Harley-Davidson zakládá výzkumné centrum pro elektromotorky v Křemíkovém údolí

Jan Horčík - 07 Září 2018

V roce 2019 má Harley-Davidson uvést na trh svou první elektromotorku LiveWire. Nově zakládá legendární firma z Wisconsinu výzkumné centrum v Křemíkovém údolí.Elektromotorka Harley-Davidson LiveWire

Elektromotorka Harley-Davidson LiveWire v pravděpodobně téměř výrobní verzi.
foto: Harley-Davidson

Právě z Křemíkového údolí neboli Silicon Valley vzešla elektromobilní revoluce v podobě automobilky Tesla. Odvážlivci ze severní Kalifornie dnes mění nejen svět počítačů a komunikace, ale také svět dopravy, které se vlastně všechny vzájemně propojily.

Harley-Davidson se potýká se stárnutím svých zákazníků a značky jako takové. Musí se proto obracet k novým trhům a novým zákazníkům - těmi jsou především mladší lidé z měst.

Právě pro ně chystá nové produkty. Až pět jich má být elektrických. Půjde nejen o elektromotorky, ale dokonce i elektrokolo a elektrický dirt bike. Harley-Davidson si musí ve světě vybudovat novou generaci jezdců.

Zpět na HybridPřidat komentář
Obrázek uživatele Radovan

Budou muset kluci HD přidat, aby jim neujel u těch mladých vlak. Protože už dnes si mohou koupit takovou Teslu mezi elektromotocykly https://www.zeromotorcycles.com/eu/range

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 67 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 25 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

Bjorn už má video, kde testoval nové Niro EV a v druhém jeho dojezd. Dal přes 500km při 90km/h.

off

Japonská jaderka Tomari na Hokkaidu musela použít havarijní dízlové generátory, aby mohla chladit palivo po tom co byl region zasažen zemětřesením ...
https://www3.nhk.or.jp/nhkworld/en/news/20180906_16/

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Jo,jo. Ukazuje to, že je daleko lepší, aby auta a motorky jezdili přímo na produkty z nafty než takhle složitě zprostředkovaně :)
Teda v zemětřesných oblastech.

Ono bez elektriky a rafinace také žádná nafta ani benzín nebude...

---

Renault Kangoo II, kat.N1, 22kWh, výkon 44kW, r.v.2012

Obrázek uživatele Radovan

Vždycky mne ropáci rozesmějí, protože většina z nich netuší, že by se bez elektřiny nerozjeli. To není jen o rafinaci benzínu/nafty. Do auta jim načerpalo na benzínce palivo elektrické čerpadlo a nebýt elektromotorku s baterkou, zvaného startér, museli by běhat s klikou, aby se jim spalovací motor rozjel. Nemít pak dynamo, čili alternátor, brzy by jim došla elektřina v baterce a spalovací motor bez zapalovací elektrické jiskry rovněž nefunguje. A s tou naftou je to ještě tak, že ji elektrika před startem předehřeje, aby to vůbec napoprvé vybouchlo a rozjelo se.

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 67 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 25 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Radši ty moudra nepište...dynamo a alternátor jsou opravdu rozdílné elektrické zdroje. takže žádné "čili", takhle elektromobilitě u lidí, co mají technické povědomí, nepomůžete.
Na druhou stranu ani elektromobilista se bez ropy neobejde - plasty, doprava atd atd...jsou to spojené nádoby a čím dřív místo osočování, co je horší nebo lepší se začne hledat cesta k řešení tím lépe, jen by politology, odporníky a jiné příživné živly museli nahradit skuteční technici a doborníci..

Když už tu chceš šermovat s technickým povědomím tak nám laskavě sděl kolik % plastů se vyrobí z ropy a kolik % ropy se nakonec spálí tak jako tak?
Touto svou dojmologií a moralizováním co jsi zde předvedl, sis to u lidí co mají "technické a technologické povědomí" moc nevylepšil. Osočování "mouder" dalšími taky "moudry" není zrovna moc moudré.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com

Obrázek uživatele Radovan

Vždycky se mi líbí, jak si v dlouhém odstavci plném faktů někdo vyhlédne jednu nepřesnost (která je ovšem nepřesností pro pár procent populace) a dále ji doplní tím, co v odstavci vůbec nebylo.
Ano, uznávám, zmýlil jsem se s alternátorem a dynamem, když alternátor přeměňuje pohybovou energii rotačního pohybu na energii elektrickou ve formě střídavého proudu a dynamo přeměňuje mechanickou energii z rotoru hnacího stroje na elektrickou energii ve formě stejnosměrného elektrického proudu. Jinými slovy oba vyrábějí elektřinu, jen každý jinou. A bez ní by se spalovací motor ani nerozjel, ani by nebyl v provozu. Jste-li technicky vzdělán, očekával bych opravu tohoto typu. Ne hanění a odsudek. Takto zvyšování odborného povědomí laiků nepomůžete. Přitom jsme za každé rozšíření obzorů rádi.
Že se z ropy vyrábí spousta dalších věcí, které jsou u výroby elektromobilu, stejně jako jakéhokoliv jiného automobilu bez ohledu na pohon, a spousta dalších věcí denní potřeby, je samozřejmě fakt. Ale je to stejné jako s uhlím. Takého používáme chytře v chemickém průmyslu a také ho (většinou hodně hodně hodně moc) hloupě pálíme.

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 67 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 25 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

I parní stroj byl lepší motor, nepotřeboval žádný startér, měl velký točivý moment od nulových otáček a dokonce uměl změnit směr otáčení. Stačilo mu jen palivo (+vzduch) a voda.

Žaponci budou vyrábět elekřtinu z vlnobití a z hurikánů, obojího maj dost ;)

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

To bolo fakt k téme. Ale čo už - nie každý je deň je posvícení

Je tam off jako off topic, ale co už - dneska asi není tvůj den. :D

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

šak práve - máš tam off - ako mimo tému. A to som Ti povedal - že píšeš mimo tému

Tak to díky za potvrzení že jsem psal mimo téma, když jsem psal mimo téma. Nebo jsi tím chtěl říci i něco více?

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Standardní nastavení volby "Zasílání upozornění na email" můžete nastavit na stránce svého profilu.
Ochrana proti nevyžádaným příspěvkům
Absolováním testu nám pomáháte bojovat proti SPAMu. Děkujeme.

EVMapa.cz - mapa nabíjecích stanicNabíječky elektromobilů CircontrolProdej pneu 100% onlinee-SalonBUS2BUSKariéra EVC GroupAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobil

Newsletter