GM investoval 7 miliónů dolarů do nových li-ion baterií

Ivo Hradil - 09 Únor 2011

Investiční sektor General Motors Ventures LLC vložil 7 miliónů dolarů do výzkumu společnosti , která vyvíjí pokročilou . Nová technologie má poskytovat vyšší energetickou hustotu a nižší náklady na výrobu.   
lithium-iontové baterie Envia Systems

Díky dohodě podepsané mezi oběma společnostmi má General Motors právo využívat vyspělé materiály katod vyvinutých firmou Envia ve svých budoucích .

„Skeptici se domnívají, že bude trvat ještě mnoho let, než budou k dispozici baterie s dostatečně velkou kapacitou a s nižšími výrobními náklady. Naše výsledky však dokazují, že výrazné zlepšení je už na obzoru,“ řekl Jon Lauckner, prezident GM Ventures.

Katoda je klíčovým faktorem, který určuje celkové náklady na výrobu baterií. Vzhledem k tomu, že Envia používá ve své technologii levné katodové materiály, které jsou schopny uchovávat více , může tak i výrobní náklady posunout na přijatelnější hladinu.

„Náš vysoce kapacitní a na mangan bohatý materiál katody řeší dvě klíčové otázky – vyšší kapacitu a nižší náklady“, říká Atul Kapadia, generální ředitel společnosti Envia Systems.

„Jsme přesvědčeni, že jsme díky naší technologii na nejlepší cestě ovládnout významnou část trhu výroby “, předpovídá Kapadia a výkonný ředitel u GM Micky Bly mu dává za pravdu.

„Výsledky testů na bateriích menších formátů dokazují, že vysoce kapacitní kompozitní materiál katody může zvýšit energetickou hustotu li-ion baterie až o jednu třetinu, při zachování stejné úrovně spolehlivosti, bezpečnosti a “ uvedl Bly.

Nejlepší laboratorní výsledky údajně vykazují kapacitu více než 300Wh na kilogram materiálu. Envia se s tím však nechce spokojit a plánuje zvýšení kapacity až na 400Wh na kilogram.

Zpět na HybridPřidat komentář

Sleva na profesionální nabíjecí stanici Webasto Livee-stationVOLTDRIVE - Ideální řešení pro domácí nabíjení vašeho vozu.Nabíječky elektromobilů Circontrol