Brno má 3. rychlodobíjecí stanici

Rychlonabíjecí stanice v České republice přibývají. Nejenže ČEZ nedávno oznámil, že nainstaluje 10 kusů, ale také soukromníci a podnikatelé se snaží přispět k rozvoji elektromobility.

Dobíjení Nissanu Leaf
foto: NetDataComm, s.r.o.

Nová rychlodobíjecí stanice vyrostla nedaleko dálnice D1, konkrétně na ulici Jihlavská 320/2, Troubsko, a je tak k dispozici komukoli, kdo má cestu po D1.

Provozovatelem je firma NetDataComm s.r.o., která také provozuje rychlonabíjecí stanici na Brněnském výstavišti. Tato stanice je situována před 9. bránou poblíž Brněnského vnitřního městského okruhu R42.

Obě rychlonabíjecí stanice jsou typu CHAdeMO, ale umožňují i dobíjení střídavým třífázovým proudem 480V 32A z běžné průmyslové zásuvky. Užívání obou stanic je zdarma a zatím ani není známo, kdy a jak budou zpoplatněny.

Provozovatel nám také prozradil, že stanice jsou každodenně využívány a nestojí zde ladem. U 9. brány BVV se dobíjí v průměru 2 elektromobily denně během zimního období a zhruba jeden v letním období. Rychlodobíječka u D1 ještě není tak známa a dobíjí se zde průměrně asi jen jeden vůz za den.

Dobíjení Nissanu Leaf a Tesla Model S

Dobíjení elektromobilů
foto: NetDataComm, s.r.o.

Dobíjení Nissanu Leaf a Tesla Model S

Nová rychlodobíjecí stanice
foto: NetDataComm, s.r.o.

Dobíjecí stanice pro elektrická auta najdete na naší mapě dobíjecích stanic.

NetDataComm, s.r.o.

18 Comments on “Brno má 3. rychlodobíjecí stanici”

  1. Dobrý den,
    Jen bych doplnil

    Dobrý den,
    Jen bych doplnil že na nabíjecím místě Troubsko Jihlavská 320/2 (Netdatacomm) jsou k dispozici zásuvky:
    6ks 16A/230V. 2ks 16A/400V 5-kol. 2ks 32A/400V 5-kol.
    1x stojan chademo 44kW
    vše přístupné nonstop před areálem parkoviště je vybudováno pro učely nabíjení osazeno značkou reservé pro elektromobily

    na BVV Brno je k dispozici:
    stojan chademo 50kW a zásuvka 1ks 32A/400V 5-kol.

    pro každou zásuvku je osazen jistič. hodnota jističů je stejná
    dle ampéráže zasuvek.

  2. Určitě hodila nabíječka
    Určitě hodila nabíječka někde u Humpolce u D1. To by se pak z Prahy do Brna dalo jet i levnějšími elektromobily co mají realné dojezdy do 150 km. Pokud by se udělali nabíječky na hlavních tazích,tak se lidé přestanou bát si koupit ten elektromobil.

  3. Kromě velké pochvaly
    Kromě velké pochvaly firmě NetDataComm, s.r.o. za záslužnou činnost je třeba vyzvednout i design rychlodobíječky. V porovnání s tím, co jsem měl možnost vidět před sídlem ČEZu nebo u RWE, je tohle vymazlená krása. Ty zmíněné druhé vypadají jako přerostlé ledničky a připomínají materiálově nafouklou plechovou šatní skříňku z továrny. Kdyby byl z díly VŠB-Technické univerzity Ostrava, kde to dělají experimentálně ve školních laboratořích pedagogové se studenty, tak je to v pořádku. Ale když si je pořizuje největší český a německý energetický gigant, tak je něco špatně. Ostatně srovnejme si je s vymazleným superchargerem od Tesly, že. To už je pak vyloženě trapnost.

      1. Na zmíněných
        Na zmíněných dobíječkách se rychlo-dobije nejen Nissan Leaf, ale také iOn/C-Zero/iMiEV, což jsou nejprodávanější elektromobily v ČR. Kromě toho také nově úváděný Kia Soul EV nebo Nissan e-NV200 a několik dalších elektromobilů, které jsou CHAdeMO-kompatibilní.
        Stejně tak se tam dobije Renault Zoe a Tesla Model S výkonem 22kW AC.

        Pokud máte bližší informace o prodejích Combo-kompatibilních elektromobilech v ČR, rádi o tom napíšeme novinku.

        S pozdravem,
        autor článku.

  4. A zase soukromý subjekt, ne
    A zase soukromý subjekt, ne prolhaný ČEZ. Když si člověk poslechne chlapce a děvčata z ČEZu, tak neví, zda se má smát nebo brečet. 2011 – do 2 let 200 stanic, smlouva s Peugeotem na 65 elektroaut. Následně zmírnění na 150 stanic. Smlouva s McDonalds (asi 2 nabíječky v republice), Tesco, Kaufland atd., ale skutek utek. Realita 37 stanic, z toho 21 v Praze. Prázdné hlavní tahy v zemi, nekoncepční plácání nabíječek tu a tam. Rychlonabíječka 1 kus před sídlem ČEZu. Internet je svinstvo, všechny ty jejich kecy lze dohledat, včetně videí, kde to vykládají na kameru. Co takhle vymáhat soudně tyto veřejné přísliby. Určitě by se toho nějaká právní kancelář ráda chytila. Třeba i posledního příslibu z letoška – dáma 10 rychlonabíječek pro celou republiku. A tu o Červené Karkulce znáte?

    1. Ještě ke slibotechně
      Ještě ke slibotechně ČEZ, pokud by jste nevěděli o těch 10 nových rychlonabíječkách – viz jejich legrační sliboweb http://www.elektromobilita.cz/ – v pravém okně je kopie facebookové stránky a 14.5.2014 (ano, už je to měsíc co je mají a stále nic) se o tom dozvíte „Právě nám přivezli nové rychlodobíječky, které budeme brzy instalovat.“ A následně zjistíte, že jednu z těch 10 nových použili 16.6.2014 k výměně stávající funkční před sídlem ČEZu v Praze „Nová rychlodobíjecí stanice dorazila…Z důvodu instalace bude v provozu až během zítřka.“ A taky je tam pak kupa Píár sračiček jak ukázali elektromobil dětem v MŠ, jak si u Dukovan nabíjela na pomalé nabíječce Tesla atp.. Kdy tihle lidé pochopí, že nejde o reklamní hračku, ale předmět denní spotřeby, u nějž by především oni, jako největší výrobce a distributor elektřiny, měli mít enormní zájem na funkční rozsáhlé nonstop síti rychlodobíječek a tím obsazení trhu s palivem pro elektromobily?

      1. ČEZ je sice
        ČEZ je sice „nejziskovější firma ČR“. Ale čekat od ní, že bude štikou, které prosadí elektromobilitu v ČR je zbytečné. Stejně dominantní část „nabíjecí“ elektřiny musí všichni koupit od nich. Tak proč se snažit? Jako každá mastodontní firma dává na PR žvásty a jejich šíření v médiích více peněz než na hledání nových cest. Automobilky, až na 2 vyjímky, to dělají stejně. Technologický zlom vždy přichází od nového subjektu mimo zavedené struktury.

    1. Mohu poprosit o detail
      Mohu poprosit o detail Vašeho výpočtu? Můj je tento: za půl hodiny dostanu do auta cca 20kWh=cca 100km dojezdu. Oproti PHM kde na 100km dojezdu potřebuji cca 8L phm= cca 12€. Takže neušetří 35€ ale cca 3x méně (což neříkám, že není špatné-jen mne zaráží ten výpočet)

Napsat komentář