Francouzský start-up XSun díky akcelerátoru 3DEXPERIENCE Lab vyvinul druhou generaci svého autonomního solárního dronu SolarXOne.
foto: XSun
Po tříletém výzkumu a vývoji se tak dvacetičlennému týmu XSun podařilo v jednom stroji spojit technologie z různých věd a oborů – designu, inženýrství, simulace, kompozitů nebo testování. Stroj tak získal na svém výkonu, jeho provoz je ekonomičtější, a hlavně vyniká svým udržitelným řešením.
Dron SolarXOne, který je poháněný fotovoltaickými články a monitorovaný na dálku z pozemního ovládání, nalezne využití v široké škále oborů od zemědělství, přes monitoring plynového potrubí či elektrické sítě až po námořnictvo.
Jeho charakteristickým rysem jsou dvě křídla, která zvětšují plochu pro fotovoltaické články a zároveň zajišťují optimální letový výkon. Tímto důmyslným designerským řešením stroj získal nejen lepší aerodynamické vlastnosti, ale také lepší ovladatelnost a stabilitu.
Zároveň mohlo být zredukováno rozpětí křídel na 4,5 metru, při dosažení maximálního výkonu. Pro francouzské konstruktéry byla stěžejní také celková váha dronu, která vzhledem k mezinárodní legislativě, respektive využitelnosti na různých trzích, nesměla přesáhnout 25 kg.
„V rámci celého vývoje našeho autonomního dronu jsme se potýkali s celou řadou výzev. Ať už se jednalo o aerodynamiku, zdroj energie, komunikaci či ovládání, museli jsme vše řešit v rámci jednoho systému. S tímto náročným úkolem nám neuvěřitelně pomohla cloudová platforma 3DEXPERIENCE, díky níž mohl celý tým pracovat na návrzích, testech a simulacích v jednotném prostředí z jakéhokoliv místa,“ uvádí Benjamin David, prezident společnosti XSun.
Zástupci společnosti XSun s tímto dronem letos provedli úspěšný 12hodinový, plně autonomní let. Demonstrovali tak, že je stroj schopen jak autonomního vzletu i přistání, tak i absolvování více než 600km letu a to vše za využití obnovitelné solární energie. SolarXOne je schopen letět stovky kilometrů a nést různé senzory, které mají díky solárním článkům dostatek energie.
„Cloudové řešení společnosti Dassault Systèmes bylo vynikající volbou. Vzhledem k tomu, že hodně cestuji a moje kancelář nikdy není na stejném místě, mám díky tomuto softwaru přístup ke všem souborům odkudkoli,“ dodává Denis Pitance, testovací inženýr společnosti XSun.
Do startupového akcelerátor 3DEXPERIENCE Lab společnosti Dassault Systèmes se v průběhu posledních tří let přihlásilo více než 600 společností či projektů, z nichž bylo ke spolupráci přizváno 25.
Vedle společnosti XSun tak ze spolupráce s odborníky a výhod profesionálních 3D vývojářských technologií těží například firma vyrábějící přenosné nabíjecí stanice pro elektromobily nebo společnost zabývající se 3D tiskem lidských buněk. Hlavním cílem akcelerátoru je podpora projektů, které jsou v souladu s cíli udržitelného rozvoje OSN (Sustainable Development Goals – SDGs).
Tesla prodala v Evrope v 1. kvartale 2021 ca. tolik EV, jako
Tesla prodala v Evrope v 1. kvartale 2021 ca. tolik EV, jako VW, Renault a Hyundai dohromady.
To není pravda. Podle tohoto
To není pravda. Podle tohoto zdroje:
https://ev-sales.blogspot.com/2021/04/europe-march-2021.html
Tesla prodala v Evropě 31200 ks modelu 3. Model S a X neprodávala. teda, předpokládám, je to i zmíněno v tom článku.
VW, Renault a Hyundai prodal v Evropě asi tolik:
VW ID.3 11772
VW eUp 8718
Renautl Zoe 12600
Hyundai Kona 10813
A k tomu je potřeba připočíst ještě min 5104 ks ID.4 za březen. Kolik jich bylo celkově, není jasné, zatím to není do top 20 za kvartál.
Takže shrnuto, jenom samotný VW prodal za kvartál min. cca. 25400 EV 🙂
OK, napsal jsem to blbe. Tesla 3 ma v 1. kv. tolik prodanych
OK, napsal jsem to blbe. Tesla 3 ma v 1. kv. tolik prodanych kusu, jako nasledujici 3 modely dohromady. Teda Zoe, ID3 a Kona.
edit. https://ev-sales.blogspot.com/2021/04/europe-march-2021.html
Ano, takto to už cca souhlasí. Ale je to něco úplně
Ano, takto to už cca souhlasí. Ale je to něco úplně jiného než jste napsal původně, proto se mi to nezdálo a ověřil jsem si to.
PS:
Pondělí večer na ČT1 Bilance – Auta už jenom na elektřinu.
Jeste si dovolim zamyslet se nad strategii VW. S velkou pompou
Jeste si dovolim zamyslet se nad strategii VW. S velkou pompou vytahli id4 gtx z klobouku jako pry pokracovani rady gti…
Bohuzel v dynamickych vlastnostech je tam zalostne malo. I nejslabsi Tesla je mnohem rychlejsi nez gtx. Ano, je to SUV. Ale TMY ho strci uplne stejne do kapsy. Neni to ale z duvodu, ze by to hosi ve VW neumeli. Oni nesmi, protoze by pak jejich EV byly mnohem lepsi nez ty spalovaci vykopavky a to by VW bolelo mnohem vic, nez je posmivani jejich gtx lemry. Spalovaci minulost jim svazuje ruce a nohy a pritom by tolik chteli behat.
Jo, to je celkem dobře možné. Pořád musí prodávat
Jo, to je celkem dobře možné. Pořád musí prodávat spalovací auta, takže jejich taktika je logická. Prodají tolik EV a takové jaké potřebuji, každý rok o něco víc, podle norem a pokut. A každým rokem navyšovat podíl EV podle této taktiky.
A proc tam nenakreslili ty motory s vrtulema, ktere tam v
A proc tam nenakreslili ty motory s vrtulema, ktere tam v realu jsou. To na verohodnosti moc neprida.