Hybridní sporťák od BMW a Toyoty

Vývoj nového auta je v dnešní době extrémně náročný, jak finančně, tak technicky. Není divu, že partnerství uzavírají i největší automobiloví giganti. V roce 2011 uzavřelo spojenectví BMW s Toyotou, s cílem vyvinout nejnovější generaci palivových článků, naftových motorů a hybridních systémů. První výsledek spolupráce uvidíme snad již na konci tohoto roku,. Automobilky chtějí představit nový sportovní hybrid.

Základem hybridního sporťáku bude Toyota GT86
foto: Toyota

Němci a Japonci si od „technologické aliance“ slibují především vylepšení efektivity stávajících pohonů – spalovacího, hybridního nebo elektrického. V kuloárech se však mluví o tom, že na letošním tokijském autosalonu Tokyo Motor Show představí obě automobilky pokročilé hybridní sportovní kupé.

„Toyota je silná v zelených technologiích, jako jsou hybridy a palivové články… Věřím, že BMW je silná ve vývoji sportovních aut,“ říká šéf Toyoty Aki Toyoda. „Nadšeně uvažuji o autech, jaká můžou vzniknout z našeho partnerství.“

Základem nového automobilu se má stát sportovní kupé Toyota GT86, které originálně pohání 2l motor Boxer D-4S o výkonu 147 kW (200 koní). Motor dokáže více než 1600 kilogramy těžké vozidlo rozjet na rychlost až 226 km/h. Za 7,6 sekundy pak GT86 zrychlí z 0 na 100 km/h.

BMW i3

Co vznikne spojením Toyota GT86 a BMW i3? Hybridní německo-japonský sporťák!
foto: BMW

Pro nový hybridní sporťák automobilky použijí zřejmě koncept z hybridního auta , kdy přední kola pohání elektromotor, zadní spalovací motor. Elektrický motor získá elektřinu z li-ion baterií nebo skrze alternátor, ze spalovacího motoru.

Podle magazínu Motor Trend může mít nový japonsko-německý hybridní sporťák elektromotory zabudované v předních kolech. Sportovní hybrid se spalovacím motorem vzadu a s elektromotory v předních kolech? Tak to jsme tady ještě neměli!

Jako u jiných konceptů, motory budou pracovat podle jízdních režimů. Pro popojíždění ve městě se dostane ke slovu pouze elektromotor, při předjíždění nebo prudké akceleraci se zapojí do hry oba motory a o jízdu vysokou a stabilní rychlostí na dálnici se postará spalovací motor.

4 Comments on “Hybridní sporťák od BMW a Toyoty”

  1. „Toyota je silná v
    „Toyota je silná v zelených technologiích, jako jsou hybridy a palivové články… Věřím, že BMW je silná ve vývoji sportovních aut,“
    Je nutné dodat, že BMW svoje první auto na palivové články uvedlo už v r. 2002 a tudíž mají k tématu taky co říct.

Napsat komentář