HISTORICKÝ MOMENT: Elon Musk ukázal první vyrobený elektromobil Tesla Model 3

Během včerejška Elon Musk na svém Twitteru potvrdil, že z továrny Tesla ve Fremontu vyjel první vyrobený kus elektromobilu Tesla Model 3.

Takhle vypadá první vyrobený kus elektromobilu Tesla Model 3 s VIN1
foto: Tesla

Na elektromobily Tesla Model 3 netrpělivě čekají statisíce zájemců z celého světa. Tesla auto konečně začala vyrábět a od konce tohoto měsíce začne dodávky plnit.

Pro automobilku Tesla, ale i elektromobilitu jako takovou, jde o historický moment. Elon Musk založil společnost Tesla právě s cílem vyrábět dostupné auto čistě na elektřinu, které by se vyrovnalo běžnému spalovacímu vozu.

A to se mu s Modelem 3 konečně podařilo. První kus putuje samozřejmě do Muskovy garáže. Během srpna chce Tesla vyrobit asi stovku dalších kusů, v září už asi 1500 a na konci roku má vyrábět už 5000 aut týdně.

I tak ale bude splnění všech téměř 400 000 potvrzených a přes půl milionu spekulovaných rezervací trvat nějaký čas. Kdo auto rezervuje dnes, dočká se ho nejspíš až v roce 2019, ne-li později.

Elon Musk

53 Comments on “HISTORICKÝ MOMENT: Elon Musk ukázal první vyrobený elektromobil Tesla Model 3”

    1. Ti tesláčtí imbecilní „designeři“ udělali auto delší
      Ti tesláčtí imbecilní „designeři“ udělali auto delší než Octavia, ale s o 150 L menším celkovým kufrem, takže já asi ne, uvažuju totiž o zrušení objednávky. Teslu po designové stránce (krom aerodynamiky) vedou naprostí debilové, nekompetentní děti.

        1. Nejste v tom sám. Mě na celé té záležitosti kolem firmy
          Nejste v tom sám. Mě na celé té záležitosti kolem firmy Tesla zajímá hlavně otázka ekologie. Tesla je tahoun, který potáhne – a už i teď táhne mnoho tradičních firem produkujících vehikly na spalovací motory úplně jiným směrem. Slibuji si od toho hlavně:
          — menší závislost nebo nezávislost na fosilních palivech
          — v spojení s OZE větší energetickou soběstačnost
          — výrazný úbytek smogu ve velkých aglomeracích

          Je toho ještě víc, ale tohle jsou hlavní důvody, proč se o to zajímám. Pak mám ještě jeden z druhé strany, tak říkajíc. Otec je motorář a celý život dělal velké naftové motory. Vím toho dost, abych si dokázal domyslet, že celá ta současná spalovací produkce je v koncích s vývojem. Přešlapují na místě. Vytahují ze šuplíku překonané koncepty, které oprašují, vymýšlí různé komplikace, které zase opouštějí. Soumrak spalovacích motorů přišel v okamžiku, kdy přešli od karburátoru na přímé vstřikování u zážehových motorů a začali produkovat diesely do aut ve velkém, protože se setřela cenová bariéra. U vznětových motorů se brzy přišlo to, že spalovací proces ve vznětových motorech je efektivní až od určité velikosti spalovacího prostoru a to se ví už nejméně 50 let, jenomže benzíňáky se staly skoro stejně drahé a tak to zkusili s vějičkou levnějšího paliva. A to je konec spalovacích motorů v automobilech. Přežijí jenom hybridní soustavy a to ve velkých agregátech (lodě, lokomotivy, možná nějakou dobu ještě nákladní vozy), ale i ty budou postupně vytlačené. Ostatně, jako cokoli, co je dílo lidské.

          1. A kdo by takovým kecům věřil!
            Proto na světě jezdí

            A kdo by takovým kecům věřil!

            Proto na světě jezdí skoro 2 miliardy aut na fosilní paliva – když jsou v koncích. A jejich počet každým rokem o cca 100 miliónů roste. A Budou zde jezdit ještě nejmíň 50 – 100 let.
            Žádná tesla nic nezmění, protože to co vyrobí za rok, to jen VW vyrobí a prodá za 2,5 dne.
            Tak klidně tatovi řekni, že nic v koncích není a masového rozšíření elektromobilů se určitě nedožije – vlastně se toho nedožije nikdo ze zdejších diskutérů.

  1. az by to stalo 17 000 eur, malo reálny dojazd 500 km po
    az by to stalo 17 000 eur, malo reálny dojazd 500 km po dialnici s klimatizáciou a 3 ludmi na palube s batozinou, dalo sa v tom doraziť do chorvátska a nabíjanie by nestalo viac ako benzin a netrvalo viac ako hodinu, bolo to overene a spolahlive auto, a ak by sa to dalo naozaj kupit hneď… nekúpil by som si t.corollu 2017, co sa uz prave stalo.

    az sa na SR objavi prvy vlastnik s testami, mohol by to sem dat, a ak by boli splnene uvedene podmienky po 4 r. od teraz, kto vie…

    1. nojono na tepílky jeko ty je pak prostě potřeba uvalit
      nojono na tepílky jeko ty je pak prostě potřeba uvalit daňovou zátěž za otravu vzduchu rakovinou at už při nákupu popelnice nebo na pálivo aby tě to prostě donutilo přemýšlet. Každopádně se primárně neřadíš mezi elitu elektromobilního světa to už víme, netřeba nás dalšíma ažaž zásobovat :))))

      1. tepílky ?
        osobné útoky sú prejav slabosti.
        staré auto som

        tepílky ?
        osobné útoky sú prejav slabosti.

        staré auto som predal, nové kúpil a čo do záťaže živ. prostredia tu už padlo že je to záťaž. nie je rozhodne vačšia ako tá z uhelných elektrární.

        vlastne ma tvoja reakcia otočila,
        a práve som sa rozhodol, že nie, nebudem to po 4r. skúšať s T3,
        niečo prehnité v tej reakcii ma práve osvietilo.

          1. aj do tohoto motora sa da liat nieco ine ako benzin vyrobeny z
            aj do tohoto motora sa da liat nieco ine ako benzin vyrobeny z ropy. samotne palenie a katalyzator .. kolko to bolo ? 1 percento z celkoveho znecistenia ? to je nic.

            podla mna je orientacia ne ekoterorizmus .. pardon, ekologiu, zavadzajuci, a po spravnosti je lepsie sa zameriavat na zdroje energie, cize kde a z coho sa vyrobi pre tepelne motory a pre uskladnenie do elektrochemickeho akumulatora.

      2. To jo zatěžovat obyč lidí ale , nákladýky a dodávky
        To jo zatěžovat obyč lidí ale , nákladýky a dodávky přeložené supějící ,ze zaní není vidět to je v pohodě , když venu že mám auto co má skoro 400tkm najeto a ubrouskem vytřu výfuk a je mnohem čistčí než když přejedu po střeše asi to o něčem svedčí ale je mi to prd platné nebot LPG stejně jako eko neuznávají.

        1. a samozřejmě že by se to sociálně muselo upravit, dan jen
          a samozřejmě že by se to sociálně muselo upravit, dan jen na nový fosílie a benz s dízlem a e85 taky, všechny kamiony povinne na CNG, dízlgas nebo trolej … jenže to by museli makat v parlamentu, takhle je to jen keci do dizkuze 😉

    2. to je ako keby si napísal, že až bude nový iPhone stáť
      to je ako keby si napísal, že až bude nový iPhone stáť do 300e, a bude mať univerzálny micro-usb konektor na nabíjačku, tak budeš zvažovať kúpu

      uži si corollu, je dosť možné, že to bude tvoje posledné auto v osobnom vlastníctve.
      a kým ju zjazdíš, svet už bude zrejme ide, a autá už budú kupovať len papaláši a car-sharingové spoločnosti

      a inak nič proti tvojmu rozhodnutiu. Ja mám tiež spalováka, a moje ďalšie auto (na 99% jazdenka) bude tak isto sračkomet, a Teslu3, alebo niečo adekvátne, si kúpim tiež až keď bude k dispozícii ojazdená za 20k.

      holt nie každý musí chcieť vypláznout za auto 50k, aj keď na to má
      sú aj iné veci v živote

    3. to je ako keby si napísal, že až bude nový iPhone stáť
      to je ako keby si napísal, že až bude nový iPhone stáť do 300e, a bude mať univerzálny micro-usb konektor na nabíjačku, tak budeš zvažovať kúpu

      uži si corollu, je dosť možné, že to bude tvoje posledné auto v osobnom vlastníctve.
      a kým ju zjazdíš, svet už bude zrejme ide, a autá už budú kupovať len papaláši a car-sharingové spoločnosti

      a inak nič proti tvojmu rozhodnutiu. Ja mám tiež spalováka, a moje ďalšie auto (na 99% jazdenka) bude tak isto sračkomet, a Teslu3, alebo niečo adekvátne, si kúpim tiež až keď bude k dispozícii ojazdená za 20k.

      holt nie každý musí chcieť vypláznout za auto 50k, aj keď na to má
      sú aj iné veci v živote

        1. ok, tak si tam dosaď Samsunge Edge, alebo whatever
          pointa

          ok, tak si tam dosaď Samsunge Edge, alebo whatever
          pointa bola, že nemá zmysel očakávať od nejakého produktu špecifikácie, ktoré nie len že nikto nemal v pláne doručiť, ale dokonca by to bolo svojim spôsobom proti pôvodnému zámeru

          ak chcem od telefonu výdrž 2 týždne na jedno nabitie, ktoré trvá hodinu, tak si kúpim novú Nokiu 3310, alebo iný not-so-smart-phone

          ak si chcem púšťať videá v 4k a chcem aby to malo v sebe zabudovaný laserový meč, tak holt počítam s tým, že to za hodinu nedobijem, a nevydrží to 2 týždne na jedno nabitie

          1. myslím, že s telefony se to srovnávat nedá, prostě
            myslím, že s telefony se to srovnávat nedá, prostě nový=drahý produkt, nic nenormálního

            jen se obávám, že ze svýho sračkometa si v pohodlí řízení značně ublížím s M3 … jediný důvod, proč si to chci koupit, je hlavně bezpečnost, ve všem ostatním je horší než můj 13 let starý, nezničitelný diesel (krom výkonu)

    4. 500km po dalnici to v prvni verzi urcite neda, ale 400km kdyz
      500km po dalnici to v prvni verzi urcite neda, ale 400km kdyz clovek pojede 110 misto 130 si myslim, ze to da s tou vetsi baterii (cca 75kWh).

      Co se ceny 17.000€ tyce, o tom si muzeme nechat zdat 😀

      A co bude za 4 roky, tezko rict, Model S se za posledni 4 roky zmenil k nepoznani 🙂

    1. vypadá dobře s normálním předním sklem. ještě aby
      vypadá dobře s normálním předním sklem. ještě aby měla schopnou palubovku – alespoň pořádně přišroubovaný střední 15″ LED displej otočný na štorc a pak už si jen před volant dokoupím 10″ tablet, wifi ho připojím do palubní sítě a stáhnu z Tesla Storu aplikaci : Emulace budíků BMW“ a bude to jakštakš fajne soudruzi ;))

      electrek.co/2017/06/22/tesla-model-3-design-is-pretty-much-final-plus-new-insights-from-a-batch-of-high-quality-photos/

Napsat komentář