GM potvrdili výrobu elektromobilu Chevrolet Bolt

Jan Horčík - 16 Únor 2015

Je tomu pár dnů, co agentura Reuters přinesla zprávu, že koncept elektromobilu Chevrolet Bolt se začne vyrábět. Nyní ji potvrdil na autosalonu v Chicagu i Alan Batey, šéf severoamerické General Motors.koncept elektromobilu Chevrolet Bolt

Koncept elektromobilu Chevrolet Bolt se rychle připravuje do výroby. GM by nejspíš chtěli předběhnout automobilku v uvedení levného elektromobilu s dojezdem přes 300 km.
foto: General Motors/Chevrolet

Alan Batey zároveň řekl, že se elektromobil Chevrolet Bolt skutečně bude vyrábět v továrně Orion v Michiganu, 50 km severně od Detroitu. Nepotvrdil ovšem kdy se s výrobou začne s tím, že detaily budou oznámeny později.

Reuters spekulují začátek výroby na říjen 2016. Potvrzují se tak i naše domněnky o tom, že koncept elektromobilu Chevrolet Bolt skutečně vypadá jako víceméně hotové auto připravené pro výrobu.

Elektromobil Bolt, pokud se tak bude jmenovat (což doufáme že nebude) by měl nabídnout reálný dojezd kolem 320 km na jedno dobití. Na trhu se má objevit v roce 2017, souběžně s novými modely elektromobilů Nissan Leaf, Tesla Model III a dalšími.

Zpět na HybridPřidat komentář
Obrázek uživatele Aas
Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Jedna informace je také důležitá - GM chce vyrábět 20 - 30 tisíc Boltů ročně, jakmile se jim povede navýšit výrobu. To je i na Ameriku hrozně málo. Jsem docela zvědavý, jestli na Bolt budou roční čekací lhůty, nebo se GM rozhodne zdražit, když nebude schopno vyrobit dostatečné množství těchto aut.

Pro srovnání Tesla očekává, že Model 3 bude vyrábět v množství cca půl milionu ročně. A kvůli tomu staví i Gigatovárnu na baterie. Naproti tomu GM nebude mít v dohledné době k dispozici tolik baterek.

Obrázek uživatele Jan Horčík

Díky za doplnění.

---

šéfredaktor Hybrid.cz

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

No pro Amíky je ten dojezd ve výsledku ještě menší - z praktické roviny kdy najezdí hafo. Pro většinu populace by tam stejně měli radši udávat délku dojezdu v hodinách než na nějaké km/míle :). U nás to stejně asi nebudou dodávat, ale zatlačí to snad na cenu/snažení i ostatním výrobcům.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

V roce 2017 bych čekal lepší dojezd než 320km což bude v reálu tak 230-260 podle nohy na plynu a terénu. To už i nový Leaf má mít 400km. S takovou se do Chorvatské Istrie moc nedostanu a na Teslu 85D nebo X mi pak prasknou úspory:( . Doufám že ty baterky jak tesla dostaví továrnu se zlepší nebo už konečně někdo udělá levnou masovou výrobu ne jen "testy dopadly dobře, výroba na neurčito".

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Nechci předem soudit, ale myslím, že většina lidí, co si koupí auto za milion, má jiné představy o dovolené nežli Chorvatsko autem s co nejmenšími náklady.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

No prostě nerad lítám. sice teď jsem koupil letecky na léto pobyty v Andalusii a Peloponésu, ale i tak asi pojedeme taky Chorvatsko autem. Milion už dneska není co bejval... . Láká mě až bude víc času v kuse si projet jen tak Evropu, ale to chce aspoň 14dní v kuse a to v mém podnikání zatím moc nejde. Snad do toho roku 2017 se to někam s elektroauty posune bude i levná Tesla, ale to bude takové menší prdítko.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Do Splitu jezdí autovlak. Stačí naložit elektromobil na vlak a jít se vyspat do lůžkového vozu a ráno být s nabitým elektromobilem ve Splitu.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Když už dám takovej ranec za elektroauto, tak s ním chci jezdit a aspoň pocitově šetřit. Ne cpát love za přepravu auta vlakem.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Tomu rozumím, já jen že je tu možnost jak se dostat do Chorvatska a vyhnout se té pakárně s dobíjením po cestě.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

No, Vídeň Supercharger je ode mě tak 80km, pak Ljublaň to už je na pomezí dojezdu bez omezování se a z Koperu to už je podle potřeby 15-70km kousek. Normálně cca 6.5hodiny s nabíjením dejme tomu 8hodin?

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Chtělo by to Supercharger někde u Grazu :)

Obrázek uživatele Jan Horčík

Podle webu Tesla Motors se Supercharger v okolí Štýrského Hradce (Graz) plánuje na letošek.

---

šéfredaktor Hybrid.cz

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Rok 2016 vypadá nalajnovanej pro Superchargery od Tesly už vcelku použitelně. Po ČR to ani tak není potřeba - když někam jedu tak už tam nějakou hodinu budu na dobytí, ale pro delší trasy mám Graz skoro 300km od domu a koukám možná i Koper se urodí. Do 2017 musím ještě 1.5mil na Teslu podnikáním splašit :).

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Mě vždycky baví jak lidi potřebujou supecharger tady a tam, jako by tu teslu snad někdo z nás měl :)

Obrázek uživatele Hyperloop

Myslím, že až přijde model E (záměrně nepíšu 3), tak těch majitelů exponenciálně přibude ;)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Mám známýho a ten ji má, prej i řídit mne v dohledný době nechá :--). Takže pak můžu slintat nad mapou a řešit, kde všude bude za 2 roky nabíječka :--).

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Treba do dvou let mit bude. I3 bude skoro lidovka:).

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Američani udávají opravdu reálný dojezd, v tom není problém.
Já jsem zvědavý, jestli si novináři rýpnou do GM s dotazem, zda je opět hodlá sešrotovat někde v poušti...

jo to je dobra otazka, aby se historie neopakovala

Obrázek uživatele Jan Horčík

Tohle už dnes bezesporu nehrozí :).

---

šéfredaktor Hybrid.cz

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Tím by sem si nebyl tak jistý. Ješte v červenci 2014 před 9 měsíci ste psali jak BMW sešrotoval ActiveE

hybrid.cz/bmw-nechalo-sesrotovat-elektromobily-activee

Obrázek uživatele Jan Horčík

Ano, protože šlo o testovací vozy - prototypy. Bolt má být komerční produkt.

---

šéfredaktor Hybrid.cz

Obrázek uživatele Hyperloop

Na a co?

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Tak zrovna sešrotování ActiveE mi přijde škoda, když ty auta vypadaly lépe než i3. Prý to museli sešrotovat kvůli daním, což bych sice chápal, ale šrotovat zánovní auta mi přijde těžce antiekologické(prostě prasárna).

Obrázek uživatele Hyperloop

Mně to přijde úplně normální. Byla to testovací auta, možná měla nějaké své mouchy, prodávat to někomu by bylo riziko.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Renault svoje Fluence Z.E. po krachu BetterPlace rozprodal levně jako ojetiny. Když se chce...


Nabíječky elektromobilů CircontrolAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobil