Google testuje bezdrátové dobíjení elektromobilů

Jan Horčík - 22 Březen 2011

baterií není nic nového. Používá se například u elektrických kartáčků na zuby. testuje ve svém sídle v Mountain View v bezdrátové pro .   
elektromobily bezdrátová dobíjecí stanice plugless power

ve svém hlavním sídle v Mountain View využívá pro pohyb lidí po celém komplexu ("Googleplex") řadu . Právě pro ně jsou nové bezdrátové dobíjecí stanice Plugless Power určeny.

Využívají jednoduchého principu elektrické indukce. Elektrická vozítka stačí prostě zaparkovat na vyhrazené místo. Dobíjejí se automaticky právě pomocí indukce. Není třeba zapojovat žádný dobíjecí kabel jako v případě klasických nebo .

Nevýhodou této technologie je velmi pomalé dobíjení baterie a také nutnost přizpůsobit auto tomuto typu dobíjení. Také elektrická vozítka musela být k využití tohoto dobíjení speciálně upravena. Tyto úpravy jsou však podle společnosti Evatran, která bezdrátové dobíjecí stanice Plugless Power vyvíjí, poměrně jednoduché a levné.

Pro Evatran je první veřejná instalace jejich bezdrátové dobíjecí stanice v významným krokem. Postupně chce toto řešení začít prodávat také dalším společnostem a samosprávám. Spolupracuje také s automobilkami - chce si zajistit jejich podporu u co nejvíce modelů , která se v následujících letech chystají na trh.

tisková zpráva
Zpět na HybridPřidat komentář
Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

otazna je este nizsia ucinnost prenosu, co pri vacsich vykonoch robi dost velku stratu

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ano, máte pravdu, takže veškeré energetické úspory el. vozítka jsou pryč. Je to dobrý závazek vyzkoušet si to, ale pro praktické využití bych to zavrhnul právě z důvodu nízké účinnosti. Dráty s účinností 99,9% asi nic nenahradí. Tohle bych vystavil jako odstrašující příklad. Mimochodem, nechtěli by jste zavést jakýsi bodový systém k jednotlivým článkům, jaký mají uvedené technické vynálezy přínos pro ekologii? Mohlo by se hodnotit od "zatěžuje více než konvenční technologie" po skvělý "výrazné úspory přinášející nápad", třeba jako ve škole.

Obrázek uživatele Jan Horčík

Děkujeme za vynikající nápad, pokusíme se zrealizovat v nejbližší době!

---

šéfredaktor Hybrid.cz

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Taky si myslím, že by bylo hodnocení dobré (a nejen zde). Krom hodnocení "autora" článku by pak bylo hodnocení z hlasování čtenářů (a porovnal by se rozdíl).
Mohlo by se ještě rozdělit do více kategorií (úspora energie, surovin, dopad na živou přírodu,... , ale i času ("lenost") či peněz)

Obrázek uživatele Jan Horčík

Nakonec jsme se rozhodli pro jednoduché a přímé hodnocení, snad se ujme!

---

šéfredaktor Hybrid.cz

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Není z toho zřejmé, jestli jde o hodnocení článku (jak je běžné na jiných webech) nebo o hodnocení nápadu v článku popisovaného (jak navrhoval čtenář výše).

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

ja to chapem skor ako hodnotenie technologie, kedze clanky su vacsinou popisne s minimom autorovej interpretacie, cize hodnotenie beriem ako hodnotenie technologie v clanku popisovanej, ak by slo o cisto autorov komentar bral by som to ako hodnotenie jeho nazoru v zmysle suhlasim-nesuhlasim


Autonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobilNabíječky elektromobilů Circontrol