Hybridní závoďák Toyota má první vítězství

redakce - 17 Září 2012

Po suverénním výkonu od startu až do cíle zvítězil o víkendu tým Toyota Racing teprve ve svém třetím startu v rámci světového šampionátu FIA ve vytrvalostních závodech (WEC). Stalo se tak při pátém podniku tohoto šampionátu na okruhu Interlagos v brazilském Sao Paulo. auto hybrid Toyota TS030 Hybrid

Závodní hybrid Toyota TS030 Hybrid
foto: Toyota

Závodní vůz TOYOTA TS030 HYBRID se st. č. 7 pilotovaný střídavě oběma jezdci týmu Alexem Wurzem a Nicolasem Lapierrem startoval v Sao Paulo z prvního místa po té, co zajel v páteční kvalifikaci nejrychlejší kolo.

Jedná se o první vítězství v závodě světového šampionátu FIA od roku 1999, kdy tehdy Toyota zvítězila díky posádce Auriol – Giraudet na voze Corolla WRC v nesmírně obtížné Rally China.

A stejně tak symbolicky připomenulo včerejší vítězství týmu Toyota Racing triumf z roku 1992, kdy Toyota naposledy vyhrála s vozem TS010 vytrvalostní okruhový závod. 


Dominantní vítězství na okruhu Interlagos úspěšně završilo cestu vývoje hybridního systému THS-R (Toyota Hybrid System – Racing). Pod vedením Hisatake Muraty, současného šéfinženýra týmu TOYOTA Racing, byl tento hybridní systém pro motorsport vyvíjen od roku 2006.


Milníkem ve vývoji závodní hybridní technologie byl červenec roku 2007, kdy Toyota zvítězila vůbec poprvé v historii s hybridním vozem Toyota Supra HV-R v japonském vytrvalostním závodě 24h Tokachi.

Tento speciál využíval stejnou průkopnickou technologii se super kondenzátory, jako současný vůz TS030 HYBRID. Od té doby však došlo k výraznému snížení hmotnosti a také ke zvýšení výkonu závodního vozu.

Na okruhu Interlagos dokázal včera Nicolas Lapierre skvěle odstartovat a udržel vedoucí pozici i do první zatáčky. Během následujících více jak 90 minut dokázal jet ve skvělém tempu a získat výrazný náskok, než stačil předat vůz do rukou Alexe Wurze.

Zanedlouho po doplnění paliva došlo k mírné havárii na trati a díky krátké „safety car“ fázi zvýšil Alex svůj náskok před konkurencí na 40 sekund. Při re-startu udržel časový odstup od druhého vozu v pořadí a naopak postupně zvýšil náskok ve vedení až na více jak jednu minutu.

Následovalo předání vozu TS030 HYBRID zpět Nicolasovi, kterého čekala 2,5 hodinová závodní fáze. Během ní dokázal Nico opět zvýšit náskok a připravit tak výhodnou pozici Toyoty pro poslední čtvrtinu závodu. 


Závodní vůz TS030 HYBRID byl jednoznačně dominantní v rychlosti, což potvrdila i poslední hodina závodu, kdy byl za jeho volantem opět Alex Wurz. I přes krátkou zastávku na doplnění paliva v úplném závěru závodu projel Alex vítězně cílem s více jak minutovým náskokem před druhým vozem v celkovém pořadí. 


Příští šestihodinový vytrvalostní závod se v rámci seriálu FIA WEC koná dne 29. září na okruhu „Bahrain International Circuit“ v Bahrajnu. Toyota Racing se opět zúčastní s vozem TS030 HYBRID a s jezdci Wurzem a Lapierrem.



TS030 HYBRID # 7 (Alex Wurz, Nicolas Lapierre)


Warm-up: 1. místo, (1min 23.402 sec), 10 kol

Závod: 1. místo, 247 kol, 7 zastávek.
Nejrychlejší kolo: 1min 23.419 sec


tisková zpráva
Zpět na HybridPřidat komentář

EVMapa.cz - mapa nabíjecích stanicNabíječky elektromobilů Circontrolveletrh e-SalonAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobil