Francie a Německo chtějí společně podpořit výrobu baterií

Jan Horčík - 06 Květen 2019

Těžiště světového elektromobilního průmyslu je dnes jednoznačně v Asii a částečně v . Evropa stojí na okraji. Změnit to chtějí Francie a Německo.auto nabíjecí port konektor Mitsubishi Outlander PHEV

Naprostá většina baterií pro elektromobily se dnes vyrábí v Asii, případně v . Baterie jsou klíčem k elektromobilnímu průmyslu a teprve nyní si to konečně začínají uvědomovat jak evropské automobilky, tak .

Aby byla Evropa a místní automobilový průmysl i v budoucnosti konkurenceschopný a soběstačný, musí i zajistit pozice ve výrobě baterií, případně i těžbě potřebných minerálů.

Francie a Německo proto požádali Evropskou komisi o schválení státních dotací pro mezistátní bateriové konsorcium. To zahrnuje mimo jiné francouzskou automobilku PSA či francouzského výrobce baterií Saft (patří pod Total).

Obě země chtějí do podpory výroby baterií v Evropě investovat asi 1,7 mld. eur. Cílem je snížit závislost evropských výrobců na asijských dovozech baterií. Docela nedávno v tomto směru konal i Volkswagen, když založil spolu s Northvoltem Evropskou bateriovou unii.

Aliance PSA/Saft počítá mimo jiné s tím, že původní továrna Opelu v Kaiserslauternu se přemění v baterkárnu. Kromě těchto společností ale o státní peníze žádají také firmy jako Volkswagen, BMW nebo Varta.

Zpět na HybridPřidat komentář
Obrázek uživatele Kuk

"Francie a Německo proto požádali Evropskou komisi o schválení státních dotací pro mezistátní bateriové konsorcium. To zahrnuje mimo jiné francouzskou automobilku PSA či francouzského výrobce baterií Saft (patří pod Total)."

"Kromě těchto společností ale o státní peníze žádají také firmy jako Volkswagen, BMW nebo Varta."

Jediný co potřebujou je nakopat p#del lemry líný dinosaurský. Ty fňukny chtěj další milijardy, aby si v klídku mohli vyrábět ty svoje rakovinomety. Baterkárny nemaj protože těžce zachrápali jelita jedny. Nejdřív udělali Dízlgejt k tomu megakartely v osobákách i náklaďákách a teď chtěj žebráci úlevičku. Jediná Čína jim dala koule do svěráku a hned začali makat jak fretky. Kdo ještě chce krmit tyhle vykuky svejma prachama?

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com www.freeghosn.com #freeghosn ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Obrázek uživatele Franta Koudelka STS CHvojkovice Brod

Měření opravdu odhalilo, že v autě se před zplodinami z výfuků neschováte :)

idnes.cz/auto/zpravodajstvi/smog-emise-pevne-castice-michal-vojtisek-emisni-zona.A190506_204229_automoto_fdv

To je hnus velebnosti.

Proč dotace? Na co? má přeci zisk, tak ať to platí ze zisku. To je fakt v té evropě zvrácené, kdy se dává dotace firmám na jejich vlastní obchod, zvlášť když je to firma, která má obrovský zisk a nemá problém s nástupem na trh. Už tam je.

Ach jo.

Obrázek uživatele Kuk

Přesně.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com www.freeghosn.com #freeghosn ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Zase evropský nesmysl. Slibovat že zaměstnám lidi za úplatu, zvlášť když je jasné, že to jde i bez toho je donebevolající.
Nic bych jim nedal!

---

ecotaxiolomouc.cz

Obrázek uživatele PetrVins

Tak to je fakt špatně. Evropa TOTÁLNĚ zaspala ve výrobě elektromobilů a samozřejmě baterií a teď to chtějí zachraňovat z veřejných peněz? To je příšerná ubohost. Ať si to zaplatí ze svého zisku a někteří z nich skončí. Nezvládli odhad vývoje trhu, tak musí skončit a přijdou jiní. Tesla postaví gigatovárnu č.4 v Evropě a zaměstná lidi ze zkrachovalých automobilek. Nelíbí se mi to, ale podporovat automobilky, které do poslední chvíle vydělávali na spalovákách a pak přijdou fňukat o peníze, musí prostě skončit.

---

Nissan Leaf 2018 (najeto 20tis.km), FVE 5kWp + 15kWh baterie

Tak ono je třeba se na to podívat ze dvou stran. Kdyby EU nenařídila automobilkím snížení emisních limitů, tak vesele budou prodávat levná spalovací auta. A budou vydělávat jen to hučí. Pokud tedy EU ( což je hlavně Francie a Německo ) direktivně nařídí takové snížení limitů, tak na druhou stranu asi není od věci zajistit výrobu baterií ( u subvencemu ). konec konců dotujeme tepelná čerpadla, kotle, zateplení ... Taky budem bohužel dotovat "další Temelím", pokud to vláda schválí. Neříkám, že je to ideální cesta, ale zajištění baterií pro E mobilitu je z pohledu Evropy správný krok.

---

FVE 59,85 kWp a 4,86 kWp , nízkoenergetická dřevostavba - tep. ztráta 4,5 kW
BMW 330e

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Problém je, že to co jste napsal, tak není pravda.
Čínský trh je mnohem významější než ten evropský a Čína má mnohem tvrdší pravidla než Evropa. Automobilky musí investovat do elektrifikace ať chcou nebo nechcou, protože jinak skončí na všech aspoň trochu významných odbytištích.

V Čině maji samozřejmě hodně pravidel, většina by se Vám opravdu nelíbila.

---

FVE 59,85 kWp a 4,86 kWp , nízkoenergetická dřevostavba - tep. ztráta 4,5 kW
BMW 330e

Přesně tak. A nezapomínal bych ani na USA, kde se EV prosazuje mnohem rychleji než v Evropě, která je na tom vlastně z rozvinuté části světa skoro nejhůř.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ano, dotace. A proto jsem pro nepodmineny zakladni prijem. Kdyz muzou dostavat dotace bohaci a obri fabriky, tak proc ne obycejni lidi.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Protože je to blbost z obou stran.

K zakladnimu zarucenemu prijmu mel jeden kolega celkem trefnou poznamku - kdyz ti umele zamestnani urednici budou za ty prachy radsi sedet doma, tak to stat vyjde nastejno a alespon nam nebudou skodit...

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Obrázek uživatele Michelin

“Francie a Německo proto požádali Evropskou komisi o schválení státních dotací ”

Takhle se dnes v Evrope podnika. Chcete vybudovat nejaky byznys, zacnete tim, ze si pozadate o dotaci. Jsme fakt v prde...

---

Více než 100tis. elektrizujících km s TMX.
Na nákupy Nissan Leaf 40kWh, k ničemu jinému se tahle ostuda elektromobility nehodí.

S čtením příspěvků prudičů a provokatérů již nehodlám marnit čas, a tedy na ně ani neodpovídám.

Ac je to cynicke, "hloupy, kdo dava, hloupejsi, kdo nebere". A pokud bude nekdo zasadovy, tezko muze konkurovat nekomu, kdo takove skrupule nema, a vyrazne si diky subvencim snizi naklady.

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Obrázek uživatele Michelin

To nezpochybnuji. Take uz mame zazadano o dotaci na dve auta a mobilni dc nabijecku.

Spatne se mi dela z toho systemu jako celku.
Nejprve sesneruji firmy milionem povinnosti, zakazu, prikazu, odvody, danemi a birokracii az se stanou na svetovem trhu nekonkurenceschopne a pak to chteji zachranovat prerozdelovanim toho co vybrali od tech schopnych co v tom bordelu jeste dokazi existovat tem vetsinou neschopnym nebo vsehoschopnym s tim, ze vetsina tech penez se stejne rozkrade nebo utrati za dalsi birokracii s tim spojenou...

---

Více než 100tis. elektrizujících km s TMX.
Na nákupy Nissan Leaf 40kWh, k ničemu jinému se tahle ostuda elektromobility nehodí.

S čtením příspěvků prudičů a provokatérů již nehodlám marnit čas, a tedy na ně ani neodpovídám.

To bez diskuze.
Bohuzel zatim asi neexistuje udrzitelny system, v kterem by rozkradani casem nevzniklo.

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Ještě je tu jedno hledisko: máme USA, Evropa, Čína. A pokud chceme aspoň trochu konkurovat, musíme to rozhýbat. A jako bonus malá (no ne zrovna malá) domů na úplatcích, předražených zakázkách a pod. Jsem už moc starý na to abych si těmito vedlejšími efekty kazil zdraví. Takže jsem pro dotace. Aspoň bude práce v odvětvích budoucnosti.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

To je neuvěřitelná drzost, když si firma která má zisk 14 miliard Euro požádá o dotaci.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

EU staty ti penize ve skutecnosti nemaji, oni jenom prodaji dluhopisy a splacet to budou pracujici v budoucnosti tedy generace narozene v EU po roce cca 2010.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Chtěl by jste raději dát dotace na důležitou strategickou výrobu firmě, která neumí podnikat a pokaždé končí v obří ztrátě?
Ale je pravda, že tímto EU poškozuje komerčně budované velké baterkárny v Polsku, Švédsku a Maďarsku.

A vazne veris tomu, ze ty ostatni "komerčně budované velké baterkárny v ..." zadne statni podpory (at uz v jakekoliv forme) nezinkasovaly?

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

+1

Obrázek uživatele Tomáš

Kdyz muze, byla by blba kdyby nezadala.....ac smutne je to tak.

---

Prius PHV (2012)


EVMapa.cz - mapa nabíjecích stanicYouloca Dating — Connecting Singles WorldwideAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobilveletrh e-SalonNabíječky elektromobilů Circontrol