Hybridní vozy už parkují v Praze zdarma, zájem lidí roste

redakce - 21 Červen 2018

Auta s hybridním pohonem mohou na základě usnesení městské rady parkovat v placených zónách kdekoli po Praze zdarma.Parkovací zóny se v Praze objevily poprvé v roce 1996 v první městské části a následně byly rozšířeny na Prahu 2,3 a 7. Od roku 2016 fungují také na Praze 5,6 a 8. V letošním roce se také nově rozšířily na Prahu 4.

Parkovací zóny se v Praze objevily poprvé v roce 1996 v první městské části a následně byly rozšířeny na Prahu 2,3 a 7. Od roku 2016 fungují také na Praze 5,6 a 8. V letošním roce se také nově rozšířily na Prahu 4.
foto: Toyota

Vůz stačí zaregistrovat na úřadě a zaplatit stokorunový administrativní poplatek. Úřad i automobilky už hlásí rostoucí zájem lidí. S registrovaným hybridním vozem řidiči nemusí nic platit v modré a fialové zóně bez ohledu na to, zda jsou rezidenty městské části, kde právě zaparkovali. Parkování na zelené a oranžové zóně je ale stále parkovacími hodinami zpoplatněno.

K registraci vozu je potřeba splnit čtyři podmínky. Musí být možné přepnout jej na čistě elektrický pohon, výkon spalovacího motoru nesmí být vyšší než 135 kW, auto nesmí být starší deseti let od data první registrace, a to vše musí být potvrzeno výrobcem automobilu, jeho výhradním zástupcem v ČR, nebo autorizovaným prodejcem.

„Zájem o registraci hybridních vozidel je v počátku obdobný jako tomu bylo u elektromobilů. V Praze se podle našich informací pohybuje více hybridních vozidel než elektromobilů a jsou zpravidla i cenově dostupnější, proto očekáváme ještě větší zájem o jejich registraci,“ řekl tiskový mluvčí pražského magistrátu Vít Hofman.

Toto opatření by podle expertů i automobilek mohlo ještě zvýšit zájem o hybridní vozy mezi českými řidiči. Už loni v Česku se prodalo téměř tři tisíce hybridů, tedy dvakrát více než v předchozím roce. Letos je trend prodejů obdobný.

„Zákazníci se o parkování zdarma hodně zajímají. Začíná to i ovlivňovat jejich rozhodování, jaké auto si pořídit. Zvýhodnění je zajímavé zejména pro firmy, které tak mohou ušetřit desítky tisíc korun ročně,“ říká Jitka Kořánová, mluvčí českého zastoupení automobilek Toyota a Lexus, které v ČR prodají přes 90 procent všech hybridních aut.

Například firemní vozový park o pěti vozech zaplatí ročně 151 tisíc korun za parkování v cenovém pásmu č.1 (hlavní centrum Prahy). Oproti tomu 5 hybridních vozů bude nyní firmu stát pouze 500 Kč za rok, a to s možností parkovat kdekoli po celé Praze, ne pouze v dané městské části.

Osvobození od poplatků za parkování pro vozidla s hybridním pohonem patří podle expertů k málu hmatatelných kroků, jimiž české úřady automobily s elektrifikovaným pohonem podporují.

Zažádat o registraci je možné jen osobně na pražském magistrátu v Jungmannově ulici č. 35/29 v prvním patře, dveře č. 143. Zájemce musí ukázat kopii velkého technického průkazu nebo originál leasingové smlouvy, pro schůzku je potřeba předem se objednat na telefonu 236 004 354. Registraci je zapotřebí po roce obnovit.

tisková zpráva
Zpět na HybridPřidat komentář
Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Bohužel Kia Niro Hybrid nesplňuje nesmyslnou podmínku magistrátu a to, že nemá tlačítko na provoz v čistě elektrickém režimu,aby jste si ty své 4KM mohli ujet jako šneci bez toho,aby vám do toho kecalo vozidlo a ještě jste brzdili provoz. Ty kluci Korejský už to říděj automaticky,proč bych si to měl taky zapínat sám,když automatika ví nejlépe,kdy jet na spalovací motor a kdy na elektřinu.Takže žádost zamítnuta,protože magistrát rozlišuje hybridy na tlačítkové a netlačítkové.Hlavně,že jde o ekologii.Toyota si na tom staví reklamu,protože její vozy mají to kouzelné nesmyslné tlačítko!!!!! Že by magistrát + tlačítko = toyota ? Každopádně je vidno,že o ekologii tu rozhodně nejde.Magistrát ani není schopný udělat seznam vozidel,které tlačítko splňuje a které ne.Samozřejmě jsem přinesl potvrzení od autorizovaného prodejce,že vozidlo má technické zařízení,že umí jet čistě v elektrickém režimu,tak jak je psáno v žádosti. Dokonce i úředník magistrátu řekl,že by s tím neměl být problem,v klidu mě poslal vyřídit žádost,objednal mě na magistrát ,odkud mě jiný úředník vyhodil.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ještě update k parkování hybridů v Praze. Platí to pro všechna auta v ČR, což se v článku neuvádí. Takže Praha podporuje Českou republiku, aby se na ni konečně v Brně a Ostravě nenadávalo, takže ti co jezdí na záchytné parkoviště a pak metrem, vezte, že můžete celý den parkovat na Starém městě, Vinohradech nebo Václaváku apod. zdarma (když najdete místo). Konec hlášení.

Obrázek uživatele spetak

To je pravda, bohužel obráceně to neplatí. Např. v Berouně se Vám leda tak vysmějí s jízlivým dodatkem, že si tam na zónách nejen nezaparkujete, ale ani nikde nanabijete !!!
To je přístup úředníků !!!

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Pokud se nemylim, tak z HEV to splnuje (tlacitko na EV) jen Toyota, je tak? PHEV ani nepocitam, protoze tech fakt jezdi mizive mnozstvi

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Peugeot 3008 Hybrid jde taky tlacitkem, tedy koleckem prepnout do EV modu.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

ále JÓÓ mě se, ty cedule líbí ;) Přijede k ní stereotypní seriálama tvnova vzdělaná megera a říká si JAKÝ HYBRID, KDO JE TADY HYBRID :)))

Cui bono? – „Komu (to) prospívá?“, důležitá otázka při vyšetřování: podezřelý je ten, komu čin přináší prospěch. Nechápete, přátelé? Tak tedy: komu toto rozhodnutí městské rady přináší z 90% největší prospěch? Výrobci a hlavně prodejcům které značky ...? Pamatuji na dobu, kdy v Praze na lukrativních místech směly jezdit vozidla taxislužby od jednoho jediného pražského prodejce :-) (krémová Venta s modrou reklamou prodejce na zadním blatníku). Nevěřím v dobré a přínosné činy jakékoliv radnici většího města v ČR (leda snad jen jako vedlejší a náhodný důsledek jejich rozhodnutí).

Napr. me, usetsim 1100 za rok :)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ano Toyota z toho těží, protože její hybridy jsou zdaleka nejlepší a nejefektivnější :)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

+1

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Moc mne mrzí, že čistě elektrické vozy jsou z toho vyřazeny, neboť cituji "musí mít možnost přepnout...".
Je to jaksi účelově postavené právě pro hybridy mající tu přepínací možnost.
Škoda, ale co bychom mohli od úředního šimla čekat, že!

Obrázek uživatele Jan Horčík

Pro elektromobily platí toto zvýhodněné parkování již dlouho. Přepínání se týká pouze hybridů.

---

šéfredaktor Hybrid.cz

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

v tom případě měl nadpis článku znít : "Hybridní vozy už také parkují v Praze zdarma, zájem lidí roste." a v článku info že Pro elektromobily platí toto zvýhodněné parkování již dlouho. Vaše články jsou poslední dobou volaké fabulózní mysteriozní až matoucí se mi zdá ;)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Parkování zdarma v modrých zónách časem stejně zruší, protože těch aut bude tolik, že to je neudržitelné, nejlépe je užívat tyto výhody co nejdříve, pak už nebudou.

Obrázek uživatele Jan Horčík

Díky za tip! Nicméně, přímo v článku je umístěn odkaz "NEPŘEHLÉDNĚTE S elektromobilem vyzrajete na placené parkovací zóny v Praze". Možná jste ho přehlédl.

---

šéfredaktor Hybrid.cz

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Taky dík, ale jak sem už řekl, mě odkaz při rolování odstrčila samootvírací reklama kterou stejně ignoruju ani jsem si ji nevšiml a jeho funkce tím ztratila na významu páč zmizel, snadno se přehlédl a jako by nebyl ;(

hybrid.cz/s-elektromobilem-vyzrajete-na-placene-parkovaci-zony-v-praze

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Elektromobily už mají dávno stejné podmínky. Prosím nešiřte hoak.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

prosím podepiš se, naval odkaz a moc nehoukej! :)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Máš ho v článku, stačí otvorit oči

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

mě ho odskočila samootvírací reklama kterou stejně ignoruju jako odkaz pod ní takže to se nepočítá. Odkazy se vkládají zásadně zde ;)

hybrid.cz/s-elektromobilem-vyzrajete-na-placene-parkovaci-zony-v-praze

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

OK. Beru zpet :)

Obrázek uživatele M.Krupka

To nikdo z těch odborníků na úřadě nemohl vymyslet formulář na Internetu kam by dotyčný vyplnil základní informace jako je číslo TP, registrační značku, email, kontakt a počítač by zadané informace porovnal s databází. Pokud by vše souhlasilo úředník by to jen potvrdil OK a odeslal na email fakturu s poplatkem 100Kč.
Minutová záležitost pro žadatele, vteřinová záležitost pro úředníka. Žádné fronty, žádné zdržování, žádné telefonování. Zvládla by to i cvičená opice.Tuhle byrokracii nechápu.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

dej úředníkovi funkci a vymyslí lejstro! :))

Tak vymyslet formulář je rychlejší než upravit kód nebo si to nechat vytvořit. Z tohoto pohledu jim rozumím...
Ale už jim to běží nějaký ten pátek, takže jediné co mě napadá je že to prostě nikoho nenapadlo kvůli nepoměrně rozdílným objemům žádostí.

---

Leaf 2012 koupen 2018/05; najeto: cca 4k km

Obrázek uživatele M.Krupka

Jenže těch žádostí bude rok od roku více. Úředníka nahradit softwarem. Systém bude rychlejší a spolehlivější a můžeme tomu říkat Smart Prague.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Čím víc těch žádostí bude, tím dřív z toho minimálně hybridy zase vyřadí, takže se neboj :)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Nene, cílem je vyhnat z Prahy všechny čistě fosilní auta. Tzn vyměnit vozový park a místo dízlu,benzínu a lpg nastolit Elektro, hybrid a cng ;) mysli víc politicky tyoe :))

Obrázek uživatele M.Krupka

Vymyslel se systém, který nepomůže ani Praze ani chodcům ani řidičům. Zaměstná hromadu lidí a v budoucnu bude zrušen, nebo nahrazen jiným.
Lidově se tomu říká paskvil. BRAVO PRAHO

Probůh, to by se ale mohlo ukázat že si úředníci uměle vytvářejí práci.

Nejen že to je donebevolající nesmysl. Navíc, lidem šířícím takové informace se vždy něco stane... ne nejsou přepadení v temné uličce, ale taková hloubková kontrola FÚ...

---

Leaf 2012 koupen 2018/05; najeto: cca 4k km

Obrázek uživatele M.Krupka

Jenže já bych šel ještě dál. Zrušil bych celou administrativu s registrací aut předal bych vydávání registrační značky na STK a velký TP bych udělal pouze jako virtuální. Když si koupíte auto, musíte na evidenční prohlídku. Proč by Vám na STK nevydal někdo RZ a osoba sedící za přepážkou Vám může zápis do TP udělat úplně stejně jako to dělají na magistrátu. Každá stanice technické kontroly disponuje kulatým razítkem, tak nač chodit na nějaký druhý úřad, kde mi dávají druhé kulaté razítko??

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Chtějí prostě donutit lidi aby si:
1) koupili nové auto (omlazení parku)
2) aby to byl minimálně ten hybrid (výhody byly odůvodnitelné)

bysnys/politika/bysnys/politika/bysnys/politi :))

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Přijde mi to jako úplná hloupost. Hybridní auta kouří stejně jako ty normální a navic za chvili nebude kde parkovat. Takovouto podporu by měly mit pouze ciste elektrické vozy. Je videt, ze o veci rozhodovali lide, kteri dane problematice nerozumi. Dovoluji si predikovat, že do dvou let budou modre zony k prasknuti a ze se bude muset ona hybridni vyhoda zrušit.

Obrázek uživatele M.Krupka

Souhlasím.
Dovoluji si jen podotknout, že i teď už je problém parkovat v modrých zónách. Hybridní auta budou přibývat, čímž se nic nevyřešilo a situaci to rozhodně nevylepší. A s podmínkou že nějaké hybridní auto má, nebo nemá tlačítko EV to zazdil někdo totálně.
Paradox? Velká drahá Toyota Rav 4 hybrid bude mít tuhle výhodu v parkování oproti malému Citigu v CNG.

Spravedlive to stejne nebude nikdy. Leda snad kazdorocne drazit exkluzivni uzivaci pravo na konkretni misto (a i tady ma vyhodu firma, ktera to hodi do nakladu proti "normalnimu" zamestnanci).

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Jediná auta, která opravdu musí jezdit a parkovat v centru Prahy jsou auta zásobování a služeb. A ta jsou v téhle pražské parkovací politice znevýhodněna nejvíc.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Snížit emise je správné. Vyhodit auta z centra úplně (včetně BEV) chtějí ti co na ně nemají.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Parkující auto žádné emise nevypouští. U parkujícího auta je problém, že se tam nevejde. A dopravní a parkovací problém Prahy je právě v tom, že 3/4 aut tam vůbec nemusí jet a 9/10 aut tam nemusí parkovat.

Třesky plesky, ze stojících spalováku víc než často teče volej a jiné tekutiny. Všude jsou fleky.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ty Kuku a ty už jsi někdy viděl zbízka nějaké spalovací auto, nebo z nich máš takovou fóbii, že s děsem utečeš vždycky dřív, než se přiblíží na 100 metrů

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

?

Fóbii mám akorát z takovej lidí jako ty.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com

Podmínka přepnutí na čistě elektrický provoz přeci normální HEV diskvalifikuje... tak jaképak kouří stejně jako ty normální?

Jedině že byste myslel že kouří když jede na spalovací pohon.
PHEV vzhledem ke svému elektrickému dojezdu jsou podle mě skoroEV. A jsou přijímány veřejností lépe než BEV, takže za mě - aspoň něco.

---

Leaf 2012 koupen 2018/05; najeto: cca 4k km

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

S tím "aspoň něco" opravdu nemohu souhlasit. Cílem přece je, aby auta ve městech nevypouštěla žádné zplodiny, opravdu žádné. Pokud se hybridu, myšleno plug in hybridu, vybije baterka, tak určitě nebudete hledat dobíječku, aby jste nevypouštěl ve městě zplodiny a necháte prostě normálně běžet spalovací motor. Osobně beru hybridy jako přechodový mezičlánek mezi tím co bylo a bude a je jedno, zda to budou v budoucnu vodíková auta, nebo ty čistě na baterky. Hybrid vypouští méně škodlivin, ale vypouští je a z toho důvodu nemůže požívat stejných výhod jako bezemisní vozy. Obzvláště v situaci, kdy jsou již modré zóny i tak zaplněné. Můj pohled na věc.

Ako funguje hybrid, ked potrebuje chladit/kurit? Nastartuje spalovaci motor?

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Toyota ma kompresor elektricky a vodni cerpadlo je taky pohanene elektromotorem. Takze se jen nastartuje kdyz je potreba ohrat vodu nebo kdyz kompresor klimy vybije baterku.

Cize teplo je len z motora, takze hybrid v zime musi mat v meste kvoli kureniu v podstate stale nastartovany motor, alebo nezavisle kurenie.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

No, pokud do mesta dojizdis, tak se to pak ve meste chova podobne jako v lete. Ale pokudve meste nastartujes studeny auto, je tezky ho zahrat (i kdyz nase ravka se zahriva fakt rychle). Jak motor vypne, hned kapalina chladne, pokud neni hodne zahrata. Je to videt i na spotrebe. V lete s ravkou jezdime za 6,5 az 7, v zime o litr vic.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Podle mě je hybridní auto v současné podobě slepá ulička, kterou byly výrobci donuceni udělat, aby snížili emise. Jejich deklarované hodnoty 2-3 litry na 100 kilometrů jsou z říše snů, ve spalovacím autě dobrý benzínový motor 1.6l jezdí do 6,5 l průměru. To že povýšila Praha HEV auta na BEV je nesmysl parkováním zdarma, u některých aut s malou baterií se motor skoro nevypíná, hlavně v zimě. Jezdil jsem s Priusem po Praze, spotřeba do 4 litrů, tedy motor běží 60% času, na dálnici spotřeba 7.5 až 8 litru při 130 km/h celkem běžně. Jsou vyjímky, jako třeba PHEV Hyundai Benthon, který umí jezdit s 2,5l benzínem za 5 litrů a na baterii má dojezd skoro 300 km.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Co jsi tomu Priusu na té dálnici dělal, že tak žral? Já se rozjedu na 110 a vidím 5l/100. Pak se rozjedu na 130 a vidím 5l/100. Pak se rozjedu na 150 a vidím 5l/100. Nechce svině sežrat víc a nechce.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ono je taky dobrý občas vynulovat ukazatel průměrné spotřeby. Jel jsem od Toyoty Průhonice do Psářů a zpět a žralo to jak tank.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Neznám Prahu. Nebylo to náhodou celou cestu do kopce?

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Průhonice na D1 a Psáře na 40 km D1, tam do kopce, zpátky z kopce.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ale to je fakt divné. Ještě tak 5,5 teď v létě nebo 6,5 v zimě s topením bych bral. Vždyť já jezdím na Liberecku (to znamená veliké kopce) trasu 20km, z toho 10 km po D10. Tam a zpět odkud jsem vyjel to dávám za 4,2. A nebo včera Jablonec-Liberec, 18km za 3,4. A Zpátky v Jablonci za 4,2.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Podle tebe může být. Mě můj Prius přesvědčuje o opaku. Vždycky si představuju jak by mě v dané situaci (město, mimoměsto, dálnice, zácpa, skopec, dokopec, přechod, chodec) vezl čmoud. A jak daleko by mě dovezl EV. Vždycky z toho Prius vyjde nejlíp. Ale přiznávám, že kdybych na to měl, tak jdu do Tesly.

Jezdim za 4.5 s cistym benzinem bych jezdil za 8

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Takto napsáno to neřekne vůbec nic já zase mohu napsat že s benzínem jezdím za 6,5 litrů a s Priusem za 6 litru. Výše někdo napsal že 145 kW hybrid jezdí za 7 litrů dnešní auta jezdí úplně za tu samou spotřebu s tímto výkonem. Jak vidno úspory minimální vůči vyšší nákupní ceně. Hybrid ušetří hlavně při popojíždění v městech nebo pomalou jízdou na okolních silnicích u města.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Hele, have jezdím s yarisem jenom po městě. Mimo město mám jiné auto, větší, silnější. Kdybych jezdil s yarisem čistě benzínovým, jezdím min. za 7.
Už je to jasné?

Je to jen vývojová nadstavba spalováku.
HEV má navíc "jen" rekuperaci a následné využití této energie, ale jen pro brždění ve městě na semaforech.

Ale je to celkem logický krok, sice malý ale technologii využívají, takže bych jim své dočasné místo na slunci neupíral. Lepší než obyčejný spalovák.

Všichni "víme" že se "chceme" dostat k EV, ale bez těch mezikroků to nepůjde.

O tom že HEV má výfuk a o jeho přínosu čistším městům lze s úspěchem pochybovat snad nikdo nepochybuje ;-)

---

Leaf 2012 koupen 2018/05; najeto: cca 4k km

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Uplne slepa ulicka bych nerekl, co se tyka ekologie, tak asi ano, ale jestli jestli chces benzin se spotrebou naftaka, tak jedine hybrid. Jak rikam, s ravkou jezdime za 7 (dle spritmonitoru to sedi), coz SUV o vykonu 145 kW neudela zadny ani v nafte.

Muzes dat nejakej odkaz na ten Hyundai? Nemuzu nic najit.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Omluva ne Kyundai ale KIA BRENTHON. Nedávno to sem někdo dával, je to prototyp, pravidelně nabíjí v Průhonicích na EON nabíječce. Na fotce vypadal velmi pěkně. Na tuhle luxusní řadu zatím konkurence nemá.

jalopnik.com/this-korean-company-you-never-heard-of-has-revolutioniz-1821271336

Obrázek uživatele spetak

Ano, vypadá faaakt pěkně. Ale Brenthon toho zase tolik nevymyslel. !!!!

http://www.auto.cz/brenthon-korejska-znacka-vyuziva-absurdniho-badge-enginneringu-112199

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Tohle jsem zaznamenal, a netuším, co to vlastně znamená. Dle mě je to jejich design podobný Kia Optima sedan. Ale šlo mi o tu technologii, je tam slušný benzínový motor s malou spotřebou a velká baterie na dojezd až 300km. Jedinou nevýhodu jsem tam zaznamenal nabíjení pouze 7 kW.

Na eBay prodávají i sady pro změnu Kia na Brenthon, asi pro ty, co se stydí :)

ebay.com/itm/2G-Brenthon-Hood-Trunk-Steering-Wheel-Emblem-For-14-2015-Kia-Optima-K5-1Set-7PC-/181947812680

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ještě dodám že motor 145 kW v naftě umí jezdit za 7 litrů taky.

Nevím jak běžný uživatel PHEV, ale za mě by dávalo největší smysl že měšťák, nebo dojížděč do zaměstnání jezdí neustále na elektřinu. A že mu dojde v průměru až když jede někam dál, mimo město.

Podle mě lepší než povolit i HEV. Možná je to trochu sporné, přiznávám, ale ve světle "tlačítko EV" je mnohem přijatelnější varianta pouze PHEV.

A je to i pobídka pro rozšíření povědomí o EV (za předpokladu že každý nový PHEV majitel záhy zjistí jak dobře/levně se na EV pohon jezdí).
Že je to přechodový článek, o tom žádná. Bohužel nejde skočit hned na EV. Jak z technologických možností, tak z důvodů povědomí.

---

Leaf 2012 koupen 2018/05; najeto: cca 4k km

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Bohužel v Praze parkují i lidé kteří autem do práce nejezdi a používají hromadnou dopravu. Pak už není tak důležité jestli mají PHEV nebo BEV. Investice do PHEV se tenhle lidem nevyplatí (a obvykle na to nemají).
Argument že ve městě ty auta nemají co dělat mi přijde divný... Představa že automobil stojí za městem a na víkendový výlet jeden vlakem za prahu, tak přesedam do automobilu a jedu např na okraj jiného města mi přijde divná. Hlavní výhodou auta je že ví mužů použít kdykoliv, a doveze mne rovnou do cíle.

Nic takového ale netvrdím.
Napíšu to stručněji - HEV nepodporovat, je to zakuklenej spalovák, PHEV... když už podporovat něco kromě BEV, tak jedině PHEV.

O modrých zónách a dopadu na místní jsem nic nepsal. Kdyby ano, asi bych souhlasil s tím, že podporovat elektriku zabíráním něčeho čeho je už desetiletí nedostatek není úplně dobrý nápad.
Je třeba nějaký nápad protlačit nahoru aby naše úředníky nanapadaly takovéto bejkárny. Do té doby...

Na druhou stranu nic ve zlém ale co je lepší když dojížděči a pojížděči mají výfuk nebo jsou to elektriky ?
Že víkendový majitel auta s výfukem parkuje ve městě nikomu nevadí (až na ta zabraná místa...).

---

Leaf 2012 koupen 2018/05; najeto: cca 4k km

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

"Na druhou stranu nic ve zlém ale co je lepší když dojížděči a pojížděči mají výfuk nebo jsou to elektriky ?"

Když řeknu A (povolíme hybridy), musím říci taky B, tedy zajistit výstavbu dostatku parkovacích míst a to o 10-20 tis. ročně.

Tak ještě jednou - podpora bezvýfuků není nutně spojena s parkovací problematikou. Komentuji obojí odděleně.

A podpora hybrydů (A) není nutně pouze parkovacími místy. To že se to tady spojuje s (B) nebylo to co jsem komentoval. Spojte to s něčím jiným a prosaďte to. Plně vás podpořím.

---

Leaf 2012 koupen 2018/05; najeto: cca 4k km

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Docela rád bych si přečetl důvodovou zprávu k povolení parkování hybridů v modrých zónách. Minulý rok se prodalo 3000 hybridů, letos to bude 10 tis. a příští rok 30 tis. Myslím, že u toho nikdo moc nepřemýšlel.
Po Praze se přepraví pouze 49% lidí MHD, tedy po ulicích jezdí přibližně 500-600 tis. aut denně, do Prahy dojíždí přibližně 350 tisíc aut denně a ročně v Praze přibývá kolem 50 tisíc aut, tohle není udržitelná situace. Pro většinu lidí v Praze je parkování zdarma a k tomu v modrých zónách velmi ceněná věc a prodej hybridů v Praze stoupne odhadem o násobky za rok, stačí se podívat do ceníku Toyoty a hybrid stojí o 20-40 tis. více než běžné auto a pro ty stovky tisíc lidí co dojíždí ten hybrid ušetří na parkování a benzínu tohle i za rok.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

No je tam fotka c hr a to phev neni. Takze asi to muze byt HEV ale musi mit tlacitko na Ev provoz . To asi toyota zalobovala. Treba ionic hev tlacitko ev nema protoze u HEv je tlacitko Ev k nicemu kdyz to dojede kilometr. Takze toyotu prihlasite a ioniqa niro ne?

Kilometr? Co jsem koukal na specku Yaris hybrid, tak baterka ma necely 1kWh. Takze i pokud to zere jak tesla (20kWh/100km), melo by to ujet pet, realneji spis k deseti (teda pokud to umi nabit do plna a vyjet do prazdna, pet pokud pouziva lehce pres pulku kapacity). Ma tu nekdo praktickou zkusenost?

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Yaris ma asi tretinovou vahu nez Tesla, na baterku to jede docela slusne, ale nevim jak dlouho, je to pouze do 60km/h a urciteho vykonu, takze jako snek. Ale da se to

Takže jestli to chápu správně, i ne P-HEV, pouze HEV co má přepínací tlačítko a i tak si tu energii stejně musí vyrábět motorem (a rekuperací) tuto výhodu může čerpat ?

To mi zní jako rozlišení HEV na ty co mohou vypnout výfuk na pár kliometrů (v centru) ale jinak jsou na tom se spotřebou, efektivitou a splodinami úplně stejně... ?

---

Leaf 2012 koupen 2018/05; najeto: cca 4k km

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Pár měsíců zpět tu byla statistika Toyoty. V průměru cca 55% času stráví hybridní Yaris s vypnutým motorem a cca 33% kilometrů ujede s vypnutým motorem. Ten dojezd cca 2km totiž není tak limitující. Z kopce pojedete a budete rekuperovat, po rovině na elektro nebo s pomocí spalovacího motoru, v zácpě nebo na semaforech na elektro, do kopce se spalovacím motorem.

Ale prumer prece vubec nic nerika o tom, jak dlouho to zvladne jet na elektriku bez nastartovani motoru... Proto jsem se ptal na prakticke zkusenosti.
No nic, jeden by se mel objevit v pribuzenstvu, tak snad bude sance otestovat.

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

A praktické zkušenosti z velkého počtu aut, jsou že malé městské vozítko Yaris při provozu převážně po městě ujede cca 1/3 najetých kilometrů na elektriku (nebo setrvačností).

Obrázek uživatele Vasek ION

Mam NIRO 2017,čistě na elektriku při lehke noze na plynu dam až 6-7km, jakmile poklesne baterka na 4 dilky z 16 naskočí automaticky spalovak,jinak baterie je LiPol 1,6kwh. letní spotřebu mam podle stylu jizdy 3,6-4,2

Porvtzuji, Vasek ION mi NIRO půjčil a ujel jsem čistě na EV 8 km a to byl po cestě i jeden kopeček a jelo by to asi ještě dál, kdybychom nezastavili u krámu. Chce to ale hodně lehkou nohu trénovaného elektromobilisty ;-)

Obrázek uživatele Vasek ION

Ladine predevcirem byl v Plzni i-Pace!! Zaspal jsi!

Škoda, to bych se taky podíval.

A že jsi kamarádovi hned nezavolal...?

Obrázek uživatele Vasek ION

Takže,, na sto "km Niro umi za nejakych 11-14kw :)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Takto napsáno to umí i 7 let starý Leaf

Obrázek uživatele Vasek ION

Nepochopil jsi.... Nadsazku

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Také jsi nepochopil nadsázku nadsázky.

Obrázek uživatele Vasek ION

Lado nedelej ze sebe anonyma...

Obrázek uživatele Vasek ION

Lado nedelej ze sebe anonyma...

Pokud to směřuješ na mě, tak já zde komunikuji pouze pod přihlášením a jsem také pro povinné přihlášení. Někteří si zde píší i sami se sebou...

Obrázek uživatele M.Krupka

Informace od prodejce až dva km na baterii. Informace je staršího data. Technicky vzato z Petřína k Vltavě bez motoru, zpět na benzín. Osobní zkušenost z plug in hybridu Prahu přejedu bez spalovacího motoru celou.

Ano, souhlasím s vámi. Za chvíli tam těch aut bude parkovat tolik, že zruší podporu pro všechny.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

A co je na tom nejhorší, že to platí pouze do deseti let věku auta. A co ty full electric Saxa, které jsou v super stavu, ale holt jsou vyrobené v roce 2003? Jsou to na těch radnicích debilové. Můj vůz bude mít za 3 roky také smůlu. A při tom je to zánovní vůz s akumulátorem ve stavu 85% výrobní kapacity. Opakuji, debilové.

Elektromobilů se to netýká. Sám tam mám zaregistrované Saxo z roku 2001 a parkující zdarma.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Elektromobily parkují v Praze zdarma bez ohledu na stáří.
Ta podmínka 10 let je u hybridu.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Výrobci elektroaut v USA chtějí více domácího lithia

investicniweb.cz/news-vyrobci-elektroaut-v-usa-chteji-vice-domaciho-lithia/

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Malou těžařskou společnost Piedmont Lithium, která je teprve v počáteční fázi svého plánu na oživení těžby v Severní Karolíně, v posledních měsících oslovily dvě velké americké automobilky....

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

USA 2017 celosvětová produkce lithia jen 2% podíl díky jednomu dolu v Nevadě

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Standardní nastavení volby "Zasílání upozornění na email" můžete nastavit na stránce svého profilu.
Ochrana proti nevyžádaným příspěvkům
Absolováním testu nám pomáháte bojovat proti SPAMu. Děkujeme.

EVMapa.cz - mapa nabíjecích stanicAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobile-SalonNabíječky elektromobilů CircontrolKariéra EVC GroupBUS2BUSProdej pneu 100% online

Newsletter