General Motors představuje elektromobil Hummer EV ve verzi pick-up i SUV

Trh s elektrickými pick-upy bude v Americe obrovský a GM nechce zůstat stranou. Po vzoru Rivianu představuje Hummer EV Pickup i verzi SUV.

Značka Hummer se vrací jako elektromobil! A bude až po střechu nadupaná nejnovějšími technologiemi, včetně mobilní aplikace, velkého 13,4″ displeje infotainmentu, digitálního klíče, systémem HD Surround Vision se 14 kamerami a dalšími.
foto: GMC

Elektromobily GMC Hummer EV a Hummer EV Pickup se představily jako našlapaná velká auta plná technologických vychytávek. Výroba má začít v případě pick-upu už ve třetím čtvrtletí 2021, SUV se na trhy podívá až začátkem roku 2023.

Verze SUV nabídne výkon až 619 kW, ale také o 22,8 cm menší rozvor oproti pickupu. Rozvor pick-upu bude 3445 mm, délka 5507 mm, šířka 2380 mm, světlá výška 404 mm. V případě SUV bude délka 4999,5 mm, světlá výška 406 mm a zavazadlový prostor až 2316 litrů. SUVčko se otočí na 10,8 metrech, což je třeba méně, než v případě mnohem menšího Ford Mustang Mach-E (11,6 metru).

Nový elektrický Hummer půjde na trh nejprve jako pick-up, posléze také jako SUV.

Nový elektrický Hummer půjde na trh nejprve jako pick-up, posléze také jako SUV.
foto: GMC

Za příplatek bude k dispozici funkce Power Station, která umožní AC nabíjení výkonem až 19,2 kW a zároveň zpřístupní možnost nabíjet jiné elektromobily až 240V/25A/6kW. SUV verze nabídne dojezd přes 483 km (EPA?), pohon všech čtyř kol s pomocí tří elektromotorů (e4WD), 800V DC nabíjení (až výkonem 300 kW) a další vychytávky. GM nasadí do nového elektromobilu pohonný systém Ultium.

Značka Hummer kdysi proslula off-roadovými schopnostmi a tím, že první varianta H1 byla odvozena o vojenského vozidla HMMWV po válce v Perském zálivu. Hummer se stal symbolem neokázalé spotřeby počátku nového tisíciletí.

Značka Hummer kdysi proslula off-roadovými schopnostmi a tím, že první varianta H1 byla odvozena o vojenského vozidla HMMWV po válce v Perském zálivu. Hummer se stal symbolem okázalé spotřeby počátku nového tisíciletí.
foto: GMC

Cenovky a další podrobnosti se dozvíme teprve jakmile se začne schylovat k výrobě daného modelu. Auta se budou vyrábět v úplně nové továrně Factory Zero v Michiganu. Tamtéž se má začít vyrábět také další podobný elektromobil, totiž Chevrolet Silverado Electric Pickup. Což bude nejspíš jen méně terénní upravený Hummer pickup.

tisková zpráva

17 Comments on “General Motors představuje elektromobil Hummer EV ve verzi pick-up i SUV”

      1. Kromě toho udělat velký rejd u zadokolky není žádné
        Kromě toho udělat velký rejd u zadokolky není žádné umění. Uvidíme, jak na tom bude AWD. A jak jsem tak na ty testy ID4/Enyaq koukal, tak jediné opravdu významné plus je skvělé odhlučnění, což bude pro řadu lidí dost zásadní argument.

    1. Enyaq je zatim jen zadokolka a tim padem je rejd lepsi. Treba
      Enyaq je zatim jen zadokolka a tim padem je rejd lepsi. Treba takovy Kodiaq ma polomer otaceni rovnou o 2,3m vetsi. A Skodovka sama priznava, ze Enyaq 4×4 bude mit jiny rejd. Takze vase radost brzy splaskne az nekdy vyjede enyaq 4×4 na porovnani. Mindraky musite mit znacne, pokud vas takove prkotiny tolik nadchnou a delate ze sebe vola.

        1. Na saske strane se uz pripravovala tezba, ale nakonec se to
          Na saske strane se uz pripravovala tezba, ale nakonec se to prerusilo. Mozna kvuli korone, mozna z financnich duvodu. Cele lozisko je v cesko nemeckem pohranici. V Sasku to meli tezit take Australane. Ale tam se nikdo tak nehadal jako v Agrofertolandu.

      1. Taky dobývat Lithium ze žuly, je pěkná blbina. A to baz
        Taky dobývat Lithium ze žuly, je pěkná blbina. A to baz ohledu na to, jestli je kvalitní nebo ne. A jestli je kvalitní, tak je samozřejmě mnohem smysluplnější jí prodávat na kámen než jí drtit a získávat z ní Li, kterého je tam jen pár procent.
        Ty geotermální prameny jsou o něčem jiném. Tam se to získává ze soli, která je rozpustná ve vodě.

Napsat komentář