Havelaar Bison: elektrický pick-up s dojezdem 300 km půjde proti Tesle

Jan Horčík - 09 Srpen 2017

S elektrickými pick-upy, ať už plně nebo jen částečně, jako by se roztrhl pytel. Po Bollingeru, Tesle a Workhorse W-15 tu máme další kousek, tentokrát z Kanady.auto Havelaar Bison: elektrický pick-up

Tenhle elektrický pracant chce jít proti Tesla pick-upu. Bude to jen další plácnutí do vody, nebo se opravdu podaří dotáhnout tenhle produkt do úspěšného konce?
foto: Havelaar

Nová kanadská společnost Haverlaar s nizozemskými a čínskými konexemi představila nový plně elektrický pick-up pojmenovaný Bison. Na jedno nabití má ujet 300 km.

auto Havelaar Bison: elektrický pick-up

foto: Havelaar

Tenhle nový severský pracant nabídne 1,3 m³ nákladového prostoru, rám z oceli zpevněné , pohon všechy čtyř kol i zásuvku pro vaše nářadí. Auto mají pohánět dva elektromotory.

auto Havelaar Bison: elektrický pick-up

foto: Havelaar

auto Havelaar Bison: elektrický pick-up

foto: Havelaar

Zejména Kanada a Spojené státy jsou pro tento typ "trucků", jak jim tam říkají, doslova domovskými trhy. Takový Ford F150 tam patří k nejprodávanějším autům vůbec, prodává se ho třináctá generace!

auto Havelaar Bison: elektrický pick-up

foto: Havelaar

auto Havelaar Bison: elektrický pick-up

foto: Havelaar
Zpět na HybridPřidat komentář
Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

South Park nekecá!
V Kanadě opravdu jezdí auta se šišatýma kolama :-)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Prispevek: jezdim nekolikrat do roka 1150km, pauzy mam v prumeru po 350km: zachod, svacina, piti, mrknu mapa, inet, vzdy min.20min. Nikdy ne 5 min.i kdyz specham. Nabijeni 80% do 30 min je prijatelne pro vetsinu ridicu na dlouhych cestach.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Mam automatickou sekacku uz 6 let,jadnou jsem menil baterk. Jsem lenoch sedim pod slunecnikem, popijim pivko a koukam jak pekne sekam.

Obrázek uživatele Radovan

Moje oblíbená věcička. Bohužel cenově dost vysoko a nemám pro to dobrý pozemek - svah, členitost, 2 úrovně bez přechodu (schody po opěrné zdi) a spodní úroveň rozsekaná na kousky terasou a brankami, oddělujícími různé části zahrady. Ale do budoucna jedině toto. Možná to časem někdo naučí chodit po schodech, skákat přes terasu, míjet zahradní nábytek a otvírat si branku :-)

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 55 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 17 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Predem pisu ze nejsem Tesla fanatik, ale vzdy me fascinuji clanky o Tesla konkurenci. I VW priznava, ze konkurovat Tesle bude pro nej kua problem, natoz pro firmu "na papire".
Konkurovat Tesle v elektromobilite je temer nemozne, vudcu jako Musk se moc nerodi, je to magnet na finance a na lidi, da se hovorit jiz o nejakych zkusenostech a know how, dale gigafactory atd. atd.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

OT: Prášková slitina Al + H2O ==> H (prý hodně)

osel.cz/9495-nahodne-objeveny-nanohlinik-by-mohl-nastartovat-vodikovou-ekonomiku.html

Hypotetická situace: Vyrobíme vodík se 100% účinností, uskladníme ho beze ztrát, dostaneme do auta beze ztrát a získáme z něj přesně tolik energie, kolik jsme do něj vložili.
Při této velmi nereálné hypotetické situaci jsme teď 1:1 s elektromobilem s jedinou výhodou pro vodík v rychlosti čerpání paliva. Jenže majitel čerpací stanice asi bude chtít vydělat, takže náklady jízdu vodíkového auta budou vždy náklady na jízdu elektromobilem + marže obchodníka.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Tak to asi těžko :) Vyrob jakoukoli energii se 100% účinností :D Například solární s účinností kolem 20ti %, připočti ztráty při transformaci, přenosu a nebo uchování.. Pokud máš možnost někde vyrobit vodík, kde to dává smysl, proč ne? Například z prasečí kejdy s pomocí bakterií nebo nanomateriálů. Samozřejmě je nesmysl ze soláru s účinností 20% ještě dělat vodík, ale například z výše zmíněné biomasy, pokud je profitabilní účinnost, proč ne?

Navíc u vodíku je jedna podstatná výhoda - energetická hustota. Jakou poskytnutelnou (nemyslím E=mc2) energetickou hustotu má 1000 Kg lithiových baterií a jakou energetickou hustotu má 1000 Kg zkapalněného vodíku? Zkus si to najít :)

Mimochodem v budoucnosti bez spalovacích motorů by se mohla bateriová technologie a vodíková technologie docela dobře synergicky doplňovat. Z vodíku se dá při reakci s kyslíkem přímo získávat elektrická energie, takže v elektromobilu nebudeš potřebovat žádný spalovák jako range-extender, třeba v nákladní dopravě, kde potřebuješ výkon..

Zkus si najít třeba TriHyBus na WkiPedii..

Ti frajeři, co na tom pracují profesionálně mají asi lepší vhled do situace než ty :)

Četl jsi vůbec ten můj příspěvek? Přijde mi, že raguješ úplně na něco jiného. Psal jsem o tom, že i když by se vyrobil a uskladnil vodík se 100% účinností, tak se bude jednat vždy o výrazně dražší palivo, než u klasického elektromobilu a jelikož to nejde, tak ten rozdíl bude ještě mnohem větší. A zatím mi současné ceny vodíku (9€/kg, tedy na méně než 100km) dávají za pravdu. Vodík je proti baterkám 10 let pozadu, tzn. za 10 let se může dostat na 1 % tržního podílu a v tu dobu už budou li-ion zase úplně někde jinde v ceně, hustotě i rychlosti nabíjení. Nemám proti vodíku nic, vítám každou alternativu ropy, ale tu budoucnost prostě nevidím ať dělám co dělám a žádný frajer mě zatím nepřesvědčil o opaku.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Počkej, tak teď ti skutečně nerozumím.. Každý BEV je napájen nějakou elektrickou energií, kterou musíš někde a nějak vyrobit.. Pokud jsi dobře četl můl příspěvek, tak bys věděl, že vodík je pouhé médium, které dokáže energii uchovat a v případě potřeby vytvořit.. Stejně jako ropa nebo plyn, je to pouhé médium, které tu rnergi dokáže poskytnout..

Navíc zrovna vodík je chemicky daleko čistější než nějaké komplexní uhlovodíky.. Ropné deriváty..

Takže nevím, co mi chceš říct.. Pro praktickou ukázku ti ukážu test raketového motoru RS-25, který využívá pro svůj tah přímou chemickou reakci zkapalněného Vodíku a Kyslíku, kde jako "zplodiny" vychází čistá vodní pára..

A hádej, čím je ta výtoková tryska chlazená?

Dej si do YouTube tohle: Future SLS Rocket Engine Test Fired at Full Power

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

A četl jsi vůbec můj příspěvek? Ty jsi pozadu jako ten tvůj Vodík :) Kterej je ale oproti tobě vepředu :)

Nejlepší obrana je zdá se nesmyslný útok.
Každý kdo četl jeho příspěvek pochopil co tím chce říct/vypíchnout.

Pardon, skoro každý :)

---

Boo

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Bohužel, jsi technologicky nevzdělaný a tak trochu pozadu.. :D

Sorry jako.

Ale reagovat na diskuzi předkládající situaci slovy "hypoteticky", fanatickým vyvracením že to není možné je... trochu jiná liga technologie :)

---

Boo

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Rychlost čerpání a délka dojezdu. Dokud EV nepůjde nabít do 5min a nebude mít dojezd aspoň 800km, tak je to pořád jen hračka pro fanoušky. Ne náhrada spalováků.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Pak nechápu jak se mohly uchytit smartphony...

Drtivá většina nabíjení (90-95%) má probíhat v místě kde to auto 90 procent času normálně stojí, doma a v práci. Tzn. každý den má ráno být plné (dle potřeby uživatele).

"K pumpě" (rychlonabíječce) má auto jet pouze na extradlouhé cesty, no a na těch člověk stejně potřebuje občas zastavit a vyčurat se, protáhnout záda, najíst se.

EV s 300 + km dojezdem a dobíjením na 80% baterie za 30 min., tak bezproblémů obslouží alespoň 80 % řidičů v ČR.

Ano, není to auto pro všechny, ale to není žádné auto a žádná technologie. Každopádně ne vodNík.

---

Shell go to hell. TESLA RULEZ

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

800km za 5minut nabíjania je málo. Ja myslím, že elektromobily nemajú šancu pokial nebude dojaz aspon 10 000km a to za 3 minuty nabíjania !!!

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

nene dokud to nebude mít bezdrátové dobíjení podle Nikoly Tesly s neomezeným dojezdem tak to nemá šanci

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

ešte ste zabudli, že to nemôže stáť viac ako 300.000 CZK v základnej výbave, až POTOM to je poriadna náhrada za spalovaky.

inak strašne by ma zaujimalo, kde sa hentakí šaňovia s tým 800km za 5 min argumentom stále berú?
vyjadrujú sa pod každou diskusiou o EVčkach už aspoň 2 roky, a stále dokola a dokola tie isté argumenty.

tak teraz fakt neviem, či to je trolling, alebo to myslia vážne

Obrázek uživatele ozana

Nejsou schopni změnit své myšlení.

"Kdybych se zeptal lidí, co chtějí, řekli by mi 'rychlejšího koně'" Henry Ford

---

Jezdím na proud, najeto 63 tisíc km. G-E STROMOS 7 let a 68 tisíc km.

Obrázek uživatele Radovan

800 km je Ostrava-Mnichov nebo Ostrava-Praha-Ostrava bez zastávky. Stačí pro ukázku absurdity dojezdu alespoň 800 km?

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 55 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 17 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

Samozřejmě je to nesmyslný požadavek.
Ted jsem se vrátil z dovolené Kiou Soul EV. Dva dospělí, tři velké děti. Start Olomouc, cíl Ceská Republika. Ujeto celkem 1240km za 5 dní. Naprosto nikde jsme nečekali na nabíjení auta. Vždy to vyšlo současně s jídlem, zábavou, spaním nebo stačila baterie na požadovaný dojezd.
Jen to chtělo kouknout do mapy a trochu plánovat, což je dnes už sranda.
PS: vlastně jednou jsem čekal. V Jihlavě na otevření nové nabíjecí stanice EON, když se papaláši z města a kraje museli ukazovat s Teslama stojícíma u stojanu, po tom co přijeli Superbem 2.0 TSI.

---

Elektrokolo
2x Kia Soul EV
Elektrokoloběžka

Ne, jenom v rychlosti čerpání. Délka dojezdu je stejných 500 km (Toyota Mirai)

Pro vodík chybí infrastruktura. Proto Tojota Zmíraj. Toyota je spíš technické cvičení, než realita.

Loňský rok bylo na vozovkách přihlášeno v ČR 1 osobní vodíkové auto...

Zatím se tedy moc neprosazují ty vodíkové bomby na kolech.

Vodík nebrat, Shell by je chtěl.

Elektriku větrem nebo sluncem a Shellu ukázat prostředník.

---

Shell go to hell. TESLA RULEZ

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Pro vodík chybí infrastruktura, stejně jako pro BEV, stejně jako chyběla infrastruktura pro fosilní spalovací rotační kotle před 100 lety.. Tenkrát také "bratři zpátečníci" propagovali, že na "tankovacích stanicích" by měla být hlavně voda a sláma pro koně :))

Ty jsi ale kkt :DD

Já mám infrastrukturu pro BEV dostatečnou už nyní. V garáži, u práce, no a sem tam nějaká ta rychlonabíječka.

Takže já jsem ready. :)

Vodík NENE.

Jinak psal jsem na Ministerstvo dopravy, kdy začnou vybavovat podzemní garáže v ČR cedulkoou s přeškrtnutým H. Páč parkovat vedle vodíkový bomby, to asi nikdo nechce, byť je v ČR jenom jedna (jeden osobní vodíkový automobil) a ta stejně nikam nedojede páč nemá kde tankovat. Ale pořádek je potřeba udělat hned na začátku.

Kladu vodíku odpor. Ať si Ministerstvo rozmyslí, jestli investují miliony do nového značení kvůlí jednomu autu.. jako měli by. :))))

LOL

---

Shell go to hell. TESLA RULEZ

Obrázek uživatele Josef

Vodík v podzemních garážích nevadí, rychle se rozptyluje a je odvětrán.

V neodvětrávané podzemní garáži je vodík problém už od 4 procent koncetrace. Takže tam by fakt jezdit tato vozidla neměla a proto ty značky.

---

Shell go to hell. TESLA RULEZ

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Jo? a kde jsi přišel na koncentraci 4% :DD To je koncentrace masa v tvojí konzervě? :DD

Takhle, koncentrace kyslíku v atmosféře je 21% a nic výbušného to evidentně neznamená, jinak by náš svět dávno vyletěl do vzduchu..

Takže zavři hubu.. :D

:D

:D

Já nic, to google:

"Nebezpečnost

Extrémně hořlavá látka!!! Vodík tvoří výbušnou směs s kyslíkem a se vzduchem v širokém koncentračním rozmezí (4 až 95 % objemu vodíku v kyslíku, 4 až 77 % objemu vodíku ve vzduchu). Na vzduchu je lehce zápalný. Výbušné jsou rovněž směsi vodíku s fluorem a chlorem (stačí iniciace světlem). Působením ohně může dojít k explozi tlakové nádoby. Protože vodík má záporný Joule – Thomsonův koeficient, při uvolňování tlaku se zahřívá. Je proto nebezpečí, že při náhlé expanzi stlačeného vodíku může dojít k jeho samovolnému vznícení. Vodík je lehčí než vzduch a může se akumulovat ve vrchním prostoru, pod stropem místností, v případě jeho úniku. Ve vysokých koncentracích může způsobovat dušení.
Vzhled/skupenství

Pevné – ne

Kapalné – pod tlakem kapalina, s teplotou varu −252,882 °C

Plynné – bezbarvý, lehký plyn, bez zápachu
Vlastnosti

Hořlavost: extrémně hořlavý, třída 2

Horní mez výbušnosti: 75 % (V)

Dolní mez výbušnosti: 4 % (V)

Molární hmotnost: 2,016 g/mol (výrazně lehčí než vzduch)

Rozpustnost: ve vodě minimální

Toxicita: nebylo zjištěno

Těkavost: vysoká

Reaktivita: Se vzduchem může vytvářet výbušnou směs. S oxidanty může bouřlivě reagovat."

---

Boo

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ano, v kombinaci s Kyslíkem tvoří vodík extrémně výbušnou směs.. V kombinaci s atmosférickým plynem, kde je koncentrace kyslíku 21% a více než 70% dusíku, je nutná úprava. Vem si vodík a zapal si ho zapalovačem :)) Samozřejmě, že by chytil, pokud by se před tím nevypařil :DD

Kyslík je oxidant a Vodík s ním velmi ochotně reaguje, podívej se třeba na video Americké NASA a testu jejich motoru RS-25 na youtube..

Tom

Díky za vysvětlení.

Vodíkový auta budu bojkotovat dál. :)

---

Shell go to hell. TESLA RULEZ

no já jen kde asi našel těch 4% jinak já do tohohle nevidím... a vidět vlastně nechci, život je příliš krátký :)

---

Boo

Možná by bylo levnější vytisknout polepku a plácnout jí na to auto :-)

---

Boo

Obrázek uživatele Zetti

A to si neumim predstavit ze u ty zasuvky, jediny v okoli, buddu treti, ctvrtej...

---

Elektromobilismus je náboženství, ve kterém je Bohem auto na baterky

Obrázek uživatele ozana

Nesmysl, kdo jezdí 800km bez jedíné 30minutové přestávky?

---

Jezdím na proud, najeto 63 tisíc km. G-E STROMOS 7 let a 68 tisíc km.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Když je to takový nesmysl, tak proč se dělají do všech aut nádrže 50+ litrů? proč ne jen 10?

novučičký mestský suv opel má 45litrovú nádrž.

1203stw mala 40litrovú, 350km praha-trenčín sme si museli riadne premyslieť, stačil výpadok na troch krížoch a v brne - do hradišťa, kde bola ďalšia furtotvorená pumpa sme mali stisknutú prdel.
a medzi nami - do mnohých áut sa montujú mininádrže (nielen minimotory) - je to spojené so znižovaním spotreby- aj týchpár kílzaváži.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Pretoze v garazi si benzin nenatankujem a chodit kazdy 3 den koli benzinu na cerpacku ma nebavi.

Obrázek uživatele Radovan

Právě jste všem přítomným odpověděl. Je to prostě problém spalovacího pohonu, který je závislý na distribuci paliva jen v předem určených místech a čase. Elektřina je všude a nonstop. Protože se používá univerzálně.

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 55 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 17 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

Obrázek uživatele ozana

Protože se tam taková nádž vejde. Taky by k tomu mohli dávat příves na 1300litrů

---

Jezdím na proud, najeto 63 tisíc km. G-E STROMOS 7 let a 68 tisíc km.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Protože to lidi chtějí. Vy možná chcete, aby vám auto diktovalo, kdy a kde máte 30 minut koukat do zdi, ale většina lidí chce tankovat pokud možno vůbec, a když už, tak za co nejmíň času. Proto se dělají tak velké nádrže.

Obrázek uživatele ozana

Průměrný řidič ujede denně 40km, tak k čemu dojezd 800?

Váš pohled je pohled řidiče, který si nedokáže představit nic jiného než tankování paliva, a o elektromobilitě neví vůbec nic.

---

Jezdím na proud, najeto 63 tisíc km. G-E STROMOS 7 let a 68 tisíc km.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Tak přesně takovýhle pohled na věc zabíjel elektromobily, dokud nepřišel Elon Musk s reálnou vizí.. To že průměrně průměrný člověk ujede denně do 40ti kilometrů, to hlásalo kdysi už BMW se svým i3 a dojezdem 120 kilometrů. Jen co si u Muska všimli, že lidé chtějí větší dojezd a zdvojnásobili ho, prodej se taktéž zdvojnásobil..

Já také většinou jezdím na nákup, do práce a zpět, ovšem pokud se rozhodnu, že chci jet 500km v kuse tak chci, aby to moje auto dokázalo, nebo v náročném dni klidně kolem Prahy najezdím kolem 200km - ale s vysokou spotřebou - častými rozjezdy a zastavováním...

Normální člověk se rozhodně nechce omezovat průměrem daným Gaussovou křivkou, protože každý se někdy (a někdo i časteji) ocitne mimo její střed.. A auto, za které zaplatil mu to musí bez problému umožnit - Proto jediný komu patří zásluha za rozhýbání trhu s BEV je Elon Musk. Je to on, kdo nastavil minimální standart a má i touhu ho dále vylepšovat.

Samozřejmě VW, Toyota, atd. mají daleko větší finanční možnosti "si to dát", ale kdo to reálně udělal a ty výše zmíněné behemoty donutil se vůbec rozhýbat? Musk. Mám ho kluka za to rád..

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Prumerny ridic taky neni kyvadlova doprava ze jo.... a ten prumer je prekvapive tvoren cestami ruznych delek....

Obrázek uživatele Radovan

A mezitím auto neustále někde parkuje. Takže postačí obyčejná infrastruktura z běžných zásuvek na každém parkovišti a je vymalováno.
Obchodní centra už to pochopila a zásuvky tam - zejména v podzemí - běžně mají. U mého vývojově 10 let starého elektromobilu s nejméně výkonnou palubní nabíječkou znamenají 2 hodiny v kině 50% nabití baterie.

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 55 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 17 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

No tak jiste,

kdyz bude na hlavnich tazich co 30 - 50 km supercharger (verejne pristupny - tj prijdu zapojim, nabiju, zaplatim bankovni kartou), na drtive vetsine partkovist dostupne levne nabijeni (placene opet bez nejakych klubovych zavazku), tak dojezd fakt staci mensi, a priste lidi delsi cesty bus par krat za rok zkousnou, nebo budou mit jeste jine auto pripadne si pujci.

Ale dneska kdy nabijeni na dalnici je na par mistech a jeste povetsinou musite mit predem zajistene "klubove karty", nabijeni na parkovistich je tak 0,00001 parkovacich lokalitach apod je proste auto s kratkym dojezdem temer jednucelovy dopravni prostredek co dojizdi z vesnice kde maji rodinny dum, do mesta kde pracuji, pripadne pro male vylety po okoli (na tohle to ale dost diskredituje cena, kdy nejlevnejsi EV - VW UP, stoji pres 600 000)...

Osobne jsem velky EV fanda, ale nejsem padly na hlavu, ani nemam balik penez na zbyt, abych si koupil nejake dnesni EV auto (bohuzel u auta me zajima predevsim cena/vykon, nemuzu si dovoli koupit auto "pro zabavu" - to bych si poridil i3, kterou jsem mel parkrat pujcenou...).

Obrázek uživatele ozana

800km bez přestávky je sebevražda

---

Jezdím na proud, najeto 63 tisíc km. G-E STROMOS 7 let a 68 tisíc km.

Ve vic ridicich ani ne (5-10 min pauzy na zachod nepocitam).

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Obrázek uživatele Radovan

Vy sice takovou zastávku nepočítáte, ale my s elektromobilem Peugeot Ion za 15 minut nabijeme v optimálních podmínkách z 0 na 80%. Protože v té pauze na záchod auto stojí a může se nabíjet. A elektřina je na všech zastávkách s toaletami.

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 55 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 17 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

5-10 neni patnact, ale budiz, hrajme si.

50kWh nabijecka (ktera je u kazdeho zachodu na odpocivadle) natlaci za 15 minut 13kWh (ztraty taktne zanedbame), takze nejakych 70km/45 minut opatrneho dalnicniho presunu, realne spis tak pulhodinu. Diky, s tlupou prostatiku na prejezd Evropy nepojedu :)

Jenze realne se pojede hodinu, spis hodinu a pul, minuta na prohozeni ridicu, dalsi 1-1.5 hod jizdy a pak tech 5-10 minut.

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Pardon, ale pokud by měla nabíječka kapacitu 50 kWh, tak by to nenabilo ani malou Teslu 3 :) Navíc ta zásuvka u záchodu bude mít nejspíše maximálně 10 Ampér, ne-li 6,takže to znamená nabíjecí výkon 230V*10A=2300W v lepším případě. Nevím, kde jste přišel na 50kW (a to navíc jste napsal 50kWh.. což je totální nesmysl)i moje 32A třífázová zásuvka by na 50kW koukala hodně z dálky, takže nevím o čem se tady snažíte mluvit..

Nabíječka má nějaký výkon v kW, dejme tomu 20, 50, 350, to je jedno, ale množství energie, které poskytne je tento výkon krát čas..

pokud budete nabíjet výkonem 1 kW po dobu jedné hodiny, nabil jste 1 kWh (Kilo-watt hodinu), jedná se o odběr jednoho kilo-Wattu po dobu jedné hodiny. Pokud budete nabíjet výkonem 100 kW, jednu kWh nabijete za setinu jedné hodiny. Je to srozumitelné?

Mimochodem, pokud nabijete a zaplatíte dejme tomu 100 kWh u nabíječky, tak Vaše auto bude mít pro spotřebu méně. Setkal jsem se s tím u mnoha bajitelů BEV, stěžovali si, že nabili nějaký počet kWh, ale "palubní" počítač jim po dojezdu ukázal nižší hodnotu.. Nejedná se o chybu, ale nabíjecí stanice měří poskytnutou kapacitu, nicméně díky ztrátám při přenosu, uchování a zpracování energie je využitelná energie samozřejmě nižší.. Někdy i o 10%. Pokud nabijete BEV měsíc předem než s ním pojedete, tak v závislosti na chemickém složení baterií může být ztráta i mezi 20-30%..

A presne proto, ze to je "totální nesmysl", tak to urcite neni preklep a je treba napsat pulstrankovy stiraci elaborat na tema, jaky je autor blb? (blici smajlik)

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

:DD no, tak každopádně pokud téhle technologii rozumíš, tak by jsi souhlasil s jejím nasazením a s tím související odmítnutí Ruska a Arabských zemí, kteří se nám snaží prodávat svoje chemické "palivo"

Jde ruku v ruce o strategický počin (pokud tomu někdo nerozumí, řeknu - jde o vyvázání naší populace ze závislosti na fosilních palivech, které kupujeme za naše peníze od Rusů a Arabůů)

A kdo chce denes být energeticky závislý na Rusech a Arabech?

Kdo? Jmenujte se.. Já ne..

o akej diaľnici píšete?
na slovensku je to preplnená cesta, kde je šoférovať za trest. cesty prvej aj druhej triedy sú pre vodiča príjemnejšie.
a na českých diaľniciac sa často stojí práve pre takých, čo sa chcú prepravovať 800kilometrov.
akpíšete o diaľniciach na západ od ašu .... tam neplatí ani váš, ani môj príspevok.

Treba Nemecko, Francie? Pred lety jsme zkouseli ve Francii dalnici objet (usetrit na mytnem) a bylo to za trest, uz jsme to nikdy neopakovali. Cesta byla presun, ne cil.

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

pred lety ... a dnes. pred lety bola v čsr diaľnica zadarmo a BEV neboli. a rovnako nebolo tankovanie na každom rohu.

Jako ze kodrcani se x set kilometru francouzskym venkovem je dneska rychlejsi a ruzovejsi? Nebo jak tomu mam rozumet? Dik

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

"Predpokladam se porad bavime o tom, co je k dispozici dneska - a dneska"
dnes nie je to, čo vtedy.
v endéer som musel jazdiť v ľavom pruhu (a riskovať pokutu), tesne po spojení manželka prešla starými zemami mnohotisíc km (okružná jazda po detských domovoch) a rozprávala ako pri návrate v nových zemiach opravovali aj v noci z nedele na pondelok.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Zabudnite na 50kWh nbaijacky. Novy standard je 150kWh a dalsi od roku 2020 bude 350kWh. Inak povedane za 20 minut nabijania nabijem auto na dojazd viac nez 500km.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Proč pořád o nabíječkách píšete, že mají nějaké kWh? Vždyť je to totální nesmysl.. už jsem to psal výše..

Nabíječka má určitý výkon, který poskytuje po určitou dobu! To je jako kdybyste tvrdili, že benzínová pumpa vám dává 500 kilo-watt do fábie... Co to proboha melete?

Baterie BEV mají nějakou KAPACITU, dejme tomu 50Ah, což znamená, že pri jmenovitém napětí dokáže teoreticky dodávat 50 Ampér po dobu jedné hodiny, nebo 5 Ampér po dobu 10 hodin, atd...

Nabíječka má výkon třeba 50kW, ale je podstatné po jakou dobu tento výkon poskytuje.. Kapacitu 50kWh by poskytla pokud by výkoem 50kW nabíjela jednu hodinu, je to srrozumitelné?

Predpokladam se porad bavime o tom, co je k dispozici dneska - a dneska tech trvalych 150 nedaji ani SC (navic Radovan argumentuje Ionem). V roce 2020 to muze (a nejspis i bude) vypadat uplne jinak.

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Obrázek uživatele Josef

No já nevím. Mě u toho cestování jednou ročně na dálku nevadí udělat jednu delší zastávku. Popravdě, rád si dám třeba jídlo v restauraci. Takže pokud reálně ujedu 500 km po dálnici rychlostí 130 km/h, tak mi zastávka uprostřed 1000 km cesty vůbec nevadí, protože si odpočinu, najím se a pak můžeme pokračovat.

Na zacatku jsem odpovidal na 800km=sebevrazda. Samozrejme lepsi je tu tu prestavku udelat (snad nikdo netvrdi, ze ne), ale jsem ochotny pripustit, ze muze nastat situace, kdy nechci nebo nemuzu.

A to vubec nemluvim o "forcich" typu koukam hodinu na auto, ktere prijelo o 5 minut driv a musi na rychlonabijecce nabit az do 100%.

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Obrázek uživatele Michelin

Jestli mohu tak přidám k tomu cestování na dlouhé vzdálenosti trochu čerstvích poznatků z praxe.
Minulý a tento týden přesun Teslou do Chorvatska a zpět. Celkem 2x 1000km rovných.
Cestou tam 4 zastávky na nabíjení. Stačili by tři jako cestou zpět, ale nechtěl jsem dojet prázdnej, neb jsem neměl správnou zástrčku na prodlužováku, kterou jsem koupil až druhý den po příjezdu v Zadarském Bauhausu.
Před každou zastávkou už rodina hlásila, že chtějí zastavit. Na každé zastávce jsem nabil více než jsem potřeboval, protože než pětičlenná rodina jen vykoná potřebu je 20min. v tahu.
Cesta tam byla delší kvuli kolonám. Cestu zpět jsme stáli jen dvakrát chvíli před mýtnicí a jednou na hranicích CH/Slo. Celkový čas na cestu zpět při těch 1000km 12 a půl hodiny. Spalovákem jsem to jezdil vždy taktéž nejméně 12h.

Jinak po čtyřech měsících provozu Tesly jsem najel téměř 24tis. Používám jí jako své jediné auto. Většinu těch kilometrů jsem najel v tuzemsku a to i v končinách kde je to zatím s nabíjením bída. Přesto si nevybavuji, že bych se musel nějak kvuli nabíjení omezovat. A stejně jak kdysi napsal pan Kubiš, na otázku kolik jsem strávil nabíjením času bych odpověděl, že méně než bych strávil tankováním. Drtivá většina proběhla přes noc a ten zbytek vždy při vyřizování pracovních záležitostí nebo při zastávce, která by se stejně konala.

Mimochodem na té cestě do Chorvatska jsem zastavil v Německu před Rakouskou hranicí na pumpě pro dálniční známku a měl jsem problém už od sjezdu z dálnice se prodrat na parkoviště za pumpu, protože tam stála asi v šesti proudech ke všem stojanům fronta jak u nás před 89 na banány. Oklepal jsem se při myšlence, že bych tu stál taky, To bylo včetně fronty u kasy (kterou jsem musel samozřejmě absolvovat taky) bez přehánění nejmíň na hodinu.
Na druhou stranu mě hned napadlo co až budou všichni tihle místo tankování nabíjet...? Na nabíjecí infrastruktuře nás tedy ještě čeká hodně práce, i když ztím navzdory mým lehkým obavám před cestou byli SC vždy prázdné nebo poloprázdné a stojany ostatních provozovatelů, které bývají často naproti Tesláckým zely úplnou prázdnotou.

---

To Tesla dává křídla. 47tis.km

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Přesně takovým lidem fandím, oni totiž společně s Muskem dláždí budoucí cestu pro všechny ostatní..

Platí za to svými penězi, snášejí diskomfort, atd..

Já na to třeba za tím nemám, ale jenom díky těmto lidem na to za pár let bude mít úplně každý - a to jak z finančního, tak z použielného hlediska..

Jenom díky nim se výroba BEV zlevní a jenom díky nim vyroste nabíjecí infrastruktura, a já už se těším, až to bude při určité použitelnosti dostupné i pro mě!

Takže díky!

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Som rovnakého názoru, s tým rozdielom, že som nechcel čakať na dobu kedy na Teslu budem mať bez problémov. Na leafa alebo iné hračky som mal v pohode, ale išiel som do Tesly pretože okrem toho, že je to jediné použitelný elektromobil, tak chcem podporiť dobrý tým. Zobral som si aj úver a vôbec nelutujem. Presne viem o čom hovorí Michelin ked tvrdí, že je to radost a nic než radost.
Do spalovacej popelnice by som nešiel aj keby stála iba zlomok ceny Tesly.
Nie je na čo čakať...

Obrázek uživatele Michelin

Take dekuji, protoze spise nez nejaky diskomfort musim snaset obcas urazky od nevericich Tomasu, kdyz se chci podelit o zkusenosti.
Sam jsem takoveto prispevky nebo clanky pred koupi hltal a jelikoz to bylo nedavno tak mam v zive pameti jak byli pro me cenne.
Preji a verim, ze se budeme brzy potkavat u nabijecich stanic kde bude doufam i nadale vladnout (na rozdil od techto diskusi) tak super atmosfera a nalada jako dnes.

---

To Tesla dává křídla. 47tis.km

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

za mě taky velké díky, ruku na srdce kolik majitelů stejně drahých spalováků jako Tesla bude přispívat na fóra a předávat reálné zkušenosti ostatním? podle mně velice málo, rozhodně ne tolik jako majitelů Tesel

Obrázek uživatele Michelin

Nejsem dite z bohate rodiny, ani jsem sve penize nikde nenakradl. Vse jsem si musel vydelat poctivou praci. Na dobu kdy jsem obracel kazdou korunu si pamatuji velmi dobre a i vetsina mych znamych nema takove prijmy, a presto s nimi chodim na pivo, a kazdeho z nich jsem hned na zacatku posadil za volant me Tesly a nechal je vyzkouset jake to je ridit auto, na ktere sice namaji, ale zajima je stejne jako spoustu lidi tady. Takze nevidim duvod proc bych se nemohl i tady podelit o to jake to je jezdit Teslou. Sam jsem pred objednanim hltal kazde slovo o praktickem pouzivani, pred tim nez jsem ji objednal.
Proto i ja bych mel podekovat zejmena ePavlovi, ktery mi zprostredkoval prvni fyzicky kontakt s Teslou a samozrejme panu Kubisovi za jeho stranky, ktere sepsal a ja nacetl a za vsechny dlouhe emaily, ve kterych mi ochotne zodpovidal me (nyni uz vim, ze obcas i hloupe) dotazy.

---

To Tesla dává křídla. 47tis.km

Obrázek uživatele Josef

Nemusíte se nijak obhajovat. Nechápu ty lidi, kteří mají neustále problém s tím, že někteří mají a někteří nemají.

Ja bych spis rekl (at mluvim za sebe a ne za ostatni), ze mam problem s pristupem nekterych t-ultras "kdyz si auto za 3M muzu dovolit ja, tak prece muzou i vsichni ostatni"...

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Obrázek uživatele Josef

Takových moc není. Zpravidla jsou takoví ti, kteří mají Teslu max. ve svých představách.

Obrázek uživatele Michelin

To neni obhajoba. Jen se snazim vysvetlit, ze se mezi zadnou smetanku rozhodne nepocitam.

---

To Tesla dává křídla. 47tis.km

Obrázek uživatele Zetti

Jako v zemi, kde kazdy den sviti slunicko a vsecky decka nemaji hlad a maji si kde hrat.

V rakousku je benzin podstatne levnejsi nez v nemecku, tedy ze by tam stalo 6 rad ve fronte na benzin je tezko uveritelny. A nejen to.

---

Elektromobilismus je náboženství, ve kterém je Bohem auto na baterky

Obrázek uživatele Michelin

Aneb "podle sebe soudím tebe", tedy pokud jsem sám lhář vidím lháře v každém druhém.

Věřte si čemu chcete. Nemám důvod si něco vymýšlet. Byla to sobota 29.7. (kdy se stěhovala na jih půlka Německa) cca kolem 14h na této pumpě 48°35'24.2"N 13°21'58.6"E

---

To Tesla dává křídla. 47tis.km

Obrázek uživatele Zetti

Podle googlu ma pro osobaky tato (rakouska) benzinka OMV 2 parove stojany, tak tam asi 6 rad nebylo. Ja netvrdim ze lzete, jen se musi z vasich tvrzeni par desitek procent ubrat ))))) Tady bezny jev

---

Elektromobilismus je náboženství, ve kterém je Bohem auto na baterky

Obrázek uživatele Michelin

Nevím kolik má nebo nemá stojanů já píšu co jsem viděl. Stáli tam nejméně v pěti řadách až ke sjezdu z dálnice. Možná proto se sáčkovali vedle sebe, aby nestáli na dálnici.

Co si jak přebíráte nebo ubíráte je mi ukradený. Píšu to jak to bylo. Nejsem ani Tesla fanatik. Ani EV fanatik. Tesla má spoustu nedostatků a problémů, ale na druhou stranu je to (a to hlavně díky síti SC) nejpoužitelnější EV, které se dá momentálně bez problémů koupit. A že budou jednou jezdit jen ev, a že to nebude za tak dlouho o tom jsem přesvědčen i bez toho abych byl nadšenec nebo fanatik. Do koupě Tesly mě dohnal přístup automobilek, které udělali z aut spotřební věc, kterou máte spotřebovat pokud možno co nejdříve, a tuhle hru mě s nimi už hrát nebavilo. Proto jsem zariskoval a vydal se jinou cestou, která se mi zatím jeví jako super volba. A to jestli tady někoho o něčem přesvědčím či nikoli na tom nic nezmění.
Tedy není důvod někoho přesvědčovat. Psal jsem to pro ty, které to zajímá. Většinou se tu vyjadřují hlavně ti co jezdí jen kolem komína a tak mi přišlo, že podělit se o zkušenosti s delším cestováním a velkým nájezdem nebude na škodu.

---

To Tesla dává křídla. 47tis.km

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Obdivujem tvoju trpezlivosť Micheline...
Za mna +1000

Obrázek uživatele Michelin

Diky. Jsem rad, ze to cte i nekdo pro koho to ve skutenosti pisu.

---

To Tesla dává křídla. 47tis.km

Obrázek uživatele Zetti

Ja myslim, ze se musi kazdy zamyslet co je mozne a co ne.

Ja si vzpominam, ze v roce 98 jsem mel nabidku na domek se zahradou 1000 m ve Velke Chuchli. Cena byla ctvrtinova oproti realne protoze majitel potreboval rychle vyplatit lichvare. Jenze v roce 97 byly na Morave povodne a tak jsem se sel na Povodi Vltavy zeptat, jestli nehrozi v Chuchli nejake riziko. Byl jsem za debila jako tady. Panove rikali,
"""povodne, na Vltave, je tu kaskada, tady povodne uz nikdy nebudou""".
Byli to odbornici placeny statem. Prisel rok 2002 a "muj" domek, kdybych ho byval koupil mel vodu po okap.

Delali ze mne debila stejne jako tady Michelin a jeho sqadra.

---

Elektromobilismus je náboženství, ve kterém je Bohem auto na baterky

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

žeby diagnoza stihomam? čtu prakticky všechny Michelinovi příspěvky a nikdy mi nepřišlo, že by z někoho dělal debila, a to jsem ho sám osobně už párkrát popichoval, neb známo Tesla není dokonalá a má spousty much, jeho projev byl vždy kultivovaný a hlavně věcný, takže pokud někdo tvrdí že Michelin z něj dělá debila tak buď trpí stihomamem nebo opravdu je skutečný debil a díky debilismu si pak myslí že z něj ostatní dělají debila, ale tady na Hybridu jsou diskutující slušní, tady nikdo nemá zapotřebí dělat z někoho debila

Obrázek uživatele Michelin

Diky za ta slova. Pro takove jako vy se tu s tim pisu.

---

To Tesla dává křídla. 47tis.km

Obrázek uživatele Michelin

Muzete mi rict co vam pripada na mych zkusenostech tak neuveritelne? Mozna jsem skutecne nekde neco nenapsal uplne presne a rad to upresnim nebo rozvedu.
Opravdu tu nemarnim cas tim abych delal z nekoho blbce. Je mi 40 a z tahanic na piskovisti o to kdo ma vetsi bagr jsem uz davno vyrostl. Ano obcas si rad pomerim sily na dalnici s nejakym sportakem, ale to spise ze zvedavosti jestli to fakt tak jede, protoze podle toho jak me to tlaci do sedacky opravdu nepoznam do jake rychlosti budu jeste rychlejsi nez treba Carrera GT3, jak jsem mel moznost zrovna cestou do toho Chorvatska overit.
Dokonce jsem se ze zacatku snazil podelit i o ty negativni zkusenosti, jenze to se tu toho vzdy chytil nejakej Tesla odpurce a z prkotiny udelal hrozny problem, takze nyni se uz tomu spise vyhybam. Nicmene ano, Tesla neni zdaleka dokonale auto. Na druhou stranu zatim jsem neresil nic co by me nejak omezovalo v jejim uzivani (krom pichleho kola, to jsem se musel vratit a nafouknot ho nez jsem mohl jet), a jizda s ni me stale neskutecne bavi.
Kdyz tady pak ctu obcas clanky o tom jak nekdo projel v EV200 Evropu a co to bylo za peripetie tak mam stejne jako Martin67 (doufam, ze jsem tu prezdivku nezmrvil) potrebu se podelit o to jak radikalni rozdil je jezdit s Teslou, a hlavne ze se s ni i pri velkych najezdech da jezdit prakticky stejne jako se spalovakem.
Ano musi clovek predem cestu planovat, to jsem drive krom hrubeho vypoctu jak dlouho tam ci tam pojedu a tedy v kolik musim vyjet nedelal. Na druhou stranu uz se mi nestava, ze bych nekam neprijel vcas nebo musel jet ke konci jako blazen abych to stihal, protoze me cestou prekvapilo magicke oko prazdne nadrze a ja musel samozrejme neplanovane na pumpu. Nyni vim vzdy kde a jak dlouho budu nabijet, jestli pri tom vyridim nejakou praci a nebo se naobedvam. Coz je mimochodem dalsi pozitivum, ze mi to znacne zlepsilo kvalitu stravovani. Uz se neodbyvam bagetou z pumpy nebo nezjistuji v pet odpoledne, ze jsme jaksi zapomel na obed. A ve vysledku jsem pritom zjistil, ze jestli pak prijedu domu vecer o pul hodiny drive nebo pozdeji nic neresi. Zatimco memu zazivani to prospiva.

Takze prosim nedelejte tady z lidi blbce vy a napiste co konkretniho se vam zda tak neuveritelne.
Co se tyka te pumpy tak tam vam uz bohuzel lepsi dukaz neposkytnu. Chtel jsem si sice puvodne udelat fotku, ale pak jsem si rekl k cemu si budu fotit hromadu aut. Nicmene manzelku to velmi pobavilo, kdyz jsem ji oznamil, ze podle Zettiho jsme meli asi halucinace. Prohlasila, ze ma pocit, ze nafta je v Rakousku drazsi. Tak jsem to vygooglil a mel jste pravdu vy. Je tam opravdu levnejsi, takze to proste nedokazu vysvetlit. Mozna si tam lidi co cenu paliva neresi naplanovali tankovani, kdyz uz tam stejne budou stavet pro dalnicni znamku jako ja. Nevim, proste to tam tak bylo.

---

To Tesla dává křídla. 47tis.km

Obrázek uživatele Zetti

Kdybych vam mohl poslat soukromou zpravu, coz tady nejde, tak bych se zeptal, jestli nemate z nove ryby (zakaznika Tesly) nejakou provizi. I to ze na dny elektromobility jezdi teslisti zdarma vyvazet navstevniky je divne. To by pak vsechno vysvetlilo.
I ta agresivni retorika nepodobna prodejum na zajezdech pro duchodce vcetne praktik pomluv "konkurence".
Muzete rict pravdu, ja si ji stejne casem zjistim.

---

Elektromobilismus je náboženství, ve kterém je Bohem auto na baterky

Obrázek uživatele Michelin

:-)
Tak to jste vedle jako ta jedle. Ano Tesla ma program kdy mohu nekomu dat kod pres, ktery kdyz si auto dotycny objedna dostane ON slevu 1000eur a ja budu zarazen do programu, ve kterem kdyz budu mit hodne doporuceni tak mohu vyhrat nejake ceny. Je vsak silne naivni si myslet, ze bych dokazal rozdat tolik doporuceni, na ktere si opravdu nekdo Teslu koupi abych neco vyhral. To uz bych radeji zacal sazet sportku. A ano v minulosti dostaval slevu 1000eur na servis i kazdy jehoz kod byl ke koupi vyuzit. To uz ovsem Tesla odbourala nekdy v lonskem roce davno pred tim nez jsem i ja objednaval, tedy ani za mne nedostal ten jehoz kod jsem vyuzil nic.

Co se tyka srazu tak co mam Teslu se zatim konal jeden v Olomouci, na ktery jsem se pro zaneprazdneni nedostal. Svezl jsem tedy doposud jen zname z nichz o koupi Tesly uvazuje jeden plus jeden zakaznik, ktereho jsem take svezl.
Uprime, kdybych uvazoval stylem co z ceho mam tak bych od nakupu elektroaut spise odrazoval ze strachu, ze se jinak budou brzy stat na tech nasich par nabijeckach fronty.

---

To Tesla dává křídla. 47tis.km

Obrázek uživatele Zetti

Ja vas nebudu dyl trapit, ja hledal relevantni odpovedi na me otazky. Me je jedno jestli auto jede na to nebo na to. Ja ho mam na nakup nebo na vylet do prirody. Nejradsi stejne chodim pesky. Puvodne jsem prisel pro informace ze mi to hodne zajimalo, pak jsem zacal pocitat penize a nakonec jsem se zacal bat abych taky tak neomarodil. Tedy svym nadseneckym opevovanim jste mi vy a dalsi tu EVmobilitu doslova rozmluvili. Mejte se a at vam to jezdi. To myslim uprimne.

---

Elektromobilismus je náboženství, ve kterém je Bohem auto na baterky

Obrázek uživatele Michelin

Každý kdo začne jezdit Teslou je dříve nebo později více či méně nadšený. Někdo chvíli rozdýchává ty nedostatky, někdo se nad ně povznese hned, ale nakonec všichni propadnou. To je prostě fakt, i když se určitě najdou vyjímky potvrzující pravidlo.

Upřímně já se i přes přímé vyzývání žádné konkrétní otázky nedočkal. Jen napadání, že to co píšu je nějaký nesmysl. Tak to je pak těžké odpovídat.

---

To Tesla dává křídla. 47tis.km

Přišel s hromadou otázek na které očekával odpovědi v neprospěch EV. Nedočkal se, tak úkrok stranou a ono se to vlastně nevyplatí protože je jedno na co auto jezdí když jde "jen" o běžný provoz...

Co na to říct ? :-D

---

Boo

Obrázek uživatele Michelin

Asi jsem necetl dost pozorne jeho predchozi diskuze, ale vazne jsem zadne otazky nezachytil. Jen vyvraceni toho co tu kdo napsal.
No tak hlavne, ze se tu nenakazil tou hroznou nemoci, ktera z nas dela slepe hlupaky.

---

To Tesla dává křídla. 47tis.km

Velke diky za konkretni prispevky. Vim, jak je tezke vyvracet neustale predstavy druhych o jejich pravde, ktera je samozrejme a priori o 180 stupnu jina. Ale ok, nechme takove lidi zit ... mel jsem moznost ridit e-golf, i3, Leaf i Soul. Model 3 jsem zarezervoval 13.4. loni. A ted? Hledam levnejsi Model S, nebot nabyvam dojmu, ze "to je v pohode" a netreba cekat na Model 3. Muj "problem" je, ze jsem soukroma osoba, takze financovani bude vypadat jinak, nez pres firmu.
Jen skoda, ze se odtud "vytratili" dalsi super prispevovatele jako eHonza, ePavel, Elektricky automobil, nebo panove Kubisove ... na druhou stranu chapu "unavu materialu", nebot diskutovat se zaprisahlymi odpurci elektromobilismu, ci se vsevedoucimi individui honicimi si triko vyzaduje hodne diplomacie a sil ...
Micheline, pokud mate firemni stranky a chcete sem hodit kontakt, prosim, ucinte tak. Diky moc!!

Obrázek uživatele Michelin

Také díky.
Poslední dobou jsem měl pocit, že už to tu snad nikdo normální nečte a teď se sešlo tolik pozitivních ohlasů, že mě to až překvapilo.
ePavla i tušímže eHonzu tu občas čtu. A dokonce se tu včera nebo předevčírem objevil pan Kubiš. Asi povzbuzen tím, že si jede každým dnem pro nové Sko do Tilburgu, kde mu ho již připravují na předání. Snad jsem neprosekl něco o co nestál. Tímto mu přeji hodně šťastných elektrických kilometrů.

Když si odmyslím ty agresivní povahy tak ty nevěřící lidi trochu i chápu. Sám jsem byl ještě loni na jaře přesvědčen, že elektromobilita je slepá kolej. Vždyť přece víme jak je to s životností baterek v mibilech a co pak s tou hromadou železa až to za tři čtyři roky neujede ani půlku původních kilometrů.
Pak mě ePavel svezl, povyprávěl pár zkušeností z praxe, a já začal lovit na netu až jsem narazil na stránky pana Kubiše a jeho nabídku zodpovědět případné dotazy, kterou jsem využil. No a protože já lidem věřím, tak jsem změnil názor.
Navíc jsem už nějakou dobu skřípal zuby nad tím jak udělali automobilky z aut spotřební věc, která se má spotřebovat co nejdříve a tak jsem si řekl, že bude výzva ověřit i při mém nájezdu jestli se dá elektroauto už teď používat plnohodnotně bez toho abych se musel nějak omezovat.

Dnes už vím, že je to budoucnost a nechápu jak jsem mohl tak dlouho jezdit se spalovacím motorem plným hejblátek, které krom toho jak jsou poruchové vyprodukují spoustu kouře a každou chvíli (alesoň při mém nájezdu) i pár litrů černého smradlavého oleje. Nezavrhuji splaovací motory, pro lidstvo udělali hrozně moc. Neuvěřitelně usnadnili lidem práci ve spoustě oborů a ještě dlouho se bez nich určitě neobejdeme. V osobních autech už, ale podle mých současných zkušeností dávno neměli být.

Oni to ti nevěřící časem také pochopí. Jen co jim ta jejich oblíbená značka nějaké ev s parametry Tesly nabídne. Pak si ho konečně koupí, protože u té své oblíbené značky se nebudou muset bát trapasu, že třeba vrznou při otevírání dveře, nebo si někdo všimne nelícující spáry a upozorní je na to, z čehož by nejspíše dostali infarkt. No a začnou se tvářit jakože se o evéčka zajímali odedávna. Vždyť už dávno přece čtou a diskutují na Hybridu a vlastně tý elektromobilitě celou dobu fandí.

Firemní stránky zveřejňovat nebudu. Se zdejší tématikou nijak nesouvisí a kvuli reklamě zadarmo tady nepřispívám.

---

To Tesla dává křídla. 47tis.km

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Většina lidí vidí jen tak daleko, kam dohlédnou svýma očima.
Moc díky za Vaše příspěvky. Vydržte dál :-). Je tu určitě spousta pasivních čtenářů, kteří chápou problémy současného světa.
Já sám jsem udělal osvětu hodně lidem. A to nejen ohledně EV. Některé argumenty byly pro posluchače velmi překvapivé. Jednoho kamaráda jsem možná úplně odradil od nákupu dalšího nového ICE. EV jsem mu umožnil řídit několikrát a byl z toho velmi nadšený.
Doufám, že Vás někdy potkám osobně, třeba na SC :-).

Obrázek uživatele Michelin

Taky díky i za to co děláte.
Bohužel se také často kolem sebe setkávám s dost velkou neznalostí a tím pádem hodně zkreslenými představami o užívání ev. I proto se tu rozepisuji.

Vidět se můžeme třeba na Tesla srazu, který chystá pan Kubiš na září.

---

To Tesla dává křídla. 47tis.km

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Divné je aj to, že Tesla poskytla všetky svoje patenty zadarmo každej automobilke, ktorá chce vyrábať elektromobily.
Ale divné je to iba pre skupinu ľudí, ktorí si nedokážu predstaviť, že by robili niečo pre iných zadarmo, iba pre dobrý pocit, že podporujú dobrú myšlienku...
Je jasné z vašich komentárov, že patríte do tejto skupiny.
Je mi vás ľúto.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

proč by to mělo být divné? Elon je příkladný LW (lightworker)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

V strede môjho príspevku som to vysvetlil.
Mne to divné nie je, ja to tak robím :-)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

to vítej v klubu LW, ještě potřebujeme vytáhnout ze šuplíků ropných společností ty schované potlačené patenty...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Dík :-)
Aj na tie šuplíky raz príde. Pravda vždy vyjde najavo, len to niekedy trvá...

Obrázek uživatele ozana

Milion dolarů za jednoho svezeného...

---

Jezdím na proud, najeto 63 tisíc km. G-E STROMOS 7 let a 68 tisíc km.

Obrázek uživatele Radovan

Tak to já dostávám 2 miliony a to je vozím jenom Ionem. Za rodinku pak beru množstevní příplatek, je to pak zhruba 2,5 milionu na hlavu :-)

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 55 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 17 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

jasně že mají provizi a ne malou, něco o tom říkal i Vondrak že je to jako letadlo, naštěstí mě se to netýká

Obrázek uživatele Radovan

Mají provizi z těch, co na objednávce uvedou jejich doporučující kód. Zhruba před rokem takovou akci Tesla vyhlásil a dá se tady na hybridu dohledat. Dokonce to bylo koncipováno jako soutěž a ten s nejvíce doporučeními dostal Teslu Model X. Ano, hádáte správně, nějakej Bjorn Nylan, Tesla Youtuber :-).

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 55 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 17 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

Obrázek uživatele Josef

Tento problém zpravidla není. Auta, která mají víc než 95 % na rychlonabíječce, bez milosti odpojuji. A po 20 minutách nabíjení je tam zpravidla zase při odjezdu zapojím.

Obrázek uživatele Radovan

Elektromobilita začíná, takže i fórky jsou možné. Obvykle u lidí, co si to půjčí na víkend a neví, která bije. Ale umíme to řešit.

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 55 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 17 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

pozri vyšie - o diaľniciach sk/cz a de.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

No jo, ale problem muze byt s tim, mozna tomu neuveris, ze lidi auty stoji a delaji prestavy i v mistech, kde dobijeci stanice.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Je přeci jedno kolik deně ujedu. I po těch 800 km tankovat 3 minuty je opruz. Kdyby mě bavilo tankovat v mým volným čase, tak se nechám zaměstnat na benzínce.
Nedělejte si iluze, že většina lidí je ochotna někde čekat 30min, než se jim nabije auto na 200km.

Obrázek uživatele Radovan

Ano, je to opruz. Musíte někam zajet, tam obvykle chvilku postát frontu menší či větší, pak tankovat, pak totéž u placení a pak jedete z toho místa zpět tam, kam jste původně chtěli.
Já dojedu svým malým elektromobilem s malým dojezdem na firmu, kouknu na displej a pokud je nutno, vrazím ho do zásuvky. Dojedu domů, kouknu na displej a pokud je nutno, vrazím ho do zásuvky. Dojedu do nákupního centra, kouknu na displej a pokud je nutno, vrazím ho do zásuvky. Protože to auto furt někde stojí a může se furt nabíjet. Kupoval jsem si ho na své obvyklé cesty. Když jedu dál, tak se prostě v cíli, kde zase parkuju, optám na zásuvku (příklad - jedu na letní divadlo v kopcích, vedle amfiteátru je hospoda, kde si chci dát jídlo, pošlu tam email zda je možno nabíjet - odpověď 99% že ano). Nebo se mrknu, kde jsou po cestě nebo v cíli rychlonabíječky. Čím mám větší elektromobil, tím méně tohle řeším. Navíc elektřina je všude.

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 55 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 17 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

Nevim, jak ostatni, ale ja typicky behem poslednich 400km (druha pulka nadrze - nebo, abych byl spravedlivejsi, na motorce behem poslednich 200km) alespon kolem jedne pumpy jedu, nikam zajizdet nemusim. A frontu, ktera by trvala vic nez jednotky minut uz taky peknych par let nepamatuju (a pokud by tam byla, natankuju proste u dalsi).

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Obrázek uživatele Radovan

Ano, ČR je pověstná hustotou čerpacích stanic a pokud bydlíte ve větším městě, jsou i po cestě. Proto to dnes a u nás neřešíte. Není tomu tak všude.

Jinak není žádný důvod, proč by na každé z dnešních čerpaček nebyla i pomalejší nabíječka 22 kW, protože všechny ty čerpačky mají velké červené pětikolíky a minimálně jeden je vždy nevyužitý. A aby to nevyhazovalo pojistky, stačí mít v krabici rychlonabíječky řídící prvek s omezením výkonu, když barák čerpačky přechodně moc sosá. Je to krabice velikosti kufru, která se jen flákne za zeď a strčí do toho červeného pětikolíku.

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 55 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 17 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

Ono to ani venku tak drasticke neni, nejhorsi, co jsem zazil, bylo nekde v Norsku 120km pres hory. Podobne vzdalenosti (50-100km) maji nemecke dalnice, ale tam zpravidla kdyz je krize, staci sjet na nejblizsim exitu a pumpa je do 5km.

22kW je podle me uz na dalkove jezdeni utrpeni i kdyby ji auta dokazala vyuzit.

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Obrázek uživatele Radovan

No jak kde a jak kdy, ony i naše "vše nonstop" nebývají venku běžné. Ale to je fuk, mne už pár let benzínky netankují :-)

Výkon 22 kW je max., co dá ona zásuvka, a taky výhoda, že se nemusí nic nového stavět a řešit, prostě oblíbené plug and play. Takže ano, za půl hodiny taková rychlonabíječka natlačí jen 11 kWh max, ale třeba pro mne je to 70% baterky, pro Nissan Leaf 24 kWh skoro 50% atp.. Lepší než nic a s minimem nákladů a zásahů na instalaci.

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 55 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 17 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

lidi jsou hlavně líný jak prasata, všichni by mohli sekat trávu elektrickýma sekačkami a kolik procent lidí si koupí benzínovou sekačku protože jsou líný tahat kabel a tlačit sekačku, to samé platí o benzínových křovinořezech

Obrázek uživatele Radovan

Tady bych netvrdil, že líný jako prasata, ale blbí jako troky, to ano.
Protože místo lehké elektrické sekačky (která ale také může být s pojezdem), kde řeší jen kabel (nehledě na akumulátorovou verzi) a jinak se o nic nestarají, kupují benzíny, do nichž si kupují kanystry, jezdí pro palivo na benzínku, jezdí pro olej, vyměňují filtry, řeší jak to nenaklánět aby se to nevylívalo, řeší startování, makají v kraválu a jedovatém smradu, prostě lahůdka pobytu na "čerstvém vzduchu v klidné přírodě".
Křovinořezy totéž v bledě modrém.

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 55 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 17 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

Tak líný... ještě bych k tomu připočítal masírku běžně dostupného nářadí.

Tzn - Hornbach&spol. schovávají el. nářadí kdesi v temných koutech, mají-li vůbec a zato v Lidlu stojí všem na odiv sekačka z přetaveného náklaďáku na písek, s průměrem sečení 31cm a 0,5m dlouhým kabelem.

Tohle vidět tak se otci nedivím že chce benzínovou... musím vymyslet nějaký rozumný stroj pro těch jeho 2*100m2 trávy.
Všechno je to tak trochu o správně zvolené investici.

Kdyby jen ty baterie do těch igráčkovských nástrojů nestály za bačkoru...
Teď jsem otevel Bauhaus - univerzální baterka Li-ion 40V/2,5Ah (i po 300 nabitích stále skvělá kapacita 89% WTF???), za slabých 2k .. bez nabíječky.
*sigh*

---

Boo

Obrázek uživatele Josef

Ony ty baterky dostávají dost na prdel. Jsou dost přetěžované, proto tak rychle odchází.

Bodejť by neodcházely když tam je 100Wh tak na půl hodiny sekání a žádná ochrana nabíjecího a vybíjecího cyklu.

U otce se nebojím, ten na všechno beztak používá baterky z "vyjetých" ups. Takže jde jen o kvalitní plastovou hračku...

Chtěl jsem hlavně poukázat že všechny řetězce se snaží prodávat nepoužitelné věci... no vlastně stav jako u EV no...

---

Boo

Obecně, tráva je na prd. Je to strašně náročný systém a nebere to konce. V přírodě nic takového samovolně není.

Jak vzniknul první trávník?
Jak se rozšířil do Evropy?
A jakou úlohu v tom hráli křižácké výpravy?

Jak to udělat jinak, lépe?
https://uloz.to/!raPxjU97/urban-permaculture-with-geoff-lawton-2011-1-mkv

Titulky pro případ potřeby: http://ekozahrady.com/titulky.htm

Vřele doporučuji, je-li Vaše mysl otevřená.

---

Shell go to hell. TESLA RULEZ

Bosch - https://www.youtube.com/watch?v=p8n6HLjD0XU

---

Shell go to hell. TESLA RULEZ

A zkoušel jste se podívat k nějakému sérióznímu výrobci, jako například Bosch, Husquarna, Makita, Metabo a nejlépe si i něco z toho vyzkoušet? Nebo jste si jen přišel zanadávat?

Zanadávat nad tím co je pro veřejnost nejvíce vidět ;-p

---

Boo

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

A taky by to mohli sekat kosou, nebo mit ovci ze jo.....
Ono sekat vetsi zahradu elektrickou sekackou je zbytecne na dlouho...

Obrázek uživatele Radovan

Opět jsem se o víkendu mohl pokochat tím, jak i sousedi s násobně většími pozemky oblažují sebe a okolí smradem a hlukem benzínu s pojezdem a mydlí to na oblíbené 3 mm. A pak večer běhají s hadicí, pokud nemají rovnou postřik. Já to nechávám na 8 cm a sekám jen to, co přeroste. Taky nehnojím chemií jak zjednaný, aby mi to pak přerostlo za 3 dny. Taky nezalévám, protože vysoký trávník s uzavřenou strukturou listu prostě nevyschne během odpoledne, jako jim. Ale můžete jim to opakovat do omrzení, oni chtějí své 3 mm jasně zeleného jednodruhového hustého pažitu a hotovo. Už před 20 lety mi řekl zahradník základní pravdu - nejdražší zahrádka (na založení i údržbu) je pěstěný trávník. Přestože vypadá jako zelený beton. A opravdu i je bez života.
Velké plochy je nesmysl sekat na nízko a dokonce i sekat více jak 2x ročně. Ale vím, že toto nevysvětlím ani v rodině, kde je tak fajn to pojezdit traktůrkem a nadávat, že by to mohlo mít samosběr, protože na mulčování by se muselo jezdit ty lány obden.

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 55 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 17 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

Souhlasím a doporučuji toto: https://uloz.to/!raPxjU97/urban-permaculture-with-geoff-lawton-2011-1-mkv

Jinak ještě toto: https://richsoil.com/lawn-care.jsp
Což v podstatě přesně kopíruje Vaši/moji praxi. :)

---

Shell go to hell. TESLA RULEZ

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Nevim no, pozemek kolem domu mam (zatravnenou plochu) necele 2000m2, tzn neni to nejaka obri plocha, a I kdyz nekosim na 3mm, tak to proste chci mit plus minus pokosene, tzn kdyz je "pro travu dobre" pocasi, tak to vemu jednou za dva tydny, kdyz je sucho tak staci i min za jak jendou za mesic.
Plocha je na druhou stranu uz moc velka na elektriku, a proste poradnou bezinovkou (vetsi zaber nez elektriky, vetsi kos, absence manipulace s kabelem) to trva ani ne polovinu casu - tzn nemusim po zahrade behat "cele odpoledne", huci to trochu vic jak elektrina, ale zas vyrazne kratsi dobu...

Obrázek uživatele Radovan

A co na té ploše provádíte, že se musí tak často sekat? Já jsem od přírody extrémně líný, takže bych tam nechal hezkou louku s kytičkama a sjel to tak dvakrát ročně, podle minima z místní vyhlášky (30.6. a 30.9.) :-)

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 55 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 17 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Povetisnou hlavne chodim, co bych tam asi tak delal? A behat po zahrade po kolena v trave no nevim....
Jinak kdybych to kosil dvakrat rocne tak nevim co bych si na to musel poridit za stroj teda, navrhovanou elektrickou sekackou by urcite neslo.....

A nebo můžete "žít s lehkostí" - https://www.youtube.com/watch?v=sfhrZAfYZ9c

---

Shell go to hell. TESLA RULEZ

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Elektrickou sekačkou toho moc neposekáte, možná tak zahrádečku někde ve měste v řadovce. To je jak kopat studnu lžící na polévku.

Obrázek uživatele Josef

No já mám v plánu bateriovou automatickou mrchu. Jsem ještě línější než ten s benzínovou.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

i ta studna se dá vykopat tou lžící na polévku :-)) na youtube kopou černí bratři studnu kg trubkou, chce to jen trošku více času, jinak na sekání velkých ploch používám normální kosu, el sekačku s košem hlavně pro získání mulče pro ovocné keře

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Pro řemeslníky absolutní pecka. Dojezd stačí pro 95% z nich. Co s dojezdem udělá drsná kanadská zima jasné není, ale i kdyby byl v lednu dojezd jenom 200 km, stejně není co řešit. V článku není informace o ceně, ale v dnešní době už naštěstí cenu ovlivní i konkurence... takže palec nahoru.

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Standardní nastavení volby "Zasílání upozornění na email" můžete nastavit na stránce svého profilu.
Kontrola proti nevyžádaným příspěvkům
Absolováním testu nám pomáháte bojovat proti SPAMu. Děkujeme.


EVMapa.cz - mapa nabíjecích stanicProdej pneu 100% onlineŘízení stanic pro elektromobilyŘízení stanic pro elektromobilyKariéra EVC GroupNabíječky elektromobilů Circontrol

Newsletter


185.66.36.26