Japonsko má víc dobíječek než benzinekSVĚT
Japonsko má víc dobíječek než benzinek
O auto na vodík je v Japonsku zájemVODÍK
O auto na vodík je v Japonsku zájem
Supelehké jízdní kolo z nylonuAIRBIKE
Supelehké jízdní kolo z nylonu
Spotřeba klesá, ČR je výjimkaČESKO
Spotřeba klesá, ČR je výjimka

Hybridní závoďák Toyota na Le Mans slavil úspěchy

redakce - 24 Červen 2013

Tým Toyota Racing včera úspěšně dokončil v napínavém finále legendární závod 24h Le Mans, po souboji plném neustálých změn, během kterého se týmy i piloti museli vyrovnat s nesmírně náročnými podmínkami. Tým oslavil pódiové umístění.auto závodní hybrid Toyota TS 030 24 hodin Le Mans

Závodní speciál Toyota TS 030 slavil v závodu Le Mans 2013 úspěch
foto: Toyota

Hybridní závodní speciál TS030 HYBRID č. 8 (Anthony Davidson, Sébastien Buemi a Stéphane Sarrazin) dojel na druhé pozici, zatímco vůz č. 7 (Alex Wurz, Nicolas Lapierre a Kazuki Nakajima) skončil čtvrtý, čímž skončil úspěšný týden celého závodního týmu.

Závod byl smutně poznamenán tragickou smrtí Allana Simonsena, jenž podlehl zraněním, které utrpěl v důsledku nehody s vozem Aston Martin č. 95 jen několik minut po startu.

Celý tým Toyota Racing nesmírně lituje jeho odchodu a vyjadřuje svoji nejupřímnější soustrast jeho rodině, přátelům i týmovým kolegům.

Závod plný zvratů charakterizovaly neustálé změny počasí, které způsobily zrádné podmínky na trati, kvůli nimž musel na okruh celkem 11x vyjet safety car a značně se komplikovalo pilotování vozů.

Vůz č. 7 úspěšně přestál všech bouřlivých 24 hodin, během nichž se musel vyrovnat hned s několika problémy, včetně ztráty tlaku paliva v začátku závodu, vynuceného zpomalení na okruhu kvůli úspoře paliva a dvou preventivních přezutí ve chvílích, kdy senzory hlásily defekt s pomalým únikem tlaku vzduchu v pneumatikách.

Něco přes hodinu před koncem závodu byl vůz č. 7 uprostřed napínavého souboje o třetí pozici, kdy se však spustil intenzivní déšť a podmínky na trati prakticky znemožnily další jízdu. Nicolas Lapierre tak mohl jen těžko zabránit tomu, aby jeho speciál TS030 HYBRID skončil mimo trať v bariéře.

Nico však dopravil vůz zpět do boxů a díky špičkové práci celého týmu mechaniků se silně poškozený předek a zavěšení kol podařilo během 30 minut opravit. Díky tomuto úsilí vůz nakonec dokázal dojet na čtvrté pozici.

Jízda vozu č. 8 byla o mnoho hladší, a to i přes obtížné okolnosti; závodní speciál dvakrát zbytečně ztratil čas v situaci, kdy naplánované tankování paliva vyšlo přesně na jízdu za safety carem, a tak Stéphane musel čekat na konci boxové uličky, aby se mohl zařadit za ostatní.

Během 24 hodin naprosto spolehlivé jízdy bojoval vůz č. 8 dokonce o celkové vítězství a nakonec závod dokončil na druhém místě, pouhé jedno kolo za vítězným vozem Audi č. 2.

Druhé místo v tomto závodu znamená pro automobilku/stáj Toyota doposud nejlepší výsledek na Le Mans, neboť TS030 HYBRID dnes vyrovnal skóre vozů TS010 (1992), 94C-V (1994) a TS020 (1999).

Názory závodníků

TS030 HYBRID vůz č. 7 (Alex Wurz, Nicolas Lapierre, Kazuki Nakajima) Startovní rošt: 5. pozice Pořadí jezdců: Nicolas / Alex / Kazuki / Nicolas /Alex / Kazuki / Nicolas Závod: 4. místo, 341 kol (+ 7 kol), 30 zastávek v boxech. Nejrychlejší kolo: 3 min 25,718 s

Alex Wurz:Blahopřejeme vozu Audi č. 2; dokázali zvítězit ve velmi dramatickém závodu, který zastínila ztráta jednoho z našich kolegů, jehož je nám velmi líto. Z našeho pohledu jsme moc spokojení a hrdí na to, že jsme dokázali s jedním vozem dojet až na stupně vítězů, takže blahopřejeme i Anthonymu, Sébastienovi a Stéphanovi. Vždy jsme byli jen kousek za vozem v čele závodu; ukázali jsme se jako velmi zdatní soupeři. Nesmíme zapomínat na to, že Audi je na velmi vysoké úrovni poté, co posledních deset let v této soutěži dominovalo, takže nás dosažený výsledek velmi povzbudil.

Nicolas Lapierre:Pro tým Toyota Racing je to myslím mimořádný den stát na stupních vítězů v závodu 24 hodin Le Mans. Byli jsme jen kousek od vítězství a můžeme na to být hrdí, když zvážíme, že náš tým vznikl teprve před 18 měsíci. Velkým úspěchem je i samotná skutečnost, že oba vozy dokončily závod bez vážnějšího technického problému. Bohužel jsem udělal jezdeckou chybu, což nás vyřadilo z bojů o stupně vítězů. Museli jsme tvrdě bojovat o třetí místo, ale nakonec se to nepovedlo. Dojeli jsme čtvrtí, což je zklamáním. Mechanici pracovali výborně a ani jsem nemohl uvěřit tomu, že se po nehodě vracím zpět na trať.

Kazuki Nakajima:Byla to napínavá bitva s vozem Audi č. 3, což jsme na základě výsledků kvalifikace ani nečekali. Nyní se již nemohu dočkat, až se příští rok vrátíme a budeme bojovat o vítězství. Děkuji celému týmu za jeho skvělou práci. Všichni mohou být šťastní, že to naši týmoví kolegové dotáhli až na stupně vítězů. Škoda jen, že to nebylo ještě o stupínek výše. Náš vůz závod úspěšně dokončil, přestože výsledek není zcela ideální. Jako tým jsme tvrdě dřeli a můžeme být proto právem pyšní. Po něčem podobném je skvělé ještě projet pod šachovnicovým praporkem, ale mám smíšené pocity, zejména po smutné zprávě ze včerejška.

TS030 HYBRID vůz č. 8 (Anthony Davidson, Sébastien Buemi, Stéphane Sarrazin) Startovní rošt: 4. pozice Pořadí jezdců: Anthony / Sébastien / Stéphane / Anthony / Stéphane / Anthony / Sébastien Závod: 3. místo, 347 kol (+ 1 kolo), 30 zastávek v boxech. Nejrychlejší kolo: 3 min 25,151 s

Anthony Davidson:Podmínky byly skutečně tvrdé, ale tým i samotný vůz dokončil závod beze ztráty květinky. Všichni táhli za jeden provaz; tým Toyota Racing fungoval skvěle a vždy jsem říkal, že když budeme pracovat tak, jak vím, že pracovat umíme, nakonec se na stupně vítězů dostaneme. Nedosahovali jsme nejvyšší rychlosti jako vítězný vůz, což bylo jasné od chvíle, kdy jsme sem přijeli, ale nevzdávali jsme se. Věděli jsme, že v tomto závodě se může stát cokoli. Allenova nehoda po startu bohužel skončila tak tragicky. Dojalo mne to i na pozadí mých smutných zkušeností z loňského roku. Chápu jako úžasnou věc, že jsem se dokázal zotavit a nakonec skončil na stupních vítězů na Le Mans. O tomto jsem vždy snil a ten pocit je fantastický.

Sébastien Buemi:Pro nás všechny to byl velmi náročný závod, zejména za podmínek, které panovaly. Věděli jsme, že kdykoli můžeme udělat chybu, ale stájoví kolegové jeli fantasticky a tým fungoval dokonale. Jsem moc spokojený, protože jsme ve vytrvalostních testech hodně dřeli, ale stále jsme si nebyli jisti, zda jsme udělali dost. Pak sem přijet, nezaznamenat jediný problém, dokončit závod na druhém místě – to je skvělá, opravdu skvělá práce celého týmu. Samozřejmě je tu i jistá frustrace, protože vždy chceme vyhrát. Ale od loňského roku jsme se hodně zlepšili a ukázali jsme, že se k cíli přibližujeme; možná si Audi bude ohledně příštího roku dělat o trochu větší starosti!

Stéphane Sarrazin:Je to úžasný výsledek pro celý tým a do budoucna velké povzbuzení. Od loňského roku jsme tvrdě dřeli a tým investoval nesmírné úsilí; všichni do toho vždy dávali maximum. Vůz jel tento víkend prostě úžasně. Neměli jsme jakýkoli problém, jakoukoli technickou závadu. Udělali jsme, co šlo, ale Audi bylo prostě o něco rychlejší než my. Sébastien a Anthony se skvěle vyrovnali s ožehavými podmínkami na trati, kdy je vždy snadné udělat chybu.

tisková zpráva
 

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Standardní nastavení volby "Zasílání upozornění na email" můžete nastavit na stránce svého profilu.
Kontrola proti nevyžádaným příspěvkům
Absolováním testu nám pomáháte bojovat proti SPAMu. Děkujeme.
Přepište prosím tento kód do pole níže
Přepište, prosím, znaky z obrázku výše. Všechna písmena jsou malá.

EVMapa.cz - mapa nabíjecích stanic Kariéra EVC Group

zajímavé články