Nissan vyrobí pro Čínu elektromobil, v prodeji od roku 2015

Globální dosáhly mety 10 000 kusů. Z toho polovina se prodala ve Spojených státech, zbytek v a . Šéf kromě toho dnes oznámil, že od roku bude v prodávat speciální určený exkluzivně pro tamní trh.
foto: Nissan

Nový elektromobil určený pro Čínu bude vycházet z právě z modelu . Bude s ním přímo sdílet i řadu komponent.

Nissan bude auto vyrábět ve spolupráci se svým joint-venture partnerem Nissan-Dongfeng. Prodávat se bude pod značkou Venucia.

„Jasně vidíme poptávku po dostupných, praktických, prostorných a šetrných autech. jednoznačně je globálním lídrem v oblasti dopravy s nulovými emisemi,“ řekl doslova Ghosn.

„Jsme plně připraveni přijmout za své nařízení čínské vlády ve vztahu k propagaci nasazení vozidel s nulovými emisemi. Jsme připraveni vyrábět elektrická auta lokálně v Číně pod značkou Venucia,“ dodal.

Podle magazínu HybridCars.com zahrnují zmíněná „nařízení čínské vlády“ mimo jiné direktivu, která silně doporučuje světovým průmyslovým gigantům spojit se s lokálními čínskými partnery pokud chtějí na čínském trhu uspět, nebo se na něj vůbec dostat.

Podle jsou cizí automobilky, které chtějí v budovat nebo rozšiřovat své stávající výrobní kapacity tlačeny k rozvoji lokální nové značky .

První benzinové značky Venucia půjde na trh v roce . Elektromobil o několik let později, pravděpodobně 2015.

Jednou z podmínek nově uzavřené spolupráce Nissanu a lokálního partnera v podobě Nissan-Dongfeng je podle magazínu HybridCars.com také skutečnost, že veškeré intelektuální vlastnictví bude patřit právě čínskému partnerovi.

To je velmi zajímavé vzhledem k apetitu se kterým , tamní vláda a předevčím tamní podniky lační po zahraničním know-how v oblasti pokročilých . A takovou bezpochyby jsou.

Nelze v této souvislosti nevzpomenout nedávný skandál v automobilce Renault. Několik jejích vysokých manažerů bylo obviněno z toho z průmyslové špionáže právě směrem do Číny.

Později případ z médií vyšuměl v tom smyslu, že nejspíš šlo o nafouknutou bublinu a ve skutečnosti se nic nestalo. Jenže všichni víme, že na každém šprochu pravdy trochu…

Ghosn nejspíš dobře ví, že mocný čínský průmysl by si prostě a jednoduše mohl Nissan Leaf dovézt, rozebrat ho do šroubku, postavit jeho rádoby věrnou kopii a tu pak prodávat pod vlastní značkou. by pak ale asi nedopadly tak, jak by měly. A tak raději volí menší zlo.

Napsat komentář