Hybridní Volkswagen CrossBlue Coupé

Jan Grohmann - 03 Květen 2013

Čínský trh je pro skomírající evropské automobilky jednou z mála možností jak vylepšit své finanční ukazatele. Není divu, že na mezinárodním se automobilky předháněly v představování novinek. Jednou z takových je i hybridní sportovní Volkswagen CrossBlue Coupé.popisek_obrazku

Sportovní SUV Volkswagen CrossBlue Coupé
foto: Volkswagen

CrossBlue Coupé vychází z modelu CrossBlue, který Volkswagen představil v lednu letošního roku v Severní Americe. Coupé má však mnohem uhlazenější a elegantnější tvary, možná až podezřelé podobné vozidlu Range Rover Evoque.

Design vozu je ale individuální záležitostí. Pojďme si představit to podstatné. CrossBlue Coupé pod kapotou ukrývá přeplňovaný šestiválcový motor s přímým vstřikováním VW V6 3.0l a dva elektromotory. Celá pohonná soustava dává vozidlu výkon 305 kW (415 koní).

Elektromotory jsou rozdělené na přední a zadní nápravu. Přední elektromotor má výkon 40 kW (180 Nm) a zadní 85 kW (270 Nm). Li-ion baterie se nachází pod středovým tunelem vozidla. Elektromotory slouží především k „motivování“ spalovacího motoru při rozjíždění, popojíždění nebo při prudké akceleraci. Tedy v situacích typických pro palivově náročný městský provoz.

popisek_obrazku

Sportovní SUV Volkswagen CrossBlue Coupé
foto: Volkswagen

Hybridní pohon tomuto více než dvě tuny těžkému vozidlu uděleji zrychlení 100 km/h za 5,9 s a maximální rychlost 236 km/h - skutečně pravé sportovní SUV. Volkswagen modelem CrossBlue Coupé potvrzuje, že v automobilovém průmyslu je křížení mezi modely aut pevným trendem.

„Německý svalovec“ může fungovat na hybridní, elektrický nebo čistě spalovací pohon. Při hybridní jízdě dosahuje spotřeby paliva pouhých 3 litrů na sto kilometrů, při jízdě jen pomocí spalovacího motoru dosahuje papírová spotřeba 6,9 litrů na sto kilometrů. Pravda, v reálných podmínkách bude podobná spotřeba jen „sci-fi“. Skutečná spotřeba paliva bude o 10 – 20 % větší.

popisek_obrazku

Schéma hybridného pohonu
foto: Volkswagen

CrossBlue Coupé se může pohybovat pouze na li-ion baterie. Kapacita 9,9 kWh však příliš velký dojezd neposkytuje. S opatrnou jízdou (bez prudkého zrychlování) je dojezd jen 33 km, při maximální rychlosti 120 km/h. Na druhou stranu, dojezd 33 km je pro většinu populace pro denní dojíždění do práce dostatečná hodnota.

Jestliže jsou údaje o spotřebě paliva aspoň trochu pravdivé, 80l nádrž umožňuje dojezd až 1190 km. Hledáte vhodné auto na cesty do Chorvatska? CrossBlue Coupé je pro vás ideální volba.

Zajímavě je řešen pohon všech kol. Při hybridním režimu se o pohon předních kol stará spalovací motor a elektromotor, o pohon zadních kol pak výkonnější druhý elektromotor. Není však problém využívat pohon všech kol (například v terénu) i při vybité baterii. Spalovací motor může přes přední elektromotor (fungujíce také jako generátor) dobíjet baterie, případně přímo zádní elektromotor.

, tisková zpráva

Zpět na HybridPřidat komentář
Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Opravdu potřebuje člověk na přepravu 2 tunové auto s výkonem 400 koní. Začínám si myslet, že žiji na planetě psychopatů.


VOLTDRIVE - Ideální řešení pro domácí nabíjení vašeho vozu.Sleva na profesionální nabíjecí stanici Webasto LiveNabíječky elektromobilů Circontrol