General Motors řeší problém s Chevroletem Volt. Při jízdě mu vypíná motor

Není to tak dávno, co americká automobilka čelila nepříjemnému přílivu otázek ohledně požáru, ke kterému došlo po provední crash testu Chevroletu Volt. Tento problém byl posléze vyřešen, avšak vzápětí se objevila další komplikace. Tentokrát přichází americký list The Detroit News se zprávou, že během jízdy Chevroletu Volt dochází k vypínání jeho .

I přes problémy hlásí automobilka GM pokračování rekordních prodejů Voltu. Za září se jich prodalo 2 851 kusů.
foto: Chevrolet

Automobilka General Motors vzniklou nepříjemnost potvrdila a upřesnila, že se jedná pouze o plug-in hybridy Chevrolet Volt modelové řady 2013. Konkrétně by tímto problémem mohlo být postiženo až 4 000 . Nepříjemná softwarová závada se údajně projevuje v případech, kdy vlastníci Chevroletu Volt využili k nabití lithium-iontových baterií elektromobilu funkci odloženého nabíjení.

„Obdrželi jsme několik stížností majitelů modelového roku 2013, že elektrický motor jejich vozů přestal při jízdě dočasně pracovat. Do doby, než dojde k odstranění softwarové anomálie našimi prodejci, doporučujeme nepoužívat funkci odloženého nabíjení automobilových baterií, řekla mluvčí General Motors Michelle Malcho.

Americká ovšem důrazně upozorňuje, že v případech kdy dojde k náhlému vypnutí elektrického motoru automobilu, zůstává brzdová soustava i systém řízení i nadále plně funkčními. Řidič tak bez větších problémů dokáže bezpečně zastavit u krajnice.

Chevrolet Voltfoto: Chevrolet

Že se nejedná o chybu úzce související s bezpečností dokládá mluvčí Michelle Malcho také faktem, že žádná z hlášených poruch nebyla spojena s autonehodou nebo jakýmkoli zraněním.

I přes tato ujištění se pochopitelně mohou vzniklé situace stát velmi nebezpečnými. Proto General Motors žádá všechny majitele Chevrolet Volt modelové řady 2013, aby se co nejdříve dostavili ke svým prodejcům. Vyškolení odborníci softwarovou chybu opraví během necelé hodiny nainstalováním programové aktualizace.

13 Comments on “General Motors řeší problém s Chevroletem Volt. Při jízdě mu vypíná motor”

      1. No to vím, částečně
        No to vím, částečně firmware dokonce i programuji. Mě jde spíš o to, že byl vydán firmware, který byl nefunkční a je ho nutné aktualizovat. Zaprvé by tam měl být náhradní systém (spalováky mají na řízení zapalování náhradní) a za druhé by se uživatel vůbec o aktualizaci neměl dovědět. Mělo by se to dít při pravidelných návštěvách servisu. A mimo to by měl být systém zcela autonomní a nemělo by záležet jestli se nabíjení odloží nebo ne.

        Vím, že v pračkách firmware je, protože tam jsou řídící mikroprocesory, ale kdo kdy potřeboval upgradovat pračku, že mu nepere kvůli odloženému startu ?

  1. Do amerických voleb se
    Do amerických voleb se informací o těchto poruchách vyskytne ještě několik, Volt je obamovo dítě výměnou za spásu GM. Stejně tak pokud Obama vyhraje, očekávám, že se ještě něco provalí, efekt tzv. „namazaných schodů“. Nejsou to spiklenecké teorie, jen hrátky s načasováním zpráv do éteru.

    1. Tak to bych nesedal do
      Tak to bych nesedal do letadla tam je to mnohem, mnohem složitější a stačí když selže pitomej odpúrek .Kamarád zná jednoho pilota ten vykládal jak museli nouzově přistát a cestující o tom ani nevěděli ,že hoří v kabině a jde o život. Po přistání si ještě cestující dělali srandu že se lítá v plynových maskách.

Napsat komentář