Test elektrokola Panther PRO-XRe 777

Dobré kolo prý poznáte podle osazení. Co tohle? Ráfky Rodi, pláště Schwalbe Smart Sam, přehazovačka Shimano SLX, hydraulické brzy Tektro Auriga E-Sub Disc, přední vidlice Rock Shox Tora SLQ, sedlo Velo. Hmotnost 21,5 kg. Cena 48 990 Kč. Nové terénní Panther nedělá kompromisy. foto: Hybrid.cz

Poslední , které jsme zde testovali byl AGOGS Uphill. Překřtili jsme ho na „český buldozer“ – tohle elektrické si totiž proklestí cestu prakticky kdekoliv. Problémem byla vyšší a nerovně rozložená hmotnost díky baterii umístěné pod sedlem.

Panther PRO-XRe 777 už tímhle neduhem ani trochu netrpí. Když se na něj podíváte z profilu, málem byste totiž nepoznali, že jde o elektrické kolo. Baterie je šikovně umístěna ve spodní části rámu, přímo v těžišti kola. Tím německý výrobce Panther Bike dosáhnul příjemného rozložení hmotnosti, která se navíc zastavila na už zmíněných 21,5 kg.

Plusy a mínusy
rozložení hmotnosti ovládání cyklopočítače
nízká hmotnost
dojezd
Hodnocení: Hodnocení 5/5
Test elektrokola Panther PRO-XRe 777 Test elektrokola Panther PRO-XRe 777 Test elektrokola Panther PRO-XRe 777

Panther je , na kterém se cítíte ne jako na elektrickém, ale jako na běžném terénním/horském kole. Kromě toho, že jízda je výrazně volnější díky příšlapu až do rychlosti 25 km/h. Ten obstarává 350W elektromotor doplněný lithium-iontovou baterií 37 V/8,8 Ah, celkově tedy nabízí 325 Wh. Udávaná životnost je 500 cyklů, tedy něco mezi 3 až 5 lety.

V aktuální ankětě o nákupu elektrokola čtenář s přezdívkou Strix napsal, že ho začnou zajímat ve chvíli, kdy „bude vážit 15 kg, stát bude do 20 000 Kč a nerozsype se po pár skocích ze schodů“. Panther se tomuto „ideálu“ ze všech elektrokol která jsme dosud měli k dispozici blíží zdaleka nejvíc.

Rozhraní mezi jezdcem a kolem vytváří cyklopočítač. Velký displej uprostřed řidítek je posetý čísly, přitom má ale jen čtyři tlačítka – z toho jedno slouží pouze pro zapínání podsvětlení. Pouze zbylá tři slouží k ovládání funkcí.

elektrokolo test elektrokola Panther

Cyklopočítač je na první osahání poněkud nepřehledný, tzn. pro hračičky ideální. Důležité je, že je snadno přístupná funkce výběru modu příšlapu – lze ho zcela vypnout dlouhým stiskem pravého tlačítka na kraji, nebo přepínat mezi Eco, Normal a Sport. Počítač dále zvládne počítat celkový počet kilometrů, trip, průměr rychlosti, max. rychlost, časy a samozřejmě i odhadovaný dojezd.

Na „druhé úrovni“ ovládání pak najdete stopky, setup a třeba i nastavení síly asistence podle geografického profilu. Tyto zásahy by měl ale podle manuálu provádět jen autorizovaný dealer elektrokola přímo v . Hračičkům ale samozřejmě nikdo nebrání se do nastavování ponořit.

Víc než u kteréhokoliv jiného cyklopočítače ale v případě Panthera platí varování: nepoužívejte počítač při řízení! Riziko nehody je tentokrát vyšší než obvykle.

elektrokolo test elektrokola Panther

Na pravé rukověti řidítek je pak k dispozici ještě speciální červené tlačítko. Díky jemu vás pohonný systém Panterra kdykoliv zrychlí z 0 na 6 km/h. Hodí se jako „nouzovka“ při rozjezdech na křižovatce, do kopce nebo když prostě nestihnete zařadit správnou ze 27 rychlostí.

Oficiálně udávaný dojezd elektrokola XRe 777 je 40 až 80 kilometrů dle profilu trasy a stylu jízdy. S tím jsme neměli problém – kolo skutečně vydrželo hodně přes 40 km, když jsme jeli polovinu trasy převážně po silnici a druhou polovinu po lesních cestách. V lese samozřejmě spotřebuje více energie než na silnici.

S Pantherem si můžete dovolit na jakýkoliv typ cest – elektrokolo je stejně doma na polních jako na těch asfaltových. Na hrubých bahnitých nebo lesních cestách do produkého kopce se v okamžiku, kdy se na pedálech postavíte a přenesete většinu hmotnosti směrem dopředu, může stát, že zadní kolo podhrabává. Takové stoupání je proto lepší vyjíždět vsedě.

Příjemné je, že s elektrokolem Panther se dá bez problémů jezdit úplně stejně jako s běžným jízdním kolem pokud vyjmete baterii. Výrobní provedení kola odpovídá ceně, která rozhodně nepatří mezi nejnižší. Dostanete za ni ovšem příslovečnou „německou kvalitu“ bez kompromisů.

elektrokolo test elektrokola Panther

Případní zájemci o výlety do terénu i za špatného počasí by si neměli opomenout dokoupit blatníky, které nejsou standardní součástí dodávky. Pro běžnou dopravu ve městě se bude hodit také světlo. Na silnici kolo v pohodě dosahuje průměrné rychlosti 27 km/h. Když trochu šlápnete, můžete se dlouhododbě držet i kolem 30 km/h. Stojánek je součástí kola.

S 75 kg vážícím jezdcem nám elektrokolo Panther PRO-XRe 777 předvedlo, že rozhodně stojí za zamyšlení. Skvěle vyladěné komponenty, bezchybné vyvážení a možnost vyjmout baterii z něj dělají zajímavou koupi i pro ty, kteří až dosud terénními elektrokoly z jakéhokoliv důvodu pohrdali. Panther totiž pomalu ale jistě stírá rozdíl mezi klasickým kolem a elektrokolem.

Stručně a jasně: nejvyšší kvalita za odpovídající cenu.

Elektrokolo Panther PRO-XRe 777 – cena: 48 990 Kč vč. DPH

Kolo si můžete exkluzivně vyzkoušet v showroomu na adrese Bubenská 1, Praha Holešovice, poblíž stanice metra Vltavská.

Základní technické údaje
Název: Panther PRO-XRe 777
Typ: terénní elektrokolo
Výrobce: Panther Bikes
Typ kola terénní
Materiál rámu Aluminium Cross-IT, Double Butted
Ráfky Rodi Rims WEB Disc for ebike
Pláště Schwalbe Smart Sam
Přehazovačka přesmykač Shimano FC-M431 (48-32-22 zubů), přehazovačka SLX RD-M662 27-rychlostí
Brzdy Tektro Auriga E-Sub Disc (Ø 180mm přední, Ø 160mm zadní)
Přední vidlice Rock Shox Tora SLQ Disc, Hydraulic Lock-Out
Řidítka MTB Rise Bar AL020
Sedlo Velo 4184, Panther Design
Sedlovka Alu-Patent / Klemmschelle QR 362Q
Blatníky nejsou
Stojan ano
Speciální výbava cyklopočítač
HMOTNOST 21,5 kg (z toho 2,8 kg baterie)
Max. zatížení 110 kg
DOJEZD 40-80 km dle podmínek
Typ a kapacita baterie Li-Ion ED3 8,8Ah (325 Wh)
Max. doba nabíjení 5 hod. do 100% kapacity baterie
POHON elektromotor ED3
Typ elektromotoru v zadním náboji, BPM2 250 W
Max. / jmenovitý výkon motoru 350W / 250W
Průměrná rychlost jízdy 30 km/h
Max. stoupání 21% při max. výkonu

13 Comments on “Test elektrokola Panther PRO-XRe 777”

  1. Prosím zda je možno po
    Prosím zda je možno po vyjmutí baterie speciální nabiječkou(snad je v dodávce)dobíjet baterii mimo kola atd,proč není systém regen který u některých výrobců dobijí až 5% na př,při jízdě z kopce atd.Dále je možné na Praze 7 ve Vašem obchodě při zakoupení kola platit spořitelní kartou VISA atd.
    Děkuji Sainer

  2. Co presne znamena dojezd? Je
    Co presne znamena dojezd? Je to dojezdova vzdalenost kdyz nebudu vubec slapat nebo vzdalenost kterou ujedu po dobu kdy me funguje prislap? Protoze i ten maximalni dojezd 80 km pri eco prislapu se me zda celkem malo.

    A kdyz uz recenze, tak proc nemate napriklad srovnani jedne trasy na ruzne stupne prislapu?

    A co znamena prislap az do 25 km/hod? To znamena, ze nad tuto rychlost nefunguje vubec a nespotrebovava zadnou energii z baterii?

    A co rekuperace energie?

    1. Dojezd znamená max. ujetá
      Dojezd znamená max. ujetá vzdálenost po kterou vám kolo bude pomáhat příšlapem v módu Normal. Příšlap do 25 km/h znamená, že příšlap funguje max.- do rychlosti 25 km/h, pak už je to jen o síle nohou. Tzn. ano, nespotřebovává žádnou energii. Rekuperace energie u naprosté většiny elektrokol nefunguje, pouze u . Výjimkou je Smart e-bike.

  3. To mara.
    Otázou je jak se

    To mara.

    Otázou je jak se na to kolo divas, na obcasne dojizdeni do obchodu, nebo na koupaliste apod. Ideal. Robusnost je taky ok, vydrzi kdyz ti spadne. Ja bych to nezatracoval, pro me osobne lepsi elektrokolo typu horal, nez kdyz to daji na tzv. mestka kola. To si pak pripadam, ze jedu na ukrajine (i kdyz je to skvele kolo co vydrzi vse).

    1. jo, jak jsem již psal, do
      jo, jak jsem již psal, do města ideál… ale pochybuji, že někdo bude jezdit do obchodu pro rohlíky na kole z 45 tis :-D… vše se nedá zabezpečit a naši nenechaví spoluobčané jsou hodně zvídavý…
      a jen mě tak napadlo, že by se určitě dal o pár km prodloužit dojezd použitím aerodinamických prvků jak na rámu, tak na ráfcích a o špicích ani nemluvě… dnes už to není tak nákladné… a nejspíš vhodnějších plášťů (do města apod.), pochybuji, že do města někdo využije „smarty“.
      A ještě k těm městským – vypadá to jako ukrajina, ale je to sranda, když na tom předjíždíš peleton cyklistů do kopce… ale samozřejmě já 19-ti letý bych si to městské nekoupil…

  4. Osazení tak akorát na
    Osazení tak akorát na městské kolo, ale né do terénu… zajímejte se o to, čemu rozumíte – e-auta a moto a kola raději nechte být…
    Ten stojan mě dostal 😀 a ten tacháč vypadá jak z minulého století…
    máte velmi zajímavý styl jízdy do kopce, když snad kolo podhrabuje, tak změní rozložení váhy nahnutím dozadu a problém je vyřešen… (stačí pár cm)… a nebo když už máte takovou sílu a jinak to nejde, tak uberu tlak v pneu nebo zvolím širší pneu…
    stále si myslím, že na svém 8,9kg biku budu rychlejší jak ve výjezdu, tak ve sjezdu a o trialku ani nemluvě, kde se pozná rozložení váhy a brzdnou dráhu budu mít taky kratší…
    Ale nebudu jen kritizovat, nějak se začít musí, tak zdokonalujte a hlavně snižte váhu!!!

    1. Přesně jak uvádíš –
      Přesně jak uvádíš – pište o tom, čemu rozumíte. Evidentně jsi velmi dobrý, trénovaný, terénní cyklista, pro kterého tato kola v žádném případě nejsou určena. A ve své aroganci nepřipouštíš, že i starší, nemocnější, méně trénovaní a méně nafoukaní jedinci mohou mít chuť se projet terénem na kole, které to vydrží a na kterém budou mít dobrý pocit. Tak se do toho nepleť, to kolo je ve své třídě vynikajicí.

Napsat komentář