Francie nabízí Tesle starou jadernou elektrárnu

Nečekaný zájem o elektromobil Tesla Model 3 znovu potvrdil, že Tesla bude muset brzy začít přemýšlet o nové továrně. Mohla by vzniknout ve Francii. Na místě bývalé jaderné elektrárny.

Alsasko nechalo udělat video ve kterém jasně říká, že je pro továrnu Tesla připraveno
foto: BlackBlitz

Francouzská ministrině životního prostředí a energetiky Ségolène Royal, která prosadila šrotovné na diesely vyměněné za elektromobily, oznámila, že Elonu Muskovi navrhla, aby novou továrnu Tesla vybudoval ve Francii, konkrétně v oblasti Alsasko na severovýchodě země.

Jmenovitě mu nabídla prostor jaderné elektrárny Fessenheim, která byla zprovozněna v roce 1977. Během letošního roku má ale být uzavřena – zejména z toho důvodu, že se nachází v oblasti ohrožené zemětřeseními.

Ségolène Royal tvrdí, že se zástupci automobilky Tesla Motors se má sejít už tento měsíc. Zda ale z celého nápadu něco bude je zatím ve hvězdách. Alsasko je strategická poloha, region sousedí se Švýcarskem a Německem.

Zda je ale prostor bývalé jaderné elektrárny vhodný pro automobilovou továrnu, toť otázka. Přiznala to i samotná Ségolène Royal, vždyť dekontaminace může trvat desítky let.

„Řekla jsem mu: mám pro vás místo – Fessenheim. On neřekl ne. Kdo si troufá, vítězí. Bylo by to skvělé protože už jsme ohlásili zavření Fessenheium a postavili bychom něco nového. Otočíme list a budeme hledět do budoucnosti. A elektromobily jsou průmysl budoucnosti.“ – Ségolène Royal

Je krásné slyšet takhle přemýšlet zástupce vlády státu. Když před časem Elon Musk zavítal do Francie, zopakoval, že továrna Tesla v Evropě bude nutná. A zmínil právě Alsasko jako geograficky velmi dobrou volbu.

Tato zmínka padla na úrodnou půdu a zástupci Alsaska ihned chytili příležitost za pačesy. Udělali dokonce video ve kterém hlásají, že „Alsasko je na Teslu připraveno“.

V minulosti se v souvislosti se stavbou nové továrny Tesla v Evropě mluvilo také o střední Evropě, konkrétně České repulice a Slovensku. Je jasné, že o tak lukrativní investici mají zájem prakticky všichni.

22 Comments on “Francie nabízí Tesle starou jadernou elektrárnu”

  1. tak je krasne videt jaci
    tak je krasne videt jaci „odbornici“ sedi na zidlich ministru, neb nez se dana elektrarna asanuje aby se tam mohlo neco dalsiho provozovat, tak to zabere cca 20-30 let, takze mila Teslo, mame pro tebe super misto na tovarnu, ale jen pokud vse pujde dobre a bude to tak za 20-30 let 😀

    jen pro predstavu, s asanaci jaderne elektrarny na „zelenou louku“ maji v EU zatim zkusenosti jen Nemci s Slovaci, v nemecku nejkratsi asanace trvala 22 let (cena asanace cca 53 miliard eur), na Slovensku se asanuje A1 jiz nejakych 30 let a jeste neni hotovo 🙂 tak hodne stesti Frantici

    a perlicka, v cele EU neni zadna energeticka firma ktera by mela dostatek financi na nasledne asanace svich jadernych elektraren az doslouzi, jak se po cele EU ukazuje, odkladani casti prijmu do fondů na asanace nestaci a tak to nakonec zase zaplati danovy poplatnici, coz je super, danovy poplatnici zaplati z velke casti vystavbu, pak plati za kazdy kW ktery jim z dane elektrarny dodaji a nasledne jeste zaplati za asanaci, jsme to ale stado tupcu co my danovy poplatnici 😀

  2. K tomu videu – no, je to
    K tomu videu – no, je to taková umělecká nadsázka. Nicméně Alsasko je jak vidno krajina bez lidí, plna divných futuristických staveb, na ulici občas potkáte hybridní Toyotu Prius a místní ekologicky smýšlející občané neváhají do krásného údolí s malebnou vesničkou narvat krabici s nápisem Tesla. Kouzlo nechtěného po teroristických útocích v 1:40 min videa je ten vojenský náklaďák, nedaleko něhož pán zaparkuje.
    P.S. Ať mi nikdo netvrdí, že nejsme ve válce. Právě se na kolejích VŠB-TU Ostrava střídají vojáci v plné zbroji, kteří tu zajišťují posily pro hlídkování. Zelené barety červené. Jen tady po kolejích, kde bydlí, chodí s útočnými puškami Bren přes prsa s prstem nad spouští a s pistolemi v rychlotažných pouzdrech bez zásobníků. Do služby pak se zásobníky s ostrými a u těch Brenů ještě s druhým, přilepeným izolační páskou do protivky á la Jugoslávie a Afghánistán. Po 26 letech, kdy jsem tady nastupoval každou středu na vojenskou katedru na buzer place docela déja vu. To byla studená válka.

  3. nie som si uplne isty tou
    nie som si uplne isty tou lukrativnostou, podla mna potrebuju lacnu pracovnu silu a danove podnety na vystavbu 🙂

    tak, to doposial u nas bolo vzdy, naposledy Jaguar.

    Francuzko, krajina strajkujucich zamestnancov a plna diverzantov s vysokou mierou teroristickeho utoku ?

      1. Stačilo by jenom zajistit
        Stačilo by jenom zajistit aby bylo Labe splevné alespoň 10-11 měsíců v roce pro plně ložené lodě a už by to mohlo, neb Labe je, dle dohody z předminulého či předpředminulého století, stejně jako Dunaj, mezinárodními vodami, tento fakt bz mohlo, pokud bude dlouhodobě splavné, výrazně ovlivnit cenu a strukturu našeho exportu/importu.

        Mimochodem se Rakouské císařství tehdy zavázalo že Labe a Dunaj spojí kanálem neb železnicí, což je splněno někdy od dob Českobudějovické koňky.

        Ale možná by nebylo od věci jim zkusit nabídnout některé ruiny u Labe, asanace od chemikálií by byla možná násobně rychlejší.

Napsat komentář