Dlouhých osm let pracovali inženýři Google na vývoji robotických aut ve skrytu v rámci „tajných laboratoří“ Google X. Teď firma konečně zakládá samostatnou společnost Waymo, která má rozjet komerční nasazení technologie autonomních vozidel.
foto: Waymo
Byl to právě Google, kdo vlastně mánii kolem robotických aut rozdmýchal. Jeho malé vajíčkovité robotické elektromobily slibovaly skutečnou revoluci – měla to být vozidla bez volantu a pedálů.
Jenže to se v průběhu času ukázalo jako takřka neprůchodné. Google sice naučil svá auta, vybavená drahým LiDARem (laserovým radarem) spoustu kousků – třeba uhýbat před sanitkami, číst pokyny dopravních policistů nebo detekovat veverky, ale zbavit se základních prvků auta se mu nepodařilo.
video: Waymo
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY
Robotická auta zas o krok blíž; Google ukazuje cestu
Mezitím štafetu vývoje robotických aut a zejména návazné mediální pozornost převzali jiní. Jmenovitě Tesla se svým Tesla Autopilot, ale také Uber, Nissan a další. Prakticky dnes není automobilka, která by je nevyvíjela.
Nedávná restrukturalizace společnosti Google do holdingové podoby zastřešené společností Alphabet zároveň naznačila, že zakladatelé Larry Page a Sergei Brin chtějí zatlačit na pilu po komerční stránce. A že některé vývojové projekty Google (včetně X) buďto začnou vydělávat, nebo půjdou k šípku.
foto: Waymo
To je i případ autonomního/robotického řízení aut. Jednou z hlavních motivací je v tomto případě pro Google fakt, že každý rok vinou dopravních nehod zahyne až 1,2 milionu lidí. Zároveň se odhaduje, že do roku 2025 by trh s autonomními vozidly mohl mít hodnotu kolem $42 mld.
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY
Google má patent na robotické auto
foto:
Výsledkem toho všeho je aktuální založení samostatné společnosti Waymo patřící do holdingu Alphabet. Robotická auta Google už za sebou mají desítky tisíc jízd a zhruba tři miliony najetých kilometrů. Také pár nehod (nezaviněných) a setkání s policistou.
Založení komerční společnosti ale ještě nutně neznamená, že do roka a do dne uvidíme robotická auta Google na trhu. Vlastně stále není jasné jakou podobu autonomního řízení Google nabídne, zda celé auto, nebo spíš jen systém robotického řízení.
Google odsunul autonomní
Google odsunul autonomní auta do vedlejší produkce firmy Waymo ta sama informace, jiny redaktor.
inde som cital ze to uz
inde som cital ze to uz zarezal, ze sa kamarati s fordom a ze ak nieco tak bude predavat sw ktory by to mal zvladat.
v preklade do normalneho jazyka, odisiel mu clovek co to riadil, a firma to zabila s tym ze este sa mozno uvidi ..casom.
teraz vysiel dalsi zaonaceny
teraz vysiel dalsi zaonaceny clanok k tomu inde. ze nekonci ale iba to odovzdal pod inu firmu. .. emm, takto .. kym to nemam moznost realne kupit za priaznivu cenu, neexistuje to a basta.
uz tu bolo tolko prehlaseni, a uz uz sa nieco davalo na trh, 8 rokov fuc a .. nikde nic, naopak ine potichu veci o ktorych sa nepise prisli.
napr. uz spominany elektricky skateboard. co sa ukazal ako genialna dostupna alternativa.
Preklep – do roka a do dne
Preklep – do roka a do dne (ne do dnes 🙂 )
Titulek je těžce
Titulek je těžce zavádějící. Vypadá to, že to bude přesně naopak. Google končí s vývojem vlastních samořiditelných aut, bude vyvíjet pouze software http://www.zive.cz/bleskovky/google-udajne-prestal-vyvijet-sva-vlastni-samoriditelna-auta-soustredi-se-jen-na-software/sc-4-a-185266/default.aspx
Google has reportedly backed
Google has reportedly backed off plans for radical self-driving cars in run-up to launch
https://9to5google.com/2016/12/13/google-self-driving-car-taxi-service/