Hummer byla americká značka velkých terénních SUV. Původně šlo o civilní verzi amerického armádního vozidla M998 Humvee. Teď by se mohla vrátit jako elektromobil.
foto: (c) Martin Hesz / Kreisel Electric
Značku Hummer koupila automobilka GM v roce 1998. Postupně uvedla na trh tři verze auta, které proslulo mimo jiné svými rozměry i vysokou spotřebou paliva. Poslední Hummer H3 se vyrobil v roce 2010.
Zkazky o oživení značky se objevily už v polovině minulého roku. Magazín Bloomberg aktuálně napsal, že se dokonce v rámci budoucích plánů elektrifikace v GM uvažuje o oživení Hummeru jakožto elektromobilu.
Americká automobilka GM chce do roku 2023 uvést na trh dvě desítky nových elektromobilů, především osobních aut a malých SUV. Pick-upy a větší elektromobily mají být součástí jiného vývojového programu elektromobility.
GM údajně vidí možnost bojovat se značkou Jeep v oblasti high-endových off-roadů. Automobilka Fiat Chrysler už elektrické Jeepy údajně připravuje. A kromě toho se chystá na trh několik plně elektrických pick-up trucků.
Jde zejména o chystaný Tesla Cybertruck a elektromobily Rivian R1T a Rivian R1S. Ostatně, o možné spolupráci/investici GM do společnosti Rivian se v minulosti také spekulovalo.
OFF: Někdo si trošičku střílí z BEV ofenzívy
OFF: Někdo si trošičku střílí z BEV ofenzívy Mercedesu:
https://m.youtube.com/watch?v=iEjTwsfqHOY
pořád někdo vytahuje to staré video…
pořád někdo vytahuje to staré video…
Tak to je parada, hlavne at se elktrifikuji auta u kterych to
Tak to je parada, hlavne at se elktrifikuji auta u kterych to ma nejmensi smysl. Ikdyz chapu, ze kdyz s tim nekdo vozi decka do skolky, tak mu to velky smysl dava.
Jj, skvělé Cx, lehká konstrukce, úspora energie kam se
Jj, skvělé Cx, lehká konstrukce, úspora energie kam se podíváš. I
deální kombinace pro elektromobilitu.
A taky to mnozstvi dobijecich stanic v lesich, polich,
A taky to mnozstvi dobijecich stanic v lesich, polich, honitbach. Kdyz vam dojde stava pri prekonavani bahniste, hodite na strechu panel a par dni pockate, abyste to mohli zkusit znovu dostat ven.
Zatímco benzínky jsou na každém druhém stromě.
Zatímco benzínky jsou na každém druhém stromě.
Temer, benzinka je v kazde dire. Zalozni kanistr s benzinem
Temer, benzinka je v kazde dire. Zalozni kanistr s benzinem si samozrejme svezete na korbe. Celkem neni problem si zdvojnasobit dojezd vezenym palivem. Pripadne vas v divocine nekdo muze zasobovat napr. shozem z letadla. U BEV by vam leda shodili agregat.
Dalsi nesporna vyhoda je to, ze spalovak i s palivem je porad lehci a teda pruchodnejsi terenem a i tak bude mit 2-3× vetsi dojezd. Rekuperace BEV se v terenu nevyuzije.
Samozrejme se nebavim o CR, ale spis o americe, asii, australii.
Tohle je zase jen o tuposti, hlouposti a bezmozku lidí.
Jen
Tohle je zase jen o tuposti, hlouposti a bezmozku lidí.
Jen naprostý tupec, hlupák a bezmozek by jel na „výlet“ dlouhý 1000 km elektromobilem s dojezdem 300 km, když by věděl, že po cestě nemá nabíječku.
Stejně tak nikdo nepojede spalovákem na „výlet“ dlouhý 1000 km, aniž by si sebou vzal ten kanistr a měl tak palivo na danou cestu, kterou chce jet.
Proto je váš argument naprsto tupý, hloupý a bez mozku s návazností na realitu, protože já teda naštěstí fakt neznám člověka, který by tohle udělal.
Ktery argumemt mate namysli?
Ktery argumemt mate namysli?
Ještě by jsem to vylepšil nějakým drobným 8V 6 litrů
Ještě by jsem to vylepšil nějakým drobným 8V 6 litrů jako range-extender,
IONIQ bude mít tvrdého konkurenta, co se týče spotřeby 😀
IONIQ bude mít tvrdého konkurenta, co se týče spotřeby 😀
Lidi kupujou to co kupujou, elektrifikace za mě dává smysl
Lidi kupujou to co kupujou, elektrifikace za mě dává smysl i v tomto případě. Lepší než další polykač benzínu. Uhelka se sice zapotí, ale ne ve městě a s lepší efektivitou.
Beztak si Humvee kupují jen pozéři na cesty do kina.
Ve chvili, kdy tady chybi rodinne auto, tak je to kalkul na
Ve chvili, kdy tady chybi rodinne auto, tak je to kalkul na rychly kratkodoby zisk. Nebo chteji rychle spytlikovat nejakeho mastodonta, aby se svezli na vlne cyber trucku.
prave ze u takoveho auta to ma extremni smysl, jeho prodeje
prave ze u takoveho auta to ma extremni smysl, jeho prodeje byli male ikdys to byl benzinak/naftak a krom rychlosti tankovani tam moz rozdilne parametry nebudou, ta civilni verze mela dojezd na natankovani cca 300-350km, a v terenu se sotva dostavala ke 100km dojezdu, 1 natankovani stoji v CR cca 3000,-, takze kdo si to bude schtit koupit, tak s tim alespon nebude coby s elektromobilem tak skodlivej co se emisi tyce, a toje rozhodne plus
pro automobilku takove auto dava smysl hodne, neb prodeje bude mit +- zajistene v tom omezenem mnozstvi, bude to zrejme zase hodne ikonickej model, a hlavne, coz je asi dobre pro nas vsechny, takovej model pomalu zacne presvedcovat i totalni odpurce elektromobility kteri H1 vymenili za jina obri truck monstra s diesely, a ze vyrobcu podobnych maloseriovych aut je po celem svete spousta a kdys se prestaval oficialne vyrabet a prodavat model H1, tak jim sli prodeje hodne nahoru 😉 urcita skupina lidi proste o takova auta ma zajem
H1 mel 2 nadrze celkem 160l spotrebu realne 25-30l na silnici.
H1 mel 2 nadrze celkem 160l spotrebu realne 25-30l na silnici. Coz je cca 500-700 km.
Ale jinak to povazuju za uplne zbytecne auto, pokud clovek nepotrebuje dat na strechu kulomet. I do terenu jsou daleko agilnejsi a pruchodnejsi auta.
No na masirku ega ve meste je to zrejme nenahraditelne.
H1 vyrábět nebudou, maximálnš tak H3 což je lehce
H1 vyrábět nebudou, maximálnš tak H3 což je lehce překopanej pickup od GM.