Better Place, společnost podnikatele Shaie Agassiho, sice zprvu budila nadšení, ale postupem času začala vypadat spíš podezřele. Její stanice pro výměnu baterií v elektromobilech se sice úspěšně testují po celém světě, ale prakticky dosud nikde využité nejsou. Ani automobilky nebyly do konceptu výměny baterií nijak hrr. Firma ale konečně uspěla v Číně.
Čínská energetická společnost China Southern Power Grid Co. (CSG), podle Fortune 500 osmá největší utilitní společnost na světě, podepsala akuálně v Izraeli strategickou dohodu s Project Better Place.
Jejím obsahem je společný rozvoj elektromobilů a doplňující infrastruktury v oblastech, které CSG obsluhuje. Zatímco se budou dolaďovat detaily společného partnerství na základě joint-venture do konce letošního roku, má být v Kantonu uvedena do provozu první stanice pro výměnu baterií v elektromobilech.
Čína postaví nabíjecí stanice pro elektromobily napříč celou zemí
Better Place zkusí výměnu baterií pro elektrotaxi v San Francisku
Better Place v Tokiu úspěšně otestovalo stanici pro výměnu baterií
Kanton je třetí největší čínské město s 12 miliony obyvatel. Jde o centrum obchodu nedaleko ústí Perlové řeky do oceánu. Místní samospráva by měla postupně začít tlačit na místní automobilky, např. Guangzhou Automobile Industry Group, aby vyráběly elektromobily s vyměnitelnými bateriemi vhodnými pro již zmíněné stanice.
Zároveň by se tato elektrická auta měla mezi prvními začít využívat ve veřejných dopravních prostředcích a velkých flotilách, jako jsou např. vozy taxislužby. Právě pro hromadnou dopravu a taxi je tento způsob „dobíjení“ baterií vhodný, protože auta jezdí stále stejnou, relativně krátkou trasu a potřebují být neustále v pohotovosti.
Je zajímavé, že samotný Better Place ani CSG o žádných 2300 stanicích pro výměnu baterií nemluví. Toto číslo ohlásila aktuálně na mezinárodním fóru o elektrických autech a rozvoji průmyslu v Šanghaji čínská Státní rozvodná společnost. Číňané, jak známo, velmi rádi přehánějí.