Hyundai již v březnu zahájí výrobu modelu Kona Electric ve svém českém výrobním závodě v Nošovicích. Závod plánuje vyrobit v prvním roce 30 000 elektrických vozidel.
foto: Hyundai
Společnost Hyundai Motor oznámila zahájení výroby elektromobilů Hyundai Kona Electric ve svém výrobním závodě Hyundai Motor Manufacturing Czech (HMMC). Výroba bude zahájena začátkem března 2020.
HMMC se sídlem v Nošovicích je jednou z největších a nejmodernějších automobilek v Evropě. Závod plánuje ročně vyrobit 30 000 kusů automobilů Kona Electric.
Spolu s výrobou z továrny Hyundai v Ulsanu v Koreji společnost více než ztrojnásobí dostupnost vozů Kona Electric pro své zákazníky v Evropě, což povede k výraznému zkrácení čekací doby.
Hyundai také umožní zákazníkům sledovat předpokládanou dobu dodání jejich vozu Kona Electric pomocí nástroje ETA (estimated time of arrival). Zákazník bude moci po objednání vozidla sledovat proces vyřizování jeho zakázky prodejcem, uvidí, zda a kde se jeho vůz právě vyrábí, či kde je přepravován.
Nástroj ETA mu také poskytne předpokládaný termín předání vozidla. „Se zahájením výroby vozů Kona Electric v závodě HMMC společnost Hyundai dále upevňuje své postavení předního poskytovatele řešení elektromobility v Evropě,“ řekl Dong Woo Choi, prezident a generální ředitel společnosti Hyundai Motor Europe.
„Rozšířením výroby do Evropy budeme ještě lépe schopni uspokojovat poptávku na evropském trhu. V tomto kroku spatřujeme další rozšíření naší filozofie „vyrobeno v Evropě pro Evropu“. Rovněž tím ještě více posilujeme pozici Evropy jako místa výroby řešení pro budoucí mobilitu.“
Také baterie budou dodávány z Evropy. To zaručí stabilitu dodávek s kratší vzdáleností do závodu a také pevně dané množství baterií potřebných pro výrobu.
foto: Hyundai
Příprava závodu na výrobu elektrického vozu Kona Electric probíhala během posledních několika měsíců. Hlavní změny v rámci výroby byly provedeny na lisovně a svařovně. Stroje se zde mění několikrát denně, aby se vyrobily různé části vozů pro modelové řady i30, Tucson a nyní i Konu Electric.
Každou formu pro lisování musí být možné vyměnit během pěti minut. Vzhledem k tomu, že Kona Electric je prvním vozem v HMMC, který je nabízen s barevně odlišnou střechou, musela také lakovna provést změny v procesu lakování.
A jelikož se Kona Electric vyrábí na stejné výrobní lince jako i30 a Tucson, bylo potřeba odpovídajícím způsobem vybavit také linku finální montáže a speciálně proškolit zaměstnance.
Speciálně pro elektromobil pak vznikla nová fáze výroby zahrnující skladování a instalaci elektrických baterií. Byl vytvořen nový sklad baterií s vlastní distribucí uvnitř závodu s automatizovanými roboty dodávající baterie na nově uspořádanou montážní linku.
Hyundai nabídne v roce 2020 Hyundai evropským zákazníkům přibližně 80 000 kusů vozidel s nulovými emisemi, což bude zahrnovat vozy Kona Electric, Hyundai Ioniq Electric a SUV NEXO poháněný vodíkovým palivovým článkem. Při tomto vývoji Hyundai očekává, že se v roce 2020 stane největším poskytovatelem vozidel s nulovými emisemi v Evropě.
Vysokokapacitní nošovický závod HMMC s technicky vyspělým zařízením je prvním výrobním závodem Hyundai v Evropě, který zahájil výrobu v listopadu 2008 a zaměstnává 3 300 lidí. Vyrábí 1.500 aut denně a více než 300.000 ročně.
V loňském roce závod oslavil výrobu svého třímiliontého vozu a miliontého Tucsonu, jehož výroba tvoří 70% výrobní kapacity. Auta z HMMC byla loni distribuována do 69 zemí na 5 kontinentech.
Kona Electric se připojí k pěti dalším modelům, které jsou v současné době vyráběny: i30 hatchback, i30 fastback, i30 kombi, i30 N a Tucson. Celá tato výrobní řada je mladší než dva roky.
Podle těch zpráv co se připravuje, budeme asi brzo
Podle těch zpráv co se připravuje, budeme asi brzo největší vývozci aut v EU, protože u nás se nic neprodá 🙂 25 kusů Kona za rok v ČR to opravdu vytrhne 🙂
Pro naší ekonomiku by to bylo výborné,nebo ne?
Pro naší ekonomiku by to bylo výborné,nebo ne?
Export většinou vázne a prodá se u nás zase více
Export většinou vázne a prodá se u nás zase více fosilních paliv než rok předtím, takže z hlediska financí ano, z hlediska životního prostředí ne.
Z hlediska životního prostředí je to jasné, ale o
Z hlediska životního prostředí je to jasné, ale o prodejích rozhodne cena a ne kolik elektromobilů se u nás bude vyrábět.
Ano, tam je to jasné, Kona Hybrid 600 tis., Kona electric 1.2
Ano, tam je to jasné, Kona Hybrid 600 tis., Kona electric 1.2 mil.
Podle Bloomberg NEF by se ceny měly srovnat v roce 2024, tak
Podle Bloomberg NEF by se ceny měly srovnat v roce 2024, tak snad to vyjde.Ale takhle to asi nepůjde https://www.auto.cz/zahajeni-prodeje-elektrickeho-vw-id-3-v-ohrozeni-automobilku-pry-trapi-software-133474
Asi jo, spalováky půjdou asi o 20% nahoru, BEV asi o 30%
Asi jo, spalováky půjdou asi o 20% nahoru, BEV asi o 30% dolů, tak se to skoro potká.
A pak, že automobilový průmysl zajde na úbytě, když se
A pak, že automobilový průmysl zajde na úbytě, když se přejde na elektromobilitu. Na úbytě zajdou ti, kteří se nechopí příležitosti.
JO jo,tady zajímavé hodnocení dopadu elektromobility v
JO jo,tady zajímavé hodnocení dopadu elektromobility v čr:https://www.auto.cz/automobilovy-prumysl-ceka-ostry-test-v-podobe-elektromobility-jak-se-podepise-na-cesku-133442
To není dopad elektromobility, ale Dízlgejtu 😛
To není dopad elektromobility, ale Dízlgejtu 😛
Závěr článku je víceméně optimistický, prostě auta
Závěr článku je víceméně optimistický, prostě auta budou dražší a nic moc se zatím nezmění. S dieselgate to má společné jen to, že v roce 2030 budou všichni vyrábět PHEV, což je ještě větší podvod než dieselgate.
pokles zájmu o nová auta v EU podepsal na české ekonomice poklesem o cca 0,6 % HDP. A to nezní zas tak dramaticky, nemyslíte?
Nakonec to bude lepší, protože lidem konečně zbydou peníze i na něco jiného než cpát peníze do nových aut.
Nakonec z tebe vylezou jen tvoje mindráky. 🙂
Nakonec z tebe vylezou jen tvoje mindráky. 🙂
První sériově vyráběný elektromobil v ČR tak nebude z
První sériově vyráběný elektromobil v ČR tak nebude z VW/Škoda či TPCA, ale z Hyundai. Co k tomu říci více….
No jo, no… když Citigo vyrábí v Bratislavě. Ale na
No jo, no… když Citigo vyrábí v Bratislavě. Ale na podzim začne i Škodovka s Enyaq, neno jak se jmenuje ten jejich sériový Vision. Pokud teda nezmrví SW jako u VW, uvidíme.
Těžko budou mít nějaký „vlastní“ sw.
Těžko budou mít nějaký „vlastní“ sw.
Pro Skodovku usporadame hackatlon, ne? 🙂
Pro Skodovku usporadame hackatlon, ne? 🙂
Že ten Hyundai je mnohem dál, než si příznivci domácí
Že ten Hyundai je mnohem dál, než si příznivci domácí Škody vůbec uvědomují. Vyrábějí vodíkové, hybridní, plug in hybridní a elektrické vozy a dodávají je i na trh USA. Dělají kamióny, dodávky, nákladní vozy, autobusy…. vojenskou techniku i elektronické zařízení od kamer až po vysavače.
A bude i elektrický super sport?
https://m.centraltelegraph.com.au/news/hyundai-reveals-shock-electric-car-partnership/3727825/
Vod Rimacu, sami to nezvládnou 😀
Vod Rimacu, sami to nezvládnou 😀
No na druhou stanu elektromobil s naprosti absurdni cenovou
No na druhou stanu elektromobil s naprosti absurdni cenovou politikou (1,3 mega za male auto je opravdu ulet), takze ani neni moc o co stat….
že je to odraz politiky firem, kdy Škoda je koncernová
že je to odraz politiky firem, kdy Škoda je koncernová dcera a nemůže si zcela dělat, co chce, pač musí poslouchat matku, kdežto je Hyundai je koncernová matka a tedy si může dělat co chce?