Hybridní dron létá 100 km/h a unese 5 kg zátěže

Jan Horčík - 29 Květen 2015

Německý startup Yeair! postavil unikátní dron. Díky použití hybridního benzino-elektrického pohonu překonávají omezení současných čistě elektrických dronů.auto německý hybridní dron Yeair

Základní cena tohoto stroje činí 1399 euro, v přepočtu asi 40 000 Kč. To na dron není málo.
foto: Yeair!

Dnešní nejvýkonnější drony umějí létat max. rychlostí 60 km/h při výdrži asi 20 minut ve vzduchu. Německá firma Yeair! to chce změnit tím, že ke každému rotoru/elektromotoru přidá ještě miniaturní 10ccm benzinový spalovací motor.

Čtyřvrtulový dron Yeair! má rozměry 900 x 750 mm a s vysunovací přistávací základnou měří půl metru na výšku. Každý ze čtyř rotorů je poháněn 1,6kW 10ccm dvoutaktním motorem doplněným o 600W elektromotor.

Využití obou motorů je ale odlišné od např. hybridů automobilových. Zatímco tam slouží elektromotory pro rozjezd a pomalý pohyb vpřed, u německého dronu slouží právě benzinové motory k rozletu a stoupání, zatímco vysokootáčkové elektromotory pro rychlé změny směru.

Dron je dále vybaven palubní 1,5l nádrží a malou 1250mAh baterií, kterou spalovací motory navíc během letu dobíjejí. Díky tomu vydrží dron ve vzduchu až hodinu s doletem 55 km a max. rychlostí 100 km/h. Max. zátěž činí 5 kg.

Typicky německy "přímé" promovideo pobaví už drsnou úvodní frází "You like quadcopters?"...
foto: Yeair!

Duální systém motorů funguje zároveň jako záloha. Pokud by se něco pokazilo, některý ze systému snese dron automaticky a bezpečně na zem. Vývojáři navíc říkají, že dron pohodlně ustojí i silný vítr.

Prozatím vybírají na jeho vývoj peníze na Kickstarteru. Už dnes, po třech dnech od spuštění, mají vybráno 56 000 euro z cílových 70 000 euro. A tento cíl bezesporu snadno překonají, protože do konce kampaně zbývá 57 dní.

Kickstarter
Zpět na HybridPřidat komentář
Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Jedná se o podvod, zařízení nelétá. Vyrobili pouze animace.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Na aké limity narazím, ak by som počítal so záťažou 100kg? Chcel by som si zalietať!

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Nejspíš na předpisy. To už by byl myslím na úrovni ultralightu.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Boze,to jsou zvasty.Mam drona ten leta 150km/hod uz rok.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

A nedával by větší smysl jeden centrální a přenos jako u lokomitivy? Myslím že celou regulaci by takové řešení usnadnilo. Motor by navíc mohl být stále v optimálních otáčkách.

Obrázek uživatele Magy

Dostatocne silne a trvanlive prevody by znamenali vacsiu vahu, pri snahe o vyznamne znizovanie vahy by museli konstrukteri siahnut k drahym materialom ako titan a pod. Pre jednomotorovy stvorrotorovy dron potrebujete jednu velku centralnu prevodovku (idealne zapuzdrenu, prachotesnu a tak, aby vydrzala vysoke otacky a vzhladom na male rozmery aj celkom velky krutiaci moment), 4 osky ukotvene minimalne na dvoch miestach v prachotesnych vysokootackovych loziskach (teda dalsich 8 lozisk), plus dalsie 4 90°prevody pod kazdym rotorom a opat aspon 4 dalsie loziska u osiek rotorov. ono sa to nezda, ale riesenie s motormi pre kazdy rotor je jednoznacne lahsie a aj spolahlivejsie riesenie. Pokial sa pokazi jeden motor v jednomotorovom drone, spadne. Ak sa ale pokazi jeden, alebo hoci aj dva motory v 4 motorovom, dron stale dokaze nudzovo pristat a nerozbit sa.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Měl jsme na mysli přenost elektrický, možná jsem to měl blíže specifikovat už v prvém příspěvku.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

2 najhorsie slova v poslednej dobe, startup a dron

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Standardní nastavení volby "Zasílání upozornění na email" můžete nastavit na stránce svého profilu.
Kontrola proti nevyžádaným příspěvkům
Absolováním testu nám pomáháte bojovat proti SPAMu. Děkujeme.


EVMapa.cz - mapa nabíjecích stanicŘízení stanic pro elektromobilyNabíječky elektromobilů CircontrolKariéra EVC GroupProdej pneu 100% onlineŘízení stanic pro elektromobily
O ČEM SE PRÁVĚ DISKUTUJE?