Čína chce 2300 stanic pro výměnu baterií

, společnost podnikatele Shaie Agassiho, sice zprvu budila nadšení, ale postupem času začala vypadat spíš podezřele. Její v se sice úspěšně testují po celém světě, ale prakticky dosud nikde využité nejsou. Ani automobilky nebyly do konceptu výměny baterií nijak hrr. Firma ale konečně uspěla v .   


Čínská energetická společnost China Southern Power Grid Co. (CSG), podle Fortune 500 osmá největší utilitní společnost na světě, podepsala akuálně v Izraeli strategickou dohodu s Project Better Place.

Jejím obsahem je společný rozvoj elektromobilů a doplňující infrastruktury v oblastech, které CSG obsluhuje. Zatímco se budou dolaďovat detaily společného partnerství na základě joint-venture do konce letošního roku, má být v Kantonu uvedena do provozu první stanice pro výměnu baterií v elektromobilech.

Kanton je třetí největší čínské město s 12 miliony obyvatel. Jde o centrum obchodu nedaleko ústí Perlové řeky do oceánu. Místní samospráva by měla postupně začít tlačit na místní automobilky, např. Guangzhou Automobile Industry Group, aby vyráběly elektromobily s vyměnitelnými bateriemi vhodnými pro již zmíněné stanice.

Zároveň by se tato elektrická auta měla mezi prvními začít využívat ve veřejných dopravních prostředcích a velkých flotilách, jako jsou např. vozy taxislužby. Právě pro hromadnou dopravu a taxi je tento způsob „dobíjení“ baterií vhodný, protože auta jezdí stále stejnou, relativně krátkou trasu a potřebují být neustále v pohotovosti.

Je zajímavé, že samotný Better Place ani CSG o žádných 2300 stanicích pro výměnu baterií nemluví. Toto číslo ohlásila aktuálně na mezinárodním fóru o elektrických autech a rozvoji průmyslu v Šanghaji čínská Státní rozvodná společnost. Číňané, jak známo, velmi rádi přehánějí.

Napsat komentář