let). Takže když to přeženu, pokud bude mít někdo pořád rozbité BEV (a jsou takové případy) a jezdit s půjčeným spalovákem, aby byl mobilní, tak pořád bude mít pro řadu lidí lepší statut, než ten, kdo prostě jezdí se spalovákem…
Jojo. Status se musi davat najevo za kazdou cenu. Tohle mi
Jojo. Status se musi davat najevo za kazdou cenu. Tohle mi bylo vzdycky protivny.
off
VW možná plánuje vlastní nabíjecí
off
VW možná plánuje vlastní nabíjecí síť
https://www.electrive.net/2020/07/18/vw-konzern-plant-offenbar-exklusives-schnellladenetz/
To musi bejt fejk. VW umi jen powerpointovy prezentace.
To musi bejt fejk. VW umi jen powerpointovy prezentace. 🙂
Ale vazne. Je otazka jestli je to dobre nebo spatne. Proprietarni sit. Ale diky za informace.
Anglicky: https://www.electrive.com/2020/07/19/audi-planning-proprietary-charging-network-for-hi-tech-evs/
Není to fejk, mají to správně jak jsou zvyklí – VW
Není to fejk, mají to správně jak jsou zvyklí – VW plánuje vlastní nabíjecí síť 🙂
Jo jo spoustu let tu dokola papouškujem že to dinosauři bez
Jo jo spoustu let tu dokola papouškujem že to dinosauři bez baterkáren nedaj s douškou kdy jim docvakne že potřebují bezstarostnou nabíjecí síť. :)))
Když se po letech z čista jasna začnou zajímat vo baterkárny, tak jsem řekli konečně aspoň něco.
No a teď po dalších pár letech už jim konečně docvaklo že potřebujou i tu síť nabíječek. ?))
Jenže mezitím zjistili že potřebujou i softwér a programátory. Přímo hordu programátorů a jak se v tom tak plácaj tak jim zatím ujíždí vlak s autopilotem.
Té jak u blbečků na dvorku. :)))
Asi se jim nelíbí, že do Ionity se vecpal Hyundai :-).
Ale
Asi se jim nelíbí, že do Ionity se vecpal Hyundai :-).
Ale vážně, jaký to má smysl? Mají dojem, že jim uniká další kanál zisku a nechtějí ho nechat konkurenci? Mají dojem, že by mohli „napravit pokřivené ceny nabíjení“ směrem nahoru?
Tezko rict. Zase by ta sit mohla mit ruzny vychytavky. Jako
Tezko rict. Zase by ta sit mohla mit ruzny vychytavky. Jako treba rezervaci a tak. Samozrejme to muze mit Ionity taky ale musi se jich dohodnout vic. Uvidime jak to dopadne.
Aha, to je zajímavé.
Aha, to je zajímavé.
off
Portugalsko taky seklo s uhlím o 2 roky dřív, a my furt
off
Portugalsko taky seklo s uhlím o 2 roky dřív, a my furt nic.
Portugal kills coal two years ahead of schedule
https://electrek.co/2020/07/16/egeb-portugal-coal-germany-hydrogen-buses/
2016 Belgie
2020 Rakousko, Švédsko, Portugalsko
Vypnout by znamenalo priznat vyssi eko u BEV kár bo mame
Vypnout by znamenalo priznat vyssi eko u BEV kár bo mame prece vejfuk tam.
off
Příprava elektroinstalace pro nabíjení
off
Příprava elektroinstalace pro nabíjení elektromobilu.
Vysvětluje elektrikář, natočil Elektrotáta
https://youtu.be/WgX7KG7iRNs
Takove pitomosti muze vypravet jen pitomej ceskej elektrikar
Takove pitomosti muze vypravet jen pitomej ceskej elektrikar ktery nevi o cem je nemecka instalace. Nemecka Schukozasuvka je bezpecna a nabijecce je uplne jedno jak se zapoji. Mozna nejake ceske paskvily v zahranici nebudou fungovat. Navic pitoma norma elektrikarum rika, ze kabel 2,5mm2 je na 16A dostacujici. Me jeden pitomec takovy podstrcil i kdyz jsem pozadoval 4mm2. Ted kdyz nabijim 16A, tak napetovy pokles je nekolik Voltu a pri nabiti treba 15.000 kWh pro ujeti 100.000 km jsou ztraty mnohem vyssi nez o kolik by ten kabel byl drazsi. Normy jsou uplne k nicemu, mozna tak na pulhodinovy provoz denne, ale na EV instalaci s dlouhodobou zatezi nestaci.
Proudovy chranic typu B je kvuli pulzujicim DC proudum a ne kvuli zpetnym proudum z auta do domu, nebo o cem tam zvani.
Ta pitomá norma počítá s maximálně 6 hodinovým odběrem
Ta pitomá norma počítá s maximálně 6 hodinovým odběrem v kuse. A na to Vám 2,5mm2 stačí. Chránič B je i kvůli tomu, aby v případě poruchy palubní nabíječky nešel DC do Vašeho baráku. Zkuste si pustit 400V DC do baráku 🙂
To by musela být hodně divná porucha DC nabíječky. Navíc
To by musela být hodně divná porucha DC nabíječky. Navíc moc nechápu tvrzení o 2.5mm2 drátu – to on jako začne mít ztráty až po 6ti hodinách? 🙂
A já bych chtěl vidět tu „kvalitní“ jednofázovou ABB
A já bych chtěl vidět tu „kvalitní“ jednofázovou ABB zásuvku, která to nabíjení dlouhodobě vydrží. Možná nějaká nějaká stará kovová s porcelánovým vnitřkem. Rovněž bych volil 4mm.
Napiš mu to do diskuze.
Napiš mu to do diskuze.
chranic typu B (nebo jeste lepe A-EV) je kvuli hladkemu DC
chranic typu B (nebo jeste lepe A-EV) je kvuli hladkemu DC proudu a ne kvuli pulzujicimu. Pulzujici DC proud zvladne i obycetny chranic typu A.
Chranic typu B reaguje mezi 15-30mA DC, chranic typu A-EV reaguje mezi 3-6mA DC.
Ano, je tomu tak. Moje nedopatreni.
Ano, je tomu tak. Moje nedopatreni.
off
Tak a je to tu, stát co si převzal nevýdělečný OKD
off
Tak a je to tu, stát co si převzal nevýdělečný OKD teď do toho podniku, co těží uhlí který je pod cenou a nikdo ho nechce, narve dotaci 600 milionů Kč z našich kapes. Měli to zavřít rovnou už na začátku a měli by tak z krku i tu dnešní epidemii za kterou můžou. To se to hoduje když nám ostatní dávaj peníze.
Stát pomůže OKD, pošle mu 600 milionů korun
https://www.patriotmagazin.cz/stat-pomuze-okd-posle-mu-600-milionu-korun
A přesto to stupidním ovčanům ani nyní nedojde, furt
A přesto to stupidním ovčanům ani nyní nedojde, furt budou mlít o tom, jak je elektřina z uhlí levná. Ano, každoročně 2 miliardy do sanací důlních škod a sem tam třeba OKD 0,6 miliardy, to se to pak prodává uhlí za levno, když nám to ovčani z daní sponzorujou. 🙁
V návaznosti na toto by pak samozřejmě i benzín a další paliva stály daleko více, protože při svém vzniku a transportu k místu spotřeby, rafinaci ropy a čištění plynu nezapomínaje, spotřebují mraky té ovčany dotované uhelné elektřiny.
Ale to ovčanovi nevysvětlíte. Je to marný, je to marný, je to marný….
Hornik, kdo je vic? Dva hornici.
Hornik, kdo je vic? Dva hornici.
Rvou do nich naše prachy dokud je potřebujou k volbám, pak
Rvou do nich naše prachy dokud je potřebujou k volbám, pak se na ně vykašlou.
No tak super, každej nahrazenej spalovák se počítá.
No tak super, každej nahrazenej spalovák se počítá.
Fandím jim. Korejci to s elektromobily opravdu umí.
Fandím jim. Korejci to s elektromobily opravdu umí. Nestíhají vyrábět, přitom „o elektromobily není zájem“. Možná kdyby byl náš národ ochotný otevřít oči a zjistit, že elektromobily se dají nabíjet z normální zásuvky, nemusí se v nich ty baterky po dvou letech měnit, v zimě neklesne dojezd na půlku a také není třeba na tom pořád něco opravovat, ukázalo by se, že peníze nejsou tou hlavní překážkou.
Hlavní překážkou je naše tvrdohlavost, kdy si 80 % lidí jde automaticky koupit škodovku. V autosalonu jim samozřejmě dobře poradí, že si musí koupit aspoň Kodiaq v TDI za milion. Že opravdu není normální, jak řadí automat v Kodiaqu, to nikdo z nich nepozná, protože tohle považují za vrchol techniky a nic lepšího přece nemůže být. (To není z mé strany žádná pomluva, to je pouze důsledek rozčarování, které jsem zažil, když jsem měl tu čest si sjet se sousedovým Kodiaqem.)
To, že cena elektromobilů není až tak zásadní problém, ostatně ukazuje i skladba aut na našich silnicích. Minimálně třetina aut by mohla být elektrická, kdyby se ovšem chtělo (ale to bychom museli chtít poznat nepoznané, kdežto my pořád věříme, že co je z Německa je nejlepší, ale co je z Asie, to je šmejd – ovšem ono je tomu spíš naopak).
To že škodovky nestojí za moc potvrzují i lidé ze
To že škodovky nestojí za moc potvrzují i lidé ze samotné výroby. Když vidím Kodiaq na dálnicích, tak majitelé jezdí většinou 160-170 km/h, což by s BEV Kona jezdit sice mohli, ale jen tak 250 km.
Najezdím toho dost na to, abych viděl, jak se chovají
Najezdím toho dost na to, abych viděl, jak se chovají jejich majitelé a tohle můžu potvrdit. Na dálnicích se zkrátka jezdí 130 km/h a ne víc, proto všechny nářky o tom, jak e s BEV nedá jezdit po našich dálnicích 160 mi přijdou dost plané. Kdyby fungovala naše dopravní policie, tihle šoféři už by dávno seděli v Pendolinech. A možná by to vyřešilo i hromadu emisí…
Já vždycky říkám přítelkyni, vidíš, Kodiaq je
Já vždycky říkám přítelkyni, vidíš, Kodiaq je nejlepší auto, jezdí po dálnici nejrychleji 🙂
Máš pravdu. A leckde by k tomu cestování v Pendolinu
Máš pravdu. A leckde by k tomu cestování v Pendolinu pomohlo úsekové měření na vesnicích.
To je zajímavé, jak vidíte auta co jezdí na dálnici
To je zajímavé, jak vidíte auta co jezdí na dálnici takovou rychlostí. Já tedy taková auta potkávám zcela vyjímečně a přijde mi, že rychlost už na dálnicích výrazně nepřekračuje téměř nikdo. Zřejmě jezdíte taky rychle a tím pádem vám to připadá normální a „vidíte to všude“
Je zajímavé, že s E-golem mám maximálku tuším asi 145kmh tacho a vůbec mě to v ničem nelimituje. Na tohle slyším nadávání jen v diskuzích, naopak EV mě motivuje energií šetřit a užívat si tu pohodovou zcela plynulou jízdu bez vibrací a hluku.
Soulem jezdím 115, Mercedesem 130-140 ale Kodiaq se jen mihne
Soulem jezdím 115, Mercedesem 130-140 ale Kodiaq se jen mihne kolem, i ve 140 děsně překážíme 🙂
S Teslou jezdim podle znacek. Mam totiz omezovac rychlosti s
S Teslou jezdim podle znacek. Mam totiz omezovac rychlosti s dvema usima. Centralni displej u Tesly ma i sve stinne stranky. Spolujezdkyne ma absolutni kontrolu a nic ji neunikne. Porad slysim tady je tolik a tolik a ty jedes jako blazen. Nekdy zkusim prepnout na miles per hour a uvidim zda to pozna.
To budu s eNirem taky, se Soulem bych ve 130 nikam nedojel 🙂
To budu s eNirem taky, se Soulem bych ve 130 nikam nedojel 🙂
Zajeď okšifro do Valmezu, bude vás tam 5 a půl, pokud jsem
Zajeď okšifro do Valmezu, bude vás tam 5 a půl, pokud jsem Tě tedy už nezapočítal mezi těch 4 a půl? :-). Mezi eOslíčky se schová i nejeden eVůl :-).
Cena EV je zatím příliš vysoká. Nicméně to chce čas a
Cena EV je zatím příliš vysoká. Nicméně to chce čas a ceny nových EV budou klesat tak jak budou klesat ceny baterek.
dodám a ceny ICE aut stoupat, jak to vidíme u škodovky,
dodám a ceny ICE aut stoupat, jak to vidíme u škodovky, např. předchozí srovnatelný model Octavie podražil o 36%.
Fakt o tak moc? To se vyplnuji slova kamarada ze na ty EV si
Fakt o tak moc? To se vyplnuji slova kamarada ze na ty EV si budou muset autombilky vydelat jinde.
Oproti Sanderu jsou BEV drahé, ale s tím se asi budeme muset
Oproti Sanderu jsou BEV drahé, ale s tím se asi budeme muset smířit. Pokud srovnám srovnatelné, pak Oktávka a Ioniq nejsou zas tak cenově odlišné. Oktávky půjdou s cenou nahoru, Ioniqy dolů. Jednou se to prohodí.
O cenu ani nejde, ale po 200 Km je Ioniq na suchu a u ioniqa
O cenu ani nejde, ale po 200 Km je Ioniq na suchu a u ioniqa HEV, nebo PHEV ani nespadne první dílek, pokud se natankuje až po okraj. A cena za ujetý Km při 7 Kč/kWh při rychlonabíjení je stejná. A hybridní verze je paradoxně ještě o 300 tis levnější a to je dost, za tu cenu se to nikdy nevrátí.
Opravdu nikdy? Vam se v souctu u jednoho auta, ktere byste
Opravdu nikdy? Vam se v souctu u jednoho auta, ktere byste dojezdil, nepodarilo zaplatit za PHM 400.000 Kc?
Pokud bude mít elektrické naklady na 1km z domácího
Pokud bude mít elektrické naklady na 1km z domácího nabijeni 40 hal. Km a z DC 1,30 kč Km. Tak oproti hybridu co bude jezdit za 1,30 Kč vždy tak za kolik km projezdíte 400 tis. Kč v hybridu navíc? 800 000 km při nabíjení 1:1? Zmařený čas na DC nepočítám.
Brr, za 7 Kč za kWh bych nenabíjel. 🙂
Zrovna řeším
Brr, za 7 Kč za kWh bych nenabíjel. 🙂
Zrovna řeším dovču a já nabíjím za 5,5 Kč u ČEzu (protože tarif se 4.5 Kč je pro mě o tak málo levnější, že to nemá cenu řešit) nebo za 3 Kč u Pre nebo zadarmo v penzionu ze zásuvky. 😀 😀 EONu se za 6 Kč za kWh vyhýbám, je to přes můj morální limit. :)) Takže já jezdím na síti veřejných nabíječek za 0,7 Kč za km. (13,3 kWh na sto dlouhodobý průměr a 5,5 Kč za kWh) S minulým autem stejné velikosti jsem jezdil za 6,1 l benzínu na 100 km,což je cca 1,7 Kč na km. Za 1 rok mám úsporu na palivu cca 30-40.000 Kč a to počítám nabíjení jen z veřejných nabíječek, skutečnost bude spíše 50.000 Kč (protože nabíjení zdarma v práci) Za cca 2 roky mám zaplacený rozdíl pořizovací ceny Golf 7 TSi (430.000 Kč) vs E-Golf (545.000 Kč).
Na tohle vždycky říkám, zkuste si spočítat návratnost
Na tohle vždycky říkám, zkuste si spočítat návratnost Audi A8, Q7, Mercedes GLS, BMW X6 apod.
Stejne je to teorie. Vrati nevrati. Kazdej mame uplne jiny
Stejne je to teorie. Vrati nevrati. Kazdej mame uplne jiny priority ale vetsine lidi se opravdu zatim nevrati rozdil mezi nakupni cenou ev a spalovaku v usetrene elektrice. Tolik toho nenajedou. Me tesi ten pocit ze jedu na elektriku, nesmrdim vetsinou aspon ve meste a i na benzin mi to rede docela malo. Ale kdybych koupil obycejneho Priuse, usetril bych.
Žádný auto se vám nikdy nevrátí, maximálně tak
Žádný auto se vám nikdy nevrátí, maximálně tak taxikářům a špeditérům.
Návratnost počítám oproti elektrice. Né oproti tomu
Návratnost počítám oproti elektrice. Né oproti tomu nemít auto. Pro dost velkou skupinu lidí je auto nutnost, protože pomocí hromadné dopravy, kola,nebo pěšky by nebyli schopni zabezpečit svoji práci a povinnosti.
To pořád není návratnost ale jsou to náklady na provoz,
To pořád není návratnost ale jsou to náklady na provoz, který jsou nebo nejsou srovnatelný. I pro lidi co je pro ně auto nutnost je to jeden z nákladů a ne vyloženě zdroj příjmů.
Ceny baterek jsou dostatečně nízké už teď. Náklady na
Ceny baterek jsou dostatečně nízké už teď. Náklady na články v 64kWh Koně budou tak 150 tisíc Kč a kompletní pack o pár desítek kKč víc. Nic, co by ospravedlnilo cenu přes milion. Ale lidi to kupují stejně, tak proč jít s cenou dolů.
Ostatně cílem pro většinu není prodávat co nejvíc EV, ale prodat jich přesně tolik, aby byly splněny flotilové emise a nekanibalizovali si trh spalovacích modelů.
150 tis Kč /24 (dolar) / 64 vychází 100 USD na kWh. To už
150 tis Kč /24 (dolar) / 64 vychází 100 USD na kWh. To už je cena baterií tak nízko? Nicméně prostor pro snižování cen baterií bude ještě dlouho.
plus náklady na vývoj podělené malou produkcí
plus náklady na vývoj podělené malou produkcí
Opravdu věříte že baterie Li-Pol stojí 100 USD/kWh?
Opravdu věříte že baterie Li-Pol stojí 100 USD/kWh?
To není otázka víry.
To není otázka víry.
Nejlepší cena je mimo Teslu 135 USD za kWh, Li-Pol jsou asi
Nejlepší cena je mimo Teslu 135 USD za kWh, Li-Pol jsou asi o 20% dražší. To je cena bez BMS, chlazení, krytu atd. Prodejní cena celého packu je kolem 600 tis. Kč. V amatérských podmínkách jsem viděl sestavený pack Li-ion 64 kWh za 400 tis. z levných článků z Číny, na které dávají dvouletou záruku.
A pak se ještě podívejme, s kým by si měla Kona
A pak se ještě podívejme, s kým by si měla Kona konkurovat a poměřovat cenu. No a nenajdeme nic, pokud by nekanibalizovala Kia eNiro (jde o stejný koncern), které je rozměrově větší. Takže není důvod k nízké ceně.
U nás si nový auto kupuje jen mizivý procento lidí natož
U nás si nový auto kupuje jen mizivý procento lidí natož auto za milion. Zbytek kupuje jen ojetiny. Takže představa jak si tu za chvíli vyměníme autopark za elektriku je mimo. Až bude víc ojetejch elektroaut tak to má šanci se někam pohnout, ale to budou muset začít nakupovat BEVka i firmy a instituce do flotil a to jde zatím pomalu. Obecně si myslím že zájem vo EV je mezi lidmi docela vysoký, ale z 99 % je to mimo jejich finanční možnosti.
Je to bohuzel presne tak jak jste to napsal.
Je to bohuzel presne tak jak jste to napsal.
Dlouhodobě kolem 75% nových aut kupují firmy a jenom 25%
Dlouhodobě kolem 75% nových aut kupují firmy a jenom 25% běžný lid. U EV to nebude jiné.
Celkem solidní článek k tomu paradoxně na i-dnesu v 2018 a ta čísla se ani v 2020 výrazně nezměnila….
https://www.idnes.cz/auto/historie/prodej-auto-prumerne-stari.A180205_115836_auto_ojetiny_fdv
A ty firmy, co mají BEV se teď zbavují e-flotily za super
A ty firmy, co mají BEV se teď zbavují e-flotily za super ceny a pořizují další BEV s lepšími vlastnostmi. A takto to bude pořád, takže kdo chce jezdit EV, má možnost. Mám pár kámošů, co si tato EV nemohou vynachválit!
Pomocí firmy lze odepsat DPH a navíc obchodníci dávají
Pomocí firmy lze odepsat DPH a navíc obchodníci dávají pro firmy další slevy. Pokud by tyto daňové výhody a slevy nebyly, tak by byl poměr jiný.
Ano, firma se pak z 1.2 mil. se dostane bez DPH a po
Ano, firma se pak z 1.2 mil. se dostane bez DPH a po odečtení slevy klidně i na 800 tis. Kč
Super děkuji. Hustý je jak se tu oficálně každej rok
Super děkuji. Hustý je jak se tu oficálně každej rok koupí 270 000 novejch aut, ale v reálu díky reexportům a jinem čachrům prodejců to ještě nepřekročilo 200 000 aut. :)))
Ahoj Kuku … statistika je jenom přesný součet
Ahoj Kuku … statistika je jenom přesný součet nepřesných čísel. A výsledek je bohužel na hony vzdálený realitě…:-)))
Ano, nejvíc e-km najedu na domácí zásuvku z kuchyně,
Ano, nejvíc e-km najedu na domácí zásuvku z kuchyně, prodlužka G3x2,5 mm2. Nedávno Slovensko (veškeré nabíjení na Slovensku zdarma) a za týden 1600 km malobaterkáčem s 19 ti kWh v baterce. Těžká pohoda! Nissan e-NV200 (24 kWh).
Jo, jo, joo! Je po 22. hodině, je čas pohádek pro
Jo, jo, joo! Je po 22. hodině, je čas pohádek pro dospělé, jo! Ta Tvoje byla výborná, přesto preferuju Pohádky ovčí babičky.
Dost lidí mě tu zná, takže ví, že tak jezdím. Můžete
Dost lidí mě tu zná, takže ví, že tak jezdím. Můžete si najít moje dva články na Hybridu (400 km elektromobilem Nissan e-NV200 v zimě až na Portáš; Znovu na Portáš …). A ještě k té mojí „pohádce“ přidám, že asi po těch 1600 km mi palubka ukazovala 90 kWh narekuperovaných na této trase (na startu jsem nuloval). Další pohádky příště.
Ty už preferuješ jen jednu pohádku a to jsou sedativa.
Ty už preferuješ jen jednu pohádku a to jsou sedativa.
Jestli jsi měl u Kodiaqa největší problém s převodovkou
Jestli jsi měl u Kodiaqa největší problém s převodovkou tak bych o tobě napsal to samy.
Naprosto souhlasím!!!
Naprosto souhlasím!!!
Já znám chlapa, který má Superba a řekl mi, že další
Já znám chlapa, který má Superba a řekl mi, že další auto bude Tesla 3. Že ho nebaví platit servisní poplatky za oleje a že na jeho denní nájezd 200km mu vyjdou provozní náklady mnohem levněji. Matematika je v tomto neúprosná. Pořizovací cena toho Superba byla někde kolem 1,2 mil.
Toz tomu chlapkovi za prozreni a znalost počtů moc
Toz tomu chlapkovi za prozreni a znalost počtů moc gratuluji. Mne to potrefilo pred 6 lety a skoda ne uz dříve.
Hlavne mu zduraznete, ze to muze nabijet i doma!
On viděl jen ten paušál od ČEZu a bylo mu jasné, že
On viděl jen ten paušál od ČEZu a bylo mu jasné, že měsíčně 4000km vyjdou na elektřinu mnohem levněji, než na naftu. Za rok jsou to slušně ušetřené peníze.