Výroba aut v obrovských továrnách s sebou nese nejen spotřebu vody, elektřiny a tepla, ale také produkci velkého množství odpadu. Ten musí být následně transportován na skládky. Honda za posledních deset let snížila produkci skládkového odpadu na jedno vyrobené auto z třiceti na méně než kilogram.
graf: Honda
To, že továrna neprodukuje žádný odpad, který by se odvážel na skládku samozřejmě ještě neznamená, že neprodukuje vůbec žádný odpad. Taková továrna zatím neexistuje asi nikde.
Jde o to, že většina zbytkových materiálů a odpadů se dá recyklovat tak, aby skutečného neužitečného odpadu zbylo co nejméně. A právě to je případ automobilky Honda.
Už v roce 2001 se továrna Honda ve městě Alabama stala první auto-továrnou v severní Americe, která neprodukovala žádný odpad pro odvoz na skládku. Nastavila tím laťku, kterou se od té doby snaží vyrovnat každá továrna Honda v USA.
Ještě v roce 2001 přitom Honda produkovala 28,486 kg skládkového odpadu na jedno vyrobené auto. V současném fiskálním roce 2012 to má být podle odhadů 0,816 kg. Cílem je dostat se na nulu.
Jinými slovy to znamená, že naprostá většina vytvořeného odpadu v továrnách Honda je recyklována, nebo využita k výrobě energie (tzn. spálena). Odhad je takový, že za posledních 10 let Honda ušetřila před odvezením na skládku necelé 2 000 000 tun odpadu. Tisková zpráva to přirovnává k objemu odpadu, který vyprodukuje celé město jako je Chicago za jeden rok.
Pár konkrétních příkladů: písek ze slévání některých součástí v továrně v Alabamě se využívá k výrobě betonových stavebních materiálů. V automobilové továrně v Marysville se šetří ocel tak, že výlisky se lisují z co nejmenších kusů plechu.