Citroen C-Zero – první elektromobil na českém trhu

Podle bude prvním „skutečným“ prodávaným v . V podstatě jde o stejné jako je nebo . Zájemci mohou objednávat začátkem příštího roku, první kusy vyjedou na silnice v únoru či březnu .  

Malé s papírovým 150 km, skutečným dojezdem někde mezi 75 – 120 km, bude stát 29 550 eur. To znamená v přepočtu asi 750 000 Kč. K dispozici bude sedm barevných provedení.

Už za necelé dva týdny se má navíc konat tisková konference, ve které mají ohlásit spolupráci energetická společnost a . Ta se nejspíš bude týkat nákupu testovací Peugeot iOn.

Podle Aktuálně.cz má Citroen už ve třetině svých značkových speciálně vyškolené techniky, kteří budou schopni elektromobily opravovat. „V blízké budoucnosti mají být takoví specialisté všude,“ dodává článek.

9 Comments on “Citroen C-Zero – první elektromobil na českém trhu”

    1. Zatím určitě ano.
      Zatím určitě ano. Nicméně elektromobily nejsou v dnešní době určeny pro „běžného uživatele“. Cílí na lidi, kteří mají rádi trendové věci a jsou ochotni si za ně připlatit. Případně na firmy, které se chtějí blýsknout. Obě skupiny existují i u nás a mají na trhu své slovo.

  1. Vyvoj?
    * Baterky(1/3

    Vyvoj?

    * Baterky(1/3 dulezita cast) vymyslel nekdo jine a vyrabi nekdo jine, takze uz v jejich cene je vyvoj baterky zapocitan.

    *Elektromotor(2/3 dulezita cast) vyvynul Citroen? Opet jsou to jine tovarny co vyvyji motory a ty to citroenu prodaji za cenu ktera dane tovarne vyvoj zaplati.

    *kastla auta(3/3 dulezita cast), co se musi zaplatit za vyvoj? Vzdyt vzali jiz existujici auto a jenom to do neho nacpali a rekneme si, ze tam uz vyvoj zapaltitli majitele benzinaku nebo mamae vyvoj auta platit 30let?

    * Jedine co se vycemene da uznat jako vyvoj je elektronika, nu a 300.000,- cena auta, musime odecist motor, nadrz atd. takze o nejakych 80-90k mene tedy 220.000,- + baterky 200.000,- dostatali jsme 220+200=440, motor(samotny) opravdu nema cenu vic jak 30k, ridici eletronika cena vyroby 30k macimalne, vyvoj tedy musime zaplatit 220+200+30+30=480-750 tedy 270k? To si me muze rikat jenom blazen.

    Tato cena me rika citroen nas chce okrast a to brutalne.

    1. Výslednou cenu lze odvodit
      Výslednou cenu lze odvodit z následujícího: Citroen C-Zero je přejmenovaný Mitsubishi iMiEV, jde tedy o dovoz z Japonska a přeprodej. To samo přidává na ceně. Mitsubishi iMiEV se v Japonsku prodává za ¥3 980 000 (asi $43 000, tj. asi 774 000 Kč). Mitsubishi iMiEV je elektromobil založený na modelu malého „kei car“, tedy auta do města Mitsubishi i. To se v Británii prodává za 9000 liber, tj. asi 270 000 Kč. U nás řekněme 300 000 Kč. Baterie mají kapacitu 16 kWh, jde o LiMn2O4 z dílny Mitsubishi/GS-Yuasa. Jejich cenu odhaduji na 200 000 Kč. Další část ceny tvoří náklady na dlouholetý vývoj a výzkum.

    2. Automobilky nemají zájem
      Automobilky nemají zájem na prodeji elektromobilů a proto cenu elektromobilů neurčují podle výrobních nákladů, ale podle toho kolik jsou ochotni lidi za ně zaplatit. A zůstane to tak, pokud budou lidi kupovat auta se spalovacími motory. Jakmile se nebudou kupovat auta se spalovacími motory, tak to automobilky přinutí ke spuštění výroby elektromobilů v masovém měřítku. Tím začne fungovat konkurenční prostředí a cena elektromobilů sletí tam kam patří, neboli pod cenu aut se spalovacími motory. To, že se konečně uvolňuje výroba elektromobilů je spůsobeno krizí a tím, že Mistubishi byla 2 roky v hluboké ztrátě. To ji přinutilo uvolnit iMiEV, následkem čeho se v Japonsku prolomili ledy a přidal se Nissan se svým Leafem. Otatní automobilky se bojí, že přijdou o zákazníky tak slibují, že v roce 2012 začnou taky vyrábět elektromobily. Přitom doufají, že vysoká cena lidi odradí a vše zůstane při starém.

      1. Ak si to spočítate, tak sa
        Ak si to spočítate, tak sa dá celkom slušný elektromobil prestavať za 8 000. Na http://www.cloudelectric.com/product_p/pk-wi-k144600.htm je konverzný balík s dosť silným motorom WarP 9, 600A regulátorom a ďalším príslušenstvom za cca 2700 eur, k tomu LiFeYPO4 batérie Thundersky (45x 3,2V, 100Ah – dojazd cca 80-100km) za 4500 eur so zľavou – to je spolu 7200 eur. K tomu nabíjačka s BMS, práca, elektrina atď – spolu by to do 8000 eur vyšlo. Pre automobilku, ako veľkoodberateľa dielov by určite nemal byť problém ísť s cenou aj nižšie.

        1. Největší problém vidím
          Největší problém vidím ve vývoji, různých nákladů okolo výroby a bezpečnosti, atd., tohle všechno se promítá do ceny. Ale i tak by cena neměla být tak vysoká. Je jasně, že velký nákup baterií dost sníží cenu, např. u těch LiFeYPO4, což jsou dobré články. Na ty mám zálusk, zatím jezdím na trakci a bohatě mi stačí na dojezd 80 km, které ani nenajedu do práce a z práce. Podle mě cena nových elektromobilů půjde dolů, až se zaplatí náklady většina automobilkám. Výroba by měla být levnější než přestavba, podle mě.

Napsat komentář