Hyundai dodá v Evropě 1600 vodíkových nákladních aut

redakce - 17 Duben 2019

Hyundai a H2 Energy založí společný podnik „Hyundai Hydrogen Mobility“, který vstoupí do evropského „ekosystému“ vodíkové mobility s nákladními vozidly vybavenými palivovými články.Společný podnik rozšíří podnikání v tomto oboru do sousedních evropských zemí a nabízí perspektivu budoucích partnerství v USA.

Společný podnik rozšíří podnikání v tomto oboru do sousedních evropských zemí a nabízí perspektivu budoucích partnerství v USA.
foto: Hyundai

Hyundai Motor dodá v letech 2019 až 2025 společnému podniku Hyundai Hydrogen Mobility 1600 těžkých nákladních vozidel s elektrickým pohonem napájeným palivovými články. Společný podnik poskytne formou leasingu velkou část těchto nákladních vozidel, poháněných palivovými články, švýcarskému sdružení pro vodíkovou mobilitu, H2 Mobility Switzerland Association.

Jeho členy jsou významní provozovatelé čerpacích stanic, dopravní a logistické společnosti a další průmyslové podniky, které podporují vodíkovou mobilitu ve Švýcarsku. Společný podnik bude postupně rozšiřovat své aktivity i na trhy za hranicemi Švýcarska.

Hyundai Hydrogen Mobility plánuje také vstup na trh s vodíkem prostřednictvím dceřiné společnosti, která vyrábí a dodává vodík ve Švýcarsku, s výhledem na rozšíření prodeje i do ostatních evropských zemí.

Hyundai očekává, že založením společného podniku Hyundai Hydrogen Mobility získá pevné postavení na švýcarském trhu. Vzhledem k velmi vysokým sazbám silniční daně pro nákladní vozidla na naftu lze předpokládat, že poptávka po nákladních vozidlech s palivovými články v této alpské zemi poroste. Švýcarsko tímto způsobem motivuje provozovatele vozových parků k přechodu z nákladních vozidel spalujících naftu na vozidla s nulovými emisemi.

Hyundai plánuje, že si v dlouhodobém horizontu vybuduje významné, trvale udržitelné postavení na evropském trhu užitkových vozidel s palivovými články, a stane se tak průkopníkem „zelené“ mobility v podmínkách přísné legislativy, omezující emise oxidu uhličitého.

„Hyundai Motor touto smlouvou posílí své obchodní aktivity napříč vodíkovými ‚ekosystémy‘ ve Švýcarsku a dalších zemích. Společný podnik nám umožní učinit první krok k úspěšnému vstupu na širší evropský trh s našimi elektricky poháněnými nákladními vozidly, vybavenými palivovými články,“ řekl In Cheol Lee, výkonný viceprezident a vedoucí divize užitkových vozidel ve společnosti Hyundai Motor.

„Hyundai Motor i nadále potvrzuje své technické know-how v oblasti vodíkového pohonu a jako inovativní a ekologicky zaměřený globální výrobce automobilů uskutečňuje celosvětově první, potenciálně úspěšný projekt komercializace nákladních vozidel s palivovými články.“

H2 Energy disponuje komplexními kompetencemi v rámci švýcarského vodíkového „ekosystému“, který zahrnuje výrobu vodíku a jeho distribuci, plnicí stanice, poskytování vozidel s palivovými články a další oblasti. Společnost nabízí také technická řešení a poradenství na základě technického know-how, rozsáhlé infrastruktury, silného postavení na trhu a úzké spolupráce s dalšími společnostmi v tomto oboru.

Hyundai bude postupně rozšiřovat výrobu, aby uspokojil poptávku v Evropě, a poté zahájí prodej užitkových vozidel s palivovými články i v ostatních světových regionech, včetně USA a tuzemského trhu v Koreji.

Hyundai Motor je světovým lídrem vývoje techniky palivových článků na vodík. Hyundai představil již v roce 2013 model ix35 Fuel Cell (na některých trzích známý pod označením Tucson Fuel Cell), a stal se tak prvním výrobcem automobilů na světě, který zahájil prodej elektromobilů s palivovými články. NEXO – druhá generace FCEV značky Hyundai s dojezdem 609 kilometrů (podle korejské metodiky pro homologaci) – vypouští do ovzduší pouze čistou vodní páru a za jízdy čistí vzduch.

Technika elektrického pohonu s palivovými články je oproti systému napájenému z akumulátorů výhodnějším řešením pro velká užitková vozidla, jako jsou nákladní vozidla a autobusy.

Technika palivových článků ponechává více nákladového prostoru a snižuje hmotnost vozidla. Čím větší je vozidlo, tím nákladově efektivnější jsou palivové články. Tato technika proto nabízí v segmentu užitkových vozidel širokou škálu příležitostí.

Koncern Hyundai Motor Group zahájil podporu růstu odvětví palivových článků a souvisejících oborů na celém světě v rámci své strategie „FCEV Vision 2030“. Cílem vizionářského projektu je vytvoření globální vodíkové společnosti, která bude využívat techniku na vodík i mimo oblast dopravy.

tisková zpráva
Zpět na HybridPřidat komentář
Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Aktuálně se 96% vyrobeného vodíku stejně získává z fosilníh paliv (plyn, ropa, uhlí), takže o nějaký výrazný posun v ekologii moc nejde.

Obrázek uživatele Tomáš

Zatím ne.

---

Prius PHV (2012)

Obrázek uživatele Kuk

-

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com www.freeghosn.com #freeghosn ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Obrázek uživatele Magy

Naozaj nechapem. Pokial auto s vodikovou nadrzou je slusna bezpecnostna hrozba sama osebe pri cca 5kg natlakovaneho vodika, nakladiak s odhadom 50kg je v podstate odistena bomba na kolesach. Je statisticka nevyhnutnost, ze skor ci neskor to buchne a tie nasledky si nechcem a ani nedokazem predstavit. navyse vo Svajciarsku je pomerne dost tunelov a tolko vodiku v tuneli... To uz je uplne mimo moje chapanie.
Nech ospevuju nizsiu hnmotnost nakladiaku ako chcu, ta tona ci dve menej z usetrenej hmotnosti baterii u nakladiakov nema az taky efekt pri celkovej hmotnosti aj s nakladom, energeticky je to stale nevyhodnejsie.

Voni s tím nesmyslem nedají pokoj a nedají...

Obrázek uživatele Franta Koudelka STS CHvojkovice Brod

je to mafije, hrajou velkejma prachama odstávku BEVka a nástup vodíkový diktatůry, to je jejich krásný nový svět. Pak budeme bojovat za čistý vzduch bez těžkých kovů z laufu toho vodíkovýho nesmyslu

Obrázek uživatele Tomáš

Pro ty velký náklaďáky se vodík hodí spíše než baterie.

---

Prius PHV (2012)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

dálniční přitrolejování lepší

youtube.com/watch?v=J5Gd5YQwOys

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Hodí, nehodí. Už máš zaplacenu jistinu na ten náklaďák? Dokud ne, tak je to jen vlhkej sen a energetický, skladovací a ekonomický nesmysl. O bezpečnosti nehovořím.

Obrázek uživatele Tomáš

Cokoliv je lepsi nez coudici rakovinomety.

---

Prius PHV (2012)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

blbost, z bláta do louže a ještě za to zaplatíš jak penězi, tak časem, tak bezpečností. Na co? Jen pro jejich koryta??

youtube.com/watch?v=J5Gd5YQwOys

Obrázek uživatele Tomáš

Proč bych měl něco platit? Řikaljsem snad, že si ho hodlám pořídit? Navíc šlo přeci o Švýcarsko.

---

Prius PHV (2012)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Dodá, dodá, ale kdo si je koupí a i kdyby koupil, tak kdo s nimi bude jezdit? Je to nesmysl jak energetický, tak finanční!


EVMapa.cz - mapa nabíjecích stanicYouloca Dating — Connecting Singles WorldwideNabíječky elektromobilů CircontrolAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobilveletrh e-Salon
O ČEM SE PRÁVĚ DISKUTUJE?