Nissan Leaf je dnes bezesporu nejprodávanější elektromobil na světě. Prodeje v řádu jednotek desetitisíců ale v automobilovém průmyslu znamenají jen málo. Nissan proto chystá zásadní zlevnění Leafu – ať už díky otevření nových továren v Evropě a USA, nebo možnosti koupit si auto bez baterii a tu si dále pronajmout, podobně jako to dělá Renault.
foto: Ondřej Zeman (viz. galerie)
Prodávat elektromobily “bez baterií” zkouší jako první Renault. Bez baterií samozřejmě neznamená, že elektrické auto baterii nemá. Fyzicky v autě je, ale zákazník za ni neplatí přímo v ceně auta (pořizovací cena elektromobilu je tak výrazně nižší), nýbrž pravidelnými měsičními poplatky. Jinými slovy, baterii si pronajímá.
To odbourává jednu z velkých nevýhod elektromobilu, a to vysokou pořizovací cenu. Ta v případě elektromobilu Nissan Leaf činí v Evropě zhruba €36 990 – před možnými dotacemi ze strany státu. To je vysoká částka a Renault plánuje prodávat srovnatelný elektromobil Renault Zoe už během letošního roku za cenu zhruba poloviční.
Test elektromobilu Nissan Leaf
Nissan rozšíří dostupnost elektromobilu Leaf v Evropě
Carlos Ghosn, šéf Nissanu: elektromobily obsadí 10 % trhu do roku 2020
Nissan proto hledá cesty jak elektromobil Leaf zlevnit. Jednou z nich je výroba auta mimo Japonsko. Silný jen, problémy s výrobou po zemětřesení a tsunami, problémy s dodávkami elektřiny, náklady na dopravu, to vše Leaf vyráběný “doma” v Japonsku výrazně prodražuje.
Nissan proto již během letošního roku rozjede výrobu tohoto elektromobilu v USA v továrně ve městě Smyrna v Tennessee a začátkem roku 2013 také v továrně v britském Sunderlandu.
Mimochodem, tam vyráběné nové verze Leafu pro USA, resp. Evropu, nabídnou vyšší dojezd, lepší akceleraci, speciální designové regionální úpravy a samozřejmě nižší cenu. Řekl to aktuálně Colin Lawther, vice prezident výroby Nissan Europe pro Automotive News. Jen výroba v Británii podle něj bude až o třetinu levnější než dovoz z Japonska.
Hlava elektromobilního programu v britském Renaultu, Andy Heiron, zase magazínu Autocar.co.uk řekl, že Nissan se s Renaultem aktivně baví o možnosti nabízet Leaf taktéž bez baterie, kterou by si pak majitelé mohli pronajímat.
Aliance Renault-Nissan, kterou vede charismatický Carlos Ghosn, má v plánu prodat do roku 2016 celkem 1,5 milionu elektrických aut. Vzhledem k tomu jak do toho dupe není až tak nereálné, že se jí to podaří.
Driftere.X, dosáhnout
Driftere.X, dosáhnout vyšší efektivity připojením převodovky k elektromotoru je kravina. Převodovka po celou dobu snižuje účinnost přenosu momentu. Už se to tady probíralo několikrát. Nesrovnávejte to s čínskými skútry. Jedním z výhod použití elektromotoru je právě možnost zbavit se převodovky… Když převodovku, tak čistě elektrickou (změna počtu pólů motoru). I kdyby se měly použít dva motory, je to lepší, než fujtajbl převodovka, brrr.
To je klidně možný, ale
To je klidně možný, ale to je jenom věc názoru… Morgan jí taky má, já převodovku prostě chci =P 😉
To musíte vidět skočte na
To musíte vidět skočte na 37-minutu videa.Dnes ráno vysíláno na prima TV. Super kočárek pro elektrik drive.
http://prima.stream.cz/autosalon/675762-autosalon-2012-15
Velmi dobra prevodovka je od
Velmi dobra prevodovka je od firmy Oerlikon zvlast vytvorena pre elektromobil je to 4° prevodovka z 2 vstupnymi hriadelmi tj. su pouzite 2ks elektromotorov co ma za nasledok spickovu dynamiku a radenie. Elektromotor 1 pracuje na 1-3 a elektromotor 2 na hriadeli 2-4. Takto je mozne efektivne vytazit z emotora maximum a potom preradit na dalsiu rychlost tj. ak startujete na 1° brutal potom preradite na 2° to je druhy motor pricom motor cislo 1 sa zatial vychladi.
Dalsia vyhoda je moznost spickovej rekuperacie tj. bez moznosti zmeny otacok elektromotora od otaciek kolesa ma rekuperacia nizku ucinnost preto bude prevodovka dolezity prvok elektromobilov.
mozete poslat nejaky odkaz?
mozete poslat nejaky odkaz?
Elektromobily při
Elektromobily při současné technologií akumulátorů ne, ne, ne. Když pominu dojezd, tak cena je už naprosto diskvalifikuje. Elektrovozíky jedině jako vozítka do továren, obchodů apod. Místo benzinu jedině plyn nebo palivové články(hm). Jinak móda obrovských osobáků a pod. mě z „ekologického“ hlediska deptá!
Cena baterii klesa a pokud
Cena baterii klesa a pokud bude dost lidi jineho nazoru nez vy a zacnou kupovat elektromobily,jejich cena bude klesat daleko rychleji.Stejny to bylo treba s plazmovymi televizemi atd.Pokud se budou vyrabet v malych seriich,budou drahe….Jedine co by mohlo mit problemy s prichodem elektromobilu(samozrejme krome ropneho prumyslu)
budou autoservisy,protoze jim ubude spoustu prace s opravami spalovacich motoru,ktere maji spousty pohyblivych soucastek a smesnou zivotnost oproti elektromotoru.
A podobne i slozite prevodovky,ktere taky nebudeme potrebovat 😉
Taky bych to tak viděl…
Taky bych to tak viděl… bohužel si budu muset počkat až si bohatší lidé koupí ty drahé elektromobily aby šla ta cena dolů =D =/ Ale převodovku bych v elektromobilu uvítal, třeba i 3 stupňový planetový automat –> dosáhne se ještě vyšší efektivity… Ale to třeba někdy do budoucna… proč to tam cpát když to není potřeba (aspoň zatím) =D =)