Jméno Xavier Chevrin si možná pamatujete. Je to člověk, který v roce 2008 na elektroskútru přejel z Paříže do Almáty v Kazachstánu. A pak o dva roky později elektromobilem ze Šanghaje do Paříže, přičemž se zastavil také v Praze. Teď se chystá vyrazit elektrickým autem z Nairobi do Jihoafrické republiky.
foto: Mission Africa/Venturi Automobiles
Mission Afrika, jak Chevrin svou misi nazval, je už čtvrtým projektem z řady Venturi Global Challenge kam spadaly i předchozí dva Chevrinovy “výlety”. Opět samozřejmě řídí elektromobil Citroen Berlingo upravený v dílnách Venturi Automobiles.
Na jedno nabití dokáže díky třem speciálním 23,5kWh NiNaCl bateriím tohle auto ujet až 500 km. To se bude v subsaharské východní Africe hodit, protože tam je přístup k elektřině ještě vzácnější než v zemích jako je Kazachstán, resp. obecně střední a dálný východ.
Stejně jako elektřina jsou tady vzácné i zpevněné cesty, takže max. rychlost 110 km/h auto v zemích jako je Keňa, Tanzánie, Zambie, Zimbabwe či Botswana využije opravdu jen výjimečně. Naopak se bude hodit točivý moment 180 Nm. Světlou výjimkou může být v tomto snad jen cílová Jihoafrická republika.
Xavier Chevrin odstartoval z Nairobi začátkem května a cestu by měl dokončit v polovině června. Najedou celkem 4800 km. Prozatím jde cesta dobře, jak můžete vidět i na pravidelných videích.
Celé dobrodružství zaštiťuje nadace monackého prince Alberta II. a OSN, resp. její program pro životní prostředí.
Na jeho místě bych si na
Na jeho místě bych si na cestu schoval malý ale výkonný benzínový agregát na dobíjení. Kdepak ho asi schovává?
To bych rád viděl,jak na
To bych rád viděl,jak na 23 kWh ujede,ještě po špatných cestách,500km . . . . . .když průměrná spotřeba u elektroaut je 1kWh na 5km.
Ty baterie jsou tam TŘI,
Ty baterie jsou tam TŘI, jak je v článku uvedeno. Celková kapacita je tedy 3×23,5kWh = 70,5 kWh.
70kWh x 5 = 350 km . Na co
70kWh x 5 = 350 km . Na co dojede těch zbývajících 150km?
Pocita se asi s rychlosti 50
Pocita se asi s rychlosti 50 (max 60) km/h a pri teto rychlosti je spotreba zhruba 200Wh/mile = 125Wh/km.
Vychazel jsem z grafu, ktery udava Tesla Motors pro Model S.
Nerikam ze tech 500km ujede na 100% za vsech okolnosti, ale je to realne, kdyz pojede pomalu.
na vítr v zádech.
na vítr v zádech.
A jak víte, že Sko ujede
A jak víte, že Sko ujede na 1kWh přesně na chlup 5km? Proč ne třeba 3 nebo 9? Odvolávat se na průměry u jiných EV nemá moc valný smysl, když jde vesměs o modely postavené na základu spalovače. Tesla má minimálně lepší aerodynamický odpor a patrně i vyspělejší řízení s efektivnější rekuperací.
Nepsal jsem,že na chlup
Nepsal jsem,že na chlup ujede 5km/1kWh. P“sal jsem ,že průměrně,což je pravda. Mimochodem mám C Berlingo elektric r.v. 2001.
V článku Tesla Model S –
V článku Tesla Model S – ještě vyšší dojezd, než jsme doufali! je názorný graf závislosti spotřeby Modelu S na rychlosti.