Volkswagen Golf Blue-e-motion – podrobnosti

Automobilka během posledních dnů nadšeně troubila do světa jak moc ji zajímají a kolik do nich hodlá investovat. Celosvětově stoupající nechce zůstat pozadu, a tak z dává vědět podrobnosti o svém elektrické .   

Volkswagen Golf Blue-e-motion Volkswagen Golf Blue-e-motion Volkswagen Golf Blue-e-motion


je podle koncernu „nejúspěsnějším evropským autem, které kdy bylo postaveno“. Není bez zajímavosti, že elektrické verze Golfu se prodávaly už na počátku 90. let v podobě modelu . Ale o něm až někdy jindy. Co nabídne elektrický Golf, až se v roce 2014 objeví na trhu?

Dojezd 150 km a více

Prozatím pouze koncepční čtyřmístná pětidveřová verze elektrického Golfu je poháněna tichým elektrickým motorem umístěným vepředu. Maximální výkon je 115 koní (85 kW), kontinuálně dokáže dodávat výkon 50 kW / 69 koní. Jako většina elektrických aut, také Golf Blue-emotion nabízí extrémní točivý moment, a to 270 Nm. má energii 26,5 kWh.

v současné době dává elektromobilu +/- 150 km v závislosti na stylu jízdy (a samozřejmě mnoha dalších parametrech, které dojezd elektromobilu ovlivňují, jako je třeba obsazenost, profil terénu, teplota prostředí nebo využití klimatizace a vytápění). Teprve při uvedení na trh v roce 2014 však Volkswagen oznámí finální data o dojezdu. Za čtyři roky mohou být totiž úplně někde jinde – ze 150 km může být klidně dvojnásobek.

Nejen pro dojíždění do práce

I kdyby ne, Volkswagen v tiskovce upozorňuje, že podle výzkumu Německého federálního statistického úřadu celkem 45,8 % Němců dojíždí denně méně než 10 km. Dalších 28,1 % dojíždí mezi 10 a 25 km a 16,2 % přes 25 km. Přes 70 % zájemců o dojíždění do práce by tedy elektromobily měly uspokojit už dnes.

Volkswagen Golf Blue-e-motion

Maximální rychlost elektrického Golfu je nastavena na 135 km/h. Minimální energie pomáhá také aerodynamický koeficient 0,295. Zrychlení z 0 na 100 km/h zvládne Golf během 11,8 vteřiny. Žádný rychlík to není, nicméně to vše je v zájmu maximálního dojezdu – právě rozjíždění spotřebuje nejvíc energie.

Rekuperace je základ

V konceptu se využívá lithium-iontová baterie skládající se ze 30 modulů a celkem 180 lithium-iontových článků. je umístěna naspodu kufru (ten má i tak kapacitu 275 litrů), pod zadními sedadly a v centrálním tunelu mezi předními sedadly. Hmotnost baterie je úctyhodných 315 kg. O její teplotu se stará samostatným chladící systém.

Samostatnou kapitolou je v novém e-Golfu rekuperace brzdné energie. Řidič má možnost si zvolit ze čtyř režimů strategie brzdné energie. Nejnižší stupeň D odpovídá běžnému neutrálu – auto si pluje po a je bržděno pouze aerodynamikou a pneumatikami. Úroveň D3 (nebo B jako „braking“ – brždění) už rekuperuje maximum energie. Všechny aktuální informace o rekuperaci najde řidič na speciálním displeji poblíž rychloměru.

Zvolte si mód jízdy

Stejně jako bude možné volit režimy rekuperace, bude možné zvolit si také jízdní profil. Jde o módy „Normal“, „Comfort+“ a „Range+“. Prostředí nabídne plný výkon 85 kW a max. rychlost 135 km/h. V normálním módu je max. výkon omezen na 65 kW a max. rychlost na 115 km/h. V módu Range+, který cílí na maximální dojezd, je výkon omezen 50 kW a rychlost 105 km/h. Zároveň se vypne klimatizace.

Volkswagen Golf Blue-e-motion

Podle obrázků bude možné informace o autě získávat i na dálku s pomocí chytrého telefonu typu . Hmotnost elektrického auta je 1545 kg, z čehož už zmíněných 315 kg zaujímá baterie a 80 kg elektromotor, dvě klíčové komponenty elektrického pohonu auta. Na závěr jen poznámka: opravdu je nutné elektrický Golf pojmenovávat „Volkswagen Golf Blue e-motion“. Proč nestačí prostě „Electric“ nebo něco v tom smyslu?!

8 Comments on “Volkswagen Golf Blue-e-motion – podrobnosti”

  1. proc to porad zdrzuji.
    proc to porad zdrzuji. Elektromobil uz davno mel byt vsude kolem. Porad jen kecy o tom jak se musi cekat. Namlatte do mest a okoli nabijeci stanice, zacnete to prodavat a me uplne staci dojezd 100km. Stejne tak pro 90% lidi to bude naprosto dostacujici. Do prace, z prace, do obchodu, a na ceste nekam dal se proste uz nekde dobije. Ne, my tady porad musime zit v tom smradu a hluku kdy kazdej balik jede 5 kilometru pro rohliky. Achjo.

    1. Ked mas fixny prevod tj. len
      Ked mas fixny prevod tj. len redukcia 9.81 a otacky 12.000rpm tak je rychlost limitovana otackami elektromotora co je problem pretoze ide o amatersku koncepciu bez znalosti problematiky elektromobilov proste len zbuchat dokopy elektromobil aby sa koncern mohol vytahovat ze tiez ma elektromobily……

  2. Ted jenom cena, jestli bude
    Ted jenom cena, jestli bude +-700, tak je to auto zbytecne vyrabet, predrazene uz ted prodavaji francouzi a take diru do sveta neudelali.

    Kolik muze stat, kdyz vezmou levna auto co stoji cca 200k, vyhodi motor atd. zustane jim neco co sotji kolik? 120k?

    A ze technologie neni? VUT udelalo pro skodovku kopletni techniku motor atd. takze zaplatila auto co jim darovala, porizovaci cenu elektroniky a baterek, takze treba skoda uz ted ma moznost skoro za nulu vyvoje zebrat kastlu Fabie a udelat elektromobil levne tak za 350-400k.

    Ale vydelavat se musi, tak se vyvine uplne nova kastla a elektronika za tezky prachy a auto budou prodavat za 700k.

    Nekdy mam pocit, ze evropa a USA elektromobily zacali delat kvuly Cine ktera tomu dava podporu u nich a uz tam jezdi na ulicach. Jinak by nejradeji zustali u smejdske spalovaci techniky….

    1. Na spolocnost EVC group mam
      Na spolocnost EVC group mam len tie najlepsie spomienky zvlast na reverzny inziniering v podobe atomizacie zakupeneho elektromotora od spol. EVO electric…….a tiez to neustale omielanie o bateriach LiFeYPO4 ktore sluzi len na oblbnutie ludi o tom ze ytrium pouzivaju ako dopujuci prvok pricom sluzi len na vyhybanie sa patentovych prav na aktivnu hmotu LiFePO4……

Napsat komentář