Hybridní nástupce Bugatti Veyron

Jan Grohmann - 11 Srpen 2014

V dobré společnosti nejlepších sportovních aut začíná být hybridní pohon standardem. Počítá s ním i firma Bugatti v případě nástupce dnes již legendárního supersportovního auta Buggati Veyron. Ambice nejsou malé – získat korunu nejrychlejšího sériového vozu všech dob.Bugatti Veyron Ettore Bugatti

Posledním modelem Bugatti Veyron je řada Ettore Bugatti pojmenována po slavném konstruktérovi.
foto: Bugatti

Původní Bugatti Veyron (verze Super Sport) držel donedávna rychlostní rekord pro sériové vozy na hodnotě 431 km/h. V únoru ho však překonal americký vůz Hennessey Venom F5 s rychlostí 435 km/h.

Rekordní hodnoty Veyronu se však týkají také spotřeby. Ve městě Bugatti Veyron spotřebuje 40,4 l/100 km, mimo město 14,7 l/100 km a kombinovaná spotřeba činí 24,1 l/100 km.  

Těmto hodnotám odpovídají také gigantické emise CO2 960 g/km ve městě, 350 g/km mimo město a 574 g/km v kombinovaném provozu.

V současné době však podobné hodnoty staví každou automobilku do velmi negativního mediálního světla. Vedení firmy Bugatti, resp. Volkswagenu, se proto rozhodlo vybavit nástupce Bugatti Veyron ekologičtějším hybridním pohonem.

Kombinace spalovacího motoru a elektrického motoru nezajistí jen příznivější hodnoty emisí, ale rovněž vylepší jízdní vlastností a výkony. Hybridní Veyron poletí po silnici rychlostí až 460 km/h. Na zrychlení z 0 na 100 km/h pak postačí 2,3 sekundy.

K rekordním parametrům má pomoci nový hybridní pohon. Výkon pohonné jednotky je vypočítaná na 1,12 MW, tedy stejnou sílu jakou má patnáctistovkové stádo koní.

Konstruktéři zatím testují, jaké je nejlepší uspořádaní spalovacího a elektrického motoru. U původního Veyronu je motor umístěn vzadu. Pohon všech kol je zajišťován pomocí mezinápravové spojky Haldex umístěné u přední nápravy.

Teoreticky je tak možné umístit dvojici elektromotorů na přední nápravu. Případně vložit pomocný elektromotor mezi spalovací motor a převodovku.

Avšak před konstruktéry stojí mnoho výzev. Jedním z nich jsou i neexistující pneumatiky pro tak velké rychlosti. Vždyť Veyron Super Sport má sice maximální rychlost 431 km/h, ale ta je elektronicky omezená na 415 km/h – jednoduše proto, že žádné pneumatiky nevydrží dlouhodobě jízdu v tak velké rychlosti.

Obrovskou výzvou bude také aerodynamika vozu. Aerodynamický odpor roste se čtvercem rychlosti. Trefně se o narůstajícím aerodynamickém odporu vyjádřili v automobilovém pořadu Top Gear.

V rychlostech nad 200 km v hodině je to jako prorážet cukrovou vatu. V rychlostech nad 400 km v hodině vzduch připomíná puding, který se stále zahušťuje. 

Každopádně, pokud se chce Buggati pyšnit nejrychlejším vozem světě, musí se mít na pozoru. Americká Hennessey chce příští rok představit upravený Venom F5 GT s maximální rychlostí 466 km/h. Ale i pro Američany platí stejná omezení – pneumatiky a aerodynamika.

Současné plány počítají se zahájením prodeje hybridního Buggati Veyron na rok 2016.

Bugatti
Zpět na HybridPřidat komentář
Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

A které z těch aut bude mít delší penis? To je přece stejně důležité jako maximální rychlost...

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Standardní nastavení volby "Zasílání upozornění na email" můžete nastavit na stránce svého profilu.
Ochrana proti nevyžádaným příspěvkům
Absolováním testu nám pomáháte bojovat proti SPAMu. Děkujeme.


EVMapa.cz - mapa nabíjecích stanicKariéra EVC GroupNabíječky elektromobilů CircontrolProdej pneu 100% online
O ČEM SE PRÁVĚ DISKUTUJE?

Newsletter