Honda výrazně snižuje produkci odpadu v továrnách

v obrovských s sebou nese nejen spotřebu vody, a tepla, ale také produkci velkého množství . Ten musí být následně transportován na skládky. Honda za posledních deset let snížila produkci skládkového na jedno vyrobené z třiceti na méně než kilogram.   

graf: Honda

To, že továrna neprodukuje žádný odpad, který by se odvážel na skládku samozřejmě ještě neznamená, že neprodukuje vůbec žádný odpad. Taková továrna zatím neexistuje asi nikde.

Jde o to, že většina zbytkových a odpadů se dá tak, aby skutečného neužitečného odpadu zbylo co nejméně. A právě to je případ .

Už v roce 2001 se továrna Honda ve městě Alabama stala první auto-továrnou v severní Americe, která neprodukovala žádný odpad pro odvoz na skládku. Nastavila tím laťku, kterou se od té doby snaží vyrovnat každá továrna Honda v USA.

Ještě v roce 2001 přitom Honda produkovala 28,486 kg skládkového odpadu na jedno vyrobené . V současném fiskálním roce 2012 to má být podle odhadů 0,816 kg. Cílem je dostat se na nulu.

Jinými slovy to znamená, že naprostá většina vytvořeného odpadu v továrnách Honda je , nebo využita k (tzn. spálena). Odhad je takový, že za posledních 10 let Honda ušetřila před odvezením na skládku necelé 2 000 000 tun odpadu. Tisková zpráva to přirovnává k objemu odpadu, který vyprodukuje celé jako je Chicago za jeden rok.

Pár konkrétních příkladů: písek ze slévání některých součástí v továrně v Alabamě se využívá k výrobě betonových . V automobilové továrně v Marysville se šetří ocel tak, že výlisky se lisují z co nejmenších kusů plechu.

tisková zpráva

Napsat komentář