Elektrický sporťák Exagon Furtive e-GTVIDEO
Elektrický sporťák Exagon Furtive e-GT
Elektromobil VW Golf Blue-e-motionVOLKSWAGEN
Elektromobil VW Golf Blue-e-motion
Elektromobil Kia Soul EVTEST
Elektromobil Kia Soul EV
Obří továrna se otevře už za rokTESLA
Obří továrna se otevře už za rok

Hybridní závoďáky Audi zvítězily na Le Mans

Jan Horčík - 17 Červen 2014

Legendární závod 24 hodin Le Mans zná své vítěze. První i druhé místo obsadily hybridní závodní vozy Audi R18 e-tron quattro. První místo obsadil vůz č. 2 pilotovaný Marcelem Fasslerem, Andre Lottererem a Benoitem Treluyerem.auto Audi R18 e-tron quattro závodní hybrid

Závodní hybridní vůz Audi R18 e-tron quattro
foto: David Merrett, CC BY 2.0

Závodní hybrid Audi R18 e-tron quattro se v roce 2014 účastnil Le Mans teprve potřetí. Audi má nicméně dlouhou historii technických inovací využívaných v těchto závodech - představilo zde například TFSI.

Úspěch na letošním ročníku je o to zajímavější, že závod nedokončilo mnoho konkurenčních jezdců. A navíc, Audi R18 e-tron quattro vůz č. 1, který dojel na druhém místě, prodělal teprve před několika dny hrozivou nehodu. Pilot tehdy jako zázrakem vyvázl bez větších zranění.

Na třetím místě se v tomto závodě Le Mans umístila Toyota se svým závodním vozem Toyota TS040 Hybrid. Vůz č. 8 TS040 HYBRID s posádkou Anthony Davidson, Nicolas Lapierre a Sébastien Buemi si dojel pro třetí místo, zvýšil svůj náskok v průběžném pořadí Mistrovství světa vytrvalostních soutěží FIA a pro Toyotu vyjel v Le Mans rekordní páté umístění na stupních vítězů.

Jenže dramatický závod, před kterým tým TOYOTA Racing vyhrál oba dosavadní podniky letošního ročníku Světového šampionátu, se od začátku vyvíjel úplně jinak. Vůz č. 7 TS040 HYBRID pilotovaný trojicí Alex Wurz, Stéphane Sarrazin a Kazuki Nakajima startoval z pole position a 90ti vteřinový náskok si držel až do druhé poloviny závodu.

Veškeré naděje ale utnul nečekávaný problém s elektrikou, kvůli kterému musel Kazuki zastavit v zatáčce Arnage. Šance na návrat do boxů byla nulová, a tak vůz č. 7 ze závodu po 13 hodinách a 53 minutách odstoupil.

Zálusk na vítězství si dělala také posádka vozu č. 8 TS040 HYBRID, jenže jejich naděje vzaly za své už hodinu a půl po startu. V náhlém lijáku a na hladkých pneumatikách se Nicolas Lapierre dostal do hromadné nehody
na rovince Mulsanne.

 

Velice pěkný a docela podrobný článek je zde:
http://auto.idnes.cz/le-mans-spotreba-02q-/automoto.aspx?c=A140616_162322_automoto_vok

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

To nieje pravda. Hybridne boli iba továrenskej auta. Súkromný Rebelion hybrid nieje a súťaží v kategórii LMP1. Inak to boli úžasné preteky medzi Porsche, Toyotu a najpomalsim Audi. Tech.problemi malo všetkých 7 hybridou a rozhodlo len šťastie.

Je super, že každá automobilka zvolila ine Tech. Riešenie motorov. Diesel, benzín atmosféra a benzín turbo, samozrejme plus elektrika.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

zaujimave je ze v kategorii LMP1 boli hybridne vsetky auta

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Standardní nastavení volby "Zasílání upozornění na email" můžete nastavit na stránce svého profilu.
Kontrola proti nevyžádaným příspěvkům
Absolováním testu nám pomáháte bojovat proti SPAMu. Děkujeme.
Přepište prosím tento kód do pole níže
Přepište, prosím, znaky z obrázku výše. Všechna písmena jsou malá.

TrendPark elektromobil Nissan Leaf

zajímavé články