Jednokolka SBU jezdí na elektřinuJEDNOKOLKA
Jednokolka SBU jezdí na elektřinu
Rozhovor o budoucnosti železniceŽELEZNICE
Rozhovor o budoucnosti železnice
Chevrolet Volt má spotřebu 1,85 l/100VOLT
Chevrolet Volt má spotřebu 1,85 l/100
Česká republika zaostává o 50 letŽELEZNICE
Česká republika zaostává o 50 let

Bezdrátové dobíjení elektromobilů skrz závodní dráhu

Ivo Hradil - 28 Červenec 2011

Závodní elektromobily, které nemají baterie. Pohádka, nebo blízká budoucnost? Dvě společnosti nyní hledají řešení jak tento bláznvý nápad uskutečnit. Závodní dráha budoucnosti by tak do značné míry mohla připomínat autodráhu našeho dětství.Draysonfoto: Drayson Racing

Společnost Halo IPT, poskytovatel technologie indukčního pro elektromobily, vstoupila do strategického partnerství s britskou organizací Drayson Racing Technologies. Ta je průkopníkem využívání udržitelných technologií v motoristickém sportu. Zaměření obou firem napovídá, že spojenectví se bude týkat závodních elektromobilů.

Technologie společnosti Halo IPT umožňuje vlivem magnetické indukce dobíjet elektromobilu bez použití kabelu. Její současné dobíjecí systémy jsou schopny efektivně přenášet energii do vzdálenosti až 400 mm a nabíjecí pláty nemusí být nutně přesně nad sebou. Halo IPT dokonce tvrdí, že účinnost indukčního nabíjení je srovnatelná s dobíjením klasickým kabelem.

Takové dobíjení je však vhodné pro zaparkované , což vylučuje využití této technologie při . Proto se obě firmy hodlají zaměřit na vývoj dynamického indukčního dobíjení, které by v budoucnu při závodech mohlo zcela nahradit palivové zastávky v boxech.

Princip dynamického a statického indukčního dobíjení je identický. Rozdíl je v tom, že firmy chtějí pod celý povrch závodního okruhu instalovat dobíjecí podložky, které by zajistily konzistentní konstantní přenos i při vysokých rychlostech . Zakladatel Drayson Racing a bývalý britský ministr pro vědu a inovaci lord Paul Drayson, mluvil o rychlosti dosahující až 320 km/h.

„Motoristický sport je ideálním prostředím pro zrychlení vývoje této slibné technologie a zde se také může prokázat její efektivnost. Dynamické elektromobilů umožní v budoucnu vznik závodů elektrických vozidel s nulovými a navíc eliminuje nutnost používat v závodních těžké baterie,“ řekl lord Drayson.

Očekává se, že první závodní indukční okruh bude zprovozněn ještě během letošního roku. Halo IPT dokonce mluví i o veřejné dobíjecí silnici, nicméně se neočekává, že by k tomu došlo ještě před rokem . Autodráha našich dětství se tak stává skutečností!

 
Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

co je na tom tak uzasne a necakane, dat kable vysokeho napatia 25 000 V 50Hz tesne pod vozovku ? Len by ma zaujimalo ako chcu potom vyriesit krokove napatie, ked to chcu roztahovat na plochu 10 metrov ?

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

konzistentní přenos energie i při vysokých rychlostech závodních elektromobilů= ach jo, nez neco napisete nebo prekopirujete, nechteli by ste se na to podivat nebo to nekoho nechat opravit?

Obrázek uživatele Jan Horčík

Opraveno, díky za upozornění.

---

šéfredaktor magazínů Hybrid.cz a Ekologické bydlení

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Standardní nastavení volby "Zasílání upozornění na email" můžete nastavit na stránce svého profilu.
Kontrola proti nevyžádaným příspěvkům
Absolováním testu nám pomáháte bojovat proti SPAMu. Děkujeme.
Přepište prosím tento kód do pole níže
Přepište, prosím, znaky z obrázku výše. Všechna písmena jsou malá.

TrendPark elektromobil Nissan Leaf

zajímavé články