Honda a GM budou společně vyrábět palivové články v Michiganu
Americká automobilka General Motors a japonská Honda oznámily společný podnik na výrobu pokročilých palivových článků v Michiganu. Výroba tam má začít v roce 2020.
foto: John F. Martin pro General Motors a Honda
Nový podnik má název Fuel Cell System Manufacturing, LLC. Společná investice se má pohybovat kolem $85 mil., což je na takový podnik překvapivě málo. Provoz by měl zaměstnat asi 100 lidí.
GM a Honda díky dohodě o spolupráci vyvíjejí pokročilé palivové články společně už od poloviny roku 2013. Spojily své vývojové týmy a sdílejí také intelektuální vlastnictví. Cílem je vytvořit kompaktnější, dostupnější systémy vodíkových palivových článků.
foto: GM/Honda
K tomu vede cesta skrze snížení obsahu vzácných kovů, zlepšování designu a vývoj lepších výrobních procesů. Větší zkušenosti může v tomto případě nabídnou japonská Honda, která už řadu let omezeně nabízí vodíkové auto Honda Clarity FCX.
Právě v prosinci 2016 začaly dodávky třetí generace Clarity do USA. Letos představí Honda také plně elektrickou verzi Clarity Electric a plug-in hybrid Clarity Plug-in. Auta se budou prodávat ve všech 50 státech USA.
Už čtvrtá generace vodíkových aut Honda bude poháněna palivovým článkem vyvíjeným společně s GM. Komerční vodíková auta připravuje pochopitelně také GM, které je už dříve testovalo.
Honda si dala za cíl mít 2/3 prodejů do roku 2030 v elektrifikovaných vozech. Vodíková auta jsou součástí tohoto plánu, což potvrdil na aktuální tiskové konferenci i Toshiaki Mikoshiba, prezident Honda North America.
Je mi jedno na co to bude jezdit!
Baterka,vodík,stlačený vzduch či kombinace - stačí jak to ujede 300 km,uveze 5 lidiček a bagáž,bude mít pohon 4x4,cena do 400000,- Kč barva tmavě modrá -to je důležité,zbytek jsou prkotiny!
Pepa
a čo tak náklady na PHM?
tam vodík bude ťahať za kratší koniec na večné veky a nikdy inak.....je to volovina.
panovi horckovi se podarilo napsat clanek, ktery ani naznakem nerika, ze vodik je k nicemu. to je pozoruhodne.
Vodík mi prostě nedává smysl. Když vedle sebe postavím Bolta a pak Mirai, tak se musím začít hrozně smát při nasedání do toho Bolta. Stojí polovinu, dojede stejně daleko, životnost má stejnou ne-li delší, provozní náklady má třetinové...
Nejsem zrovna fanda vodiku, ale zatim si neumim moc predstavit elektricky "dalnicni korab" na baterky. Treba nemci je kupuji docela ve velkem a bezne se pouzivaji na dalkkove cesty vysokou rychlosti (200 je naprosto bezne - od nas z firmy jezdi lidi do nemecka dost). Pri takove vyuziti se i dojezd tesly snizi hluboko pod unosnou mez. Rekl bych ze ten trh je dost velky a tam by se to potencialne do budnoucna mohlo chytit.... (pokud pro to bude nejaky duvodu - napriklad zakaz spalovacich aut)
Kolik % aut z celkovýho množství jsou dálniční koráby? 15 %?
Co jsem viděl rak Mirai oplývalo velmi vlažnou akcelerací vůči běžným spalovákům. Je to omezení díky technologii?
Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // #BasuraChallenge #trashtag
No i kdyby 15% tak to je porad 10 milionu auto rocne coz je rekneme dost zajimavy segment trhu.
Jinak mirai ma zrychleni z 0 na 100 za 9 sekund, coz neni zadna hruza a vykon clanku asi 100kW (tj by mela byt schopna i drzet dlouhodobe vysokou rychlost....
Hlavne jde ale porad o hodne rane stadium, argument ze vodikove auto jsou na nic, protoze mirai ma slabsi akceleraci jsou asi tak naurovni tvrzeni, ze baterkova auta jsou na nic, protoze leafem clovek nikam poradne nedojede...
Ja klidne tvrdim, ze je vodik na nic.
Cely tenhle humbuk kolem vodiku je jen trik, jak ziskat dotace od humanitne orientovanych lidi ve vlade. Pokud by chteli aby to fungovalo tak udelaji palivovy clanek na metanol/etanol.
V tom je budoucnost - je to kapalina takze se da pouzit existujici infrastruktura, vyrabi se z biomasy, da se vyrobit i z elektriny a sodovky. A narozdil od vodiku je mnohem bezpecnejsi.
No jo. Jenomže u etanolu každýmu dojde, že už 5% přidání etanolu zvedne viditelně cenu benzínu. Tudíž každýmu dojde, že 100%ní etanol bude dost drahá pohonná hmota. Cenu vodíku zná málokdo, takže se tím při svých úvahách příliš nezatěžuje.
zapomeli jste na jeden podstatny ty "dalnicnich korabu" - kamionova nakladni doprava. tady je cista elektromobilita naprosto nepredstavitelna. ty tuny baterek a nekonecne dobijeci casy jsou daleko za hranici unosnosti. presun na koleje neprichazi v uvahu, vodik zustava zatim jedinou bezemisni alternativou, ale asi to je nepodstatne. myslim, ze zatim jako spolecnost nemame na to a ani v nejblizsi dobe mit nebudeme.
A kde tvrdím, že jsou na nic?
Btw To ranné stádium už trvá dost dlouho, připadá mi že snad už všechny automobilky vyvíjeli a testovali vodíkové pohony a to už pěkně dlouho a za spousty peněz tedy oproti baterkovým autům.
Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // #BasuraChallenge #trashtag
A co ja s tim? Ja jsem jenom napsal, ze me napada jeden segment trhu, kde by mohly mit vodikove auta oproti baterkovym vyhodu, jak to vyjde finance s vyvojem nebo vyrobou fakt netusim, stejne jako netusim, jestli se podari stahnou ceny baterek a vyroby EV tak, aby vychazely baterkove auta na podobne nebo nizsi penize nez bezinovy ekvivalen i u levnejsich trid...
:)))
Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // #BasuraChallenge #trashtag
Bez akumulátoru dobíjeného tím článkem by se možná nerozjel vůbec. Výkon palivového článku se nedá moc dobře regulovat.
Nekupujte BTC za 10k, počkejte až bude stát 100 tisíc USD ;-)
Firmy jiz nakoupily 6,42% (!) všech bitcoinů které kdy budou existovat! https://bitcointreasuries.org/
To se mi moc nezda, proc potom v recenzich vsichni zminovali "vysavacovy" efekt auta kdyz se slaplo na plyn (a kompresor tak zacal tahat maximum vzduchu aby mel dost kysliku pro dostatecny vykon palivoveho clanku? Rekl bych ze clanek se da regulovat celkem v pohode, jen to neni tak rychle jako regulace vykonu elektromotoru (tj bez te pridavne baterky by byla velka prodleva mezi pridanim plynu a nastupem vykonu....
No právě todle asi uživatele dálničních korábů co to švihaj dvestěé moc nenadchne a vysmějou se jim.
Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // #BasuraChallenge #trashtag
No panečku 4. generace a kolik už celkově prodali 3? Za každou generaci jedno :D:D
Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // #BasuraChallenge #trashtag
Neexistuje nějaký palivový článek na CNG?
To nevim, ale školačky z Afriky už udělali palivo ze chcanek ;)
http://www.forbes.com/sites/matthewdepaula/2012/11/08/teens-create-a-way-to-use-urine-as-fuel/#42e1f5b5555d
Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // #BasuraChallenge #trashtag
dalšízaprodanýjapkotojóta
Vodík je Blbost aneb : Kdóó chce 870 bar extremě výbušnýho pod zadní sedačkou na který jsou dětský autosedačky ;))))
Jestli to bouchne, tak je jedno, jestli bude nádrž pod zadníma sedačkama, předníma, nebo sedačkama ve vedlejším voze...