Čína má narozdíl od Evropy a USA nadbytek hotovosti, a tak neváhá utrácet. Aktuálně potvrdila dlouho připravovaný záměr dotovat prodej elektromobilů. Zájemci o elektromobily tak při nákupu ušetří až 120 000 juanů (v přepočtu asi 382 000 Kč). Platí to ale pouze pro auta vyrobená v Číně!
foto: General Motors
Ale co víc, Čína dokonce odpustí při nákupu elektromobilu i daň, což by mělo snížit cenu o dalších 9 %. Nic z toho však neplatí pro importovaná elektrická auta – tedy například Chevrolet Volt.
Samozřejmě, že automobilky mohou do Číny elektromobily i nadále dovážet. Musely by ale být hloupé aby to dělaly – na auta je totiž uvaleno 25% clo, daň a není možné využít už zmíněné dotace.
Čína to s elektromobily myslí vážně, akcie BYD letí vzhůru
Nissan vyrobí pro Čínu elektromobil, v prodeji od roku 2015
Elektromobily – byznys za 250 miliard dolarů v roce 2020, odhaduje Světová banka
Čína zjevně chce do země přitáhnout výrobu nejmodernějších technologií i pracovní místa. A daří se jí to. Prakticky žádná západní nebo japonská automobilka neopomněla možnost spojit s s některým čínským podnikem a začít v Číně vyrábět auta využít.
Podle zdrojů magazínu TruthAboutCars se v současné době připravuje domácí výroba celkem 49 elektromobilů či elektrických aut určených pro čínský trh, včetně například modelu Chevrolet Sail EV či Volkswagen e-Lavida.
Věděli jste, že PSA bude v Číně vyrábět elektromobily a hybridy?
Dalším důležitým výrobcem elektromobilů má být i domácí BYD. Její model BYD e6 však prozatím mnoho úspěchů nesbírá a prodává se poměrně špatně (ačkoliv jako vozy taxi mohou výrazně ušetřit náklady). Mnohem úspěšnější jsou dnes v Číně “neznačkové” vozy a vozítka jako jsou třeba elektrické popelářské a uklízecí vozy.