Hybridní závoďák Toyota v Le Mans

Tým TOYOTA Racing je připraven na zlatý hřeb letošního světového šampionátu vytrvalostních soutěží FIA WEC, kterým je jubilejní 90. ročník proslulého závodu 24h Le Mans, pořádaný příští týden (22. – 23. června) na francouzském závodním okruhu de la Sarthe.

Hybridní závodní auto Toyota na okruhu Le Mans
foto: Toyota

Rok po své závodní premiéře na Le Mans v sezóně 2012 se tým TOYOTA Racing vrací se dvěma vozy: vozem č. 7 (Alex Wurz, Nicolas Lapierre a Kazuki Nakajima), resp. vozem č. 8 (Anthony Davidson, Sébastien Buemi a Stéphane Sarrazin).

Obě jezdecké sestavy budou vůbec poprvé využívat předností speciálu TS030 HYBRID ve specifikaci 2013, který se poprvé ukázal již ve Spa, kde za jeho volant usedli piloti vozu č. 7.

V průběhu sedmi testovacích fází (včetně oficiálního testovacího dne na Le Mans minulý víkend) se ukázalo, že modernizovaný TS030 HYBRID udělal výrazný krok kupředu z pohledu spolehlivosti i jízdních výkonů.

Součástí programu přípravy bylo i několik úspěšných vytrvalostních zkoušek, navržených tak, aby TS030 HYBRID s celým týmem absolvoval přes 30 hodin nepřetržitého provozu.

auto Le Mans Toyota Racing Team

foto: Toyota

Srdcem řešení používaného týmem TOYOTA Racing je systém pohonu TOYOTA HYBRID System-Racing, jenž při brzdění rekuperuje kinetickou energii v sedmi vyhrazených zónách pro brzdění hybridním pohonem, a umožňuje posléze tuto energii využít jako výkonovou posilu 300 k.

Během neděle, kdy probíhalo oficiální testování na Le Mans, absolvoval tým přes 2 000 kilometrů, během nichž dolaďoval nastavení speciálu TS030 HYBRID i jeho hnacího ústrojí a rovněž vyhodnocoval opotřebení pneumatik v přípravě na závod.

V loňském roce bylo vidět vůz č. 7 v napínavém souboji v čele, kde po šesti hodinách dokonce vedl celé startovní pole, avšak nakonec musel odstoupit kvůli problému s motorem; vůz č. 8 bohužel prodělal vážnou nehodu, když předjížděl o kolo pomalejší vůz.

auto Le Mans Toyota Racing Team

foto: Toyota

Přestože tým TOYOTA Racing letos jede na Le Mans teprve podruhé, automobilka TOYOTA historicky do tohoto legendárního závodu nasadila oficiální tým již 15x. Nejlepším výsledkem automobilky jsou druhá místa, a to v letech 1992, 1994 a 1999.

Zlepšit dosažená druhá místa bude určitě náročné, nicméně tým TOYOTA Racing plánuje bojovat v čele s cílem postavit se po 24 hodinách závodění na stupně vítězů.

Poslední tréninky se konají ve středu 19. června v době od 16:00 do 20:00 a poté následuje první kvalifikace (22:00 až 00:00). O pořadí na startovním roštu se rozhodne ve čtvrtek 20. června v rámci posledních dvou kvalifikací (19:00 až 21:00, resp. 22:00 až 00:00), přičemž samotný závod bude zahájen 22. června v 15:00h.

Možnost vyzpovídat členy týmu v rámci akce ‘Poznejte tým’ bude v jídelně týmu v padoku ve čtvrtek 20. června od 15:00 do 15:30. Tradiční předzávodní tisková konference týmu TOYOTA Racing se uskuteční v pátek 21. června v poledne v prostorách pro hosty týmu TOYOTA v Parc du Raccordement. Všechna akreditovaná média dostanou prostor v pořadí, jak přijdou.

tisková zpráva

Napsat komentář