Investiční sektor General Motors Ventures LLC vložil 7 miliónů dolarů do výzkumu společnosti Envia Systems, která vyvíjí pokročilou lithium-iontovou baterii. Nová technologie má poskytovat vyšší energetickou hustotu a nižší náklady na výrobu.
Díky dohodě podepsané mezi oběma společnostmi má General Motors právo využívat vyspělé materiály katod vyvinutých firmou Envia ve svých budoucích elektromobilech.
„Skeptici se domnívají, že bude trvat ještě mnoho let, než budou k dispozici lithium-iontové baterie s dostatečně velkou kapacitou a s nižšími výrobními náklady. Naše výsledky však dokazují, že výrazné zlepšení je už na obzoru,“ řekl Jon Lauckner, prezident GM Ventures.
Rychlejší nabíjení elektromobilů díky novému nanomateriálu
Lithium-iontové baterie stárnou jako lidé, nevratně
Nanopóry v křemíku = lithium-iontové baterie s 10x vyšší kapacitou
Katoda je klíčovým faktorem, který určuje celkové náklady na výrobu baterií. Vzhledem k tomu, že Envia používá ve své technologii levné katodové materiály, které jsou schopny uchovávat více energie, může tak i výrobní náklady posunout na přijatelnější hladinu.
„Náš vysoce kapacitní a na mangan bohatý materiál katody řeší dvě klíčové otázky – vyšší kapacitu a nižší náklady“, říká Atul Kapadia, generální ředitel společnosti Envia Systems.
„Jsme přesvědčeni, že jsme díky naší technologii na nejlepší cestě ovládnout významnou část trhu výroby baterií“, předpovídá Kapadia a výkonný ředitel u GM Micky Bly mu dává za pravdu.
„Výsledky testů na bateriích menších formátů dokazují, že vysoce kapacitní kompozitní materiál katody může zvýšit energetickou hustotu li-ion baterie až o jednu třetinu, při zachování stejné úrovně spolehlivosti, bezpečnosti a životnosti“ uvedl Bly.
Nejlepší laboratorní výsledky údajně vykazují kapacitu více než 300Wh na kilogram materiálu. Envia se s tím však nechce spokojit a plánuje zvýšení kapacity až na 400Wh na kilogram.